Gå til innhold

Hvorfor syns så mange at fotball er kjedelig, spesielt damer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Stjeler litt fra over her:

1. Lønna kan ikke forsvares what so ever, de med høyest lønn er så cocky og uspiselig der de fyker rundt i sportsbiler med bling bling i alle kroppsdeler, tattiser og ei snerten snelle i passasjersetet, buzza øyebryn og sveis. 

2. Ruller rundt som småunger og hyyyler (herregud, jeg hadde jo ringt en ambulanse om jeg så en mann gjøre dette et annet sted, men vipps litt spray og så er de kurert! Magi!) om noen kommer borti de, himler med øya og skjønner ikke en dritt når dommeren blåser på en situasjon på motsatt banehalvdel enn der de står. 

3. Fair play eksisterer omtrent ikke, det gjelder å drøye så mye som mulig, holde ballen og ikke gi den fra seg, bruke så mye tid man kan på bytte, filme smerter typ halte inn igjen på banen for å legge seg ned i smerter, blir tatt ut på siden for behandling og så halter man inn igjen for å gjenta samme rullen.

Dette er bare noen av grunnene til at det har blitt uspiselig for meg. Jeg er kvinne og heier på mitt kjære Fredrikstad som jeg alltid har gjort (er på alle kamper minus covid-tider), men PL, Champions league, EM, VM etc orker jeg ikke lengre. Jeg følger med på kvinnefotball (som jeg har mere sansen for) og litt rugby hvor spillerne faktisk oppfører seg som menn. 

Så ja..jeg er kvinne og syntes forsåvidt ikke det er kjedelig, men at hele opplegget har blitt kvalmt og pinlig. 

Anonymkode: ac52c...166

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Hvorfor kan ikke alle like strikking? Eller matlaging og baking? Kanskje det kan ha noe med at folk er forskjellige ts? Jeg ser heller på maling som tørker enn fotball altså, meningsløs bruk av tid. 

Anonymkode: a0f44...295

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde kanskje syntes det hadde vært gøy, om det ikke hadde vært for gym. De få gangene man fikk spille jenter mot jenter og gutter mot gutter synes alle jentene det var gøyere, for da turde vi mer og ble ikke totalt overkjørt av alle gutta.

Anonymkode: 047a2...1bb

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi det ER dørgende kjedelig. Jeg er så heldig at jeg er gift med en mann som også synes fotball er kjedelig.

Endret av Honey Dew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er SÅ kjedelig..løpe etter ball..bahh..

Anonymkode: baa19...fd6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest TheCatLady

Først og fremst fordi det er dørgende kjedelig. Prøvde å se en kamp en gang, men da sovnet jeg. 

Jeg vet ikke om dette har noe med saken å gjøre, men jeg er ikke et konkurransemenneske. Så for min del er det kjedelig og meningsløst om x lag vinner. Så skjønner ikke lidenskapen rundt det. 

Jeg er generelt lite interessert i sport. Synes det er veldig kjedelig generelt. Det hadde kanskje vært gøy å ha vært på en kamp live, men tipper at jeg kanskje hadde blitt lei etter 10 minutter. 

Jeg har ikke vokst opp med fotballinteressert far og ingen av kjærestene mine har vært interessert i det. Greit for min del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Men er håndball bedre da? Eneste forskjell er at de kaster ballen i stedet for å sparke den, også scorer de mål hele tiden det er kjedelig :sFun_sleeping:

Anonymkode: ba355...62a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det generelt er flere menn enn damer som har spilt fotball eller vært interessert i fotball. Jeg er dame og interessert i fotball, men jeg tipper mange (både menn og kvinner) syns det kan være kjedelig fordi det ofte skjer litt lite. Kamper hvor begge lag er mest opptatt av å ikke tape. Spill omtrent bare på midtbanen, så en pasning tilbake til keeper. Det er ganske kjedelig å se på 90 minutter

Anonymkode: cd267...b7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 timer siden):

?

Anonymkode: ba355...62a

Fordi det ikke skjer noe som helst annet at en gjeng løper etter en ball. Som å se maling tørke😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor så mange synes det er kjedelig? Fotball er trolig den desidert mest populære idretten i verden. Å da å snu det til hvorfor så mange synes det er kjedelig blir litt søkt. Du kan liste opp hvert eneste tema eller aktivitet som finnes i hele verden, og det finnes millioner av mennesker som synes at hvert eneste av punktene er dørgende kjedelig. Uansett hvor mange millioner mennesker som synes at det er det mest morsomme eller underholdende i hele verden.

Forstår ikke helt hvordan det spørsmålet dukker opp, for å være helt ærlig.

Anonymkode: 54f89...849

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det jeg ikke forstår med fotball er hva som gjør at så mange holder med lag fra utenlandske ligaer. Hva er det som gjør at man bestemmer seg for at man holder med akkurat Man United for å ta et eksempel? 🤔 Og flesteparten av spillerne på disse lagene er jo ikke engang fra stedet de spiller for, men kjøpt og betalt fra kriker og kroker over hele verden. Jeg for min del følger en del med på norske landskamper, men akkurat i alle disse forskjellige ligaene henger jeg ikke med 😅

Anonymkode: c1f9c...335

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fordi det skjer for lite. Det kan gå mange mange minutter uten at det skjer noenting, men bare spillerne nærmer seg målfeltet skriker kommentatorene som om det er verdens største målsjanse. Og det frister lite å sitte i halvannen time når det er en betydelig sjanse for at det aldri en gang blir mål. 

Anonymkode: cefb1...c94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor syns så mange at kunstløp er kjedelig, spesielt menn?

Anonymkode: 94af0...855

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Jeg har prøvd å like det, fordi jeg har datet fotballinteresserte menn tidligere, men jeg får det bare ikke til. For meg er det helt meningsløst. Har to voksne brødre og en søster som føler akkurat det samme. Jeg kunne like godt sett maling tørke..

Anonymkode: 51449...4cc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor synes du det er interessant? Hva er det du liker med det? Når begynte interessen? Hvor mye tid tar interessen? Hvordan føler du deg når du ser på fotball? Hva slags følelse av felleskap og til hvem får du pga av fotball? Andre mennesker ser livet annerledes enn deg. De har andre erfaringer. For kjæresten din er det kanskje noe hun må legge planene sine rundt fordi du er opptatt da uten at hun får de samme følelsene av glede som du gjør. Jeg ville forklart for henne hvor mye og hvorfor det betyr noe for meg og funnet ut om hun har en tilsvarende interesse eller glede for noe annet jeg ikke kunne forstå.

Anonymkode: b9597...6be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Anonym90059005 skrev (På 22.4.2021 den 23.33):

Damer har på generelt grunnlag mindre lidenskap enn menn for ulike interesser/hobbyer. Se hvor mange menn som er frelst på typ fotball/bil/fisking/jakt/gaming/annen sport osv. Du finner nesten ikke en mann som ikke har minst en interesse han brenner skikkelig for. Damer derimot er det veldig mange som ikke har noe spesielt de er lidenskapelig opptatt av. 

Fotball handler i stor grad om lidenskap og tilhørighet. 

Jeg er dame og lidenskapelig opptatt av fuglehund. Elsker å jobbe med hunden, se den utføre sine oppgaver (instingter) i fjellet, trene Rios og all dressur som trengs på jakt. Vi går på jaktprøver og er i hundemiljøet. 

Anonymkode: b5c69...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fotball er spennende det. Cirka like spennende som synkronsvømming og rytmisk sportsgymnastikk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...