Gå til innhold

Er du stolt av ditt etternavn? Hvorfor/hvorfor ikke?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Spørsmål i overskriften ⬆️
 

 

Anonymkode: 45b14...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja. Fordi jeg er stolt av å være en del av min gode familie, at jeg har morfar sitt etternavn og at jeg har gitt det videre til mine barn. Er et gårdsnavn fra gammelt av. 

Anonymkode: 2af8f...a36

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er jeg. Det er under 100 som heter det i Norge. Ingen andre enn jeg har denne kombinasjonen fornavn + etternavn, så jeg er den eneste i Norge som heter det. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jeg stolt av. Bestefaren min tok navnet etter den lille husmannsgården han og moren slet seg gjennom å holde. 

Jeg har også forfedre med med et mye mer kjent navn. Hadde glatt tatt deres navn også, men det jeg har betyr mye! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt første etternavn er det kun 9 stykker som har. Jeg ønsket det ikke da jeg ikke har noe kontakt med faren min, så jeg byttet da jeg var 22. 

Anonymkode: 45b14...fdb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei det er jeg ikke, jeg har et nøytralt forhold til det.

Navnet mitt er sjeldent, det er to familier i Norge som bærer dette etternavnet, jeg liker det, men er ikke knyttet til det på noen annen måte enn at det er noe jeg deler med de jeg er glad i.

Anonymkode: 780fe...5c5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Navnet skjemmer ingen er det noen som sier.. 😄 Har ikke noe forhold til det, det er navnet mitt liksom. 

Angrer litt på at jeg ikke tok vekk etternavnet mitt og tok min fars navn men nå passer nå etternavnet som jeg har godt til både meg og junior så da gidder jeg ikke å gjøre noe med det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har et vanlig -sen-navn, og hater det. Alltid misunt de med gårdsnavn. Håper jeg blir gift med noen med et bedre navn, sånn at jeg har en unnskyldning til å fjerne det.

Anonymkode: 5021a...405

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er stolt av etternavnet mitt. Vi har eget våpenskjold, og mange av mine forfedre gjorde bemerkelsesverdige ting. 

Anonymkode: 0e5af...ddc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vel det, jeg har to etternavn, det første deler jeg med over 3000, det andre er det bare 12 som har. Gårdsnavn begge to. Så har jeg et ganske sjelden fornavn, så jeg er garantert den eneste med den kombinasjonen😊

Anonymkode: 82a40...3dc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er kun min familie som heter det i Norge (rundt 15 personer). Så det føles spesielt og gjør meg litt stolt. Får også regelmessig kommentarer på at det er et pent etternavn, som også gjør meg litt kry.

Anonymkode: 89bfa...069

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt og stolt. Det er sjeldent, vi er kun 23 stk som har det ser jeg SSB. Problemet med det er at det er vanskelig å forstå selv om jeg uttaler det med overdreven diksjon, så ender alltid opp med å måtte stave det.

Har et sjeldent fornavn også, så er jo den eneste i verden med navnet mitt.

Anonymkode: 03237...f43

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er under 20 stk i Norge som har navnet som er navnet på gården jeg har vokst opp. Alle som har navnet stammer fra gården.

Anonymkode: 0c297...d8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei. It is what it is. Aldri tenkt særlig over det, bortsett fra når unga ble født og måtte ha et navn 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne ikke brydd meg mindre, det er bare et (to) navn. Det første er det nok del i Norge som har til etternavn. Det er et stedsnavn der farfaren min hans familie er fra. Det andre vet jeg ikke hvor mange som heter i Norge, men det er engelsk så det er antakeligvis tusenvis av andre som heter det utenfor Norge. 

Anonymkode: 05ed3...3ef

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søkte opp etternavnet mitt nå, og det er drøyt 10.000 som har det samme. Vi er en unik flokk, vi 😅

Anonymkode: 6d0cb...cd2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Heter Larsen, og er veldig stolt av det! Gifta meg bort fra et sjeldent navn. Syntes navnet mitt klinger fint og syntes Larsen er et godt navn 💁🏼‍♀️🤗

Anonymkode: 1fbb1...3f2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke stolt av det siden faren min er en idiot og valgte alkoholen fremfor barna sine. Men skal sies at det er langt under 100 som har navnet så syns det er litt stas 🙂

Anonymkode: 13bcd...713

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stolt, nei det er jeg ikke. Jeg har også et sjeldent etternavn, men det er jo ingen prestasjon knyttet til navnet så jeg er ikke stolt av etternavnet mitt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempestolt! Er nok det kuleste etternavnet i Norge.

Anonymkode: e4efc...f50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...