AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #1 Del Skrevet 21. april 2021 Jeg har begynt med styrkeøvelser for hele kroppen og mange av dem går på kjerne og overkropp. Tre dager i uken med en eller to dager hvile mellom. Nå kjenner jeg noen ganger at jeg får vondt i skuldreområdet og øvre del av armene. Kjører 8-10 x 2 og ikke for tungt for å venne mine råtne muskler i overkroppen til det og få inn teknikken. Jeg synes imidlertid nå det er litt vanskelig å kjenne forskjellen på støl og vondt, som at i jeg burde stoppe opp litt for å unngå skade. Noen erfarne som har tips til hvordan jeg skal forholde meg til det her? Anonymkode: 35c3a...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjellmannover190 Skrevet 21. april 2021 #2 Del Skrevet 21. april 2021 Det kan vera du kan legge inn øvelsene på skuldre/triceps annakvar gong, og legge inn 3 dagar eine veke ag 4 dagar neste veke. For min del, så kan det vera at ein dags pause kan vera for lite. Det skal ikkje vera vondt å trene styrke, og ein skal ikkje trene om ein har vondt eller er støl. Men eg ville sett på om du gjer øvingane korrekt. Om du kjører dei for langt begge veger. Om du strekker leddet heilt ut, så vil ein kunne få overbelasting, eller slepper for kjapt ned. Om ein skal bygge litt meir, så ville eg kjørt meir enn 2 sett. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. april 2021 #3 Del Skrevet 21. april 2021 Fjellmannover190 skrev (3 timer siden): Det kan vera du kan legge inn øvelsene på skuldre/triceps annakvar gong, og legge inn 3 dagar eine veke ag 4 dagar neste veke. For min del, så kan det vera at ein dags pause kan vera for lite. Det skal ikkje vera vondt å trene styrke, og ein skal ikkje trene om ein har vondt eller er støl. Men eg ville sett på om du gjer øvingane korrekt. Om du kjører dei for langt begge veger. Om du strekker leddet heilt ut, så vil ein kunne få overbelasting, eller slepper for kjapt ned. Om ein skal bygge litt meir, så ville eg kjørt meir enn 2 sett. Takk for tips! Jeg har ekstra fokus på å gjøre det korrekt, men skal holde enda mer øye med øvelsene. Og evt dele opp som du foreslår. Trente mandag, ikke vondt i går men i dag. Så jeg utsetter neste økt til i morgen. Tar forresten noen øvelser i to omganger og noen i tre omganger. Anonymkode: 35c3a...b88 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå