Gå til innhold

Burde jeg manne meg opp til bli med på båttur med samboeren?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Samboeren min sin familie har en stor båt med overnattingsmuligheter som vi kan disponere fritt så ofte vi ønsker. Samboeren min er båtvant og har veldig lyst til at vi to drar på overnatting sammen i skjærgården. Området har vårt har mange små øyer, grønne enger med lam som beiter og skog i nærheten uansett hvor vi velger å dra, så det er jo idyllisk sånn sett. Jeg skulle ønske at jeg hadde lyst til å dra ut,  men jeg er så rastløs. Jeg finner aldri ro i sjelen. Jeg har alltid tankene et annet sted. Jeg er redd for at jeg ikke klarer å nyte en helg ombord. Det er ikke det at jeg ikke setter pris på tanken på båttur. Det er bare at jeg er redd for at rastløsheten ødelegger alt og at jeg skal kjede meg. Det er elektrisk kjøkken og  oppvaskmaskin ombord,  så det er  ikke  det at det er mye ekstraarbeid. Det er angsten min som står i veien. Hva hadde dere gjort i min situasjon? 

Anonymkode: 955b6...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Høres ut som du trenger det.  Det er ingenting som stresser meg ned så mye som en båttur. Spesielt fordi båten ikke er min og noen andre gjør alt arbeidet.

Anonymkode: 5a78a...591

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du sier først at du er rastløs, deretter at du ikke klarer å være i øyeblikket men har tankene et annet sted og deretter at du har angst.

Vet du hva som er utfordringen din og hva som ligger bak den? Vet din samboer om det?

Anonymkode: 42ce7...0a6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du sier først at du er rastløs, deretter at du ikke klarer å være i øyeblikket men har tankene et annet sted og deretter at du har angst.

Vet du hva som er utfordringen din og hva som ligger bak den? Vet din samboer om det?

Anonymkode: 42ce7...0a6

Han vet om det, heldigvis. Jeg vet ikke nøyaktig hva som ligger bak og det er  nok  en del av problemet,  men jeg har mistanke om at det er alvorlige i ting i fortiden som jeg aldri har bearbeidet skikkelig. Jeg har også lurt på om jeg kan ha ADD,  men aldri blitt utredet for det

Anonymkode: 955b6...183

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ideen høres helt magisk ut, sett bort ifra at du kvir deg og er redd for å bli for rastløs, så klart. 

Det er jo ikke sånn at man sitter pinn stille å tvinner tommeltotter på en båttur. Samtaler, lage mat, nyte mat, se på folk og omgivelsene mens man glir forbi, gå på land på en holme eller til kai og rusle en tur, kanskje fiske? Ellers kan du jo ta med en bok eller lytte til podcast? 

Hvis dere aldri har gjort det før synes jeg du i alle fall bør gi det en sjanse. Det er snakk om én helg. Kanskje første og siste, men det vet dere jo ikke før dere gir det et forsøk. Blir det helt uutholdelig etter en natt kan dere vel alltids snu? 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du kan ikk e prøve å bli med på noe samboeren din virkelig ønsker, fordi du er redd for å kjede deg og bli rastløs? Det må være noe av det mest ego jeg har hørt. Bli med da. Ha en avtale om at hvis du får angst snur dere og drar hjem. Om du bare kjeder deg, overlever du en helg. Ta med spill, bok, strikketøy...

Anonymkode: 6a418...96f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ta med noe å henge fingrene i  - bøker, kryssord, sudoku, puslespill eller noe annet som fenger.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det høres ut som dette er noe som betyr mye for mannen din, så jeg synes det er helt feil å ikke i det minste gi det et forsøk. Kanskje er det ikke for deg, men det aner du ikke før du har forsøkt.

Ta med deg treningsutstyr eller spill eller strikketøy, hva enn du ellers bruker for å få tiden til å gå. En laptop med nedlastede filmer eller hva enn du trenger. 

Veldig trist tanke å føle at man skal kjede seg en helg alene med sin elskede..

Anonymkode: 4a88b...432

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres virkelig ut som om du ville hatt godt av en slik tur. Kan godt skje at du finner ut at nettopp noe slikt er godt for deg, psyken og forholdet. 

Kjør på, skjønner ikke helt at det er noe å lure på. God tur! 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Før dere drar på langtur er det i hvert fall en del ting om båten du må lære deg. For det første: lær deg å kjøre båten, stoppe motoren o.l. Det er viktig at du kan hvis noe skjer med samboeren din. Og så må du vite hvordan du tilkaller hjelp. Er det f.eks VHF om bord? Da må du lære å bruke den. Dette kan dere gjøre på korte dagsturer. Jeg hadde ikke dratt på overnattingstur/langtur hvis jeg var den eneste som kunne kjøre båten. Til og med 10-åringen vår vet hvordan hun stopper motoren og tilkaller hjelp via VHF.

Anonymkode: 1cec0...1f3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...