Trolltunga Skrevet 19. april 2021 #41 Skrevet 19. april 2021 (endret) Oppdatering: etter dyrlegesjekk var det ingenting å påpeke, annet enn skryt for fine tenner og pels. Men en overstresset fyr, så i kveld bestemte jeg meg for at han skal få slippe bylivet og heller få leve landlig og slappe av. Det vanskeligste jeg har gjort, og har nå sagt farvel til den fyren som fikk meg ut i skogen, opp om morgenen og lærte meg mer om meg selv enn jeg noen gang har lært i terapi. Så nå blir det å selge unna tingene hans, beholde noe av det som minner, og vite at selv om jeg har det forferdelig, så har han det godt. Endret 19. april 2021 av Trolltunga 3
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #43 Skrevet 20. april 2021 Veldig trist, men det høres ut som det rette å gjøre. Du har forsøkt alt og når han er så stresset, må han leve et liv som ikke trigger stress hver dag. Men trenger du å selge tingene hans? Du vil ikke forsøke med en ny hund da? Livet med hund er godt og hunder er veldig forskjellige, så med en annen hund vil det kanskje bli helt annerledes. Anonymkode: 01d3d...a94 3
Trolltunga Skrevet 20. april 2021 #44 Skrevet 20. april 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Veldig trist, men det høres ut som det rette å gjøre. Du har forsøkt alt og når han er så stresset, må han leve et liv som ikke trigger stress hver dag. Men trenger du å selge tingene hans? Du vil ikke forsøke med en ny hund da? Livet med hund er godt og hunder er veldig forskjellige, så med en annen hund vil det kanskje bli helt annerledes. Anonymkode: 01d3d...a94 Jeg har tenkt tanken, men er faktisk redd for hva nabolaget vil tenke hvis jeg «kvitter meg med en hund og får en ny», at jeg har en bruk- og kast-mentalitet. I tillegg har jeg blitt så i tvil om egen evne til å trene hund at jeg ikke vet om jeg tør.
Trolltunga Skrevet 20. april 2021 #45 Skrevet 20. april 2021 Troyamin skrev (1 time siden): Uff, så tungt! Føler med deg!❤ Tusen takk. Dette er så tungt. 1
AnonymBruker Skrevet 20. april 2021 #46 Skrevet 20. april 2021 På meg virker det som om du kanskje er litt lite avslappet? At du har vært på denne hunden som en hauk mtp all treningen du refererer til... Hva med å sende til oppdretter eller en person med god hundefaglig bakgrunn i feks 2 mnd. Betal for det! La vedkommende restarte bikkja litt, så må du inn til ny opptrening i forhold til din hund. Jeg kan spise hatten min på at dette er et problem fordi noe har gått galt mellom deg og hunden. Dersom en annen tar over og hunden får erfare over litt tid at de situasjonen du sliter i nå ikke er noe og stresse over, skal du se han endrer seg. Det er jo slik at hunder senser små små tegn fra deg, ting vi ikke tenker over selv. Feks kan du ved passering av andre hunder ha stivnet litt til i armen (for å holde igjen i tilfelle han skal løpe frem). En ganske naturlig ting å gjøre for oss mennesker, men som kan virke som en avtrekker på hunden og han løper frem og bjeffer. Den eneste måten og fange opp slike avtrekkere på er om en veldig observant hundetrener er med deg i miljøet du ferdes i, men aller best er det og bli filmet over tid for så å se over materialet. De finner garantert ett eller annet du gjør, som hunden reagerer på. Slik sett gjør han rett. Og vet du, jeg er hundeinstruktør og jeg eller mine kolleger finner heller ikke alltid egne feil. Vi filmer og hjelper hverandre også. Når en annen påpeker, blir det hele innlysende Anonymkode: 24cc2...b84
Diamant20 Skrevet 20. april 2021 #47 Skrevet 20. april 2021 Trolltunga skrev (1 time siden): Jeg har tenkt tanken, men er faktisk redd for hva nabolaget vil tenke hvis jeg «kvitter meg med en hund og får en ny», at jeg har en bruk- og kast-mentalitet. I tillegg har jeg blitt så i tvil om egen evne til å trene hund at jeg ikke vet om jeg tør. Ikke bry deg om hva andre tenker❤️ Du MÅ ikke si noe om dyrlegesjekken, si at han hadde kreft og måtte avlives feks. Og jeg har troa på at du klarer å trene en ny hund! Men velg en oppdretter som faktisk er hjelp og støtte, og ukjent legger skylda på deg! Han vi kjøpte vår golden av er veldig grei, og har hjulpet oss masse. 5
Gjest Mysticgirl Skrevet 20. april 2021 #48 Skrevet 20. april 2021 Trolltunga skrev (21 timer siden): Oppdatering: etter dyrlegesjekk var det ingenting å påpeke, annet enn skryt for fine tenner og pels. Men en overstresset fyr, så i kveld bestemte jeg meg for at han skal få slippe bylivet og heller få leve landlig og slappe av. Det vanskeligste jeg har gjort, og har nå sagt farvel til den fyren som fikk meg ut i skogen, opp om morgenen og lærte meg mer om meg selv enn jeg noen gang har lært i terapi. Så nå blir det å selge unna tingene hans, beholde noe av det som minner, og vite at selv om jeg har det forferdelig, så har han det godt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå