Gå til innhold

Brazilian wax


Gjest gjest1

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at det er in med Brazilian wax. Har hørt noe om at de tar mer en selve bikinilinjen. Noen som har noen erfaringer...? :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Noen veninner av meg tok det før de dro til syden. Anbefales! De lar en liten stripe være igjen, og det holder seg sånn i mange uker. Men det er litt dyrt da. 7-800 kr .... :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fått det for meg at det er fryktelig vondt. Prøvde å vokse bikini-linjen selv. Og fytti hel.... Det gjorde vondt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv å gjøre et søk her på forumet, og du får vite alt du trenger vite om brazilian waxing. ;)

Ja, det gjør vondt. Men siden det er noen andre som gjør det for deg, så er det ikke så lett å feige ut. Ja, de kan ta alt, eller la det være igjen en stripe til pynt. Det bestemmer du. Ja, du må la alt håret gro ut i minst 2 uker, hvis du pleier å barbere eller bruke hårfjerning der nede, ellers vil ikke voksen sitte.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at det er vondest første gangen, så blir det mindre og mindre vondt etter det. Men det er definitivt verdt det, man er jo hårløs i flere uker - hvem ønsker vel ikke det? Og hvor mye som skal tas, ja det bestemmer du selv. Anbefales!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Om de tar alt eller etterlater en stripe foran er opp til deg. Klart det gjør vondt, men smerteterskelen er idividuell.

Når det gjelder pris, så synes jeg 7-800 kroner høres mye ut. Jeg betaler 325 hver gang (Oslo), og for førstegangsvoksing tar de rundt 450.

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Prøv å gjøre et søk her på forumet, og du får vite alt du trenger vite om brazilian waxing. ;)

Ja, det gjør vondt. Men siden det er noen andre som gjør det for deg, så er det ikke så lett å feige ut. Ja, de kan ta alt, eller la det være igjen en stripe til pynt. Det bestemmer du. Ja, du må la alt håret gro ut i minst 2 uker, hvis du pleier å barbere eller bruke hårfjerning der nede, ellers vil ikke voksen sitte.

Catzy

Må jeg la det gro i 2 uker?? :overrasket:

Uff, det høres litt mye ut. Jeg pleier å ta alt vekk. Er så lei av å shave meg. Er det noen som vet noen steder i Bergen hvor jeg kan få gjort det? Jeg søkte på nettet, men fikk ikke noe særlig resultat. Hm... :sjenert:

Endret av Miss_alexandria
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter masse leting på nettet fant jeg ut at Wah Wah i Bergen gjør det. Koster visst 450 kr for 30 min. Sendte de en mail for å spørre om de har erfaring med det. Uff. Var det frekt? Jeg har ikke lyst å gå til noen som ikke har peiling på hva de gjør....uff :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å vokse der nede er jo alltid vondt! Men jeg hadde egentlig gruet meg sånn til det at det faktisk ble mindre vondt enn jeg trodde... Det vil derimot ikke si at det gjorde j.... vondt! Men så er det også sååååå verdt det!!! Å kunne slippe å bry seg om barbering i mange uker er bare helt fantastisk!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om de tar alt eller etterlater en stripe foran er opp til deg. Klart det gjør vondt, men smerteterskelen er idividuell.

Når det gjelder pris, så synes jeg 7-800 kroner høres mye ut. Jeg betaler 325 hver gang (Oslo), og for førstegangsvoksing tar de rundt 450.

Hvorfor koster det mer første gang å vokse? Mengden "arbeid" er jo like stor de påfølgende gangene....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårene løsner faktisk lettere etter første gang. Hårsekkene blir litt slække eller noe sånn. Derfor gjør det også mindre vondt. Ikke alle salonger opererer med to priser.

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Hvorfor koster det mer første gang å vokse? Mengden "arbeid" er jo like stor de påfølgende gangene....

Det er mer arbeid og tar lengre tid første gang fordi:

- det er mer hår (alle hårene rekker ikke å vokse ut mellom hver gang pga forskjellige vekstfaser)

- hårrøttene svekkes etter gjentatt voksing slik at hårene slipper lettere

- ved brasiliansk voksing må du selv hjelpe til en del med å holde, stramme etc, og dette må forklares første gang.

Derfor er det også dyrere.

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest *kosejoker*

Men jeg innbiller meg at det er litt pinlig jeg da? Eller er det noe de er så vant til at de ikke bryr seg. Innbiller meg at det er litt vanskelig å ikke ha pinlig stillhet? Kan man være så "uheldig" at det er en mann som utfører det? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesteline

Jeg har også lyst å prøve å vokse meg - fint med denne tråden! :Nikke:

Men jeg har voldsomme problemer med røde 'knupper' :overrasket: - har prøvd ALT (utenom voksing), noen som kan si noe om dette eller har erfaring?

Er ellers enig med *kosejoker* i at det jo må være litt pinlig, man må vel nærmest hjelpe til litt med å 'brette tilside'... Hvordan opplever dere det som har gjort det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst til å prøve dette, men tviler litt på grunn av at jeg har lett for å få inngrodde hår ved voksing av leggene. Det kan kanskje komme av at jeg alltid har gjort det selv, og ikke akkurat er proff. Jeg har vært sånn passe nøye med hampvotten og skrubbekrem.

Og det jeg i hvert fall ikke vil ha er inngrodde hår i skrittet...

Er det noen som har erfaringer på dette?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hadde lyst til å lage egen tråd for dette men hehe det passer jo bra her; hvor mange av dere roper AU når dere blir voksa? Selv bare "gisper" jeg når jeg gjør det selv, men forestiller meg at mange ligger å vræler når det skjer :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Voksing i seg selv er ikke så pinlig. Og ja, det er du som må "brette ting til side" for å si det sånn, i hvertfall i de to salongene som jeg har vært i. Du må stramme huden selv. Like greit, så blir det ikke super-superintimt.

Men det som nesten var litt pinlig var å ligge der og ha en hudpleier som faktisk klemte ut inngrodde hår. Det har bare skjedd nå sist, ingen av de andre som har gjort det. Så etter siste gang har jeg vært mye flinkere med peeling, i hvertfall på venusberget. (Ikke gira på å få peelingkorn inn i sprekker.)

Catzy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas
Men jeg innbiller meg at det er litt pinlig jeg da? Eller er det noe de er så vant til at de ikke bryr seg. Innbiller meg at det er litt vanskelig å ikke ha pinlig stillhet? Kan man være så "uheldig" at det er en mann som utfører det? :sjenert:

Det blir ikke pinlig, dette gjør de omtrent hver dag. Det blir det samme som å vokse leggene til folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Isabellas
Hadde lyst til å lage egen tråd for dette men hehe det passer jo bra her; hvor mange av dere roper AU når dere blir voksa? Selv bare "gisper" jeg når jeg gjør det selv, men forestiller meg at mange ligger å vræler når det skjer :D

I jobben min har jeg aldri opplevd at kundene har hylt men at de gisper osv er helt vanlig. Voksing av bikini/brazilian er jo den mest ømfintlige plassen å vokse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...