Gå til innhold

Hvor ofte vasker dere håret?


Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Jeg vasker håret altfor ofte, dvs hver gang jeg dusjer (og ifølge kjæresten er jeg dusjoman). Men jeg har kort hår, så det er ikke så nøye om det blir slitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har langt hår og vasker det annenhver dag. Av og til blir det hver dag ( fordi det er så deilig med nyvasket hår eller hvis jeg skal noe spesielt). Før vasket jeg det alltid hver dag. Men, prøver å ikke gjøre det for jeg har langt hår og vil ikke slite for mye på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vasker håret annenhver dag om jeg ikke jobber, jobber som kokk så er nødt til å vaske det hver dag etter jobb, blir kjempefett. Og i dusjen etter trening. tilsammen har det en tendens til å bli hver dag.. vet det ikke er bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Prøver å ikke vaske det for ofte. Men den siste tida har det blitt fort fett så da har det blitt annenhver dag, og noen ganger hver dag. Sikkert fordi dt har vært sommer og varmt og da svetter men jo mer.

Men til vanlig har jeg pleid å vaske det ca. hver tredje dag, noen ganger hver fjerde til og med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hver dag. Dusjer om morgenen, kommer ikke i gang uten en dusj.

Av og til dusjer jeg på kvelden også, men det blir likevel en dusj dagen etter da, for håret mitt står til alle kanter og ser ikke ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vasker håret annenhver dag...noen ganger hver dag. Flere enn meg som synes håret blir fort fett av Sunsilk shampooen og balsamen??

vasker forøvrig håret mitt annenhver dag, og JA de der fra sunsilk er noe av det verste jeg har vert borti :overrasket:

Håret mitt ble kjempefett av den shampo`n og balsamen. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hår til midten av brystet, og vasker det vanligvis hver tredje dag.

Shampoen har veldig mye å si for hvor ofte det er nødvendig å vaske det.

Wella har jeg gitt opp helt, jeg må vaske det hver eneste dag for at det skal føles rent med de shampoene.

L'oreal har en Energy shampo som er ganske bra, med den kan jeg vaske annenhver dag. De andre hampoene dems er bare middels, bedre enn wella men betydelig dårligere enn Nnergy shampoen. Det dumme med Energy Shampoen, er at den er så vanskelig å finne av en eller annen grunn..

Men så har vi det nye Sunsilk merket, som funker kjempebra for meg! Med det føles håret glatt og fint og rent helt til tredje dagen, og den selges så godt som overalt også:)

Balsam bruker jeg forøvrig aldri, tross det lange håret. Problemet med floker forsvant da jeg gikk ut av barneskolen;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

har halvlangt hår, vasker det to ganger i uka.

bruker sjelden noe i det bortsett fra fuktighetsgivende produkter og det skal mye til før det blir fett.

går så lenge som mulig før jeg vasker det.

bruker kun frisørshampo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fruktfat
Vasker du håret ofte, blir det fortere fett.. Man har et talglag ved hårbunnen som er nødvendig, vaskes dette ofte bort, øker produksjonen av det og håret blir fortere fett.. Prøver å vakse håret max 3 ganger i uka. helst 2. Har hår til rumpa og det er sterkt og fint. Kan også gå lenge uten at det blir fett. Kejnner også andre som har det på samme måte. Selvfølgelig vasker jeg håret etter trening da. ;)

Angående dette fettet i hodebunnen. Dersom du går lenge nok uten å vaske håret, vil håret slutte å være fett.. har hørt om en som har gjort det.. Men anbefaler det ikke. Lukter veldig vondt etter andre uka.

Dersom du er lei av at håret blir så fort fett, kan du prøve å vaske det sjeldnere.. Og husk hårkur dersom du vasker det så ofte..

det er faktisk viktig å ikke vaske det for sjelden og..

fettlaget og alle døde hudceller skal også ut av hår og hodebunn.

noen som så extrem forvandling og hun som vaska håret sitt en gang i uka til en gang hver 14dag? fikk dere da med dere når frisøren viste belegget hun hadde i hodebunnen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...