AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #1 Del Skrevet 13. april 2021 Hei jeg har lyst til å gå ned i vekt og lurer derfor på hvordan man teller kalorier. jeg har prøvd å sett meg litt inn i det, men det er fortsatt en ting jeg lurer på. la oss si en skyr yoghurt som inneholder 97 kcal per beger, der det er 16g protein, 7g karbohydrat og 0,3g fett Dette regner da som en proteinkilde på min plan. men når jeg skal telle kaloriene fra denne skyren, må jeg da telle kaloriene fra karbohydratene og fettet også? og trekke det fra mitt dagelig behov av karbohydrat og fett ? la si jeg skal spise 200g karbohydrat for dagen, må jeg da trekke fra de 7g fra denne skyren, eller skal jeg bare trekke fra de ordentlig kabohydrat kildene (brød, ris, pasta osv ) Håper noen forstår hva jeg mener og kan hjelpe meg :-)) Anonymkode: 41402...061 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snurri Skrevet 13. april 2021 #2 Del Skrevet 13. april 2021 Ja, du må telle alt. Karbohydrat er karbohydrat, uansett om de kommer sammen med mye eller lite proteiner. Anbefaler deg å laste ned appen MyFitnesspal om du ønsker en enkel måte å holde styr på dette på. Den har de fleste matvarer liggende inne i database med alle næringstoffer, og regner ut for deg hvor mye du har spist av hver og hvor mye du har igjen . Den kan enten gå ut fra en standard fordelig av makroer, samt kalorimål, eller du kan sette disse selv :) 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå