AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #21 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Kreves det ikke mer for å kjøre T-bane altså. Skremmende. Anonymkode: 8ae7d...c3b Flere intervjurunder, gruppeoppgaver og forskjellige kognitive tester, smartypants. Anonymkode: 7cd19...a52 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. april 2021 #22 Del Skrevet 13. april 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): jeg er fra Oslo og har studert og jobbet i Nydalen og på Storo. Jeg forstår ringen-opplegget, og siden jeg har reist mye der (både fra øst, vest og sentrum) har jeg kontroll på plattformer og hvor jeg skal gå hvis jeg skal hit og dit. jeg har dog 100% forståelse for at andre ikke forstår, for hvis du må være relativt lommekjent for å komme på riktig bane er systemet for avansert. Mener at Nordre Aker avis hadde et gliiiitrende innlegg om dette for noen år tilbake. Skal se om jeg finner det! Anonymkode: daeb6...503 Dette? https://nab.no/meninger/5-ern-fra-helvete/19.18208 😄 Jeg har noenlunde kontroll nå, tror jeg, men jeg har stått på Løren stasjon og ventet et par ganger, ja. Anonymkode: adb84...f1b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #23 Del Skrevet 14. april 2021 Banen i Oslo er dårlige greier. Jeg har bodd i Osaka, Seoul, Shenzhen og Tokyo som er mye lettere enn Oslo. Anonymkode: 48df1...afb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #24 Del Skrevet 14. april 2021 Det går fint om man ser på kartet, men skjønner at det kan være litt forvirrende. Anonymkode: ce1b0...295 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #25 Del Skrevet 14. april 2021 Jeg synes systemet i Oslo er ganske greit. Som regel fungerer det slik: Skal du langs den øvre "halvsirkelen" tar du enten bane det står "ringen" på, eller endestasjonen "motsatt vei" (østlig stopp som vestli når du venter på banen vestover betyr at den går via ringen) Skal du til en av "halene" på kartet tar du en det står endestasjonen på. Skjønner jo at man blir forvirret når man ikke kan systemet men er det noen som reiser idag uten å følge reiseapp på tlf? Da får du jo beskjed om hvilken du skal ta, og må bare sjekke at banen du går på har riktig navn og nr. Anonymkode: 00898...a55 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #26 Del Skrevet 14. april 2021 Føler jeg har kontroll. Egentlig ganske enkelt, ringen går retning Nydalen/Storo. Der bytter den til hhv sognsvann Vestli. Eller er det endret siste året? Anonymkode: c4fb9...28a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #27 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes systemet i Oslo er ganske greit. Som regel fungerer det slik: Skal du langs den øvre "halvsirkelen" tar du enten bane det står "ringen" på, eller endestasjonen "motsatt vei" (østlig stopp som vestli når du venter på banen vestover betyr at den går via ringen) Skal du til en av "halene" på kartet tar du en det står endestasjonen på. Skjønner jo at man blir forvirret når man ikke kan systemet men er det noen som reiser idag uten å følge reiseapp på tlf? Da får du jo beskjed om hvilken du skal ta, og må bare sjekke at banen du går på har riktig navn og nr. Anonymkode: 00898...a55 Er det nødvendig med en reiseapp? Bør det ikke være tilstrekkelig opplyst der man er så man slipper å fikle med mobilen? Spesielt når man har dårlig tid og må løpe for å rekke en bane. dessuten står det bare nr 5 ett eller annet. Ikke hvor den ender opp. Den andre informasjonen står på displayet. Da må du rekke å sjekke der før du setter deg på. Anonymkode: 5110e...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #28 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes systemet i Oslo er ganske greit. Som regel fungerer det slik: Skal du langs den øvre "halvsirkelen" tar du enten bane det står "ringen" på, eller endestasjonen "motsatt vei" (østlig stopp som vestli når du venter på banen vestover betyr at den går via ringen) Skal du til en av "halene" på kartet tar du en det står endestasjonen på. Skjønner jo at man blir forvirret når man ikke kan systemet men er det noen som reiser idag uten å følge reiseapp på tlf? Da får du jo beskjed om hvilken du skal ta, og må bare sjekke at banen du går på har riktig navn og nr. Anonymkode: 00898...a55 Haha, "ganske greit" og så kommer en helt uforståelig forklaring? 🤦🏻♀️ Anonymkode: abbc8...7f5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #29 Del Skrevet 14. april 2021 Jeg blandet sammen Mortensrud og Manglerud jeg😁 Bare min feil det altså. Sånn ellers (når jeg faktisk sjekker kartet og sånn), så synes jeg ikke det er spesielt komplisert egentlig. Anonymkode: 0919c...472 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #30 Del Skrevet 14. april 2021 Jeg har stadig vekk kommet på feil retning på ringen. Og jeg må alltid tenke veldig for å prøve å finne ut om jeg kan ta den eller ikke. Jeg unngår helst linje 5 dersom jeg kan ta en annen linje 😂 Anonymkode: f7379...323 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. april 2021 #31 Del Skrevet 14. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Haha, "ganske greit" og så kommer en helt uforståelig forklaring? 🤦🏻♀️ Anonymkode: abbc8...7f5 Ja bare forklar det til en turist😂 Anonymkode: 5110e...d8f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. april 2021 #32 Del Skrevet 15. april 2021 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Jeg har stadig vekk kommet på feil retning på ringen. Og jeg må alltid tenke veldig for å prøve å finne ut om jeg kan ta den eller ikke. Jeg unngår helst linje 5 dersom jeg kan ta en annen linje 😂 Anonymkode: f7379...323 Det går helt greit, så lenge jeg er i sentrum og skal ta bane vestover. Da vet jeg hvor den går, og hvor jeg skal hoppe av. Men tar jeg den fra en av stasjonene hvor den kan svinge i flere retninger, så blir det mer hodebry. Fra Nydalen må jeg alltid tenkte meg om, før jeg går om bord. Da gjelder det å ikke ha dårlig tid. Anonymkode: 5110e...d8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. april 2021 #33 Del Skrevet 16. april 2021 AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 15.37): Jeg blandet sammen Mortensrud og Manglerud jeg😁 Bare min feil det altså. Sånn ellers (når jeg faktisk sjekker kartet og sånn), så synes jeg ikke det er spesielt komplisert egentlig. Anonymkode: 0919c...472 Som Manglerudboer er jeg kraftig fornærmet over sammenblandingen altså - det går ikke an! 😉 Hender jeg går på en smell med feil bane, men som regel er det bare fordi jeg har hatt nesa i mobilen og bare gått på banen jeg tror kommer. Ikke alltid sanntidssystemet viser riktig bane i sentrum der alle banene går forbi. Plutselig kommer det en annen bane først og når jeg går og leser Mail samtidig på mobilen kan det være jeg bommer - kun min feil. Men Ringen kan være litt kødden å forstå hvis du er ny i byen eller uerfaren med t- banen. Anonymkode: d14ca...610 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sportsidioten Skrevet 26. april 2021 #34 Del Skrevet 26. april 2021 På de fleste stasjoner er det jo bare å gå på riktig side , altså østgående eller vestgående ut ifra om man skal til øst eller vest? Jeg syntes aldri tbanesystemet i Oslo var vanskelig, selv før jeg flyttet dit. Buss systemet brukte jeg dog litt tid på å lære meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #35 Del Skrevet 26. april 2021 Har aldri gått på feil bane i Oslo. I London, derimot, har jeg havnet på feil sted mange ganger 😛 Kun pga. uoppmerksomhet og kløning siden t-banesystemet ikke er særlig komplisert der heller (dog litt mer styrete med bytting fra en farge til en annen) Anonymkode: 2cfff...997 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. april 2021 #36 Del Skrevet 26. april 2021 jeg bodde en kort tid i oslo, og det gikk ganske greit med t-bane. buss derimot slet jeg med☺️ Anonymkode: 8681f...113 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 26. april 2021 #37 Del Skrevet 26. april 2021 Håpløst . Tar ringen nesten hver dag til jobben, har bodd ved linje 5 nesten hele livet. Allikevel har jeg klart og på feil flere ganger . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 27. april 2021 #38 Del Skrevet 27. april 2021 AnonymBruker skrev (På 14.4.2021 den 13.10): Jeg synes systemet i Oslo er ganske greit. Som regel fungerer det slik: Skal du langs den øvre "halvsirkelen" tar du enten bane det står "ringen" på, eller endestasjonen "motsatt vei" (østlig stopp som vestli når du venter på banen vestover betyr at den går via ringen) Skal du til en av "halene" på kartet tar du en det står endestasjonen på. Skjønner jo at man blir forvirret når man ikke kan systemet men er det noen som reiser idag uten å følge reiseapp på tlf? Da får du jo beskjed om hvilken du skal ta, og må bare sjekke at banen du går på har riktig navn og nr. Anonymkode: 00898...a55 Funket før, men nå med enstesatasjon Sognsvann begge retninger der man det før het vestli er det helt håpløst fra feks Storo og Sinsen . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå