Gå til innhold

Bare jeg som synes t-baneringen er komplisert?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg kjører sjelden hele strekningen, men må si at jeg ikke hadde følte meg så veldig  kompetent om en innflytter spurte meg om hvor banen endte. For NR 5 kan jo vitterlig ende opp mange steder. For den går både  via Storo og Tøyen. Ikke står det på banen heller hvor den går. Det står bare Nr 5 Ringen. En venninne som ikke er fra Oslo trodde lenge at Ringen var en endestasjon.

Så føler dere at dere er helt kompetente på Ringen, slik at dere har full oversikt over hvor den ender opp? 

Anonymkode: 5110e...d8f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg er ikke fra Oslo, men når jeg tar T-banen alene så går jeg altid på feil. 

Kom 1 time forseint til jobb en gang fordi jeg gikk på feil 😅 Måtte spørre om hjelp. 

Anonymkode: 774ba...809

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du må se på kartet hvor stasjonen du skal er og velge nummer og retning ut fra det. 

Anonymkode: c1938...890

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Bor ikke i Oslo. Aldri hatt problemet med Ringen.

Anonymkode: 8ff08...cd8

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg føler at det var enklere før de åpnet på Løren. Da kunne man for eksempel stå på Storo og vite at banen mot Sinsen alltid stoppet gjennom hele hovedtunellen, nå må man følge litt mer med på hvilken bane man hopper på for å ikke havne på Kalbakken. 😅

Men er jo bare å følge med på kartet - skal stå endestasjon/viastasjon ved siden av tallet også. Litt mer komplisert for de som ikke tar den jevnlig, men er bare å være ute i god nok tid til å stoppe i to sek og dobbeltsjekke kartet før man hopper på noe. 

Anonymkode: 8aabe...b0c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Du må se på kartet hvor stasjonen du skal er og velge nummer og retning ut fra det. 

Anonymkode: c1938...890

For meg er det sjeldent noe stort problem, da jeg bare skal noen få stopp. Men hvis noen lurte på hvor bane nr 5 egentlig endte opp, så hadde jeg blitt svar skyldig. Det er slike ting jeg ikke tenker over, hvis ingen påpeker det. Og hvilken bane 5 du tar kan bli mer komplisert om du får dårlig tid og bare hopper på en bane. Endte opp med å ta fem fra Stortinget mot vest. Havnet plutselig på Jernbanetorget igjen! 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Akkurat t-bane nettet er ikke rakettforskning. 

Anonymkode: 645cd...c21

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Enklere å ta T bane i Berlin eller New York enn i Oslo. Kan hende at det er fordi jeg er døgnberuset i storbyene, noe som hadde vært litt for dyrt i provinshovedstaden vår. 

Anonymkode: abbc8...7f5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er T-banefører. På jobb har jeg koll på det, men som passasjer må jeg tenke meg om både to og tre ganger, og har til og med venta en halvtime på feil plattform 😏 Skjønner derfor godt at folk er forvirra, og den dritten skulle aldri eksistert i sin nåværende form. 

Anonymkode: 7cd19...a52

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvorfor heter den ringen når den ikke går i ring🤔 bidrar ikke det til mer forvirring?

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Enklere å ta T bane i Berlin eller New York enn i Oslo. Kan hende at det er fordi jeg er døgnberuset i storbyene, noe som hadde vært litt for dyrt i provinshovedstaden vår. 

I Berlin så har de faktisk en bane som går i ring også. Vår ring gjør det ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

I Berlin så har de faktisk en bane som går i ring også. Vår ring gjør det ikke. 

Ja, nettopp. En ring, går begge veier. Tar du feil retning, blir du bare sittende litt lengre.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har ikke full kontroll nei, har endt opp feil steder flere ganger 😂

Anonymkode: ae219...fa6

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Er normalt å måtte pugge litt.

Eventuelt kan du gjøre som meg, prøve og feile. Blir en del venting av det. 

Anonymkode: 83490...c2d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tror nesten alle som flytter til Oslo, slitter litt først. 😅

Anonymkode: 7aadf...dc7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

jeg er fra Oslo og har studert og jobbet i Nydalen og på Storo. Jeg forstår ringen-opplegget, og siden jeg har reist mye der (både fra øst, vest og sentrum) har jeg kontroll på plattformer og hvor jeg skal gå hvis jeg skal hit og dit. 

jeg har dog 100% forståelse for at andre ikke forstår, for hvis du må være relativt lommekjent for å komme på riktig bane er systemet for avansert. Mener at Nordre Aker avis hadde et gliiiitrende innlegg om dette for noen år tilbake. Skal se om jeg finner det! 

Anonymkode: daeb6...503

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg er T-banefører. På jobb har jeg koll på det, men som passasjer må jeg tenke meg om både to og tre ganger, og har til og med venta en halvtime på feil plattform 😏 Skjønner derfor godt at folk er forvirra, og den dritten skulle aldri eksistert i sin nåværende form. 

Anonymkode: 7cd19...a52

Kreves det ikke mer for å kjøre T-bane altså. Skremmende. 

Anonymkode: 8ae7d...c3b

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...