Gå til innhold

Nysgjerrig på BDSM

Fremhevede innlegg

Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Sprøyt. Jeg har verken stilt eller gjengitt individuelle diagnoser her, og det har jeg heller ikke tenkt å gjøre.

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Både på Fetlife og i en del av det norske, organiserte BDS-miljøet er det mange psyko-sosiale minusvarianter. Etter min erfaring, gjelder det ikke bare på dominant-siden. Det er også mange av dem som kaller seg sub’er som burde brukt tid og ressurser på å få profesjonell hjelp for sine problemer istedenfor å forsterke dem. Det er dessverre blitt veldig politisk ukorrekt å kalle en spade for en spade på dette området. Dermed er det en del som lar seg lokke eller lure inn.

Anonymkode: 451ae...af1

Så du velger å diagnostisere grupper av mennesker utenfor en konsultasjonssituasjon. OK.Takk for klargjørende svar.

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (2 minutter siden):

Så du velger å diagnostisere grupper av mennesker utenfor en konsultasjonssituasjon. OK.Takk for klargjørende svar.

Hakk i plata?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

lol, vrøvl. De dominante mennene jeg har møtt, som har vært seriøse, misliker dominante damer, switcher og såkalte brats (som er en rar type dominante som later som om de er sub).

Anonymkode: b190e...eec

:excl:

Kjente at jeg hadde lyst til å advare en ekstra gang, etter å ha lest denne;

Hat eller forakt mot submissive menn eller dominante kvinner er noe jeg mener man ubetinget skal betrakte som et stort rødt flagg.

Det å forakte styrke hos kvinner og svakhet hos menn, er noe resten av det siviliserte samfunnet for lengst har lagt av seg. Når det da blomstrer opp diverse steder på internett og i bdsm-kultur og annetsteds, så skyldes det altså ikke sunn lek med avlagte kjønnsroller, det skyldes noe mye mer personlig dyptgripende i den enkelte som lar seg radikalisere.

Vær obs!

Si takk og farvel, og smell døra igjen!

Anonymkode: bdbd0...495

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

:excl:

Kjente at jeg hadde lyst til å advare en ekstra gang, etter å ha lest denne;

Hat eller forakt mot submissive menn eller dominante kvinner er noe jeg mener man ubetinget skal betrakte som et stort rødt flagg.

Det å forakte styrke hos kvinner og svakhet hos menn, er noe resten av det siviliserte samfunnet for lengst har lagt av seg. Når det da blomstrer opp diverse steder på internett og i bdsm-kultur og annetsteds, så skyldes det altså ikke sunn lek med avlagte kjønnsroller, det skyldes noe mye mer personlig dyptgripende i den enkelte som lar seg radikalisere.

Vær obs!

Si takk og farvel, og smell døra igjen!

Bedre kan det ikke sies!

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (17 minutter siden):

Tenk deg selv da, hva tenker du f.eks. om norsk ungdom som reiser ut i verden for å  for å slutte seg til hellig krig?

Er det dumt eller lurt gjort?

Eller kan du ikke helt bestemme deg siden du ikke kjenner disse personlig?

Fint å være reflektert og kunne se nyanser. Men gjemmer man seg bak nyansene, er man ikke reflektert, man er konfliktsky og handlingslammet.

I forhold som har med overgivelse av makt, så er det spesielt viktig å ikke være konfliktsky og handlingslammet.

Det kan være farlig. 

• Liker 1
Gjest Alterego666
Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Tenk deg selv da, hva tenker du f.eks. om norsk ungdom som reiser ut i verden for å  for å slutte seg til hellig krig?

Er det dumt eller lurt gjort?

Eller kan du ikke helt bestemme deg siden du ikke kjenner disse personlig?

Fint å være reflektert og kunne se nyanser. Men gjemmer man seg bak nyansene, er man ikke reflektert, man er konfliktsky og handlingslammet.

I forhold som har med overgivelse av makt, så er det spesielt viktig å ikke være konfliktsky og handlingslammet.

Det kan være farlig. 

Å klare å se nyanser gjør meg i stand til å se forskjell på internasjonal terrorisme og seksuell lek. 
Du bør forsøke det samme.

AnonymBruker
Skrevet
Alterego666 skrev (3 minutter siden):

Du bør forsøke det samme.

Mennesker er rasjonelle. 

AnonymBruker
Skrevet

Takk for mange råd og tips. Jeg kommer være litt forsiktig med hvordan jeg går frem. Å sette grenser er ikke min sterkeste side, så da bør det jo være godt gjennomtenkt på forhånd. Først får jeg se om han jeg har truffet i det siste er interessert i prøve seg litt på dette området. 

Anonymkode: 34c24...e43

• Liker 1
  • 2 uker senere...
AnonymBruker
Skrevet
On 4/12/2021 at 11:10 AM, AnonymBruker said:

Nettopp derfor ville jeg heller sett meg om etter noen utenfor miljøet.

Min erfaring er at de er langt mer normale, og ofte like kinky og perverse, kanskje til og med mer.

Vet at mennesker som er i miljøet helt sikkert ikke liker å høre det, men slik jeg ser det, er det for det meste «tiloversblevne» som henger der.

Dette her er så sant. 

Nesten alle jeg har datet eller vært sammen med har vært dominante og spennende å ha sex med, men de har ikke hatt noen som helst tilknytning til det miljøet og heller ikke hatt profil på Fetlife.

Rareste fyren jeg har vært på date med derimot, han viste seg å være veldig aktiv i miljøet. Han er ganske kjekk og kunne lett ha fått seg ei spennende dame på annet vis, så der er det nok utelukkende personligheten hans som skremmer vekk alle med normal radar. Normal radar er noe mange av jentene på FL dessverre mangler, kanskje på grunn av vonde opplevelser i barndommen. 

Anonymkode: 65221...dae

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...