Gå til innhold

Nysgjerrig på BDSM

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hei. Lurer å om noen har lyst å dele sine erfaringer med BDSM? Jeg har lenge vært nysgjerrig på dette og lurer litt på hvordan det er og hvordan man går frem på det området. Jeg er som regel ganske underdaning av meg, men liker å ta styring innimellom. Synes også det er en vanskelig å ta opp med nye partnere. Har så vidt prøvd pisking og lette slag og bind for øyene, men er litt nysgjerrig på litt mer kinkye greier. Noen som har råd og tips i forhold til dette? Eventuelt om det noe man bør styre unna/unngå? 

Anonymkode: 34c24...e43

Mange får nok ereksjon bare du nevner at du har lyst til å prøve nye ting. Pang, så er innboksen din full av fantasifigurer og du må lese 100+ meldinger, og mest sannsynlig slette like mange. Men dette vet du nok meget godt fra før, du er vel neppe noen newbie når det gjelder sex🤭

Jeg er newbie i BDSM... men som jeg har lært... selv om man er røff og utfører forskjellige ting, skal man jo alltid avslutte sexen med et smil og et suss på nesen. Altså f.eks.  "En sadist om natten, en kjærlig mann om dagen"

Men alt som er nytt er det nok smart å lese seg opp litt om temaet. Jeg holder på å lære meg nye ord som dukker opp, så jeg får forståelse hva andre snakker om uten å føle meg helt utafor. Likeså de grunnleggende reglene som innbefatter BDSM. Det som jeg synes er så fantastisk i BDSM er at det er mange comfortsoner man kan bryte for å utvikle seg selv. tror man kan oppleve både adrealin og få større kjærlighet av det...

En måte å finne ut litt om deg selv er jo BDSM-testen. har du tatt den? https://bdsmtest.org/select-mode

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mens jeg igjen absolutt kan anbefale fet for å lese seg opp i grupper, bli kjent med ulike mennesker og komme i kontakt med noen man potensielt vil møte. Men - det er dessverre ofte litt langt mellom de seriøse Dom’ene blant de som bare ønsker seg røff sex med noen de tror de kan gjøre som de vil med. Vær selektiv med både hvem du svarer, hvem du holder kontakten med, ikke hopp over til snap/kik osv med en gang og skal du møte noen så gjør det fornuftige med kaffe på et offentlig sted i første omgang osv.

Har man allerede en partner må man kunne tørre å snakke om sex og hvilke ønsker man har i senga uten å skjemmes over det.

Anonymkode: 76777...df4

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ville ha unngått «miljøet». Og FetLife.

Heller utviklet meg sammen med partner.

Vil si det er risky business å uttrykke deg som underdanig, da møter du ofte elendige dominante.

Som dominant finner du de beste sub’ene, men også de beste dom’ene.

Det er mine fem øre. 

Anonymkode: bdbd0...495

Enig der fetlife suger.. så mye rart og jeg syns det er skummelt med folk som bedriver bdsm uten å vite hva de holder på med .. enig at det er noe du bør utvikle med en fast partner som har samme interesse som deg og som du stoler 110% på. Les dere opp på bdsm og ha det moro.  Beste er om han har erfaring fra før på en sunn måte .. alt handler om respekt for sin partner tross alt

Anonymkode: 8c652...8e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Tror jeg skal lese meg litt opp på det først og så får jeg se. Er litt redd det kan bli litt heftig i virkeligheten 😅 fantasier er jo en litt annen ting. Men vet jo at jeg liker å underkaste meg og tåler litt røff behandling. 

Anonymkode: 34c24...e43

Her må du være tydelig i forkant, men ikke minst finne en god Dom. Ingen ordentlig Dom kjører på uten å ha gjennomgått noe kjøreregler og stoppord. Dette snakker man om før man evt gjør noe. I det minste ha ett stoppord som du kan bruke når det blir for mye for deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes det blir altfor mye formelle regler og slikt, gidder ikke bdsm som høres ut som en skoletime. God kommunikasjonen med en partner holder i massevis. 

Fetlife er bra, det, men vær selektiv på hvem du møter. Aldri dra rett og møt noen, bruk minst et par dager på å bli kjent. Og les den andres profil grundig før møtet. Hvis noen skriver at de har stor kuk og er utlært dom, styr langt unna. En seriøs dom er litt ydmyk. 

Anonymkode: 28628...e3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette med "dørmatter" og sånn. Jeg er ingen "dørmatte" bare fordi jeg vet at jeg er sub. Men den selvinnsikten som gjør dette, får meg til å være tydelig og klar på at jeg ikke er switch på noen måte heller ikke innimellom. Likevel er jeg ikke motstandsløs. Dette med "pingle" som jeg skrev, handler om hvordan jeg ser ut, men en overdrivelse. Jeg er ikke av de høyeste, driver med idrett og er ikke tjukk, men så er jeg også en sånn jente som noen ikke liker - "hestehale og swixgenser". I miljøet jeg støtte på, var ganske mange helt annerledes. Og så var det noen som forholdt seg til meg nesten som et slags byttedyr - en ung blondine de ønsket å ha det moro med. Hvis dette kommer av at jeg presenterte meg feil, OK, men de jeg støtte på gjennom noen måneder hadde jo den væremåten de hadde uavhengig av det. Det ble et par ganger i overkant røfft.

Anonymkode: aa0dd...22f

Oh please!

Du presenterer deg som du enda har totten i munnen.

Ta den ut og tenk gjennom hva slags inntrykk du vil gi. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig der fetlife suger.. så mye rart og jeg syns det er skummelt med folk som bedriver bdsm uten å vite hva de holder på med .. enig at det er noe du bør utvikle med en fast partner som har samme interesse som deg og som du stoler 110% på. Les dere opp på bdsm og ha det moro.  Beste er om han har erfaring fra før på en sunn måte .. alt handler om respekt for sin partner tross alt

Anonymkode: 8c652...8e5

Nettopp.

Hvis man vet at de beste finner man utenom FetLife, hvorfor i det hele tatt være der?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
DaddyDom skrev (8 timer siden):

fetlife er bra det, bare husk nettvett 😄

Ellers takk, lykke til videre! 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

I miljøet jeg støtte på, var ganske mange helt annerledes. Og så var det noen som forholdt seg til meg nesten som et slags byttedyr - en ung blondine de ønsket å ha det moro med. Hvis dette kommer av at jeg presenterte meg feil, OK, men de jeg støtte på gjennom noen måneder hadde jo den væremåten de hadde uavhengig av det.

For å være mer spesifikk;

1. Presenter deg først utelukkende som den voksne versjonen av deg selv, se an mennesker på bakgrunn av dette

2. Deretter, finn mennesker du er komfortabel med og stoler på, basert på kjennskap til den voksne versjonen 

3. Deretter, kan du eventuelt innta rollen som sporty teen blonde, eller hva det nå er du vil

Dersom du presenterer deg som den du fantaserer om å være, beskriver deg selv som en fresh tenåring og bruker ord som lizzom, så gir du inntrykk av at du mangler helt skille mellom hverdag og fantasi. Og DET tiltrekker feil mennesker.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Deretter, kan du eventuelt innta rollen som sporty teen blonde, eller hva det nå er du vil

Dersom du presenterer deg som den du fantaserer om å være, beskriver deg selv som en fresh tenåring og bruker ord som lizzom, så gir du inntrykk av at du mangler helt skille mellom hverdag og fantasi. Og DET tiltrekker feil mennesker.

Jeg tror rådene dine er gode. Samtidig er det noe med det du skriver som blir rart. Du skriver som om jeg ikke er meg, som om jeg vil spille en rolle og leve ut en fantasi. Men greia er jo at jeg er meg og at jeg da blir en outsider, siden de i miljøer er andre typer. Jeg er så gammel som jeg er, jeg går aktivt på ski, jeg har det håret jeg har. Kan jeg ikke også ha de lystene jeg har?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror rådene dine er gode. Samtidig er det noe med det du skriver som blir rart. Du skriver som om jeg ikke er meg, som om jeg vil spille en rolle og leve ut en fantasi. Men greia er jo at jeg er meg og at jeg da blir en outsider, siden de i miljøer er andre typer. Jeg er så gammel som jeg er, jeg går aktivt på ski, jeg har det håret jeg har. Kan jeg ikke også ha de lystene jeg har?

Både og, vil jeg nesten si.

Du er ung, og kan ikke forventes å være eldre enn du er. Men du burde, mener jeg, ikke gi hvem som helst det inntrykket. Du burde være tilbakeholden med hvem du er, og heller fokusere på hvem den personen er som du møter.

Fokus bør være på at de skal presentere seg, ikke på at du skal presentere deg. 

Kanskje det er en idé å skaffe seg en mentor, dersom du absolutt skal være på FetLife?

(Men da burde det jo også være en du kan stole på...og det kan være minst like vanskelig å vite hvem er, mitt inntrykk er at damene der inne er ofte nesten verre enn mennene.)

Jeg vet ikke. Jeg klarer rett og slett ikke støtte det at en ung person skal henge på FetLife.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg leste gjennom det du skrev, på nytt, og jeg kan ikke annet enn å tenke at «et par ganger i overkant for røfft» ikke er noe en 18-19 åring skal oppleve.

Godt du har holdt deg unna siden, og håper du vil finne noen utenfor FetLife, som du heller kan invitere med inn i fantasien. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg klarer rett og slett ikke støtte det at en ung person skal henge på FetLife.

Jeg holder meg unna nå, etter noen få dårlige opplevelser i RL, som jeg nevnte. Men jeg henger litt og leser litt, selv om jeg ikke treffer noen. Det gir meg en del "mat" for fantasiene og innimellom holder det. Jeg skulle bare ønske at det ekte miljøet var litt mer sammensatt. Da jeg dukket opp "som meg selv" på en sånn nybegynner-kveld, føltes stemningen kjemperar.

AnonymBruker
Skrevet

Ta en god informasjonsinnhentingsrunde først.

Tenk på hvem du ønsker skal presentere seg for deg, og hvordan du vil at din presentasjon skal tiltrekke seg disse personene. (Litt omskrevet fra annen ab 🙂)

Selv er jeg av typen som liker å ha kontroll, elsker pent/spennende undertøy på partner og setter stor pris på at partner elsker det det.

Litt diverse leketøy er moro, men viktigst av alt i forholdet jeg er i nå er blindfoldet, det er fantastisk hvordan hun overgir seg til meg når det kommer på.

Det viktigste er kommunikasjon med partner, at man finner ut hvordan man vil leke, tøye litt grenser og kunne stoppe når ting blir feil for den ene eller andre parten. Vi blander sjelden alkohol/rusmidler inn i våre forspill, kanskje en drink, og det tror jeg også er viktig slik at begge har kontroll selv om den ene parten har oppgitt sin for en periode.

Anonymkode: e4656...b28

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg skulle bare ønske at det ekte miljøet var litt mer sammensatt. Da jeg dukket opp "som meg selv" på en sånn nybegynner-kveld, føltes stemningen kjemperar.

Nettopp derfor ville jeg heller sett meg om etter noen utenfor miljøet.

Min erfaring er at de er langt mer normale, og ofte like kinky og perverse, kanskje til og med mer.

Vet at mennesker som er i miljøet helt sikkert ikke liker å høre det, men slik jeg ser det, er det for det meste «tiloversblevne» som henger der.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Tenk på hvem du ønsker skal presentere seg for deg, og hvordan du vil at din presentasjon skal tiltrekke seg disse personene. (Litt omskrevet fra annen ab 🙂)

Hvis det er meg du sikter til, så har du misforstått. Jeg mener hun ikke skal fokusere på å tiltrekke seg noen, men på å holde seg i bakgrunnen og observere. Eller, enda bedre, skifte miljø. 

AnonymBruker
Skrevet

Nettopp derfor ville jeg heller sett meg om etter noen utenfor miljøet.

Men hvordan gjør jeg det, hvis jeg ikke skal bruke de "åpenbare" kanalene? Det er ingen i mitt miljø, eller på min alder som jeg kjenner, som snakker om slikt som dette. Og for meg er det riktig at den/de jeg treffer er erfarne og en del eldre enn meg selv. Og de må ønske, og ha erfaring fra, å lede en yngre og erfaren.

AnonymBruker
Skrevet

Men hvordan gjør jeg det, hvis jeg ikke skal bruke de "åpenbare" kanalene? Det er ingen i mitt miljø, eller på min alder som jeg kjenner, som snakker om slikt som dette. Og for meg er det riktig at den/de jeg treffer er erfarne og en del eldre enn meg selv. Og de må ønske, og ha erfaring fra, å lede en yngre og erfaren.

Spør du meg, er dette nært sagt en utopi. Det blir som å ønske å finne julenissen. 

Det er dette ønsket om å finne en trygg og erfaren voksen person som kan lede og lære opp en ung og uerfaren, som ofte ikke fungerer.

De som virkelig er voksne og erfarne, er gjerne ute etter noen som selv er trygge og erfarne.

Og så står det mange kyniske og dårlige i kø, for å slå kloa i de som søker trygge og erfarne.

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Nettopp.

Hvis man vet at de beste finner man utenom FetLife, hvorfor i det hele tatt være der?

Fordi fl er full av fantastisk bra informasjon. 

Fl er ikke en dating side, det er et sosialt nettverk, med masse grupper fulle av informasjon som nye bdsmere burde få med seg. 

Skrevet

Tråden er ryddet for kontaktannonse og svar til dette. Elaine Marley, mod.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...