Gå til innhold

Når på dagen/timeplanen bør jeg trene?


granolagirl

Anbefalte innlegg

De siste årene har jeg slitt med treningskontinuiteten fordi jeg ikke klarer å finne det gunstigste tidspunktet å skvise inn en økt på. Når på dagen ville dere trent hvis dere var meg? Her er litt info:

– Jeg jobber 09.00–16.30 mandag til fredag
– Jeg er avhengig av en god natts søvn. Nå for tiden sover jeg fra 23.00–07.00.
– Jeg har eneansvar for hunden min. Går vanligvis en times morgentur, en liten tur i lunsjen hvis vi har hjemmekontor eller han er med på jobben, en lengre tur etter jobb og en liten tur før leggetid.

Hvor bør treningsøkten legges inn, synes dere? Før jobb, på kveldstid, eller et annet sted? Tusen takk for hjelpen! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvilken rase er det og når på dagen liker du å trene? Jeg trives best å trene på kvelden, mellom 19-22. Jeg blir så trøtt av morgenøkter. Om du er motsatt av meg så kunne du kanskje prøvd å byttet morgenturen mot kveldsturen så du fikk tid til å trene før jobb. Jeg trivdes også best med å ta langturen med hunden (setter) etter jobb, og lengre i helgene. Da ble det gjerne to langturer per dag (morgen og kveld). Om det er en aktiv rase kan jo du veksle mellom gåturer og løpeturer, så får du hvertfall lurt inn noen treningsturer. Evt. også fjellturer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

^alfa^ skrev (17 minutter siden):

Hvilken rase er det og når på dagen liker du å trene? Jeg trives best å trene på kvelden, mellom 19-22. Jeg blir så trøtt av morgenøkter. Om du er motsatt av meg så kunne du kanskje prøvd å byttet morgenturen mot kveldsturen så du fikk tid til å trene før jobb. Jeg trivdes også best med å ta langturen med hunden (setter) etter jobb, og lengre i helgene. Da ble det gjerne to langturer per dag (morgen og kveld). Om det er en aktiv rase kan jo du veksle mellom gåturer og løpeturer, så får du hvertfall lurt inn noen treningsturer. Evt. også fjellturer.

Tusen takk for svar! :)  Lurer på om ikke det får bli kveldstrening på meg også. Kanskje veksle litt mellom det og morgentrening, om jeg korter ned på morgenturen de morgenene jeg trener! Hunden min er en mellomstor puddel, han er ikke vant til å løpe med meg, men det kan jo bli en fin utfordring å lære ham :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville trent direkte etter ettermiddagsturen og tatt den som oppvarming. Synes det er lettest når man uansett er i gang. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikitaspin skrev (1 time siden):

Jeg ville trent direkte etter ettermiddagsturen og tatt den som oppvarming. Synes det er lettest når man uansett er i gang. 

Ah, god ide! Høres bra ut med tanke på timeplanen min!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...