AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #1 Del Skrevet 8. april 2021 Og hvorfor? Hvor ofte gjør du yoga? Går du på kurs eller gjør for deg selv hjemme? Anonymkode: b3c5d...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. april 2021 #2 Del Skrevet 9. april 2021 Trener med youtube hjemme, alt fra 10-40 minutter om gangen. Ofte en vinyasa flow for å våkne, en stretching yoga før trening og en yin yoga før jeg sovner. Har ikke noen favoritt, alt til sin tid. Har hjemmekontor så mye tid innimellom. Anonymkode: 1b0b8...4cb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
atropos Skrevet 9. april 2021 #3 Del Skrevet 9. april 2021 (endret) Jeg gjør yinyoga hjemme og ashtangayoga i studio. Liker de begge for yin gjør at jeg får bedre pust og ro mens ashtanga gjør meg sterkere og smidigere. Yin gjør jeg hver dag i 15-20 min og ashtanga er en gang i uken. Endret 9. april 2021 av atropos Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #4 Del Skrevet 11. april 2021 Kun hjemme, med YouTube, liker best flows hvor det er litt dynamisk. Ulike variasjoner av solhilsen o.l. Anonymkode: ba572...919 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #5 Del Skrevet 11. april 2021 Har instruktørutdanning i yinyoga, og har vært borti litt forskjellige typer. Liker best, og har fått mye igjen for å ta klasser og kurs i yin, hatha, og kundalini. Har noe egenpraksis, men det er blandet med andre spirituelle praksiser jeg gjør, så er litt min egen greie som kanskje ikke alltid ligner så mye på yoga lenger slik man ser det for seg. Anonymkode: c4aa6...c92 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. april 2021 #6 Del Skrevet 11. april 2021 Yoga er egentlig yoga. Ikke la deg forvirre for mye av de ulike typene og de vanskelige navnene. Mitt inntrykk er at dette er hypet opp her i vestlige verden. Særlig fra us får vi mye feil yoga informasjon. Den vanligste yogaen er stort sett hatha (sol/måne) yoga. Den vanlige helhetlige yoga med god balanse av aktivitet og hvile. Ashtanga er også ganske vanlig. Vinyasa like så. Vinyasa betyr bare flow og er viktig for alle typer yoga. Samme som at Kundalini kraften er viktig i all yoga. Samme som at hatha, sol og måne balansen, er viktig i all yoga. Dette med yin og sånn er ganske nytt her i verden. Yin ylang er jo egentlig Kina greier. Betyr jo samme som sol og måne i grunn. Eller som sort og hvit. Gud og Gudinne osv osv. Prøv å finn lærere med god erfaring. Jeg liker Tiffany Chruikhank for eksempel. Hun har lang erfaring og går i dybden på det fysiologiske. Før jeg selv ble lærer, fulgte jeg henne. Fokuser på kropp sinn og pust. Finn enkle ananas (stillinger) som passer til hverandre. Helt greit med YouTube. Jeg gjør praksisen hjemme. Underviser til vanlig men liker å gjøre min egen praksis alene. Det krever en del av deg å gjøre skikkelig yoga. Finn en god balanse mellom stillinger og meditasjon. Et enkelt sted å starte er pusten. Begynn å bli oppmerksom på pusten. Øv deg på klassisk solhilsen med pust. Det syns jeg er et fint sted å begynne. Eksempel på nybegynner hjemme yoga: Sett deg ned i lotus/skredderstilling. Lukk øynene. Pust slapp av. Prøv å gjøre dette mer enn 5 minutter. Reis deg rolig opp, helt via forward fold. Stå rett opp og ned. Ta 3 stk solhilsen med pust. Legg bed rett ut på gulvet. Pust. Prøv å ligge 5 minutter. Ferdig. Anonymkode: 76b1d...be8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå