Gå til innhold

Hvordan oppbevare åpnet ost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hvordan oppbevarer du åpnet hvitost og brunost? Bruker idag bare plastpose, men synes den er ekkel å bruke flere ganger så kaster en del plast pga dette. Er osteklokke noe å anbefale? 

Anonymkode: 5cb75...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan oppbevarer du åpnet hvitost og brunost? Bruker idag bare plastpose, men synes den er ekkel å bruke flere ganger så kaster en del plast pga dette. Er osteklokke noe å anbefale? 

Anonymkode: 5cb75...076

Brunosten lar jeg være i den praktiske emballasjen som den leveres i.

Anonymkode: e8b69...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvordan oppbevarer du åpnet hvitost og brunost? Bruker idag bare plastpose, men synes den er ekkel å bruke flere ganger så kaster en del plast pga dette. Er osteklokke noe å anbefale? 

Anonymkode: 5cb75...076

I pose.

Bruker du posen flere ganger? Altså den "gamle" posen til den nye osten du kjøper inn? Det kan jeg i så fall skjønne blir litt ekkelt

Anonymkode: 68b84...aae

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Osteklokke har jeg dårlig erfaring med. Mulig jeg har brukt en dårlig osteklokke for det ble med den ene, men jeg syns den fikk sånn rar smak. Jeg åpner osten på kortsiden også pakker jeg den inn tilbake "slik den var uåpnet" og så putter jeg i en ganske trang ziplock pose sånn at den ikke triller rundt, men holder seg sånn jeg pakket inn. 

Anonymkode: f8983...d00

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en plastboks med lokk jeg har osten i. Slipper å tenke på plastposer. 

Anonymkode: 9bbfc...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg pakker osten inn i matpapir før jeg legger den i en plastpose. 

Anonymkode: fec6d...cf1

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I plasten den kommer i, og så oppi en boks. Tenker på å anskaffe osteklokke, og liker godt Tupperware sin, men det hadde nok blitt litt mye klassing på osten her i huset. Har vurdert Easycheese av den grunn.

Anonymkode: adca0...b1e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kira87

Vi bruker Easycheese og er veldig fornøyd 😊 merker ikke noe til at den blir tørr heller, den er ganske tett med lokket. Og veldig greit at man kan holde på selve boksen når man skjærer. Mye mer hygienisk.
 

https://www.easycheese.no/ 

Endret av kira87
La inn lenke
Lenke til kommentar
Del på andre sider

kira87 skrev (20 minutter siden):

Vi bruker Easycheese og er veldig fornøyd 😊 merker ikke noe til at den blir tørr heller, den er ganske tett med lokket. Og veldig greit at man kan holde på selve boksen når man skjærer. Mye mer hygienisk.
 

https://www.easycheese.no/ 

Den var genial. Kommer til å foreslå denne på jobb når det blir tid for felleslunsj igjen.  Prisen var også fin.

Anonymkode: fec6d...cf1

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hvemsomhelst
kira87 skrev (6 timer siden):

Vi bruker Easycheese og er veldig fornøyd 😊 merker ikke noe til at den blir tørr heller, den er ganske tett med lokket. Og veldig greit at man kan holde på selve boksen når man skjærer. Mye mer hygienisk.
 

https://www.easycheese.no/ 

Jeg har sett reklamer for denne.  Hvor store ostestykker er det plass til der. Stor eller liten (standard) størrelse Norvegia?  Dumt hvis man må dille med å skjære den til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker matbokser/ildfast form av glass med lokk til ost og alt annet pålegg. Har nesten ikke brukt plastposer etter at jeg begynte med disse. I tillegg går det fint å stable de oppå hverandre i kjøleskapet som sparer litt plass. 
 

Disse her er gode: https://www.clasohlson.com/no/p/44-1898-1

 

 

 

 

 

Endret av ShivaSol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest kira87
Hvemsomhelst skrev (3 timer siden):

Jeg har sett reklamer for denne.  Hvor store ostestykker er det plass til der. Stor eller liten (standard) størrelse Norvegia?  Dumt hvis man må dille med å skjære den til.

Går helt fint med de på 1 kg. 😊 Ikke nødvendig med tilpassing. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Spiser ikke så mye fast ost lengre, men til brunost var det originalinnpakningen og brunostlokk, gulost fikk en liten ziplock-pose.

Anonymkode: 2bc4a...fdd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

I pose.

Bruker du posen flere ganger? Altså den "gamle" posen til den nye osten du kjøper inn? Det kan jeg i så fall skjønne blir litt ekkelt

Anonymkode: 68b84...aae

Ts her. Formulerte meg kanskje litt dårlig. Mente at jeg synes det er ekkelt å bruke posen flere ganger, derfor kastes posen når osten er brukt opp. Ønsker å redusere all plasten som blir kastet og ser etter andre alternativ til plastposen :)

Anonymkode: 5cb75...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er egentlig litt imot osteklokker, synes det er så kjerring. Men så er det faktisk den beste løsningen på alle måter, så jeg må bare leve med det. 

Anonymkode: 51a88...4ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her. Takk for svar! Easycheese ser helt genial ut, flere som har den og er fornøyd? 

Anonymkode: 5cb75...076

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Hvordan oppbevarer du åpnet hvitost og brunost? Bruker idag bare plastpose, men synes den er ekkel å bruke flere ganger så kaster en del plast pga dette. Er osteklokke noe å anbefale? 

Anonymkode: 5cb75...076

Osten ligger i sin originale plastemballasje, inntullet i en plastpose, i en plastskuffe, inni et kjøleskap av plast. 

Der koser den seg over lang tid. Plast er visst bra. 

Anonymkode: 7199d...a37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...