Gå til innhold

Hvordan oppbevare åpnet ost


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Oppbevarer gulosten i plastpose, posen overføres til ny ost om den blir spist raskt og er fin og hel. Osteklokker/boks har jeg dårlig erfaring med, enten blir osten våt eller tørr. I pose har jeg ikke opplevd noen av delene (med mindre posen har havnet innerst i kjøleskapet mot veggen). Jeg mener plast er et veldig bra materiale for å bevare mat, så lenge det havner i avfallet, og ikke andre steder. Vi bruker slike tynne brødposer som ikke veier stort eller krever spesielt mye å fremstille, sammenlignet med produksjon av mer mat eller andre ting. Har også brukt litt tykkere zip lock poser, men av en eller annen grunn synes vi det er litt styr å vaske de posene 😅

Har dog vurdert å prøve slik Easycheese, men vil vente litt til den har vært på markedet en stund evt. Designet/den store skrifta var også så stygt synes jeg, har en tendens til å lese/se på alt mulig  når det står på frokostbordet 😂 men ser nå at de faktisk selger i sort også! Så de blir sikkert finere etterhvert. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har prøvd EasyCheese, det kom i hus som en gave.

Den ble litt for stor, kunne ikke se fordelen med den vs. måten vi vanligvis oppbevarer hvitost - i original forpakning, i liten plastpose ned en klype på. EasyCheese er derfor forvist til kjelleren for nå.

Brunost klarer seg helt fint i egen forpakning med ostelokk på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...