AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #41 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Mine grunner: 1. Latskap 2. Det er enkelt og behagelig 3. Manglende lagringsplass Og det plager meg ikke å bruke 1600 kr i året på dekkhotell. Anonymkode: b7a03...9ad AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvorfor kaste bort tid på skifting og vasking av dekk? Det er en oppgave jeg med glede betaler meg ut av. Anonymkode: 4a2af...eda Disse to oppsummerer min mening ganske greit. Dessuten, jeg har skiftet nok dekk til at jeg vet jeg klarer det. Jeg føler ingen stor trang til å bevise det verken for meg selv eller andre to ganger i året. Og spesielt ikke på høsten. Anonymkode: 01526...9bd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #42 Del Skrevet 7. april 2021 Parkerer bilen på dekkhotellet om morgenen, rusler 2 minutter til kontoret, henter bilen med rene dekk som er sikkert montert når jeg er ferdig med jobb. Uten å bli møkkete på hendene, eller ødelegge negler. Jeg fatter ikke at det er mulig å ikke velge dekkhotell. Anonymkode: 26387...556 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #43 Del Skrevet 7. april 2021 Tenk på de som har bod på loftet i 5 etg og uten heis 🤓 Anonymkode: 696cc...92d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
teknosilje Skrevet 7. april 2021 #44 Del Skrevet 7. april 2021 1. Latskap 2. Vi har råd 3. Lettvint (går vel på nr 1 😅) 4. Sparer plass i bod Lenge leve dekkhotell! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #45 Del Skrevet 7. april 2021 Hva med dårlige erfaringer med dekkskifte? Vet ikke om jeg har vært veldig uheldig, men de gangene jeg har kjøpt nye dekk og fått de balansert og satt på bilen så er mutterne ofte festet ujevnt. Noen av de så hardt at jeg måtte bruke veldig mye makt for å løsne de. Dette er jo oppskriften til katastrofe om boltene ryker. Tør dere virkelig å stole på at andre skifter dekket ordentlig? Gjør du det selv har du jo 100% kontroll. Anonymkode: 4da37...fae 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #46 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): . Og har du kjellerrom det er mørkt, tørt og kjølig å oppbevare dekkene i så er det rart å ty til dekkhotell. Anonymkode: 4da37...fae Det har du svaret for vår del, vi har ikke et mørkt, tørt og kjølig sted til å oppbevare dekkene. Har du noen gang kjørt på dekk som har blitt harde og sprø etter feil oppbevaring? Ikke det? Da kan jeg fortelle deg at det er slettes ingen fornøyelse! Ikke er det trafikksikkert heller. Dyrt blir det også å bytte ut dekk som har god mønsterdybde, men som har dårlig konsitens på gummien. Jeg kunne godt vasket og byttet dekk selv, det hadde ikke kostet meg mange kalorier, men oppbevaringen er et problem når man generelt har lite lagringsplass, og derfor er dekkhotell et godt alternativ for oss. Anonymkode: 44b26...e27 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #47 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hva med dårlige erfaringer med dekkskifte? Vet ikke om jeg har vært veldig uheldig, men de gangene jeg har kjøpt nye dekk og fått de balansert og satt på bilen så er mutterne ofte festet ujevnt. Noen av de så hardt at jeg måtte bruke veldig mye makt for å løsne de. Dette er jo oppskriften til katastrofe om boltene ryker. Tør dere virkelig å stole på at andre skifter dekket ordentlig? Gjør du det selv har du jo 100% kontroll. Anonymkode: 4da37...fae Slikt har aldri skjedd. Og om det hadde vært en feil, ville jeg jo bare kjørt innom og bedt dem fikse gratis. Tror nok de som gjør dette tusenvis av ganger i året gjør en bedre jobb enn vi som har festet dekk en handfull ganger. Og da kan jeg love deg at vi var gjennom de problemene du oppsummerer her, med dyre verkstedbesøk etterpå, før vi lærte. Anonymkode: 26387...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #48 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Tør dere virkelig å stole på at andre skifter dekket ordentlig? Gjør du det selv har du jo 100% kontroll. Anonymkode: 4da37...fae Kjempepoeng! Hvem tror folk ender opp med å jobbe på dekkhotell? Det er de som ikke er kvalifisert til å gjøre noe som helst annet. Har hørt min del av horrorfortellinger, fra ødelagte bolter, til slitte gjenger og hjul som faller av. Den sjansen tar ikke jeg. Anonymkode: 769fe...d01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hotwife Skrevet 7. april 2021 #49 Del Skrevet 7. april 2021 Fordi vi ikke har lagringsplass til to sett dekk i utebodene. Der er det jo allerede hagemøbler, sportsutstyr, grill og verktøy. Ikke har vi egnet plass å parkere bilen for dekkskift heller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #50 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Slikt har aldri skjedd. Og om det hadde vært en feil, ville jeg jo bare kjørt innom og bedt dem fikse gratis. Tror nok de som gjør dette tusenvis av ganger i året gjør en bedre jobb enn vi som har festet dekk en handfull ganger. Og da kan jeg love deg at vi var gjennom de problemene du oppsummerer her, med dyre verkstedbesøk etterpå, før vi lærte. Anonymkode: 26387...556 Når hjulet forsvinner så kjører du innom for å få det fikset? 😀 Det er jo enkelt å stramme til mutterne riktig. Selv om de gjør det tusenvis av ganger betyr ikke det at de gjør det riktig. Siden de er stresset og skal ta unna et ex antall i timen. Med stress følger slurv. Gjør du det selv i ro og fred er du 100 % sikker på det er gjort riktig. Full kontroll. Jeg har en kompis som jobber for Falck. Og han sier det er overraskende mange han må assistere hvor hjulet gikk av. I de aller fleste tilfeller. Ødelagte bolter (strammet for hardt). Anonymkode: 4da37...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #51 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når hjulet forsvinner så kjører du innom for å få det fikset? 😀 Det er jo enkelt å stramme til mutterne riktig. Selv om de gjør det tusenvis av ganger betyr ikke det at de gjør det riktig. Siden de er stresset og skal ta unna et ex antall i timen. Med stress følger slurv. Gjør du det selv i ro og fred er du 100 % sikker på det er gjort riktig. Full kontroll. Jeg har en kompis som jobber for Falck. Og han sier det er overraskende mange han må assistere hvor hjulet gikk av. I de aller fleste tilfeller. Ødelagte bolter (strammet for hardt). Anonymkode: 4da37...fae Hjulet forsvant (nesten) da vi hadde byttet dekk selv. Gjennom 10 år på dekkhotell har jeg aldri opplevd en løs mutter en gang. Jeg betaler for kvalitet (og nærhet til jobb/by), da slipper man slike problemer. Dere som er motstandere i denne tråden har nok rett i at det er mye elendig kvalitet, for å klare å holde prisene nede, det forstår man jo lett når man ser at enkelte tar dobbelt så mye som andre, for noe som i utgangspunktet er samme tjeneste. Anonymkode: 26387...556 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #52 Del Skrevet 7. april 2021 Jeg klarer fint å skifte dekk på bilen selv, men det er dørgende kjedelig og kombinert med at jeg har lite lagringsplass betaler jeg gjerne dekkhotell. Anonymkode: 4555d...fd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 7. april 2021 #53 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Har inntrykk det er så mange nå som plasserer dekkene sine på dekkhotell. Tenkte jeg skulle sjekke ut dette og så laveste pris på 900 kr per sesong. Som inkluderer vask, oppbevaring og hjulskift. Hmm..ikke så ille. Men..dette er er kun for halve året🙀. To sesonger (sommer-vinter) må du ut med 1800.. Det er jo rene idiotiet? 4 år på dekkhotell tilsvarer jo innkjøp av et helt nytt dekksett. De fleste greier vel å vaske og skifte dekkene sine selv? Jeg bruker vel maks et par hundrelapper på vask/vedlikehold av dekk i året. Og dekk opp til 17 ” er jo enkelt å skifte selv. Og har du kjellerrom det er mørkt, tørt og kjølig å oppbevare dekkene i så er det rart å ty til dekkhotell. Eller er folk late? Anonymkode: 4da37...fae Har ikke plass til oppbevaring av dekk. Ber forhandler kaste dekkene mine ved hvert skift, så kjøper jeg bare nye hver sesong. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #54 Del Skrevet 7. april 2021 Det er en av mange fine muligheter til å støtte det lokale næringslivet 🤓 Samt at det er superkjekt å få dekkskiftet gjort. Kjøper oss vasketjenenester og gartner til grovjobben i hagen også. At folk prioriterer ulikt burde ikke komme som noen overraskelse. Anonymkode: f7ea3...347 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
*Emma* Skrevet 7. april 2021 #55 Del Skrevet 7. april 2021 Hotwife skrev (12 minutter siden): Fordi vi ikke har lagringsplass til to sett dekk i utebodene. Der er det jo allerede hagemøbler, sportsutstyr, grill og verktøy. Signerer denne. Har ingen problemer med å skifte dem (og rengjøre dem) selv, men vi har ikke plass til å oppbevare 2 sett dekk i boden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #56 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hjulet forsvant (nesten) da vi hadde byttet dekk selv. Gjennom 10 år på dekkhotell har jeg aldri opplevd en løs mutter en gang. Jeg betaler for kvalitet (og nærhet til jobb/by), da slipper man slike problemer. Dere som er motstandere i denne tråden har nok rett i at det er mye elendig kvalitet, for å klare å holde prisene nede, det forstår man jo lett når man ser at enkelte tar dobbelt så mye som andre, for noe som i utgangspunktet er samme tjeneste. Anonymkode: 26387...556 Ok. Da får dere la andre gjøre jobben når dere ikke klarer det selv. Forøvrig er ikke løse muttere hovedgrunn til å folk mister hjulet, men for hardt strammet. Boltene ryker eller skjevt skrudd (ødelagte gjenger). Når mange skal etterstramme etter de har kjørt noen mil så blir de lurt. Ingen av boltene er løse? Flott..da stoler de på at alt er greit. Men har dekkhotellet strammet for hardt.., Anonymkode: 4da37...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #57 Del Skrevet 7. april 2021 Synes prisen absolutt ikke er hårreisende, og betaler det med glede for å slippe den jobben. Jeg kjører en dyr bil med monster-dekk. Det tar meg fem-ti min å få skiftet de av proffer. Tid er penger. Det er mer lønnsomt for meg å betale for den tjenesten. Anonymkode: 3a16f...010 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 7. april 2021 #58 Del Skrevet 7. april 2021 11 minutter siden, AnonymBruker said: Ok. Da får dere la andre gjøre jobben når dere ikke klarer det selv. Forøvrig er ikke løse muttere hovedgrunn til å folk mister hjulet, men for hardt strammet. Boltene ryker eller skjevt skrudd (ødelagte gjenger). Når mange skal etterstramme etter de har kjørt noen mil så blir de lurt. Ingen av boltene er løse? Flott..da stoler de på at alt er greit. Men har dekkhotellet strammet for hardt.., Anonymkode: 4da37...fae Argumentene dine henger ikke på greip. Du mener de som skifter hundrevis av dekk i året vil slurve og gjøre feil, mens de som har skiftet dekk en håndfull ganger, har langt mindre erfaring og kanskje må sjekke YouTube underveis har 100 % kontroll og er bedre kvalifisert? 😆😆 Jeg tviler ikke på at DU er godt kvalifisert til å gjøre jobben selv, men folk flest er jo ikke det. Jeg har aldri skifta et dekk i hele mitt liv. Mannen min har gjort det en del ganger, men både han og jeg stoler langt mer på dekkhotellet. Ved å gjøre jobben selv kan man innbille seg at man har 100 % kontroll, men gjør du en feil og det ikke oppdages vil du jo fortsatt fare rundt og tro du hadde 100 % kontroll, inntil det går galt. Vi har brukt dekkhotell i 5 år og har aldri opplevd problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #59 Del Skrevet 7. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ok. Da får dere la andre gjøre jobben når dere ikke klarer det selv. Forøvrig er ikke løse muttere hovedgrunn til å folk mister hjulet, men for hardt strammet. Boltene ryker eller skjevt skrudd (ødelagte gjenger). Når mange skal etterstramme etter de har kjørt noen mil så blir de lurt. Ingen av boltene er løse? Flott..da stoler de på at alt er greit. Men har dekkhotellet strammet for hardt.., Anonymkode: 4da37...fae Begynner nesten å tro at du har et vendetta mot dekkhotell, av alle merkelige ting å ha en mening om. Hadde det vært et omfattende problem at biler mistet dekk etter besøk hos dekkhotell ville bransjen vært regulert for lenge siden, da det ville utgjort en vesentlig sikkerhetsrisiko i trafikken. Anonymkode: 26387...556 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. april 2021 #60 Del Skrevet 7. april 2021 Jeg har skiftet dekk på bilene mine jevnlig i snart 20 år, men fra i fjor ble det dekkhotell på meg også. Betaler 750,- i halvåret (altså pr. skift). Da slipper jeg å presse dekkene inn i et allerede overfylt uthus. I tillegg har jeg ikke noe underlag på egen gårdsplass der det går an å skifte dekk på en behagelig måte (gruset gårdsplass, jordgulv i garasje), så da må jeg uansett "ut" for å få skiftet dekk, som betyr at jeg må skaffe barnevakt den timen. Så 750 kr for å slippe de 2-3 timene med jobb hvert halvår føler jeg at det er verdt. (Derimot føler jeg IKKE at frisør, neglesalong, spa, etc er verdt pengene, så det unngår jeg fullstendig. Hvis noen heller vil skifte dekk selv for å ha råd til kunstige vipper eller et modellfly, så greit for meg - folk får prioritere luksusen sin slik de selv vil.) Anonymkode: 78ee1...3b2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå