AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #1 Del Skrevet 6. april 2021 Har inntrykk det er så mange nå som plasserer dekkene sine på dekkhotell. Tenkte jeg skulle sjekke ut dette og så laveste pris på 900 kr per sesong. Som inkluderer vask, oppbevaring og hjulskift. Hmm..ikke så ille. Men..dette er er kun for halve året🙀. To sesonger (sommer-vinter) må du ut med 1800.. Det er jo rene idiotiet? 4 år på dekkhotell tilsvarer jo innkjøp av et helt nytt dekksett. De fleste greier vel å vaske og skifte dekkene sine selv? Jeg bruker vel maks et par hundrelapper på vask/vedlikehold av dekk i året. Og dekk opp til 17 ” er jo enkelt å skifte selv. Og har du kjellerrom det er mørkt, tørt og kjølig å oppbevare dekkene i så er det rart å ty til dekkhotell. Eller er folk late? Anonymkode: 4da37...fae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brimi Skrevet 6. april 2021 #2 Del Skrevet 6. april 2021 Det kan f.eks være sykdom i bildet. Eller at folk ikke har egnet plass til å oppbevare dekkene. Jeg burde egentlig ha dekkene på dekkhotell da jeg ser at boden ikke er optimal for oppbevaring av dekk. 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #3 Del Skrevet 6. april 2021 Brimi skrev (2 minutter siden): Det kan f.eks være sykdom i bildet. Eller at folk ikke har egnet plass til å oppbevare dekkene. Jeg burde egentlig ha dekkene på dekkhotell da jeg ser at boden ikke er optimal for oppbevaring av dekk. Skjønner det med sykdom. Jeg har bare det inntrykket ute blant folk, venner/familie/kolleger, at de fleste har dekk på dekkhotell nå. Og de fleste har jo god helse og kjellerbod å oppbevare dekk. Derfor mistenker jeg latskap.. Anonymkode: 4da37...fae 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #4 Del Skrevet 6. april 2021 Når man bor i leilighet i byen med en liten bod så er dekkhotell fantastisk! Men er ikke så dyrt i Stavanger iallefall! Anonymkode: 60ea7...4f6 18 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #5 Del Skrevet 6. april 2021 Vi har dekkhotell, men det er bare halvparten av prisen du nevner. Vi bor ikke i Oslo, kanskje det er billigere ute på bygda? Vi synes det er kjekt å ha dekkhotell, da de også kontrollerer dekkene for oss og sier fra når vi bør skifte dekkene. Anonymkode: c310b...3ad 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #6 Del Skrevet 6. april 2021 Mamma bruker dekkhotell. Hun leier en liten kjellerleilighet og har absolutt ingen mulighet for oppbevaring av dekkene. Hun fikser fint å skifte dem selv, det har hun gjort siden hun var 18 år. Men får ikke lov av huseier å ha de liggende ute og har heller ikke plass til de inne, så hva gjør man? Anonymkode: 23030...204 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Del Skrevet 6. april 2021 Vi har dekkhotell, men betaler halvparten av det du skriver. Vi skiftet dekk selv frem til vi flyttet til nytt rekkehus. Her har vi oppbevaringsmulighet på loftet, men ingen av oss har lyst til å ødelegge oss på å løfte dekk oppover en stige og inn i en luke hvor det såvidt er plass. Så da ble det sånn. Kjenpepraktisk! Anonymkode: a92cc...919 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #8 Del Skrevet 6. april 2021 Mine grunner: 1. Latskap 2. Det er enkelt og behagelig 3. Manglende lagringsplass Og det plager meg ikke å bruke 1600 kr i året på dekkhotell. Anonymkode: b7a03...9ad 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #9 Del Skrevet 6. april 2021 Vi fikk feil dekk satt på bilen vår pga at vi brukte dekkhotellet på verkstedet til en meget kjent bilforhandler i Trondheim. Ga skade på bilen som måtte rettes opp. Verkstedet nektet plent for at de hadde gjort feilen. Tydeligvis ikke mennesker som jobber på det verkstedet da de kan være 100 % sikker på å ikke gjøre feil. Vi endte opp med regninga. De har mistet oss som kunde for alltid etter dette. Og dekkene oppbevarer vi selv i garasjen nå selv om vi har byttet bilverksted og bilmerke. Anonymkode: 781ce...d60 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #10 Del Skrevet 6. april 2021 Med tanke på alle de jeg ser som har stablet vinter/sommerdekk langs husveggen eller på parkeringsplassen er det flere som burde benytte dekkhotell Anonymkode: 18a11...b6b 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #11 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg har byttet dekk selv i 30 år. Nå bruker jeg dekkhotell og det er verdt hver krone! Anonymkode: 64e33...d3f 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #12 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Har inntrykk det er så mange nå som plasserer dekkene sine på dekkhotell. Tenkte jeg skulle sjekke ut dette og så laveste pris på 900 kr per sesong. Som inkluderer vask, oppbevaring og hjulskift. Hmm..ikke så ille. Men..dette er er kun for halve året🙀. To sesonger (sommer-vinter) må du ut med 1800.. Det er jo rene idiotiet? 4 år på dekkhotell tilsvarer jo innkjøp av et helt nytt dekksett. De fleste greier vel å vaske og skifte dekkene sine selv? Jeg bruker vel maks et par hundrelapper på vask/vedlikehold av dekk i året. Og dekk opp til 17 ” er jo enkelt å skifte selv. Og har du kjellerrom det er mørkt, tørt og kjølig å oppbevare dekkene i så er det rart å ty til dekkhotell. Eller er folk late? Anonymkode: 4da37...fae Fordi det er opptil den enkelte å velge? Akkurat som at noen velger å bruke penger på ferie, andre ikke, velger å bruke penger på vin, andre ikke, noen velger å bruke frisør, andre ikke osv osv osv Folk gjør alltid valg utfra hva man prioriterer og hva man har lyst til. Anonymkode: 49082...6e9 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #13 Del Skrevet 6. april 2021 Vi hadde, betalte riktignok bare 500kr pr sesong, men sluttet når vi flyttet og fikk bedre plass. Anonymkode: 09dec...d4f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hr. Aktiv Skrevet 6. april 2021 #14 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Har inntrykk det er så mange nå som plasserer dekkene sine på dekkhotell. Tenkte jeg skulle sjekke ut dette og så laveste pris på 900 kr per sesong. Som inkluderer vask, oppbevaring og hjulskift. Hmm..ikke så ille. Men..dette er er kun for halve året🙀. To sesonger (sommer-vinter) må du ut med 1800.. Det er jo rene idiotiet? 4 år på dekkhotell tilsvarer jo innkjøp av et helt nytt dekksett. De fleste greier vel å vaske og skifte dekkene sine selv? Jeg bruker vel maks et par hundrelapper på vask/vedlikehold av dekk i året. Og dekk opp til 17 ” er jo enkelt å skifte selv. Og har du kjellerrom det er mørkt, tørt og kjølig å oppbevare dekkene i så er det rart å ty til dekkhotell. Eller er folk late? Anonymkode: 4da37...fae Selv om det finnes masse skjønnhetssalonger rundt om står jeg fritt i å bruke dem eller ikke. Selv velger jeg å ikke bruke dem selv om tilbudet står ved lag. Så finnes det dekkfirma med hotel som tilbyr mere enn akkurat oppbevaring og hjulskift. Kansje hadde disse kronene likevel lønt seg på sikt? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #15 Del Skrevet 6. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner det med sykdom. Jeg har bare det inntrykket ute blant folk, venner/familie/kolleger, at de fleste har dekk på dekkhotell nå. Og de fleste har jo god helse og kjellerbod å oppbevare dekk. Derfor mistenker jeg latskap.. Anonymkode: 4da37...fae Hva så om det er latskap? Jeg har ikke dekkhotell, men bruker mye mer 1800 i året på latskap. Ikke gidder jeg å vaske klær i elva på vaskebrett, så jeg har vaskemaskin. Ikke gidder jeg å vaske opp for hånd, så jeg har oppvaskmaskin. Jeg kjører innimellom til steder det strengt tatt hadde vært mulig å gå, og jeg har elsykkel, der man opplagt kunne brukt vanlig sykkel. Jeg har kjøkkenmaskin fordi jeg ikke orker å alltid måtte hakke, finhakke og mikse for hånd, og jeg ønsker meg eltemaskin også, av REN latskap. Og om man bor på 30 m2 og ikke har plass i boden (om man har en bod), tenker du da at man skal oppbevare dekkene inne i oppholdsrommet? De fleste har da vel ikke kjellerbod? Jeg bor i enebolig, men har ikke noen kjellerbod. Dekkene ligger utenfor huset under en presenning. Men jeg har i det minste en oppkjørsel så det er mulig, ikke alle har det. Anonymkode: 194ef...cb4 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #16 Del Skrevet 6. april 2021 Her var det plassmangel rett og slett. Hadde en bitteliten bod inne i leiligheten og det var det. Å oppbevare dekk ute er ikke så lurt. Anonymkode: 7d30e...485 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #17 Del Skrevet 6. april 2021 Når vi bodde i hus oppbevarte og skiftet vi selv. Nå som vi bor i leilighet har vi ikke plass og heller ikke utstyret som behøves. Anonymkode: e2152...3b9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Boomkat Skrevet 6. april 2021 #18 Del Skrevet 6. april 2021 Har mine på dekkhotell og jeg betaler ikke en krone 👌🏻 Slipper å kjøre bilen til verksted for å skifte også.. Skikkelig luksus. Min samboer jobber nemlig der 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #19 Del Skrevet 6. april 2021 Hvorfor kaste bort tid på skifting og vasking av dekk? Det er en oppgave jeg med glede betaler meg ut av. Anonymkode: 4a2af...eda 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #20 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg brukte dekkhotell et år da jeg ikke hadde garasje eller annen plass til å oppbevare dekkene. Nå har jeg garasje og oppbevarer de selv, og finner alltid noen som kan hjelpe meg med å legge om. Anonymkode: 80f58...572 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå