Nåleputa Skrevet 4. april 2021 #1 Del Skrevet 4. april 2021 Hei! Jeg har tenkt å kjøpe hagle og kanskje rifle med lyddemper I år for å bli med på jakt. Jeg vil ha ei ladyhagle som er lett å bære. Er det noen her som anbefaler merke og butikk som en får god hjelp? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #2 Del Skrevet 5. april 2021 Hvorfor skal du ha lyddemper? Hva/hvem er det du skal skyte? Anonymkode: c6d54...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #3 Del Skrevet 5. april 2021 Har du jaktløyve? Da lærer du litt om våpen og trenger ikke lyddemper. Anonymkode: c6d54...5a5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #4 Del Skrevet 5. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Hvorfor skal du ha lyddemper? Hva/hvem er det du skal skyte? Anonymkode: c6d54...5a5 Lyddemper virker inn på rekyl, noe som er en fordel om en skal løsne flere skudd etter hverandre. Veldig greit å ha i tilfellet skadeskyting, og på drivkraft på villsvin. Nå er jeg mann, men vet at Lanber har noen lette hagler i kaliber 12. 12 har jo også de billigste skuddene, lettest å kjøpe til trening på bane osv. Anonymkode: b41b0...b8e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. april 2021 #5 Del Skrevet 5. april 2021 kanskje ts skal skyte mannen sin☺️ved et uhell Anonymkode: 8a402...848 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oppgitt78 Skrevet 5. april 2021 #6 Del Skrevet 5. april 2021 Ville ikke anbefalt å gå for lett hagle, da rekylen ofte blir tung for mange. Det samme gjelder forøvrig rifle, selv om en lyddemper eller munningsbrems fjerner mye av problematikken. Lyddemper forårsaker gjerne varmeflimmer i kikkertsiktet etter noen skudd også, så til banebruk kan det være en ulempe i visse tilfeller. Men til jakt er demperen gull verdt! Her i huset har fruen en lett rifle med lyddemper til jakt, og så blir demperen byttet med en munningsbrems ved trening/oppskyting. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. april 2021 #7 Del Skrevet 6. april 2021 Jeg har sabatti short hagle. Har vanlig vekt på den, og ikke lett. Det er fordi det da blir mindre rekyl, som er gunstig når man skyter leirduer. Går helt fint å gå flere mil i fjellet med den også med den vekten. Anonymkode: 0993e...fb8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #8 Del Skrevet 8. april 2021 Gå til en bra våpenforretning, så får du hjelp både med rett våpen og tilpasning. I Bergensområdet er fx Våpen Søilen bra. På Sørlandet kan Jakt og Friluft sjekkes ut. De lokale jeger og fisk vil som oftest ha oversikt over bra forhandlere i sitt område. Noen har også arrangement hvor en kan teste litt ulike våpen og finne ut hva en liker. Husk å søke om våpenkort😊 Anonymkode: 4b5cf...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #9 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 22.40): Lyddemper virker inn på rekyl, noe som er en fordel om en skal løsne flere skudd etter hverandre. Veldig greit å ha i tilfellet skadeskyting, og på drivkraft på villsvin. Nå er jeg mann, men vet at Lanber har noen lette hagler i kaliber 12. 12 har jo også de billigste skuddene, lettest å kjøpe til trening på bane osv. Anonymkode: b41b0...b8e Hun har enda ikke svart på spørsmålet om hun virkelig har jaktlisens. Har hun fått det, har hun også lært om våpen. Anonymkode: c6d54...5a5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #10 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 22.40): Lyddemper virker inn på rekyl, noe som er en fordel om en skal løsne flere skudd etter hverandre. Veldig greit å ha i tilfellet skadeskyting, og på drivkraft på villsvin. Nå er jeg mann, men vet at Lanber har noen lette hagler i kaliber 12. 12 har jo også de billigste skuddene, lettest å kjøpe til trening på bane osv. Anonymkode: b41b0...b8e Drivkraft på villsvin? Anonymkode: 8eee1...99b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 8. april 2021 Forfatter #11 Del Skrevet 8. april 2021 (endret) AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Hun har enda ikke svart på spørsmålet om hun virkelig har jaktlisens. Har hun fått det, har hun også lært om våpen. Anonymkode: c6d54...5a5 Ja, har jakttidens Selfølgelig. Lyddemper er jo bare positivt. Demper rekyl og sparer ørene på hund og jeger. Endret 8. april 2021 av Nåleputa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 8. april 2021 Forfatter #12 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (På 5.4.2021 den 23.05): kanskje ts skal skyte mannen sin☺️ved et uhell Anonymkode: 8a402...848 Har ingen mann. 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nåleputa Skrevet 8. april 2021 Forfatter #13 Del Skrevet 8. april 2021 Vurderer å kjøpe Browning rifle. Var hos forhandler og fikk tilbud med kikkert og lyddemper og justerbar enhet på kolben for bedre tilpassing for damer med høye kinnbein. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. april 2021 #14 Del Skrevet 8. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hun har enda ikke svart på spørsmålet om hun virkelig har jaktlisens. Har hun fått det, har hun også lært om våpen. Anonymkode: c6d54...5a5 En lærer ikke alt mulig om våpen selv om en tar jegerprøva. Det er bra å ville lære mer! Hvilket våpen mann på 190 trives med er nødvendigvis ikke det samme som vil passe til dame på 155. Hvis jeg som dame med korte armer skulle låne våpenet til lang mann ville jeg skyte langt dårligere enn jeg gjør med et våpen som passer meg. Og så kommer personlige preferanser i tillegg til st børsa skal passe😉 Trådstarter kan jo prøve å stille spørsmålet på Kammeret og se om hun får svar der Anonymkode: 4b5cf...4a2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå