AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #1 Skrevet 3. april 2021 Jeg har selv satt to barn til verden, en gang ved å føde, og en gang ved keisersnitt. Da jeg og en gravid venninne for noen uker siden snakket om fødsel, reagerte hun på at jeg mente at keisersnitt ikke er å føde😳 Hun mente jeg prøvde å "shame" henne for å velge keisersnitt, men det er jo helt teit da jeg selv valgte keisersnitt sist. Det ble en stor krangel, og vi gikk fra å snakke sammen hver dag, til at hun ignorerer meg totalt. Har jeg virkelig bomma så hardt på definisjonene? Jeg har alltid tenkt at begge deler er fødsler, men at den ene er å føde, den andre er operasjon. Jeg vet jo at jeg bør ha forståelse og at hun kanskje er ekstra sensitiv pga graviditet, men føler ikke jeg bare skal legge meg flat og si meg enig heller? Hvis ikke jeg har helt feil da😳 Er bare 4 år siden mitt siste barn ble født, trodde ikke jeg var så utdatert/uopplyst. Hjelp, hvordan får jeg henne til å forstå jeg ikke mente noe vondt? Vil ikke miste en god venninne. Hun tar ikke tlf, svarer ikke på melding/snap/messenger. Har tenkt på ringe samboeren hennes, men det blir kanskje for drøyt. Burde jeg la henne være? Anonymkode: 0edca...f25 13
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #2 Skrevet 3. april 2021 Enig med deg. Keisersnitt er ikke «å føde», det er en operasjon for å hente ut babyen. Anonymkode: ab9a6...f53 111
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #3 Skrevet 3. april 2021 Det er egentlig helt uviktig hva som er presist her, så bare legg deg flat og si beklager. Anonymkode: f6178...f55 95
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #4 Skrevet 3. april 2021 Barnet fødes uansett, jag hadde akutt KS men jeg har likevel født barnet. Tåpelelig diskusjon. Anonymkode: a49fe...d1d 166
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #5 Skrevet 3. april 2021 Hvorfor så stor dramatikk om innholdet i et ord? Bare send en melding der du beklager at du såret henne. Anonymkode: 0ca84...82b 34
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #6 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Barnet fødes uansett, jag hadde akutt KS men jeg har likevel født barnet. Tåpelelig diskusjon. Anonymkode: a49fe...d1d Ja da fødte du barnet ved keisersnitt, ikke ved *å føde*. Skjønner ikke hva greia er med å kreve at det er å føde! For det er ikke det! Akkurat som at det å føde ikke er en operasjon. Anonymkode: 0edca...f25 63
Populært innlegg Silva Pluvialis Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #7 Skrevet 3. april 2021 Selv om KS er en operasjon, så fødes jo barnet, så det er jo også en fødsel?? 73
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #8 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor så stor dramatikk om innholdet i et ord? Bare send en melding der du beklager at du såret henne. Anonymkode: 0ca84...82b Det var ikke jeg som lagde dramatikk om ordet. Beklage har jeg gjort, men mener fremdeles at keisersnitt ikke er å føde. Anonymkode: 0edca...f25 11
Populært innlegg SoWhat? Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #9 Skrevet 3. april 2021 Så uklokt av deg å diskutere sånt med ei som er gravid. Fintfølende må jeg si. Man spør hvordan fødselen gikk, og man kan svare "Det gikk greit, det ble keisersnitt" og da kverulerer man da fader ikke på at det ikke var "fødsel" Dessuten trodde jeg at keisersnitt gikk under å føde Legg deg flat og puss antennene dine litt 74
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #10 Skrevet 3. april 2021 Gjenferdet skrev (1 minutt siden): Selv om KS er en operasjon, så fødes jo barnet, så det er jo også en fødsel?? Ja fødsel er det kanskje, men det er likevel vel ikke å føde. På samme måte som å føde ikke er en operasjon:S Anonymkode: 0edca...f25 16
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #11 Skrevet 3. april 2021 Barnet har fortsatt blitt født, har det ikke? Nei, men har ikke dyttet ut ungen i den forstand, men man har fortsatt vært gjennom en fødsel. Skjønner hva du mener, men synes diskusjonen er tåpelig. Anonymkode: 1c45d...bc4 48
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #12 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Ja da fødte du barnet ved keisersnitt, ikke ved *å føde*. Skjønner ikke hva greia er med å kreve at det er å føde! For det er ikke det! Akkurat som at det å føde ikke er en operasjon. Anonymkode: 0edca...f25 Keisersnitt eller vaginal fødsel er ubetydelig, man har født uansett hvordan barnet kommer ut. Anonymkode: a49fe...d1d 53
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #13 Skrevet 3. april 2021 SoWhat? skrev (Akkurat nå): Så uklokt av deg å diskutere sånt med ei som er gravid. Fintfølende må jeg si. Man spør hvordan fødselen gikk, og man kan svare "Det gikk greit, det ble keisersnitt" og da kverulerer man da fader ikke på at det ikke var "fødsel" Dessuten trodde jeg at keisersnitt gikk under å føde Legg deg flat og puss antennene dine litt Jeg har født selv, på begge måter. At en gravid venninne da snakker med meg om fødsel er helt naturlig. Men at hun klikker på meg for noe hun ikke er enig i synes jeg ikke er greit. Anonymkode: 0edca...f25 12
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #14 Skrevet 3. april 2021 Her har du rotet deg opp i et totalt unødvendig drama bare fordi du ville ha «rett» Fødsel og keisersnitt er et veldig ømt tema for mange. Hun følte nok at du rakket ned på henne for valg av keisersnitt. Send en melding og beklag deg - legg deg flat. Anonymkode: e9d8c...cef 63
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #15 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det var ikke jeg som lagde dramatikk om ordet. Beklage har jeg gjort, men mener fremdeles at keisersnitt ikke er å føde. Anonymkode: 0edca...f25 Er litt enig med deg i det, men hadde bare droppet temaet hvis det var så sårt for venninna. Anonymkode: 0ca84...82b 4
Populært innlegg Boomkat Skrevet 3. april 2021 Populært innlegg #16 Skrevet 3. april 2021 Tror du burde Google litt TS. Å føde kommer fra norrønt og betyr å bringe til verden. Hva sier du egentlig til folk når de spør når du fødte? Nei jeg operere ut barnet mitt 5 januar 2018?? Eller sier du at du fødte? Tåpelig hele tråden. Noen får keisersnitt av en grunn, men ikke si at de ikke føder for det. Det kan være sårt å ikke få den muligheten til å ha en vaginal fødsel! Noen av oss må ha planlagt keisersnitt på grunn av psykiske eller fysiske årsaker, men jeg har født barnet mitt! 86
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #17 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ja da fødte du barnet ved keisersnitt, ikke ved *å føde*. Skjønner ikke hva greia er med å kreve at det er å føde! For det er ikke det! Akkurat som at det å føde ikke er en operasjon. Anonymkode: 0edca...f25 Jeg fødte barnet ved KS, ergo jeg fødte. Anonymkode: a49fe...d1d 28
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #18 Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Keisersnitt eller vaginal fødsel er ubetydelig, man har født uansett hvordan barnet kommer ut. Anonymkode: a49fe...d1d Keisersnitt-fødsel og føde-fødsel er mer korrekt. Keisersnitt er ikke å føde. På samme måte som at å føde ikke er en operasjon. Anonymkode: 0edca...f25 11
Hannah80 Skrevet 3. april 2021 #20 Skrevet 3. april 2021 Tja. Jeg har en sønn sammen med min ekskone. Det hender folk spør om hvem av oss som fødte han. Da svarer jeg med god samvittighet at det var meg. Uten å spesifisere at det ble keisersnitt. 11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå