Gå til innhold

Barnefamilie som drikker øl hver fridag.


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Mange som føler seg truffet her ser jeg! Jeg er nesten sjokkert over hvordan de fleste her forsvarer drikking med og foran barn og nærmest tviholder på retten til å drikke alkohol! Her skal man ha seg frabedt at noen «moraliserer» og «krisemaksimerer»! Jeg får følelsen av at alle dere som skriker opp om passe egne saker selv innerst inne vet at dere drikker for mye og har litt dårlig samvittighet overfor barna. Utrolig at alkohol har tatt en så stor og viktig plass for så mange, på bekostning av barna. All forskning rundt det sier at barn foretrekker at foreldre ikke drikker i det hele tatt, og om de må drikke er to enheter absolutt maks. At dere selv ikke oppfatter dere beruset osv er likegyldig. 

 Ts her tar opp et reelt problem der barna til stadighet utrykker engstelse og utrygghet rundt foreldrenes alkoholbruk, og hun reagerer på foreldrenes påvirkning og oppførsel foran barna. Når andre utenfra oppfatter at barna er utrygge er det oftest bare toppen av isfjellet. Derfor er det all grunn til å ta det alvorlig og melde fra. Min erfaring er dessverre at ingen sier fra når de ser berusede foreldre rundt barn, verken til foreldrene selv eller myndigheter. De fleste tør ikke si noe og vil ikke blande seg og det er ubehagelig å konfrontere direkte slike foreldre. Derfor holder alle seg unna og barna vokser opp og lider uten at noen gjør noe, selvom mange visste og kunne sagt fra. Foreldre og andre med alkoholproblemer er heller ikke mottakelig for andres konfrontasjoner, derfor må det også flere til for å få til en endring. 
Jeg håper du er den som tør å si fra og tør og bry deg. 

Anonymkode: 4ade7...757

Takk! 👏❤️

ts

Anonymkode: af7de...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hvor har jeg skrevet at eneste alternativ er avholds for resten av livet??

Anonymkode: 4ade7...757

Vi har jo tydeligvis ikke lov til å drikke så mye som en munkholm foran barna, Det er jo barnemishandling i følge tråden her.

 

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Barn skal ikke måtte tåle å vokse opp med foreldre som er synlig beruset, at du setter det på linje med å please barn hvert minutt sier endel om kunnskapsnivået ditt.

Anonymkode: 60771...d11


Tror de aller fleste oppegående er enig i at barn ikke skal eksponeres for synlig berusede voksne. Kan det da være takhøyde for at de voksne har ulik toleranse? Kan mannen på 115 kg slippe å «shames» som en dritt foreldre fordi han drikker 4 enheter fordelt på 14 timer, fordi tante Gudrun på 45 kg blir full av to enheter? 

Anonymkode: 4baa0...11f

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilket argument er, hvis barnet trenger hjelp er du i stand til å kjøre da? 
 

Nr 1 har dere hørt om taxi? Tar taxi hvis man ikke er kjørbar, nr 2 er det så alvorlig at vi ikke kan vente på taxi da kunne jeg ikke kjørt heller og må ringe etter sykebil.

Jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp med at alkohol er noe farlig eller hemmelig. Da vil mange prøve så fort de får mulighet. Jeg ønsker å vise normalt og sunt forholdt til alkohol

(faren min var alkoholiker, jeg vet godt hvordan alkohol påvirker barn så ikke belære meg og det takk) 

De som har et behov for å drikke seg fulle har et problem, man drikker seg ikke full med barn tilstede. 
en voksen person blir ikke full på 1-2 enheter. Om det er vin til maten eller en pils i sola.

Anonymkode: 4fe11...c3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvilket argument er, hvis barnet trenger hjelp er du i stand til å kjøre da? 
 

Nr 1 har dere hørt om taxi? Tar taxi hvis man ikke er kjørbar, nr 2 er det så alvorlig at vi ikke kan vente på taxi da kunne jeg ikke kjørt heller og må ringe etter sykebil.

Jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp med at alkohol er noe farlig eller hemmelig. Da vil mange prøve så fort de får mulighet. Jeg ønsker å vise normalt og sunt forholdt til alkohol

(faren min var alkoholiker, jeg vet godt hvordan alkohol påvirker barn så ikke belære meg og det takk) 

De som har et behov for å drikke seg fulle har et problem, man drikker seg ikke full med barn tilstede. 
en voksen person blir ikke full på 1-2 enheter. Om det er vin til maten eller en pils i sola.

Anonymkode: 4fe11...c3e

Takk. Barn blir til ungdom en dag og vil før eller siden uansett eksponeres for alkohol. Jeg tror de som får helt hetta av tanken på at barn ser foreldre drikker vin til middag, eller konjakk til kaffen, må ha et skrudd forhold til alkohol selv, ettersom det åpenlyst ikke er noe rom for nyanser her. Det er liksom alkohol foran barn = flatfyll og Barndomstraumer.
 

Det høres sikkert veldig rart ut men jo mer jeg tenker over det jo mer har jeg både normale/nøytrale og fantastiske gode barndomsminner, knyttet til at voksne drikker alkohol.

Jeg vokste opp i nærheten av en familiegård og jeg husker når alle mannfolka hjalp til med å hesje i varmen. Da helte de ned øl som tørstedrikk, men de jobba så svetten rant og det var ikke mye tid til å bygge opp noe promille. Alkoholen ble nok forbrent for hurtig til det.

Om kvelden på helgene møttes de voksne på storstua til onkel og tante, TV’n sto i bakgrunnen og suste med de eneste kanalene de hadde, NRK og TV2. De voksne fortalte gode gamle skrøner, og da drakk de cola og rom. Jeg husker ingen av dem som full, ubehagelig eller ekle. De var i godt humør. Vi ungene fikk «sprette i mellom» dem i sofaen, holde i ei stor ru hånd eller sovne i en armkrok før vi ble bært i seng og fikk dyna ballet rundt oss. Fra senga kunne vi høre dempet latter og prat mellom de voksne. Jeg har null, niks nada, dårlige barndomsminner med voksne og alkohol. Ingen! Dette var jo på 70-80 tallet hvor de voksne røyka både innendørs og i bil. Så det at de voksne kosa seg med en dram på lørdagskveldene var det ingen som stilte spørsmålstegn ved.

Jeg skjønner flere har traumatiske barndomsminner og tror at alkohol automatisk er det samme som flatfyll og faenskap, men det er faktisk ikke så sort hvitt.

Som barn synes jeg det var så stas å se de voksne kose seg, flire, prate, sitte opp litt senere enn normalt. De var nok litt mindre stressa og litt mer tålmodig med oss ungene også, fordi de fikk slappe av og kose seg. 
Det er mye som er bra med at verden har gått fremover. Barn har krav på å vokse opp i et røykfritt miljø, de færreste av oss savner bilturen med far eller mor som røyka rulletobakk ut gjennom en smal vindussprekk. Men, det finnes som sagt nyanser. Alkohol er nytelse, alkohol er godt, det er årsaken til at mange nyter det. Og som med alt annet så handler det store og hele om moderasjon og måtehold.
 

At foreldre skal skamme seg fordi de tillater seg å nyte noe med barn tilstedet blir faktisk for dumt! Skal man ta en diskusjon rundt voksne sitt alkoholforbruk rundt barn må man også lytte til de som representerer et sentrum, de moderate. De som ikke bøtter neppå og går rundt kanakkas gjennom hele helga, men heller ikke de som mener to enheter foran et barn er ekvivalent med barndomstraumer og flatfyll. 
 

Oddsen for at våre barn en dag vil få et forhold til alkohol selv er ikke bare stor, den er selvfølgelig. Jeg vil da gjerne at de skal lære seg at det er helt lovlig å nyte alkohol og kose seg (også etter de har fått barn!) - forutsatt at det skjer i «siviliserte former». Å lære denne balansen tror jeg er langt enklere for oss som vokste opp med den, enn de som bare kjenner til ytterpunktene. 

 

Anonymkode: 4baa0...11f

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 21.10):

Dessverre ikke uvanlig... Bare ser bildene venner og bekjente legger ut fra påskefjellet om dagen. Alkohol hver eneste dag.

 

Anonymkode: 086ab...e0a

Vet du hvor mye de drikker? Vi har drukket omtrent hver dag i påsken; 1 øl hver i sola..... 

Anonymkode: 6b2d7...5e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Hvilket argument er, hvis barnet trenger hjelp er du i stand til å kjøre da? 
 

Nr 1 har dere hørt om taxi? Tar taxi hvis man ikke er kjørbar, nr 2 er det så alvorlig at vi ikke kan vente på taxi da kunne jeg ikke kjørt heller og må ringe etter sykebil.

Jeg vil ikke at mine barn skal vokse opp med at alkohol er noe farlig eller hemmelig. Da vil mange prøve så fort de får mulighet. Jeg ønsker å vise normalt og sunt forholdt til alkohol

(faren min var alkoholiker, jeg vet godt hvordan alkohol påvirker barn så ikke belære meg og det takk) 

De som har et behov for å drikke seg fulle har et problem, man drikker seg ikke full med barn tilstede. 
en voksen person blir ikke full på 1-2 enheter. Om det er vin til maten eller en pils i sola.

Anonymkode: 4fe11...c3e

Enig!

Apropos å kjøre; det er også mange foreldre som ikke har lappen/bil.... Noen mener sikkert at de ikke er velegnet til å ha barn...! 🙄

Jeg har selv alkoholiker-foreldre, og det er stor forskjell på å kose seg med en øl/vinglass eller 2-3 og være sørpe dritings og ubehagelig! Mange er ekstremt overhysteriske! 

Anonymkode: 6b2d7...5e2

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fra et barns perspektiv:

Da jeg var barn så var der alkohol i høytider, og familie og slekt var samlet. Mamma var alltid edru, så hun kunne alltid kjøre hvis noen trengte å kjøres til legevakta. Men(!!) pappa drakk. Og selv om han var gøyal og i godt humør, så synes jeg det var veldig ubehagelig, og jeg gruet meg til hver gang drikkevarene kom på bordet.


Jeg er veldig takknemlig for at mamma alltid var edru for oss barna. Og det er jeg og samboeren min for våre barn også.

Anonymkode: dbe87...55b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker said:

Takk. Barn blir til ungdom en dag og vil før eller siden uansett eksponeres for alkohol. Jeg tror de som får helt hetta av tanken på at barn ser foreldre drikker vin til middag, eller konjakk til kaffen, må ha et skrudd forhold til alkohol selv, ettersom det åpenlyst ikke er noe rom for nyanser her. Det er liksom alkohol foran barn = flatfyll og Barndomstraumer.
 

Det høres sikkert veldig rart ut men jo mer jeg tenker over det jo mer har jeg både normale/nøytrale og fantastiske gode barndomsminner, knyttet til at voksne drikker alkohol.

Jeg vokste opp i nærheten av en familiegård og jeg husker når alle mannfolka hjalp til med å hesje i varmen. Da helte de ned øl som tørstedrikk, men de jobba så svetten rant og det var ikke mye tid til å bygge opp noe promille. Alkoholen ble nok forbrent for hurtig til det.

Om kvelden på helgene møttes de voksne på storstua til onkel og tante, TV’n sto i bakgrunnen og suste med de eneste kanalene de hadde, NRK og TV2. De voksne fortalte gode gamle skrøner, og da drakk de cola og rom. Jeg husker ingen av dem som full, ubehagelig eller ekle. De var i godt humør. Vi ungene fikk «sprette i mellom» dem i sofaen, holde i ei stor ru hånd eller sovne i en armkrok før vi ble bært i seng og fikk dyna ballet rundt oss. Fra senga kunne vi høre dempet latter og prat mellom de voksne. Jeg har null, niks nada, dårlige barndomsminner med voksne og alkohol. Ingen! Dette var jo på 70-80 tallet hvor de voksne røyka både innendørs og i bil. Så det at de voksne kosa seg med en dram på lørdagskveldene var det ingen som stilte spørsmålstegn ved.

Jeg skjønner flere har traumatiske barndomsminner og tror at alkohol automatisk er det samme som flatfyll og faenskap, men det er faktisk ikke så sort hvitt.

Som barn synes jeg det var så stas å se de voksne kose seg, flire, prate, sitte opp litt senere enn normalt. De var nok litt mindre stressa og litt mer tålmodig med oss ungene også, fordi de fikk slappe av og kose seg. 
Det er mye som er bra med at verden har gått fremover. Barn har krav på å vokse opp i et røykfritt miljø, de færreste av oss savner bilturen med far eller mor som røyka rulletobakk ut gjennom en smal vindussprekk. Men, det finnes som sagt nyanser. Alkohol er nytelse, alkohol er godt, det er årsaken til at mange nyter det. Og som med alt annet så handler det store og hele om moderasjon og måtehold.
 

At foreldre skal skamme seg fordi de tillater seg å nyte noe med barn tilstedet blir faktisk for dumt! Skal man ta en diskusjon rundt voksne sitt alkoholforbruk rundt barn må man også lytte til de som representerer et sentrum, de moderate. De som ikke bøtter neppå og går rundt kanakkas gjennom hele helga, men heller ikke de som mener to enheter foran et barn er ekvivalent med barndomstraumer og flatfyll. 
 

Oddsen for at våre barn en dag vil få et forhold til alkohol selv er ikke bare stor, den er selvfølgelig. Jeg vil da gjerne at de skal lære seg at det er helt lovlig å nyte alkohol og kose seg (også etter de har fått barn!) - forutsatt at det skjer i «siviliserte former». Å lære denne balansen tror jeg er langt enklere for oss som vokste opp med den, enn de som bare kjenner til ytterpunktene. 

 

Anonymkode: 4baa0...11f

Ja det er stor forskjell på hva som var innenfor før i tiden og nå. Noen drar det for langt og blir for hysteriske..

18 minutter siden, AnonymBruker said:

Enig!

Apropos å kjøre; det er også mange foreldre som ikke har lappen/bil.... Noen mener sikkert at de ikke er velegnet til å ha barn...! 🙄

Jeg har selv alkoholiker-foreldre, og det er stor forskjell på å kose seg med en øl/vinglass eller 2-3 og være sørpe dritings og ubehagelig! Mange er ekstremt overhysteriske! 

Anonymkode: 6b2d7...5e2

Haha ja der sider du noe! Jeg hadde ikke lappen før første barnet ble 5 år, hvis noe hadde skjedd mens pappaen var på jobb ville vi jo være helt fortapt 😂😉

det som går igjen her er alkohol = full.  
Man skal aldri være full rundt barn. Virker som dere andre har bestemt at noen enheter er det samme som tequila shots og dansing på bordet ?

Normalt forhold til alkohol er SUNT for barn å vokse opp med. Hvilket forhold tror dere at dere skaper med å farlig gjøre det på den måten? 
 

Hadde jeg opplevd at vokse er så beruset at spyr, snubler og er ubehagelige på noen måte  så hadde jeg fjernet barna fra situasjonen. Dette har aldri skjedd selv om vi i familien har alkohol til maten under høytider, eller øl om sommeren når vi griller med venner.

De som ikke klarer å begrense seg med barn tilstede ha et problem.

Anonymkode: 4fe11...c3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Enig!

Apropos å kjøre; det er også mange foreldre som ikke har lappen/bil.... Noen mener sikkert at de ikke er velegnet til å ha barn...! 🙄

Jeg har selv alkoholiker-foreldre, og det er stor forskjell på å kose seg med en øl/vinglass eller 2-3 og være sørpe dritings og ubehagelig! Mange er ekstremt overhysteriske! 

Anonymkode: 6b2d7...5e2

Jeg er veldig glad jeg kan hoppe fort i bilen selv om det er noe, da slipper jeg å være livredd for at jeg ikke får  tak i taxi fort nok eller lukte alkohol når jeg setter meg inn i ambulansen. Alkoholen er ikke verdt det i det hele tatt! Hvorfor skal man absolutt kose seg med alkohol hvis man ikke har til hensikt å bli brisen eller full? Er jo så mye annet godt!

Anonymkode: af7de...c54

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Ja det er stor forskjell på hva som var innenfor før i tiden og nå. Noen drar det for langt og blir for hysteriske..

Haha ja der sider du noe! Jeg hadde ikke lappen før første barnet ble 5 år, hvis noe hadde skjedd mens pappaen var på jobb ville vi jo være helt fortapt 😂😉

det som går igjen her er alkohol = full.  
Man skal aldri være full rundt barn. Virker som dere andre har bestemt at noen enheter er det samme som tequila shots og dansing på bordet ?

Normalt forhold til alkohol er SUNT for barn å vokse opp med. Hvilket forhold tror dere at dere skaper med å farlig gjøre det på den måten? 
 

Hadde jeg opplevd at vokse er så beruset at spyr, snubler og er ubehagelige på noen måte  så hadde jeg fjernet barna fra situasjonen. Dette har aldri skjedd selv om vi i familien har alkohol til maten under høytider, eller øl om sommeren når vi griller med venner.

De som ikke klarer å begrense seg med barn tilstede ha et problem.

Anonymkode: 4fe11...c3e

Problemet er at «normalt  eller sunt forhold til alkohol» defineres veldig ulikt her inne. Jeg skulle ønske barna fikk definisjonsmakten når det gjaldt « sunt forhold» Og hvorfor skriver alle som er pro-alkohol så innmari svart hvitt når de argumenterer? Som at vi er «kristne som  tenker barna tar skade av et glass vin til maten»? Herregud, skjerp dere! Det er ikke det det er snakk om! Les innlegget!

Anonymkode: af7de...c54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg er veldig glad jeg kan hoppe fort i bilen selv om det er noe, da slipper jeg å være livredd for at jeg ikke får  tak i taxi fort nok eller lukte alkohol når jeg setter meg inn i ambulansen. Alkoholen er ikke verdt det i det hele tatt! Hvorfor skal man absolutt kose seg med alkohol hvis man ikke har til hensikt å bli brisen eller full? Er jo så mye annet godt!

Anonymkode: af7de...c54

De kommer ikke til å lukte alkohol i ambulansen etter 2 glass vin 🙄

kan snakke for min egen del, jeg liker å nye alkohol. Drikke vin som gjør måltidet komplett eller smaken av pils i solen. Men jeg liker absolutt ikke å være full, med eller uten barn 

Anonymkode: 4fe11...c3e

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

At foreldre skal skamme seg fordi de tillater seg å nyte noe med barn tilstedet blir faktisk for dumt!

Samme med meg... De eneste gangene moren og faren min drakk (dvs. en øl og litt akevitt) når jeg var liten, var i julen. Nå var jo selvsagt julen  super uansett, mtp. gaver og sånt, men jeg synes jo det var morsomt og koselig at mamma i alle fall var litt "rørerte", eller i ekstra godt humør også (det het "røre-vann" den gang 😅 :fnise: )

Hadde sikkert bare vært stas om mutters tok seg ett glass vin hver helg også :Nikke: 

Kom forresten til å tenke på Simpsons....

Spoiler

 

Edit - bokstavblind...

Endret av Beeblebrox
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg er veldig glad jeg kan hoppe fort i bilen selv om det er noe, da slipper jeg å være livredd for at jeg ikke får  tak i taxi fort nok eller lukte alkohol når jeg setter meg inn i ambulansen. Alkoholen er ikke verdt det i det hele tatt! Hvorfor skal man absolutt kose seg med alkohol hvis man ikke har til hensikt å bli brisen eller full? Er jo så mye annet godt!

Anonymkode: af7de...c54

Dette er et utrolig merkelig utsagn. Veldig avslørende også. 

Hva tenker du for eksempel om mennesker som meg som før korona elsket å gå på gode restauranter med fast meny, med mange retter og med vinmeny til? En spesielt utvalgt vin til hver rett.  Tenker du at det er et skalkeskjul for å bli full? Tenker du at når jeg og min vininteresserte mann bestiller en flaske til 2-3-4000 på restaurant så er det fordi vi vil bli dritings?

Et ytterst merkelig utsagn. Som om jeg vil bli brisen hver gang jeg tar et glass sherry med mormoren min? Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har lyst til å bli full sammen med mormor, og det tipper jeg er gjensidig. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De kommer ikke til å lukte alkohol i ambulansen etter 2 glass vin 🙄

kan snakke for min egen del, jeg liker å nye alkohol. Drikke vin som gjør måltidet komplett eller smaken av pils i solen. Men jeg liker absolutt ikke å være full, med eller uten barn 

Anonymkode: 4fe11...c3e

Les innlegget, det er ikke 2 glass vin vi snakker om heller.,

Anonymkode: af7de...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fabienne skrev (1 minutt siden):

Dette er et utrolig merkelig utsagn. Veldig avslørende også. 

Hva tenker du for eksempel om mennesker som meg som før korona elsket å gå på gode restauranter med fast meny, med mange retter og med vinmeny til? En spesielt utvalgt vin til hver rett.  Tenker du at det er et skalkeskjul for å bli full? Tenker du at når jeg og min vininteresserte mann bestiller en flaske til 2-3-4000 på restaurant så er det fordi vi vil bli dritings?

Et ytterst merkelig utsagn. Som om jeg vil bli brisen hver gang jeg tar et glass sherry med mormoren min? Jeg kan forsikre deg om at jeg ikke har lyst til å bli full sammen med mormor, og det tipper jeg er gjensidig. 

Det er ikke det vi diskuterer, vi diskuterer flere glass øl og drinker mens barna er til stede hver dag i påsken eller hver dag hver helg! Da tenker jeg det handler om at man vil døyve over noen følelser eller tanker som man trenger å bearbeide. 

Anonymkode: af7de...c54

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lest hele tråden. Men, hva tenker du? At barn aldri skal se foreldre ta ett glass øl/ vin? Tror ikke det er så sunt heller.

Anonymkode: 50a61...aea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Vi gjør det på lørdager og vi😱😱😱😱

Anonymkode: bd751...94f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke det vi diskuterer, vi diskuterer flere glass øl og drinker mens barna er til stede hver dag i påsken eller hver dag hver helg! Da tenker jeg det handler om at man vil døyve over noen følelser eller tanker som man trenger å bearbeide. 

Anonymkode: af7de...c54

Jeg er klar over det, men utsagnet ditt vatr ytterst merkelig likevel. Du påstår at vitsen med å drikke noe alkoholholdig er å bli full. Det høres jo helt barbarisk ut. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ikke lest hele tråden. Men, hva tenker du? At barn aldri skal se foreldre ta ett glass øl/ vin? Tror ikke det er så sunt heller.

Anonymkode: 50a61...aea

Nei, tenker ikke det. Vi kan ta 1-2 glass vin/øl til maten kanskje fredag eller lørdag kveld. Og det er ikke bare mengde vi diskuterer, vi snakker også om barn som ofte vil ligge borte hos andre, som sier « mamma du drikker alltid øl du» , om foreldre som drikker hver eneste fridag , mens unga må finne på ting selv etc. Skremmende hvor svart-hvitt mange er i denne tråden. Oppleves egentlig som om mange går rett i forsvar og mister evnen til å reflektere og være nyansert. 
 

ts

Anonymkode: af7de...c54

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, AnonymBruker said:

Alkoholen er ikke verdt det i det hele tatt! Hvorfor skal man absolutt kose seg med alkohol hvis man ikke har til hensikt å bli brisen eller full? Er jo så mye annet godt!

 

17 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er ikke det vi diskuterer, vi diskuterer flere glass øl og drinker mens barna er til stede hver dag i påsken eller hver dag hver helg! Da tenker jeg det handler om at man vil døyve over noen følelser eller tanker som man trenger å bearbeide. 

Anonymkode: af7de...c54

 

7 minutter siden, AnonymBruker said:

Skremmende hvor svart-hvitt mange er i denne tråden. Oppleves egentlig som om mange går rett i forsvar og mister evnen til å reflektere og være nyansert. 

Er det noen som burde reflekterer her så er det deg. Det er du som påstår at alkohol ikke er «kos» hvis man ikke blir påvirket. Hvis dette ikke er svart-hvit tenking så vet ikke jeg!

Av det jeg har lest så er det ingen som støtter at barn skal føle ubehag og bli redde.
 

Men det er veldig mange i tråden som mener at foreldre På INGEN omstendigheter skal røre en dråpe rundt barn. Dette  har resultert i en diskusjon i at det er mulig å nyte alkohol rundt barn, NÅR man har et normalt forholdt til alkohol. 

Anonymkode: 4fe11...c3e

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...