AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #21 Del Skrevet 3. april 2021 Jeg synes ikke det er greit. Synes foreldre med hjemmeboende barn burde begrense seg til absolutt maks en enhet i uka, og da helst etter at ungene har lagt seg. Klart det må være lov til å drikke mer en sjelden gang, men ikke mens barna er i samme hus. Og så bør man ikke komme hjem før både promillen og lukta av den er borte... Barn kan oppleve det utrygt at foreldrene drikker, og de merker det lenge før en voksen tror han er påvirket. Barn skal vokse opp i et trygt hjem som det opplever er trygt. Anonymkode: cde70...27a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #22 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes ikke det er greit. Synes foreldre med hjemmeboende barn burde begrense seg til absolutt maks en enhet i uka, og da helst etter at ungene har lagt seg. Klart det må være lov til å drikke mer en sjelden gang, men ikke mens barna er i samme hus. Og så bør man ikke komme hjem før både promillen og lukta av den er borte... Barn kan oppleve det utrygt at foreldrene drikker, og de merker det lenge før en voksen tror han er påvirket. Barn skal vokse opp i et trygt hjem som det opplever er trygt. Anonymkode: cde70...27a Godt jeg ikke er alene om å tenke slik. Jeg merker at unga er kontaktsøkende på meg også, og den eldste er mye på overnatting hos andre. Får så vondt unga og blir så irritert over at de voksne ikke ser dette fra barnas synspunkt. ts Anonymkode: af7de...c54 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #23 Del Skrevet 3. april 2021 Mange hysteriske nordmenn som sort-hvitt forhold til alkohol. Jeg synes det er greit å drikke foran barna, om man ikke får en veldig endring i oppførsel. Husker fra sommeren på hytta da jeg var liten. Foreldrene tok seg litt vin. Når jeg tenker over det nå, så ble de litt mer lattermilde innimellom. Har ikke påvirket meg overhodet. Kun gode minner. Anonymkode: 44ea3...8bd 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. april 2021 #24 Del Skrevet 3. april 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det går ofte i flere bokser om dagen og gjerne litt drinker i tillegg. Jeg føler ikke det er greit når du har tre barn fra 4-12 år. Har prøvd å si noe om det, men går bare til svar «Må da være lov å kose seg med litt da» Anonymkode: af7de...c54 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg vet at barn merker det veldig raskt om foreldrene påvirkes av alkohol, barna har i et par sammenhenger sagt « mamma du drikker øl hele tiden du». Og til og med jeg merker at de påvirkes. Anonymkode: af7de...c54 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Er nok mer enn 2 pils, OG unga kommenterer deg, OG jeg merker det på dem. Ganske ubehagelig.. Anonymkode: af7de...c54 Problemet her er ikke øl hver fridag, problemet er at de drikker seg godt brisne foran barna. Det er to veldig forskjellige ting. Og nei, det er ikke bra at de overhodet, for ikke å si til stadighet, drikker seg såpass fulle med barna til stede. Anonymkode: 7bd0d...f3c 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #25 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hva nøyaktig er farlig med det? Ingen som mister kontroll på 2 pils Anonymkode: ba998...526 Så hvis ett av barna plutselig blir syke og trenger å bli kjørt til legevakten så er det helt greit for foreldrene å kjøre med promille fordi det ikke er farlig og ingen mister kontrollen på 2 pils, mener du? Anonymkode: d8f43...6bd 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #26 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Mange hysteriske nordmenn som sort-hvitt forhold til alkohol. Jeg synes det er greit å drikke foran barna, om man ikke får en veldig endring i oppførsel. Husker fra sommeren på hytta da jeg var liten. Foreldrene tok seg litt vin. Når jeg tenker over det nå, så ble de litt mer lattermilde innimellom. Har ikke påvirket meg overhodet. Kun gode minner. Anonymkode: 44ea3...8bd Dette! Jeg merket også at mine foreldre drakk noen ganger, men syntes bare det var gøy. De ble muntre og litt tullete, bare gode barndomsminner☺️ Anonymkode: 6dc77...e6b 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 Populært innlegg #27 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Så hvis ett av barna plutselig blir syke og trenger å bli kjørt til legevakten så er det helt greit for foreldrene å kjøre med promille fordi det ikke er farlig og ingen mister kontrollen på 2 pils, mener du? Anonymkode: d8f43...6bd Har aldri skjønt dette argumentet. Hvis barna blir akutt syke ringer man da en ambulanse? Anonymkode: 6dc77...e6b 52 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #28 Del Skrevet 4. april 2021 Jeg kan selv ta meg et par pils i løpet av en fridag, men da over mange timer og ikke mer enn det. Har noen familiemedlemmer som drikker jevnt og trutt alle ferier og stort sett alle helger også. Det snøvles, snubles og noen ganger kastes det opp også. Jeg var selv barn samtidig med deres barn så kunne jo ikke gjøre noe. Men husker mine søskenbarn kunne kommentere: Nå er mamma og pappa fulle. 😢 De var så flaue. Og ingen voksne sa noe... Anonymkode: 9c836...6b0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #29 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har drukket 1-3 glass vin hver kveld siden tirsdag. Har en sønn på 2 år som sovner før jeg drikker og våkner til en opplagt mor hver morgen kl 7 allikevel. Ser ingen problemer med det. Anonymkode: 2bc6b...ac8 Om det skjer noe alvorlig med barnet ditt etter det 3.glasset ditt da? Du er ikke i stand til å kjøre for å søke hjelp? Hva gjør du da? Sitter hjemme å venter på en ambulanse som bruker lang tid? Det verste av alt er jo at du drikker for å medisinere deg mentalt, nervejustering. Effekten av alkoholen du søker når du drikker det. Anonymkode: 19c64...84c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lama_Drama Skrevet 4. april 2021 #30 Del Skrevet 4. april 2021 Fulle foreldre og barn hører ikke sammen. Jeg ville kontaktet barnevernet for råd. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #31 Del Skrevet 4. april 2021 10 hours ago, AnonymBruker said: Jo. Så en bekymringsmelding til bv må til. Anonymkode: bfb2f...cff Herregud. Ro ned. Anonymkode: ba998...526 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #32 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis ett av barna plutselig blir syke og trenger å bli kjørt til legevakten så er det helt greit for foreldrene å kjøre med promille fordi det ikke er farlig og ingen mister kontrollen på 2 pils, mener du? Anonymkode: d8f43...6bd Skal ikke folk uten lappen/bil få lov til å ha barn 😀? Merkelig argument. Anonymkode: a11be...300 46 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #33 Del Skrevet 4. april 2021 3 minutter siden, AnonymBruker said: Skal ikke folk uten lappen/bil få lov til å ha barn 😀? Merkelig argument. Anonymkode: a11be...300 Eller har lappen, men ikke bil. Anonymkode: c02ea...bf8 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 4. april 2021 #34 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 39 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belima Skrevet 4. april 2021 #35 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skal ikke folk uten lappen/bil få lov til å ha barn 😀? Merkelig argument. Anonymkode: a11be...300 Det virker som om at folk uten lappen eller eier bil, ikke klarer å bestille en taxi ved behov, når en leser her. Må en oppsøke legevakt, så kjører faktisk taxier dit også. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #36 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (På 4.4.2021 den 7.42): Så hvis ett av barna plutselig blir syke og trenger å bli kjørt til legevakten så er det helt greit for foreldrene å kjøre med promille fordi det ikke er farlig og ingen mister kontrollen på 2 pils, mener du? Anonymkode: d8f43...6bd Jeg har ikke lappen, men barn så da må det bli taxi, naboen eller ambulansen da om legevakten blir nødvendig så det argumentet der er litt rart.. Anonymkode: 96181...370 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #37 Del Skrevet 4. april 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Så hvis ett av barna plutselig blir syke og trenger å bli kjørt til legevakten så er det helt greit for foreldrene å kjøre med promille fordi det ikke er farlig og ingen mister kontrollen på 2 pils, mener du? Anonymkode: d8f43...6bd Du vet det finnes folk som ikke har lappen, men likevel har barn? Kan man ikke kjøre selv, finner man alternative måter å få barna til legevakten. Vi er innprentet med at barn blir redde når voksne drikker, om så bare en øl, fordi de voksne endrer adferd. Jeg har ulik adferd når jeg er sammen med foreldrene mine, familiemedlemmer, venner, og gjerne ulik adferd avhengig av hvilken venn. Gjør det barna mine redd? Og hva med barna i land hvor alkohol er mer akseptabelt i alle arrangement, selv arrangement som er ment for barn? Er alle de barna redde? Men det er så klart forskjell på barn. Noen barn blir redd når foreldrene drikker alkohol, og da mener jeg at hensynet til barnas trygghet bør komme før alkoholen. Og det er selvsagt forskjell på om foreldre ikke klarer å drikke uten å drikke seg dritings, eller blir sint (og i verste fall voldelig) av alkohol. Da må det reageres, det er helt uakseptabelt. Anonymkode: 09185...8ef 16 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cleo88 Skrevet 4. april 2021 #38 Del Skrevet 4. april 2021 (endret) . Endret 10. mai 2021 av Cleo88 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #39 Del Skrevet 4. april 2021 Jeg vokste opp med en alkoholiker-pappa. Han mista kontrollen helt når han drakk. Men at fosterfamilien jeg endte opp i drakk normalt var ikke plagsomt at alls. Man må skille mellom normalt og unormalt konsum. Alt annet er hysteri. Trygge barn tåler at mor eller far er småbrisne. Men det er helt feil å være møkkfull rundt barn. Anonymkode: 6ab2a...9f6 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. april 2021 #40 Del Skrevet 4. april 2021 Vi kjørte innom hytten til min svoger og familie i høstferien. De holdt på å rydde ut av hytta. De spurte om vi kunne ta med oss tomflasker å kaste nede ved butikken når vi dro. Det var 2 remposer med tomme vinflasker. Det hadde 2 voksne drukket i løpet av høstferien. Det var også litt tomme ølbokser. Anonymkode: 90d68...7d6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå