Gå til innhold

SLANKING! Hva har du spist i dag?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Man blir vel underernært hvis hoveddelen av kostholdet bare er potet?

Anonymkode: bffaa...398

Hvilken underernøring tenker du på da? 

En potet har alle neringstoffer man trenger. 

Nå, går man jo ikke nødvendigvis rundt å spiser potet i åresvis, eller månendsvis. Om, det så ut som om det er slik jeg spiser så er det ikke det. 

Men, spiste i all hovedsak potet, samt salater i 5mnd. 

Etter det, spiste jeg mer variert, men potet var alikevel en veldig STOR del av kostholdet. 

Anonymkode: 2e18e...42d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som f.eks i gå laget jeg meg en tomat suppe. 

Den inneholte poteter 4 små, eller 2 store poteter, en paprika, hvitløk (såklart) gulerot, og en boks med hakkede tomater. 

Til sist tok jeg en kvart tofu, også blendet jeg dette sammen. (Krydder som grønnsaksbuljon, salt, tumerik og litt pepper). 

Spiste også en salat, lik som i dag, men hadde også i granateple. 

 

Jeg spiser GODT, smaker skikkelig digg! :P Og jeg spier MYE, og jeg garantere alle at de vil gå ned i vekt. Har forklart hvordan jeg lager dressing til salaten som smaker super digg, er mega creamy og du vil ikke føle at du sitter å spiser kjipt! 

Jeg er en Foodie, elsker mat, og jeg klarer det ikke om jeg ikke spiser digg mat! 

 

Vil veldig gjerne dele, så andre kan lære at de kan spise masse mat, sunt godt, billig og bli god å mett hvert måltid! 

Det som er så fint med potet, er at den er veldig lav på kalori, men den metter enormt mye, konra f.eks gulrot (selvom gulrot har lavere kaloriindex). 

Alle poteter fungerer på den måten. Altså de er har tyngde! og det er viktig i vektnedgang. Derfor er også supper veldig bra, for det gir volum og tygnde.

For meg er det ikke tilstrekkelig med bare suppe, så jeg liker å spise en skikkelig salat vedsiden av også (de gangene jeg spiser suppe) 

Så, da har jeg råkost i omtrent halve salaten, også, har jeg oppi salatmixer som er litt lettere, og smaksrike, i resten av salaten. 

(Kjøp, de ferdig salat mixene og råkostene på kiwi!) 

En kremet dressing er viktig, det gir så mye fornøyelse. Og man trenger ikke fett for å få fylden du ønsker, du kan bruke en eller to teskjer med hummus, for å lage en kremet dressing. Her kan du legge inn de smakene du liker, men fortiden er jeg gira på søt sennep og litt appelsin jus, resten er vann. Litt salt og mix sammen. 

 

Les det jeg har skrevet for de av dere som sliter med vektnedgang! Lover at dere vil få det til. 

Om dere ønsker fisk vedsiden av er jo torsk fint, den har lavt fett innhold. 

Selv er jeg veganer. 

Anonymkode: 2e18e...42d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Granola, banan og skyr

Lunsj: Knekkebrød med leverpostei, lettmajones, agurk + et eple

Middag: Bakt søtpotet med pittelitt parmasan + sidesalat; ruccola, agruk, tomat, fetaost, ristede pinekjerner

Snack: Mager cottage cheese med jordbær + en bit sjokolade

Anonymkode: b5a76...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er store skåler med mat 🤩 og lunsjen min for idag. Rakk ikke frokost i morges, ble bare kaffe 

PXL_20240110_133550285.jpg

Anonymkode: 2e18e...42d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kalsberg92
AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 19.13):

Til frokost spiste jeg overnight oats med jordbær og honning.

Til lunsj spiste jeg kokt egg og rundstykke

Til middag spiste jeg lammekarré på grillen med poteter og masse grillede grønnsaker

Tenker å spise brød med paprika og revet ost og kanskje en yoghurt senere i dag.

Anonymkode: 98fcb...97f

Dette er bra 💪🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Skyr, banan og granola

Lunsj: Tunfisk salat + et eple

Middag: Tynn tortilla med kikerter, persille, løk, tomat, og sitronsaft

Snack: 20g potetgull og 2 ruter sjokolade

Jeg er syk for andre gang på en måned og trøstespiste😭 Begrenset meg og holdte meg innafor kaloribudsjettet i det minste.

Anonymkode: b5a76...f9b

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: 1 knekkebrød med ost + et egg

lunsj: Tre knekkebrød med ost og skinke + to youghurter med müsli (var altfor sulten etter løpetrening) 

Middag: kyllingsuppe og et rundstykke

Tull: litt vingummi, en bit sjokolade og tre pepperkaker (greit, jeg kaster resten i kveld) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj: Stekt ris med løk

Middag: Fiskegrateng med revet gulrøtter, kokt potet og smeltet smør

Anonymkode: 07159...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Havregrøt kokt på vann. Rørte inn et egg mot slutten av koketiden. Rørte deretter inn varme bringebær, cottage cheese og kreatin. Toppa med kanel og peanøttsmør.

Lunsj: Omelett laget på tre egg, en skive grovbrød. Paprika, agurk, gulrot og et eple. En Yoplait 0% kirsebæryoghurt.

Middag: To fiskeburgere (86% fisk), brokkoli og rosenkål i litt hvitløksolje inn i ovnen, samt en god porsjon hjemmelaga fries av poteter. 

Kveldsmat: En liten banan og et par skjeer mager vaniljekesam. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

I går; 
Frokost: Et beger yoghurt og 1 oppskjært eple og 1 glass juice og 1 cafè latte
Lunsj: 1 grovskive med 2 speilegg, 1 spiseskje stekte poteter til, 1 glass skummelt melk
"Snacks": En neve druer og 1 yt shake 
Middag: Fiskepinner i wraps (medium tortilla wraps) med masse salat + rømmedressing og sweet chili sauce, etter inspo fra noen andre i tråden her. Tok litt av og spiste 4 wraps med 2 fiskepinner hver i - men fy fader det var så godt at jeg angrer ikke en gang 😂

Anonymkode: 075db...b2f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lunsj: Brødskive med nutella

Middag: 3 pølser i brød med løk

Anonymkode: 07159...d53

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.1.2024 den 18.27):

Vil dere ha et lite tips ? 

Jeg sleit veldig med å holde vekten under kontroll tidligere. Veide opp mot 80kg, og da føler jeg meg så absolutt ikke vel!

Jeg holdt på å prøvd så mange forskjellige måter, for å få det til, men klarte det liksom aldri...

En, kveld så tenkte jeg. Jeg må finne noe som gjør det hele enkelt, noe jeg kan lett forholde meg til. Ha, liksom en ting som jeg ha som "base". Sjekket opp potet. Og vet du hvor mange kg 1500kal er av potet ? 

det er borti mot 1,5kg 

Har noen av dere prøvd å spise så mye poteter før ? hehe... 

Ja, det klarte jeg første dagen, men så klarte jeg det ikke lengere. Det blir jo også litt kjedlig, med airfride potet og ketsjup. 

Men, funker helt greit. Og vekta den raste av!

Etter dette har jeg aldri slitt med vekt igjen. 

Jeg veier 55kg og har gjort dette de siste 3 åra. 

Går inn å "vedlikeholder" innimellom, som f.eks nå, så spiser jeg mer salater, å supper og poteter, da jula har vært her, og jeg har spist endel potetgull etc... 

ALLTid, spis uten olje! ingen olje, ikke fett som fløte etc, ikke dressinger, med oljer osv. Du vil rase ned i vekt! og det holder i massevis og ligge på 1500kal eller litt under.

Anonymkode: 2e18e...42d

Hei, flott med tips når man strever med vekta! Men skjønte ikke helt - spiser du bare poteter når du skal gå ned i vekt, eller noe mer? 😅 

 

 

Anonymkode: 7a601...705

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Banan, granola og skyr

Lunsj: Tunfisksalat med feta

Middag: Fiskepinner, potetmos, erter og litt remulade

Snack: Mager cottage cheese med vanilje, med blåbær og litt nøtter + en kornmo med brunost

Anonymkode: b5a76...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Frokost: Ett stekt egg med litt stekt potet + en brødskive med skinke, agurk, og tomat

Lunsj: -

Middag: Hjemmelaget "kebab" med salat i tynt brød og litt dressing

Snack: 20g potetgull, litt salsadip og 2 ruter sjokolade

Anonymkode: b5a76...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: Banan, granola, skyr

Lunsj: Fiskegryte med grønnsaker og et knekkebrød

Middag: Fiskekaker med potet, erter, remulade

Snack: Cottage cheese med blåbær + en pops

15min HIIT. Ikke 100% etter covid + påfølgende forkjølelse så det var egentlig nok det:P

Anonymkode: b5a76...f9b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: to flatbrød med collage Cheese med en litt jordbærsyltetøy, lunsj shake, middag litt gryterett. Drikker i tillegg minimum 2 liter vann. 

Anonymkode: 0f9c6...fb9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Frokost: Kaffe

Lunsj: Knekkebrød med smøreost

Middag: Blomkålsuppe

Anonymkode: 378fa...c5b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 1pk Buldak Nudler
Lunsj: Pepsi Max
Middag: Kylling Tikka Masala 

Anonymkode: 91cb5...588

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 2 skiver grovt brød, med blåbær syltetøy og et egg

Lunsj: Skyr yoghurt, en banan og enda ett egg

Middag:  Stekt laks, brokkoli og poteter 

Kanskje en skive til på kvelden om jeg fortsatt er litt sulten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frokost: 
To skiver grovt proteinbrød med kalkunpålegg og ost

Lunsj: 
Omelett laget på cottage cheese med salami, ost, løk og chili

Middag:
Blir Spaghetti "bolognese" (norsk versjon med kjøttdeig, gulrot, løk, hvitløk og chili)

Kvelds:
Antagelig en skål granola med yoghurt naturell og cottage cheese

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...