Gå til innhold

Undervurderte og overvurderte artister


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

K-pop har jo vært populært for jenter i tidlig tenårene en stund nå. Tenker nok de blir i den nisjen, slik som boyband var for noen ti-år siden. I min tid var det puddelrock 😀

Anonymkode: 42c88...37a

Jeg og mine venninner er over midten av tredveårene alle sammen. ;) Jeg kjenner ARMY som er over 60 også. I motsetning til andre koreanske grupper har BTS fans i alle aldre, og over halvparten er voksne mennesker, 1 av 5 har en universitetsgrad. 😊

BTS er ikke "bare k-pop". De har sanger i nesten alle sjangere, fra rnb og rap til jazz, country og funk. De fornyer seg hele tiden og har gitt ut over 300 sanger hittil. :)

Anonymkode: 26361...4b0

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Overvurdert: Tone Damli Aaberge🤢

Undervurdert: Madrugada🙌🏻

Anonymkode: 73458...13d

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

For øvrig, begynner å bli rimelig lei av at visse disser en åpenbart talentfull artist på grunn av... Ja, pga hva egentlig? På grunn av kjønn? Alder? Sjanger? Hadde en ung mannlig artist hatt så mange egenkomponerte låter og hatt de samme evnene, tviler jeg litt på at de hadde fått så mye hat. Diss artister som ikke gjør jobben selv, som shopper låter,  ikke håndterer instrumenter, som bruker utseendet for å selge plater og hvor alt handler om image og følgere på sosiale medier. Ikke diss en kvinne som har skrevet alt hun hat utgitt og behersker flere instrumenter og som er blitt kjent på grunn av talent.

Anonymkode: 1340d...192

👏🏻👏🏻👏🏻
Yes. Hvorfor får ikke Harry Styles, Ed Sheeran og andre mannlige artister like mye hate? Taylor Swift skriver i motsetning til disse artistene alle sangene helt alene, og er veldig involvert i produksjonen. Omtrent samtlige produsenter som har jobbet med Swift har gått ut offentlig og sagt at de ble ekstremt overrasket over talentet hennes og hvor gjennomarbeidet sangene er når hun kommer i studio. Hun er en langt mer anerkjent artist enn Harry Styles og Ed Sheeran blant andre musikere, men likevel får hun såå mye mer hate. Er det fordi hun er en ung, pen kvinne? Man begynner jo å tenke det ja. 
 

Kjenner at det plager meg i overkant mye når folk undervurderer nettopp Taylor Swift av overnevnte grunner. Det er så lett for gamle menn å bare avskrive en ung kvinnelig artist uten grunn.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sessan_ skrev (På 17.4.2021 den 2.23):

Morsomt du skulle nevne Madrugada. Skulle nemlig akkurat til å skrive et innlegg her for å trekke frem nettopp dem.

Jeg har aldri helt forstått hypen med Madrugada, men her om dagen gikk det en konsert på tv. Da tenkte jeg at jeg får vel gi det en sjans, så kanskje jeg skjønner greia.

Vel...jeg klarte ikke skille noen av sangene fra hverandre. Det hele hørtes ut som en og samme vassgraut som de bare hadde «spicet opp» med litt forskjellig tilbehør ved hvert låtskift. Etter 30 minutter var jeg så lei at jeg bare måtte bytte kanal. Så, nå skjønner jeg IHVERTFALL ikke hypen med dem, og konklusjon er at jeg mener de er kraftig overvurdert.

Ta og hør på Lost Gospel 🥰

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiebi skrev (På 17.4.2021 den 23.06):

👏🏻👏🏻👏🏻
Yes. Hvorfor får ikke Harry Styles, Ed Sheeran og andre mannlige artister like mye hate? Taylor Swift skriver i motsetning til disse artistene alle sangene helt alene, og er veldig involvert i produksjonen. Omtrent samtlige produsenter som har jobbet med Swift har gått ut offentlig og sagt at de ble ekstremt overrasket over talentet hennes og hvor gjennomarbeidet sangene er når hun kommer i studio. Hun er en langt mer anerkjent artist enn Harry Styles og Ed Sheeran blant andre musikere, men likevel får hun såå mye mer hate. Er det fordi hun er en ung, pen kvinne? Man begynner jo å tenke det ja. 
 

Kjenner at det plager meg i overkant mye når folk undervurderer nettopp Taylor Swift av overnevnte grunner. Det er så lett for gamle menn å bare avskrive en ung kvinnelig artist uten grunn.

Denne tråden har i allefall gjort meg positivt nysgjerrig på TS, som jeg tidligere har avskrevet som hypet. ☺️

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (2 timer siden):

Denne tråden har i allefall gjort meg positivt nysgjerrig på TS, som jeg tidligere har avskrevet som hypet. ☺️

Herlig! Du har masse å glede deg til hvis du sjekker ut musikken skikkelig! Jeg var heller ikke fan i mange år, før jeg ga det en skikkelig sjanse. Hvis du vil høre indie/folk anbefaler jeg albumet evermore som er et lyrisk mesterverk ut av en annen verden. Ellers er jo Red en popklassiker

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maria Mena er overvurdert. Dårlig og puslete stemme. 

Anonymkode: 796db...be8

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiebi skrev (2 timer siden):

Herlig! Du har masse å glede deg til hvis du sjekker ut musikken skikkelig! Jeg var heller ikke fan i mange år, før jeg ga det en skikkelig sjanse. Hvis du vil høre indie/folk anbefaler jeg albumet evermore som er et lyrisk mesterverk ut av en annen verden. Ellers er jo Red en popklassiker

Evermore er et flott album og et av favorittalbumene Swift har laget, men jeg syns Folklore er bedre. Det er rart å tenke på at Taylor Swift har holdt på i 15 år. Så ung og talentfull og gitt ut mange plater, og skrevet maaange hits, selvom det ikke er de sangene som havner på topplistene som er mine favoritter. 

Anonymkode: 1340d...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 3.4.2021 den 16.27):

Hvilke artister synes du er overvurderte, og hvilke synes du er undervurderte? Begrunn gjerne hvorfor.

Anonymkode: 7374b...b2e

Alle årets nominerte under spellemannsprisen i år. For noe kjedelig dritt alt sammen.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosemose skrev (10 timer siden):

Denne tråden har i allefall gjort meg positivt nysgjerrig på TS, som jeg tidligere har avskrevet som hypet. ☺️

Anbefaler å sjekke ut lyric-videoene på youtube. Taylor er kjent for å lage fantastiske 'bridges' og én av favorittene min må være bridgen/mellomspillet fra sangen Champagne Problems, og den er ikke kort.  

Your Midas touch on the Chevy door
November flush and your flannel cure
"This dorm was once a madhouse"
I made a joke, "Well, it's made for me"

How evergreen, our group of friends
Don't think we'll say that word again
And soon they'll have the nerve to deck the halls
That we once walked through

One for the money, two for the show
I never was ready, so I watch you go
Sometimes you just don't know the answer
'Til someone's on their knees and asks you

"She would've made such a lovely bride
What a shame she's fucked in her head, " they said
But you'll find the real thing instead
She'll patch up your tapestry that I shred

Mellomspillet i My Tears Ricochet er også bra. Den sangen handler ikke, som flere tror, om et romantisk forhold, men om mannen som signerte Taylor da hun var 15 år som nektet å selge musikken til henne, men som istedenfor solgte den til en mann som Taylor ikke har et godt forhold til og som angivelig skal ha mobbet henne i årevis.

Liker også sangen som omhandler et sidesprang (sangen er ikke selvbiografisk) - helt fantastisk skrevet. (Sangen heter 'illicit affairs'). 

Taylor er ikke bare eksepsjonelt god på å skrive sangtekster, hun er god på harmoni, melodi og rytme. Og ja, hun har hatt mange radiovennlige låter, det er nettopp derfor hun er en global superstjerne, men det er så mye mer som meets the eye med Taylor. 

Her får du opp alle lyric-videoene på albumet 'Evermore'

Og lyric-videoene på 'Folklore'

 

Nå sporet jeg av... Når det gjelder overvurderte artister, syns jeg det i dag er så mange elendige artister som er populære men som aldri har skrevet en låt eller behersker et instrument, og da forstår jeg ikke poenget med å ville være en "musiker" hvis man hverken kan skrive eller spille instrumenter, å synge andres sanger er ikke nok. 

 

Anonymkode: 1340d...192

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De aller fleste på topplistene i dag er overvurderte, mye av det har virkelig ingen musikalsk verdi. Som mange også har nevnt er Madonna også den første jeg tenker på. Kommersiell, men uten særpreg eller en rød tråd, så jeg anser henne først og fremst som en god forretningskvinne. Undervurdert kan være band som Sly & the Family Stone, som var veldig innovative og satt et stort avtrykk på musikken som har kom etterpå. Minst like viktige som Beatles musikkhistorisk sett, selv om de ikke var like store.

On 4/17/2021 at 11:06 PM, Billiebi said:

👏🏻👏🏻👏🏻
Yes. Hvorfor får ikke Harry Styles, Ed Sheeran og andre mannlige artister like mye hate? Taylor Swift skriver i motsetning til disse artistene alle sangene helt alene, og er veldig involvert i produksjonen. Omtrent samtlige produsenter som har jobbet med Swift har gått ut offentlig og sagt at de ble ekstremt overrasket over talentet hennes og hvor gjennomarbeidet sangene er når hun kommer i studio. Hun er en langt mer anerkjent artist enn Harry Styles og Ed Sheeran blant andre musikere, men likevel får hun såå mye mer hate. Er det fordi hun er en ung, pen kvinne? Man begynner jo å tenke det ja. 
 

Kjenner at det plager meg i overkant mye når folk undervurderer nettopp Taylor Swift av overnevnte grunner. Det er så lett for gamle menn å bare avskrive en ung kvinnelig artist uten grunn.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes musikken hennes er platt og kjedelig. En god tekst kan aldri redde ei låt, det er i beste fall en pluss i margen. Jeg opplever ikke at hun har noe spennende å by på rent musikalsk, det blir litt samlebåndspreget etter mine ører. Grunnen til at hun er mer upopulær enn de nevnte tror jeg kommer av personligheten, da hun fremstår ganske kald og usympatisk. Etter min erfaring reagerer menn mer på slikt enn kvinner, som ikke nødvendigvis mener det er negativt.

Anonymkode: 7c204...6cc

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aurora. Synes ikke det er noe å høre på, jeg har prøvd, skjønner ikke hva som er så fantastisk. Synes egentlig hun er irriterende å høre på.

Anonymkode: 47b56...09f

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

De aller fleste på topplistene i dag er overvurderte, mye av det har virkelig ingen musikalsk verdi. Som mange også har nevnt er Madonna også den første jeg tenker på. Kommersiell, men uten særpreg eller en rød tråd, så jeg anser henne først og fremst som en god forretningskvinne. Undervurdert kan være band som Sly & the Family Stone, som var veldig innovative og satt et stort avtrykk på musikken som har kom etterpå. Minst like viktige som Beatles musikkhistorisk sett, selv om de ikke var like store.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes musikken hennes er platt og kjedelig. En god tekst kan aldri redde ei låt, det er i beste fall en pluss i margen. Jeg opplever ikke at hun har noe spennende å by på rent musikalsk, det blir litt samlebåndspreget etter mine ører. Grunnen til at hun er mer upopulær enn de nevnte tror jeg kommer av personligheten, da hun fremstår ganske kald og usympatisk. Etter min erfaring reagerer menn mer på slikt enn kvinner, som ikke nødvendigvis mener det er negativt.

Anonymkode: 7c204...6cc

Her er jo du bare på kornet av hvorfor kvinner får mer hate uten grunn. Og da sikter jeg ikke til at du synes musikken er kjedelig, men at du synes hun fremstår kald og usympatisk «bare fordi». Hun er en artist med mer integritet enn de fleste.

 

Anbefaler deg å se denne videoen. Hun er et feministisk ikon. Men det er jo mange menn som blir skremt av slikt...

 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 20.10):

Hun her norske Sigrid, som ble så hypa opp for noen år siden, er skikkelig overvurdert. Ble årets spellemann eller noe sånt, uten å knapt ha gitt ut musikk i det hele tatt, og det hun hadde gitt ut var skikkelig kjedelig, generisk pop. 

Anonymkode: 3d3ee...f7b

Problemet er at hun har måttet jobbe med typiske hitprodusenter. Låtene som hun kom med før hun fikk platekontrakt var mye bedre, tror de var produsert av gitaristen i denne videoen, Martin Abelvik Valbø.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

De aller fleste på topplistene i dag er overvurderte, mye av det har virkelig ingen musikalsk verdi. Som mange også har nevnt er Madonna også den første jeg tenker på. Kommersiell, men uten særpreg eller en rød tråd, så jeg anser henne først og fremst som en god forretningskvinne. Undervurdert kan være band som Sly & the Family Stone, som var veldig innovative og satt et stort avtrykk på musikken som har kom etterpå. Minst like viktige som Beatles musikkhistorisk sett, selv om de ikke var like store.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes musikken hennes er platt og kjedelig. En god tekst kan aldri redde ei låt, det er i beste fall en pluss i margen. Jeg opplever ikke at hun har noe spennende å by på rent musikalsk, det blir litt samlebåndspreget etter mine ører. Grunnen til at hun er mer upopulær enn de nevnte tror jeg kommer av personligheten, da hun fremstår ganske kald og usympatisk. Etter min erfaring reagerer menn mer på slikt enn kvinner, som ikke nødvendigvis mener det er negativt.

Anonymkode: 7c204...6cc

Helt enig i at de fleste i dag er overvurderte, men en jente som satt på pikerommet og skrev nr. 1 hits i tidlig tenårene er ikke overvurdert, og nå snakker vi ikke bare om tekster, men også melodi. Kjedelig er hvert fall ikke et ord jeg forbinder med TS, da hun er veldig allsidig og har vært innom flere sjangre (country, pop, hiphop og nå indie/folk). Det er rart å tenke at den samme kvinnen som skrev "ME!" for ett år siden har skrevet "my tears ricochet" og "I did something bad" for tre år siden. 

TS skiller seg også ut fra andre popstjerner. Hun har aldri vært den kule jenta i klassen, men den smånerdete jenta som er litt quirky og ekstremt talentfull. Det er rart at du har fått et inntrykk av at hun er kald og usympatisk, det er nettopp slik hun ikke fremstår. Hun er "the girl next door", jordnær og en av de få som ikke har latt berømmelsen gå til hodet på henne. Hun er veldig ydmyk, noe som er sjelden i musikkbransjen med divaer som Beyonce, Lady Gaga og wannabe artister som Ariana, Demi, osv. 

Anonymkode: 1340d...192

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 timer siden):

De aller fleste på topplistene i dag er overvurderte, mye av det har virkelig ingen musikalsk verdi. Som mange også har nevnt er Madonna også den første jeg tenker på. Kommersiell, men uten særpreg eller en rød tråd, så jeg anser henne først og fremst som en god forretningskvinne. Undervurdert kan være band som Sly & the Family Stone, som var veldig innovative og satt et stort avtrykk på musikken som har kom etterpå. Minst like viktige som Beatles musikkhistorisk sett, selv om de ikke var like store.

Jeg kan bare snakke for meg selv, men jeg synes musikken hennes er platt og kjedelig. En god tekst kan aldri redde ei låt, det er i beste fall en pluss i margen. Jeg opplever ikke at hun har noe spennende å by på rent musikalsk, det blir litt samlebåndspreget etter mine ører. Grunnen til at hun er mer upopulær enn de nevnte tror jeg kommer av personligheten, da hun fremstår ganske kald og usympatisk. Etter min erfaring reagerer menn mer på slikt enn kvinner, som ikke nødvendigvis mener det er negativt.

Anonymkode: 7c204...6cc

Og ser du nevner "upopulær." Hun har holdt det gående i femten år og er etter alle disse årene er hun fremdeles den mestselgende artisten, ikke en av de mestselgende artistene, men den mestselgende artisten i dag, femten år etter at hun slo igjennom. Hun spilte inn albumet "Fearless" på nytt etter at hun mistet rettighetene til musikken sin og gjett hvilket album som er på førsteplass på billboard 200 i dag? Den lå på toppen av billboard 200 i 11 uker i 2008 og den er på topp igjen i dag. Det burde si noe. Hun er ikke bare en hype. 

Anonymkode: 1340d...192

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Helt enig i at de fleste i dag er overvurderte, men en jente som satt på pikerommet og skrev nr. 1 hits i tidlig tenårene er ikke overvurdert, og nå snakker vi ikke bare om tekster, men også melodi. Kjedelig er hvert fall ikke et ord jeg forbinder med TS, da hun er veldig allsidig og har vært innom flere sjangre (country, pop, hiphop og nå indie/folk). Det er rart å tenke at den samme kvinnen som skrev "ME!" for ett år siden har skrevet "my tears ricochet" og "I did something bad" for tre år siden. 

TS skiller seg også ut fra andre popstjerner. Hun har aldri vært den kule jenta i klassen, men den smånerdete jenta som er litt quirky og ekstremt talentfull. Det er rart at du har fått et inntrykk av at hun er kald og usympatisk, det er nettopp slik hun ikke fremstår. Hun er "the girl next door", jordnær og en av de få som ikke har latt berømmelsen gå til hodet på henne. Hun er veldig ydmyk, noe som er sjelden i musikkbransjen med divaer som Beyonce, Lady Gaga og wannabe artister som Ariana, Demi, osv. 

Anonymkode: 1340d...192

Denne quoten fra TS oppsummerer hatet hun får bra:

In the last 10 years I have watched as women in this industry are criticized and measured up to each other and picked at for their bodies, their romantic lives, their fashion. Have you ever heard someone say about a male artist, I really like his songs but I don't know what it is, there's just something about him I don't like? No! That criticism is reserved for us!

Jeg forstår godt at den eldre garde er skeptisk til mye av det musikkbransjen står for i dag med artister som bare er populære fordi de har bra utseende, har hatt flaks, som ikke jobber hardt. Men om dere ønsker å kritisere dette er IKKE TS den rette artisten å kritisere! Hun er det stikk motsatte og en artist som er svært høyt respektert i bransjen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Billiebi skrev (1 minutt siden):

Denne quoten fra TS oppsummerer hatet hun får bra:

In the last 10 years I have watched as women in this industry are criticized and measured up to each other and picked at for their bodies, their romantic lives, their fashion. Have you ever heard someone say about a male artist, I really like his songs but I don't know what it is, there's just something about him I don't like? No! That criticism is reserved for us!

Jeg forstår godt at den eldre garde er skeptisk til mye av det musikkbransjen står for i dag med artister som bare er populære fordi de har bra utseende, har hatt flaks, som ikke jobber hardt. Men om dere ønsker å kritisere dette er IKKE TS den rette artisten å kritisere! Hun er det stikk motsatte og en artist som er svært høyt respektert i bransjen.

Hvis man orker å se på intervjuer blir man overrasket over hvor intelligent hun er. Hun har et godt ordforråd, fremstår som reflektert og med selvinnsikt, og hun har full kontroll over karrieren sin og musikken hun lager. Blir fascinert. Artister som Taylor vokser ikke på trær. Elsker også det faktum at hun er så engasjert og entusiastisk og er ikke redd for å ikke fremstå som kul. Hun er seg selv 100%. 

 

Anonymkode: 1340d...192

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 11.4.2021 den 20.20):

Jeg synes Kathleen Edwards er undervurdert! Og John Mayer som gitarist. Han er en av de beste gjennom tidende. 
 

Overvurdert Ed Sheeran! 

Anonymkode: 7374b...b2e

Synest John Mayer er ganske overvurdert jeg, en av de beste gjennom tidene er han definitivt ikke. Her er det klasseforskjell, legg merke til ansiktsuttrykket hans når Derk Trucks setter igang (fra ca3:25):

 

Endret av Gruselgrafs
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...