Gå til innhold

Erfaring med å date en 'hasjer'?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, Ååwooow said:

Its science. Gjerne les deg opp på hva rusmidler gjør med mennesker. Når du velger rusmidler i hverdagen så stopper du den emosjonelle utviklingen. 
Jobbmessig, spørs hvilken jobb du har.

Har lagt merke til at han ikke kan holde samtalen om et tema mer enn 1-2 min. Hopper raskt videre til noe nytt. Tenker om dette kan ha sammenheng med mye  hasj bruk

Anonymkode: 9a00e...260

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva tenker dere om å date en mann fra et østblokk land som røyker hasj flere ganger i uken og tar kokain på fester.
Jeg har aldri prøvd narkotika og er usikker på hvor mye dette påvirker han. Kan man fungere i arbeidslivet på dette viset? Vi er rundt 35år. 

Ja mange fungerer 100% i arbeidslivet og generelt i livet. 
De som ikke fungerer generelt i livet, ei heller i arbeidslivet er de man kaller "rusmisbrukere" og "narkomane". 
(Ja, man kan fint være rusmisbruker samtidig som man jobber etc.. Orker ikke irettesettelser som er irrelevante).

Hvordan denne mannen reagerer eller er i det hele tatt, kan ingen av oss svare på. Det er jo du som kjenner han? For meg er det ett rødt flagg når en mann på 35 år bruker på denne måten, trenger mer informasjon om mennesket for å kunne skape en tolkning.

Endret av Rosatoast
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ja! Jeg datet en, fin fyr. Store samtaler og kort konsentrasjonspenn. Lav emosjonell utvikling og store følelser. Nå bruker han dagene sine på telepatisk kommunikasjon med dyr. Trist historie. Og anbefales ikke:/

Anonymkode: 26eaf...842

• Liker 4
Skrevet
Ååwooow skrev (21 minutter siden):

Its science. Gjerne les deg opp på hva rusmidler gjør med mennesker. Når du velger rusmidler i hverdagen så stopper du den emosjonelle utviklingen. 
Jobbmessig, spørs hvilken jobb du har.

Jeg vet veldig godt hva rus gjør med mennesker eks hasj, der jeg har erfaring med det.  Eneste hasjen at man blir sløv  , men man kan fint gjøre  arbeid/ jobb.  Rart at  Nederland  der hasj er lovlig  så vil jeg tippe at de fleste  tar seg en røyk og jobber fint alkavel.  Eller musikere som røyker mens de lager musikk,  og gjør det bra?  Men igjen folk reagerer forskjellig.  Husk de fleste tat en røyk etter de har jobbet eller før de jobber. Hasjen varier ikke evig, men noen  timer . Det kommer ann på hvor mye man  røyker også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker said:

Det du sier er at det er vanlig å røyke hasj, om man kommer derfra?

https://www.statista.com/statistics/597692/cannabis-use-europe-by-country/

Her er litt statistikk fra forskjellige land. Så hvis h*n som skrev kommentar mente at det er vanlig å røyke hasj i "østblokk" land, vet ikke h*n hva h*n snakker om (men det er helt vanlig på KG)

Anonymkode: 51f29...661

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

De jeg har møtt har for det meste bare sittet der og klaget ...

At andre er så dumme, at du må gjøre sånn og sånn, osv.

De har liksom funnet svaret på alle livets gåter og mysterier.

Da begynner man å lure på hvorfor livene deres er så shitty, hvis de har svaret på absolutt alt ...

Anonymkode: bc1ad...5fe

Spot on!  Det er alle andre og "systemet" det er noe galt med.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Stemmer. Han er ganske ‘filosofisk’ og snakker mye om religion 

Vel Lykke til om du vil ødelegge livet ditt..Filosofisk og snakker mye om religion ...Vil heller si at han er på vei til å utvikle / eller har schizofreni! Som mange hasjrøykere får. Anstalten Lier, var full av slike... 

Anonymkode: 1e169...c5a

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Jeg skrev også alder og kjønn, så hvorfor ikke.

Fordi mange nordmenn driver med sånt og 

Anonymkode: ad6fd...fe9

AnonymBruker
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (23 timer siden):

Hva tenker dere om å date en mann fra et østblokk land som røyker hasj flere ganger i uken og tar kokain på fester.
Jeg har aldri prøvd narkotika og er usikker på hvor mye dette påvirker han. Kan man fungere i arbeidslivet på dette viset? Vi er rundt 35år. 

Som med all annen rusbruk kommer det helt an på mengde og årsakene. Det går fint å fungere i arbeidslivet for de fleste. Det store spørsmålet er hvor stor plass det tar i resten av hverdagen, økonomien og livet generelt.

Cannabis gjør deg sløv, men komfortabel og fornøyd med det meste. Behagelig plass og gir brukeren en følelse av en dypere forståelse av det meste. Dette er imidlertid en illusjon, og man ser ingen av disse gjennombruddene tilbake i edru tilstand. Dette er i seg selv uproblematisk. Problemet oppstår når den tilstanden foretrekkes foran det å gjøre noe med livet. Se etter hvor mye ambisjoner han har med livet. Setter han mål og jobber mot dem? Har han andre ting på stell? Orden på økonomi og ting som klær, ordentlig der han bor og lignende. Interesser og hobbyer utenom? Slike ting vil kunne fortelle mye mer om det er et problem eller ikke.

Kokain i helgene trenger ikke være et problem heller, men er fryktelig dyrt. Man blir ikke egentlig rusa, men får et kick lignende adrenalin, og blir full av selvtillit. Hvordan man da oppfører seg kommer mye an på hvordan man er som person ellers. Som regel med øket intensitet og energi. Noen tar dette ut i aggresjon, andre i dans. Varer under en time, så det kan gå med mye på en kveld. Kanskje det som gir minst moro pr krone som jeg vet om.

Ingen av disse gir en hangover av betydning. Sammenlignet med alkohol er det ingenting, så dagen etterpå er ikke noe problem etter nok søvn. Man får økt appetitt av hasjen.

Det problemene begynner, og faretegnene du må se etter, er når dette tar plassen til andre ting. Når rusen velges for å unngå noe. Når andre interesser forsvinner og blir erstattet med rus. Eller alle pengene går der. Lenge før det blir et uhåndterlig problem, brukes penger til rus i stedet for å spare til andre ting som bil, hus andre hobbyer osv. Når rusen tar en stor del av hverdagen i stedet for andre ting bør man være på vakt. Eller når rusen velges for å unngå vanskelige ting i stedet for å ta tak i dem.

Rus kan aldri gjøre en dårlig dag god. Det kan kun av og til gjøre en god dag litt bedre.

Anonymkode: 62280...f51

Ryddet for forherligelse av brudd på norsk lov. Perelandra, mod. 

Endret av Perelandra
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
3 hours ago, AnonymBruker said:

Fordi mange nordmenn driver med sånt og 

Anonymkode: ad6fd...fe9

Det er faktisk mer utbredt i Norge enn i mange øst-europeiske land

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
11 hours ago, AnonymBruker said:

Ja! Jeg datet en, fin fyr. Store samtaler og kort konsentrasjonspenn. Lav emosjonell utvikling og store følelser. Nå bruker han dagene sine på telepatisk kommunikasjon med dyr. Trist historie. Og anbefales ikke:/

Anonymkode: 26eaf...842

Han sier hans kamerater mener han er som et barn når det kommer til å uttrykke følelser. Sier alt han har på hjertet- hele tiden. Jeg har tenkt at dette var positivt. 

AnonymBruker
Skrevet
47 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er faktisk mer utbredt i Norge enn i mange øst-europeiske land

Ja. Jeg ser det fra statistikken, men han har tilbrakt mesteparten av sitt voksne liv i et annet land som ligger høyt oppe. 
Men det er sånn sett likegyldig. 
Tenker det ikke er så lurt å involvere meg mer i en som røyker hasj flere ganger i uken. Han har hatt noen daler i sitt liv pga for mye bruk

AnonymBruker
Skrevet
Milky skrev (13 timer siden):

Æsj.. har ikke datet en men vet at det stinker dritt av folk som røyker hasj

Haha, moro.
For du har selvfølgelig møtt alle som røyker?

Anonymkode: 95f60...d44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 timer siden):

Det heter Pothead eller Stoner.

Anonymkode: 10825...f47

På engelsk, ja. Og ikke med stor forbokstav.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Haha, moro.
For du har selvfølgelig møtt alle som røyker?

Hasj lukter ekkelt og da lukter naturligvis de som røyker hasj også ekkelt

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Milky said:

Hasj lukter ekkelt og da lukter naturligvis de som røyker hasj også ekkelt

Jeg har merket lukten noe, men han røyker sigaretter og rullings også, og synes rullingslukten er verst 

AnonymBruker
Skrevet
12 hours ago, Marai said:

Jeg vet veldig godt hva rus gjør med mennesker eks hasj, der jeg har erfaring med det.  Eneste hasjen at man blir sløv  , men man kan fint gjøre  arbeid/ jobb.  Rart at  Nederland  der hasj er lovlig  så vil jeg tippe at de fleste  tar seg en røyk og jobber fint alkavel.  Eller musikere som røyker mens de lager musikk,  og gjør det bra?  Men igjen folk reagerer forskjellig.  Husk de fleste tat en røyk etter de har jobbet eller før de jobber. Hasjen varier ikke evig, men noen  timer . Det kommer ann på hvor mye man  røyker også.

Det kommer vel an på hvor ofte man røyker. Hasj har lang halveringstid, så om man røker nesten hver dag, vil det jo akkumuleres i kroppen 

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor vil du være sammen med en kriminell? Dropp han, han er ikke noe å samle på.

Anonymkode: 44b7e...071

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det mest irriterende jeg visste om da jeg var i hasj-miljøet var at de SNAKKET så jævla masse?

"hei, jeg røyker hasj fordi jeg vil slappe av, ikke fordi jeg vil vite noe om det rotete hodet ditt".

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Det mest irriterende jeg visste om da jeg var i hasj-miljøet var at de SNAKKET så jævla masse?

"hei, jeg røyker hasj fordi jeg vil slappe av, ikke fordi jeg vil vite noe om det rotete hodet ditt".

Helt riktig. Han snakker hele tiden. Skifter emne etter 1-2 min

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...