Gå til innhold

Tiden flyr så fort og jeg henger ikke med


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg fylte nettopp 24, og plutselig innså jeg hvor fort årene hadde gått. Jeg husker jeg var 19 i går, og PLUTSELIG er jeg 24 i dag?? Hvordan er det mulig at tiden GÅR SÅ JÆVLA fort? Det FLYR forbi meg, og jeg føler jeg har bare ligget i sofaen og slappet av, så har disse årene klart å fly forbi meg? 
 

jeg blir deprimert, for nå begynner jeg å bli skikkelig voksen. Jeg stresser med alt. Jeg må begynne med en utdanning, jeg må også spare, jeg må virkelig begynne å se etter den rette mannen fordi jeg vil ikke ende opp med å bli eldre og desperat, og ende opp med en feil mann som jeg skiller meg fra. 
 

slike tanker hadde jeg ikke da jeg var 18-22 år, for jeg tenkte at alt ordner seg for meg vet du! Jeg er fortsatt ung! Men jeg har innsett at tiden går fortere enn man tror, og man må bare begynne å ordne livet nå, før man blir mye eldre og ting ikke blir lettere:(

Anonymkode: e93cd...503

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det virker som om tiden går fortere jo eldre en blir. Da vi var barn, var jo ei uke som et år. Antageligvis bl ur det sånn når ikke så mye er nytt og spennende lenger. Du skriver alt du "må" gjøre. Er det virkelig utdannelse, spare og å finne en mann du vil? Ikke at det er noe galt i det, men siden du skriver at du "Har ligget på sofaen" og årene har flydd forbi, så virker det som om du ikke helt har vært tilstede i livet ditt og deg selv. Den fella går mange i, og jeg har vært der selv også. Til man en dag tenker og kjenner etter hva en virkelig vil.

Husk at det er ditt liv, og du alene bestemmer hvordan du skal leve. Jeg er forøvrig enig i at en bør handle når en føler at det er riktig. Så lykke til med hva du enn bestemmer deg for! 

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

SoWhat? skrev (16 minutter siden):

Det virker som om tiden går fortere jo eldre en blir. Da vi var barn, var jo ei uke som et år. Antageligvis bl ur det sånn når ikke så mye er nytt og spennende lenger. Du skriver alt du "må" gjøre. Er det virkelig utdannelse, spare og å finne en mann du vil? Ikke at det er noe galt i det, men siden du skriver at du "Har ligget på sofaen" og årene har flydd forbi, så virker det som om du ikke helt har vært tilstede i livet ditt og deg selv. Den fella går mange i, og jeg har vært der selv også. Til man en dag tenker og kjenner etter hva en virkelig vil.

Husk at det er ditt liv, og du alene bestemmer hvordan du skal leve. Jeg er forøvrig enig i at en bør handle når en føler at det er riktig. Så lykke til med hva du enn bestemmer deg for! 

Takk! Det er veldig sant alt du skriver.

det er jo slike ting som er helt grunnleggende for å ha et komfortabelt liv. Å ha sparepenger, ha en god nok utdanning slik at man er sikret en trygg jobb. Jeg har ingen interesser og er heller ikke begavet med noe som helst talent, så for meg er det helt nødvendig med en utdanning. 
 

jeg prøver ihvertfall å være mer til stede, og jeg håper virkelig at til høsten så blir ting litt mer normalt slik at jeg kan bli kjent med mennesker og gjør gøye ting i ny og ne.

Anonymkode: e93cd...503

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner hvordan du har det, men prøv å ikke vær så opptatt av alt du "må" gjøre. Det er fint med en utdannelse, men hvis du trives med å jobbe på Rema, så kan du fint gjøre det. Hvis du skulle ombestemme deg senere i livet kan du ta utdanning da, det er ikke noe hast. Gjør det som føles riktig og bra, ikke press deg selv til å gjøre noe som kjennes feil men som alle andre gjør. 

Og en ting til, det er faktisk feilene vi lærer mest av. Så ikke vær så redd for å bli sammen med feil fyr eller ta feil jobb, det er sånt man lærer av. Hvis du aldri har vært sammen med feil fyr, er det faktisk vanskeligere å finne riktig fyr, det hjelper å ha noe å sammenligne med.  

Anonymkode: e04d6...74b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiden går ikke fortere, det er tidsoppfatningen din som endres når du blir eldre.

Bare vent til du tipper 50, da flyr den virkelig...så 60....70....80 -døden.

Derfor er det veldig viktig å tenke på hvordan man bruker tiden sin, alle som tipper 50 bør selge alt de har å leve livet for pengene.  Det er min plan! Har nedbetalt bolig allerede som har økt 2 mill(oslo).

Husk, helsen din svekkes MEGET fra fyllte 70! Du vet heller ikke hvor lenge du kommer til å leve, blir oppgitt over de som skal vente til de blir 70 med å leve. De står å stamper i arbeidslivet.

Anonymkode: 34d43...018

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 8 måneder senere...

Annonse

Har det på samme måte. Nettopp fylt 22 og føler jeg var 18 igår.. Er ganske deprimerende egentlig. Husker for 8 år siden var jeg 13 år og det føles ikke lenge siden i det hele tatt. Tenker om 8 år igjen er jeg 30.. 8 år der igjen er jeg nesten 40. Nesten litt skremmende å tenke på.

Anonymkode: 67a6f...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Har det på samme måte. Nettopp fylt 22 og føler jeg var 18 igår.. Er ganske deprimerende egentlig. Husker for 8 år siden var jeg 13 år og det føles ikke lenge siden i det hele tatt. Tenker om 8 år igjen er jeg 30.. 8 år der igjen er jeg nesten 40. Nesten litt skremmende å tenke på.

Anonymkode: 67a6f...9f7

14 mente jeg, ikke 13.

Anonymkode: 67a6f...9f7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 13.33):

Jeg fylte nettopp 24, og plutselig innså jeg hvor fort årene hadde gått. Jeg husker jeg var 19 i går, og PLUTSELIG er jeg 24 i dag?? Hvordan er det mulig at tiden GÅR SÅ JÆVLA fort? Det FLYR forbi meg, og jeg føler jeg har bare ligget i sofaen og slappet av, så har disse årene klart å fly forbi meg? 
 

jeg blir deprimert, for nå begynner jeg å bli skikkelig voksen. Jeg stresser med alt. Jeg må begynne med en utdanning, jeg må også spare, jeg må virkelig begynne å se etter den rette mannen fordi jeg vil ikke ende opp med å bli eldre og desperat, og ende opp med en feil mann som jeg skiller meg fra. 
 

slike tanker hadde jeg ikke da jeg var 18-22 år, for jeg tenkte at alt ordner seg for meg vet du! Jeg er fortsatt ung! Men jeg har innsett at tiden går fortere enn man tror, og man må bare begynne å ordne livet nå, før man blir mye eldre og ting ikke blir lettere:(

Anonymkode: e93cd...503

Eit godt poeng !  Tiden flyr avgårde, og veit ikkje ordet av det før ein sitter på gamlehjemmet 😰

Etter endt ungdomskole så er det å få seg en utdannelse.

Etter endt utdannelse er det å få seg en jobb,og eit hjem. 

Etter ein har fått seg eit hjem så er det å finne seg en partner, og kanskje få barn.

Etter fylte 35-40 er det å begynne å tenke på pensjonsalderen, og etter fylte 67 år så har ein ingen oversikt over helsen m.v 

Ja, tiden flyr avgårde, og vi er bare på igjennomreise .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest florina

Om du har ligget mye på sofaen er det ikke rart at det føles som at tiden har gått fort. Tid er på en måte bare et illusjon på at noe er i forandring, og om dagene går i det samme så har man ikke særlig mange knagger å henge tiden, dagene, eller årene på.  
 

Stress ned, 24 år er fortsatt ungt. Men gjør mer av nye ting, som utfordrer deg og som vil lønne seg i fremtiden enten i gode minner, økonomi, utdanning , helse osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...