AnonymBruker Skrevet 1. mai 2022 #41 Del Skrevet 1. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 9.41): Eksempel: venninna mi er kjemperedd for kreft. Ekstremt. Og sånn har det vært i mange år. Hun lever ikke, rett og slett. Angst, angst, angst...Er det bedre enn kreften? En annen er veldig redd for at mannen skal forlate henne. Sover dårlig, ofte i dårlig humør, unngår å møte venner fordi hun må "passe på mannen"....Er det bedre enn at han går? Hva synes dere? Anonymkode: bdbb5...dd3 Er de ofte syke? Anonymkode: ae4ed...fb9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #42 Del Skrevet 2. mai 2022 Tvillingsjel skrev (På 29.4.2022 den 21.58): Jeg synes så mange sier og skriver at det er "så bortkastet og unødvendig å være redd", men man er jo ikke redd med vilje? Det er ikke bare å skru av angst. Det funker ikke slik at man bare kan si "dette gidder jeg ikke bruke tid på" og så er angsten borte. Man velger ikke angst. Godt sagt. Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #43 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 6.14): Er de ofte syke? Anonymkode: ae4ed...fb9 Hvem? Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #44 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 1.5.2022 den 4.56): Selv om man ikke velger å være redd med vilje, er det fortsatt helt rett at det er «bortkastet og unødvendig». Man kan ikke velge å bare skru av angsten, men man kan velge å forstå den og gjøre det man kan for å bli kvitt den. Å forstå at angsten ikke er virkelighet og ikke noe som beskytter deg, men heller en feiltolkning av virkeligheten som ødelegger for deg, er en noe man trenger om man ønsker å bli frisk fra angst. Anonymkode: fbb01...587 Hvordan vet man at "angsten ikke er virkelighet"? At det er "feiltolkning"? Det vet man ikke. Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #45 Del Skrevet 2. mai 2022 Jeg har generalisert angst, og mener at det definitivt er verre å gå rundt å være redd. Det blir sjeldent så ille som jeg frykter i virkeligheten. Anonymkode: ccf3f...0ae Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #46 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 9.41): Eksempel: venninna mi er kjemperedd for kreft. Ekstremt. Og sånn har det vært i mange år. Hun lever ikke, rett og slett. Angst, angst, angst...Er det bedre enn kreften? En annen er veldig redd for at mannen skal forlate henne. Sover dårlig, ofte i dårlig humør, unngår å møte venner fordi hun må "passe på mannen"....Er det bedre enn at han går? Hva synes dere? Anonymkode: bdbb5...dd3 Det verste er jo helt åpenbart at noe skjer. Frykt kan man velge å gjøre noe med. Eller altså, som dine eksempler - velge å la ødelegge livskvaliteten. Men med frykt har man et reellt valg. Får man kreft kan man ikke velge om man dør eller ikke. Får man angst kan man velge å stable seg til legen og begynne en prosess som påregnelig tar noen år av livet, og så oppnår man topp livskvalitet igjen. Jeg synes ikke vi skal sammenligne å få kreft med å velge å ikke søke hjelp for angst. Å ikke søke hjelp for psykisk sykdom må heller da sammenlignes med å velge å skade seg selv. Feks kan man sammenligne dine venner med folk som velger å ikke få behandling mot mer «ufarlige» sykdommer som diabetes, og derfor dør av noe de kan leve fint med. Anonymkode: a35aa...bfc 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #47 Del Skrevet 2. mai 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har generalisert angst, og mener at det definitivt er verre å gå rundt å være redd. Det blir sjeldent så ille som jeg frykter i virkeligheten. Anonymkode: ccf3f...0ae Men du med GAD, er det ikke sånn at du trenger / søker 100% garanti for ting? Noe som er umulig å oppnå Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. mai 2022 #48 Del Skrevet 2. mai 2022 For å vite svaret på spørsmålet ditt, må man jo spørre en/de som konstant har vært svært redd, og hvor det verste faktisk skjedde. Har vi noen her inne med den komboen? Venninna di må få hjelp til å se at bekymringstanker ikke hjelper noenting, det er bortkastet. Så det handler litt om å bestemme seg for hva man vil bruke tiden man er gitt på. Om hun får kreft, hva har det hjulpet å bekymre seg for det på forhånd? Bedre å ta det kjipe når/hvis det skjer. Anonymkode: b9a87...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #49 Del Skrevet 3. mai 2022 En balansegang… viktig å låse døren, men man kan ikke sitte i en bunkers… Anonymkode: 06338...fc1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #50 Del Skrevet 3. mai 2022 Det verste er å vente og frykte at noe skal skje. Da ødelegger man sin egen hverdag. Man kan ikke styre hva som skal skje. Når ting SKJER så er det reelt og man kan begynne å takle det og bearbeide det. F.eks er ventesorg mye verre enn reell sorg over noe som har skjedd. Anonymkode: 7779c...d76 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. mai 2022 #51 Del Skrevet 3. mai 2022 Jeg er en som bekymrer og engster meg mye. Har dessverre opplevd at et par av de tingene jeg har fryktet mest har skjedd. Mye verre at det faktisk skjedde, grusomt. Nesten ikke til å holde ut. Selvom det er veldig vondt å være mye redd og bekymret, for all del. Anonymkode: efb62...cff 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #52 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er en som bekymrer og engster meg mye. Har dessverre opplevd at et par av de tingene jeg har fryktet mest har skjedd. Mye verre at det faktisk skjedde, grusomt. Nesten ikke til å holde ut. Selvom det er veldig vondt å være mye redd og bekymret, for all del. Anonymkode: efb62...cff Et par av hvor mange ting du har bekymret deg for? 🙂 Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Veggdyret Skrevet 4. mai 2022 #53 Del Skrevet 4. mai 2022 Vel, om jeg tar som eksempel det jeg bekymrer meg aller mest for - at et av barna mine skal bli alvorlig skadet eller dø - så tror jeg absolutt ikke det hadde vært BEDRE om barnet bare døde. Overhodet ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. mai 2022 #54 Del Skrevet 4. mai 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Et par av hvor mange ting du har bekymret deg for? 🙂 Anonymkode: bdbb5...dd3 De to tingene jeg har vært mest redd for skulle skje. Har ikke bekymret meg for andre ting på samme måte. Dette gjelder sykdom og død hos mine nære. Det er jo ikke bedre at det skjedde enn at jeg var engstelig for at det skulle skje. Anonymkode: efb62...cff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #55 Del Skrevet 7. mai 2022 ett ordtak jeg leste en eller annen plass på Internett: å bekymre seg for noe, blir omtrent som å betale masse renter på ett lån som du kanskje aldri kommer til å ta opp uansett!! Anonymkode: 67441...ab4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mai 2022 #56 Del Skrevet 7. mai 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): ett ordtak jeg leste en eller annen plass på Internett: å bekymre seg for noe, blir omtrent som å betale masse renter på ett lån som du kanskje aldri kommer til å ta opp uansett!! Anonymkode: 67441...ab4 Nøkkelordet er kanskje. Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. desember 2023 #57 Del Skrevet 3. desember 2023 Opp Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. juni 2024 #58 Del Skrevet 6. juni 2024 Flere? Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #59 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (På 2.4.2021 den 9.41): Eksempel: venninna mi er kjemperedd for kreft. Ekstremt. Og sånn har det vært i mange år. Hun lever ikke, rett og slett. Angst, angst, angst...Er det bedre enn kreften? En annen er veldig redd for at mannen skal forlate henne. Sover dårlig, ofte i dårlig humør, unngår å møte venner fordi hun må "passe på mannen"....Er det bedre enn at han går? Hva synes dere? Anonymkode: bdbb5...dd3 Frykt er for svake mennesker som ikke evner å tenkt utafor boxen. Anonymkode: b621f...08c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2024 #60 Del Skrevet 7. juni 2024 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Frykt er for svake mennesker som ikke evner å tenkt utafor boxen. Anonymkode: b621f...08c Åh? Anonymkode: bdbb5...dd3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå