Gå til innhold

Kjøpe hengekøye for overnatting ute


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kjenner bare at jeg har fått nok av hjemmekontor og ikke se noen andre vegger.

Tenkte på overnatting ute i hengekøye. Hvor/hvilken bør jeg kjøpe? 

Dette er totalt ukjent mark for meg så trenger hjelp og råd. 

Jeg bor like ved skog og flere vann så har muligheter der jeg bor. 

Anonymkode: d9ac8...b34

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dersom du ikke er noe friluftsmenneske så ville jeg startet med ei billig køye først. Og heller oppgradere etterhvert om du blir bitt av basillen. Da lærer du deg med tiden også hva du savner/ønsker med ei køye. Spør du ihuga hengere så vil de som bruker Amok kun anbefale det, de som har TTTM kun anbefale det osv. Jeg likte ingen av de køyene og gikk til slutt for en Hennessey. Så test først å henge ute i ei billig og grei køye (resten av utstyret er mye viktigere i starten)
 

Husk å kjøpe brede bånd til å feste køya i. Tau og sånt ødelegger trærne 

Om du skal henge ute allerede nå så ville jeg definitivt heller lagt pengene på underquilt (ei tjukk «køye» som henger under hengekøya. Evt et skikkelig bra liggeunderlag/reinsdyrskinn. Ellers kommer du garantert til å fryse. Jeg og mannen fryser skikkelig i 8-10 plussgrader uten skikkelig underlag

og sovepose selvsagt, men det sier seg selv 

 Bortsett fra det så trenger du ikke så mye med en gang. Bedre å erfare selv hvilke behov du har og investere i det enn å bruke masse penger i starten på noe du kanskje ikke er fornøyd med eller trenger

Anonymkode: fa149...cf1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en av de rimelige, funker helt fint for meg. Har kjøpt en tarp også, brukes når de melder regn evt mye vind. Har bergans liggeunderlag oppi, synes det er greit med et litt stivt et for å få stabilitet, liker ikke luftmadrass i hengekøye. Henger ute nå, ca 4 grader ute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har denne typen og er veldig fornøyde. Ha noe godt i bunnen, gjerne oppblåsbart liggeunderlag OG noe isolerende mellom den og deg slik som reinsdyrskinn eller ullpledd :) 

Anonymkode: 5f770...517

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Diamant20 skrev (11 timer siden):

Jeg har en av de rimelige, funker helt fint for meg. Har kjøpt en tarp også, brukes når de melder regn evt mye vind. Har bergans liggeunderlag oppi, synes det er greit med et litt stivt et for å få stabilitet, liker ikke luftmadrass i hengekøye. Henger ute nå, ca 4 grader ute.

Hvilket liggeunderlag bruker du?

Anonymkode: 2a746...550

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har hengekøye og underdel fra HengeGøy (og UnderGøy), da isolerer man kulden underfra og sover godt ❤️

Anonymkode: 82b5e...a37

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg anbefaler mayahengekøye, som er så bred at man kan ligge på tvers i hengekøya. Da kan man til og med sove på magen eller på siden. Google hengekøyemannen, han har flere å velge mellom

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...