Gå til innhold

​ Er det noen av dere som har noe påskegodteri igjen i huset? 😀 Jeg klarte ikke å holde labbene unna 😅 ​ ​


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Er det noen av dere som har noe påskegodteri igjen i huset? 😀 Jeg klarte ikke å holde labbene unna 😅

Så her er det straks tomt :arwen:

Anonymkode: 58751...b4d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, påsken begynner strengt tatt ikke før i morgen, så det ligger i skapet enda

Anonymkode: b0f31...760

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste du virkelig alt påskegodtesnopet på en gang? 😱

Anonymkode: ee3a8...617

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, i mitt hus spiser vi ikke sukkerklumper. Mine barn har et sunnt og bra kosthold :) 

Anonymkode: 79143...9e9

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, i mitt hus spiser vi ikke sukkerklumper. Mine barn har et sunnt og bra kosthold :) 

Anonymkode: 79143...9e9

Lar du ikke barna dine spise godteri i påsken engang? Ikke på påskeaften heller? 

Anonymkode: b0f31...760

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi kjøpte ikke inn noe før i dag.

Anonymkode: 39be4...fd8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lar du ikke barna dine spise godteri i påsken engang? Ikke på påskeaften heller? 

Anonymkode: b0f31...760

De spiser sikkert persillekarameller med agurkstrø :fnise:

Anonymkode: 58751...b4d

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Lar du ikke barna dine spise godteri i påsken engang? Ikke på påskeaften heller? 

Anonymkode: b0f31...760

Hvorfor skal man det? Nordmenn har mye rare greier for seg, lørdagsgodteri også. Det er jo vel ingen andre i verden som holder på med.

Foreldre påfører barna sine EGNE dårlige vaner, så klager det på dette senere i livet uten å forstå det.

Anonymkode: b52e6...b12

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fylt 5 mellomstore påskeegg som deles ut i morgen og det er alt av godteri det blir denne påsken. I barnas egg er det 1 kvikklunsj og 3 stk småting av det de liker best på lørdager, i mannens er det den typen godteri han liker best og i mitt er det bare 3 stk kvikklunsj fordi det er det jeg liker best. :) Vi tar ikke helt av med godteri i påske, men kjører opplegg med hver person sitt påskeegg med litt godteri, så får barna velge om de vil spise alt på en gang eller fordele det utover flere dager :) 

 

Endret av Drizzt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ett lite sjokoladeegg igjen! 😆

Så blir en tur på butikken i morgen 😋

Anonymkode: 494e4...4f8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Lar du ikke barna dine spise godteri i påsken engang? Ikke på påskeaften heller? 

Anonymkode: b0f31...760

Nei. Sukker er mer avhengighetskapende enn røyk og dop.

Helt uaktuelt i mitt hus.

Anonymkode: 79143...9e9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg begynte smått i helgen som var. Så da har jeg kjøpt mer i går. Og spiser det i dag. Og dermed skal jeg også rekke butikken før den stenger etterpå 😂

Anonymkode: 28ff7...628

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal man det? Nordmenn har mye rare greier for seg, lørdagsgodteri også. Det er jo vel ingen andre i verden som holder på med.

Foreldre påfører barna sine EGNE dårlige vaner, så klager det på dette senere i livet uten å forstå det.

Anonymkode: b52e6...b12

Du vet, når de blir store nok så kommer de til å oppdage godterisukkerklumpene og fordi de ikke har etablerte vaner om akseptabel mengde fra før, kommer de til å overspise. Dette er et kjent fenomen.

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Drizzt skrev (1 minutt siden):

Jeg har fylt 5 mellomstore påskeegg som deles ut i morgen og det er alt av godteri det blir denne påsken. I barnas egg er det 1 kvikklunsj og 3 stk småting av det de liker best på lørdager, i mannens er det den typen godteri han liker best og i min er det bare 3 stk kvikklunsj fordi det er det jeg liker best. :) Vi tar ikke helt av med godteri i påske, men kjører opplegg med hver person sitt påskeegg med litt godteri, så får barna velge om de vil spise alt på en gang eller fordele det utover flere dager :) 

 

Du er meget klok :tommelsmil:

Anonymkode: 58751...b4d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Nei. Sukker er mer avhengighetskapende enn røyk og dop.

Helt uaktuelt i mitt hus.

Anonymkode: 79143...9e9

Du kommer garantert til å få barn som ikke spiser sukker når de får bestemme selv. Eller, erm, hvordan funker slikt igjen? Er det et fornuftig forhold til det som er best, eller et ekstremt forhold?

Anonymkode: 28ff7...628

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvorfor skal man det? Nordmenn har mye rare greier for seg, lørdagsgodteri også. Det er jo vel ingen andre i verden som holder på med.

Foreldre påfører barna sine EGNE dårlige vaner, så klager det på dette senere i livet uten å forstå det.

Anonymkode: b52e6...b12

Ja, merkelig det med lørdagsgodt. Da jeg bodde i statene var dette et ukjent fenomen. De andre i klassen min spiste godteri når de ville, på hverdager, på dagtid - egentlig når de følte for det.

Så jeg er i grunn fornøyd med at jeg ble opplært til å begrense godteri til lørdager.

Anonymkode: 28ff7...628

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du er meget klok :tommelsmil:

Anonymkode: 58751...b4d

Hehe, takk. Jeg synes det er tryggest på denne måten og som foreldre må vi gi et godt eksempel selv :)

Ellers er risikoen for at det blir for mye av de søte sakene i huset altfor stor 😄

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte ikke inn noe før i dag. 

Anonymkode: 5a5e8...e5a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spist opp, og skal ikke kjøpe mer. 

Anonymkode: c6119...9c0

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...