Gå til innhold

Ut av voldelig forhold. Kan vi med erfaring hjelpe?

Trolltunge

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (På 10.11.2024 den 23.50):

hvordan kom dere videre etter dette? Er noen mnd siden, men uker siden vi kuttet kontakt. Føler meg lettere, men vanskelig å komme seg videre ut av alle disse følelsene jeg sitter på. 
Jeg har endelig kommet meg ut av et psykisk voldelig forhold. Er det noen jeg kan snakke med om det jeg har vært igjennom? Fastlege har ikke tid, og etter hva jeg forstod er det fulle lister hos psykolog og vanskelig å komme inn da legene alltid får avslag. 

Leser at alle reaksjonene jeg har hatt ( har vært svært svært dårlig ) stemmer overens med ettervirkninger av psykisk vold. Helt insane. 

han kunne stå med knytteneven oppi meg og si: "jeg kunne drept deg nå" Han sa til barnet mitt i sinne: " skal jeg drepe deg?" Han holdt meg også rundt halsen, til tross at han visste jeg hadde vært utsatt for et kvelertak tidligere. Han brukte alt han kunne mot meg for å skade meg. 
sa noen 1 feil ord, så exploderte han i sinne. Han tvang både meg og barn til å si unnskyld på en ufyselig måte, uten at det alltid var noe å si unnskyld for. Han kunne kreve den unnskyldningen samtidig som han snakket med barnet i 1 time, selvom barnet var helt utmattet og ikke klarte å følge med. 
barnet mitt sa etter det var slutt at det hadde følt at det ikke hadde hatt det bra siden det var 3 år. 
han løy flere ganger, manipulerte, vridde om alt som kunne vris på for å legge skylden på meg for noe han gjorde eller sa. Var alltid negativ, bare jeg sa hei så startet negativiteten, skrikingen, hakkingen, masse skjellsord hver eneste dag. Veldig stort kontrollbehov. Jeg skjønner nå at han aldri elsket meg. Han var oppslukt i eksen som han aldri var sammen med og snakket om henne hele tiden, både til meg, familie, fremmede. 
han prøver så hardt og vise for andre at han er en blid person, noe han ikke er. Snakker negativt om alle rundt seg, tom fremmede man ser på gaten. Negativ til familien min, venner, men det var plutselig jeg som fikk skylden der og ble fremstilt negativt. 
han var iskald mot meg, jeg ville bare ha kjærlighet, viste kjærlighet til han hele tiden, men jeg fikk bare en kald skulder tilbake. 
jeg er ufør, og det var ikke godt nok at jeg ikke var i jobb da jeg ikke var i hans liga. Han ville ha en som var i jobb, uti samfunnet. Jeg ble kalt snylter på systemet, maste om når jeg skulle begynne i jobb, og dette sa han som skulle være min kjæreste. Jeg var rett og slett søppel for han, og det lyste lang vei. 
han skyldte på ungen for at ungen var frekk, ungen var frekk mot han pga han alltid kjeftet og skrek på ungen min, ungen min fikk reaksjoner av måten han ble behandlet på, da han aldri fikk kjærlighet av han, eller ble sett. Men dette klarte han og vri om til at mitt barn var et så skadet barn, noe barnet ikke er. Han er flink å snakke for seg å lyve til andre, det er helt sykt å kvalmt. 
vi bodde ikke sammen, og kom han på besøk og kjøkken eller klesvask ikke var tom så ble han negativ og klaget, ( ja det blir tatt minst 2 ganger for dagen ) 

veldig kontrollbehov, alt måtte være sånn, sånn og sånn. 
han begynte også å etterligne måten eksen snakker på, som han sa så er han en voksen mann som snakker dannet og mente han alltid hadde snakket sånn, noe han ikke gjorde. Han hadde alltid snakket negativt om meg, min fam, venner, fremmede, den eneste han snakket varmt om var eksen og hennes familie da det var en sånn familie han ønsket seg. 

min familie godtok han aldri, pga måten han behandlet meg på. Så han følte seg nok lei, hans egen feil som ikke klarer å behandle et menneske med respekt. 

han sa hele tiden at jeg aldri satt pris på det han gjorde for meg, selvom jeg alltid viste og sa at jeg gjorde det tydelig. Men det var aldri godt nok, ingenting med meg var godt nok. Aldri. 

han klaget over at jeg gikk bøyd og ikke hadde selvtillit, når jeg sa at jeg har problemer med ryggen og alltid gått litt bøyd, og jo selvtillit har jeg. Men Neida, det hadde jeg aldeles ikke. Trakke meg ned der og. Etterlignet meg i måten jeg gikk bøyd på og sa det hele tiden. Han forstod ikke det at jeg var lei meg hele tiden av alle skjellsordene han kalte meg hver dag. Dum, forbanna drittunge, evneveik, dum, dum, dum. Var masse. 

prøvde jeg å fortelle han noe, så svarte han ikke på en like høflig måte tilbake, han skrek, med den høyeste stemmen du kan forestille deg. 

han kom med trusler hver eneste uke om å forlate meg. Han blokkerte meg og slettet meg fra alle sosiale medier hver eneste uke. Pga han var sint pga jeg spurte om noe. Fra alt til ingenting, hverdagslig normale ting å snakke om. 

De eneste som kjenner denne voldsomme intense siden av han er jeg og foreldrene hans. Ingen andre. Kun dem han står nærmest. Tenker på barnet hans, eller fremtidig kjæreste som garantert 100% kommer til å oppleve dette. 

Det som skjedde med meg var at alt var uvirkelig, jeg var ikke meg selv, jeg var borte, hadde tåkehjerne, mistet konsentrasjonen og oppmerksomheten så mye at jeg måtte til lege, ekstremt utmattet, slet med å snakke, tenke, forvirret hele tiden, og jeg fikk alltid høre at han skyldte på mine vansker, han brukte det mot meg sånn at jeg faktisk trodde på det… men det var altså ikke sant. Noe jeg vet nå. 

dette er det verste jeg har vært med på, og den verste behandlingen jeg noen gang har fått. Jeg prøvde flere ganger og komme meg vekk, men denne gangen var han nok så lei av min motstand og at han ikke nådde igjennom at han selv gikk. 

Anonymkode: 45a25...5a5

Ta kontakt med krisesenter der du bor, de har tilbud og dagtilbud også til de som ikke bor der. 

Anonymkode: 1ef41...028

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hva er psykisk vold? Jeg er samboer med en som har sluttet å bry seg om mine ønsker og behov. Han gir meg ingen omsorg når jeg trenger det og når jeg ber om det gir han det hvertfall ikke. Han snur alle situasjoner til å gjøre seg selv til et offer. Er jeg syk er han det også eller snart. Forteller jeg om mine følelser når jeg ikke har det bra går han unna. Jeg sier til han at i et forhold må begge bidra og gjøre hverandre gode. Da blir han et offer igjen og han sier det er med full rett. Jeg føler jeg er alene om alt og jeg ser at han liker å få alt servert mens han sitter å koser seg selv. Vi har vært i parterapi. Tatt opp dette med omsorg og hva et forhold bør inneholde. Det går 2 dager som ting er bra, så er det borte igjen. Når jeg nevner på hva vi snakket om i parterapien sier han at :har vi snakket om det der? Det kan ikke jeg huske! Og så sier han at det er noe feil med min hukommelse som husker så godt. Hjelpes! Ps jeg er på tur ut altså, det er sikkert. Men jeg har fått en uvenn inni hodet som sier at det faktisk er meg det er feil på. Hvordan bli kvitt disse tankene? Jeg er jo helt kaputt av dette forholdet. 

Anonymkode: 37629...ca0

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...