AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #21 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Har du fått svar på biopsien, da? Uff, du har virkelig fått full pakke! Håper det roer seg og at du finner gode løsninger! Anonymkode: a60fc...482 Nei, ikke enda, tipper svaret vil komme etter påsken engang, tok testen 10/3. Er sikker noen som har det verre, men føler meg bare helt rådvill nå, så måtte bare høre om det var flere i samme båt! Tusen takk ❤️ (TS) Anonymkode: af4d0...732
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #22 Skrevet 29. mars 2021 Ser at noen av dere anbefaler Vivag - hvordan virker det? Jeg har hatt hele 4 soppinfeksjoner det siste året og har fått tørre og såre slimhinner som følge av det.. Kanskje Vivag er noe jeg burde prøve? Ellers føler jeg med dere. Det er virkelig nedstettende på livskvaliteten når underlivet lager krøll. Jeg har aldri kjent på en sånn kløe som da jeg hadde sopp (ja, jeg gikk til lege). Anonymkode: f2e7d...188 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #23 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Har ikke prøvd tøybind, men det vil jo hjelpe mye på det økonomiske også - takk for tips! Og nei, celleforandringene får legene ta seg av, er bare så utrolig mye annet tull som jeg gjerne skulle blitt kvitt. Har foreløpig ikke prøvd menskopp, siden jeg bruker bind hver dag tenker jeg det kanskje er litt tungvindt å måtte bruke den hver dag? Men kan sjekke litt opp i det - takk for tips! Nei, jeg har aldri brukt det tidligere, men allikevel hatt problemer. Så nå har jeg funnet en som visst ikke skal være så skadelig, og som jeg bruker bare av og til. Jaja, kanskje det! Har ikke planer om å få barn, så det er jo et alternativ. Det jeg sliter mest med er jo på utsiden, så om alt du nevner fjernes vil ikke alle problemene jeg har forsvinne 🌸 Anonymkode: af4d0...732 Nei men det med celleforandringene så hadde det hjulpet å bare fjernet hele livmoren og livmorhalsen + egglederene. Fjerner man livmorhalsen slipper man å ta celleprøve igjen noensinne også. Eggstokkene måtte jo blitt igjen så du ikke kom i overgangsalderen da. Jeg vurderer å fjerne alt dette selv siden det før eller siden kommer til å komme kreft i det ut i fra sånn det står om man googler det 🙄 Anonymkode: ecc01...061 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #24 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): TS her. JA! Sverger jeg heller ville hatt en penis! Jeg kan ikke barbere, må stusse håret med en saks så langt det lar seg gjøre - utrolig kjedelig på sommeren, men fy søren å det klør om jeg velger å barbere! Har brukt uendelig mye penger på gynekolog, lege, produkter, forskjellige barberblader/kremer/oljer osv at jeg blir kvalm! Er så dritt lei! Og jeg er helt enig, sex er absolutt ikke verdt det når alt som følger med etterpå er så vondt!! 😓😓 Anonymkode: af4d0...732 Du vet at du kan smøre på canesten salve etter sex? Har blitt helt rød og fått vondt etter sex selv + kløe og canesten salva er eneste som hjelper meg mot dette. Bruker den nesten hver gang etter sex Anonymkode: ecc01...061 1
jennnny Skrevet 29. mars 2021 #25 Skrevet 29. mars 2021 Hundre ganger ja til naturlige alternativer til hygieneprodukter! Kommer aldri til å gå tilbake til tamponger eller bind. https://www.nrk.no/livsstil/ingen-grense-for-kjemikalier-i-tamponger-1.14771693 😶 Går du på prevensjon ts? Det er kanskje noe å sjekke ut, om det evt gir deg allergiske reaksjoner eller annet ubehag. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #26 Skrevet 29. mars 2021 nimi kliniknen i drammen ser ut til å være en grei klinikk for folk med komplek underlivs-problematikk. har ikke vært der, men vurderer å dra etter år med smerter nedentil. har vært til utallige gynekologer og leger. men desse ser mer spesialiserte ut ift flora og bakterier. jeg har blæreproblem i tillegg. Anonymkode: 2b3f5...1e4 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #27 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): nimi kliniknen i drammen ser ut til å være en grei klinikk for folk med komplek underlivs-problematikk. har ikke vært der, men vurderer å dra etter år med smerter nedentil. har vært til utallige gynekologer og leger. men desse ser mer spesialiserte ut ift flora og bakterier. jeg har blæreproblem i tillegg. Anonymkode: 2b3f5...1e4 uff masse skriveleifer🤪 Anonymkode: 2b3f5...1e4
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #28 Skrevet 29. mars 2021 Jeg reagerer med kløe i underlivet av sukker, gjær og hvetemel. Spiser jeg en kanelbolle er det bare et tidsspørsmål om når kløen kommer. Kanskje prøve å minimere disse matvarene en periode for å se om det hjelper? Jeg har vært plaget med urinveisinfeksjoner, sopp og ubalanse i pH i flere å år, men er nå helt fin. Anonymkode: d9c7c...370 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #29 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (54 minutter siden): Jeg reagerer med kløe i underlivet av sukker, gjær og hvetemel. Spiser jeg en kanelbolle er det bare et tidsspørsmål om når kløen kommer. Kanskje prøve å minimere disse matvarene en periode for å se om det hjelper? Jeg har vært plaget med urinveisinfeksjoner, sopp og ubalanse i pH i flere å år, men er nå helt fin. Anonymkode: d9c7c...370 Interessant. Jeg er sukkeravhengig og skal "alltid" slutte men går meg alltid på en smell likevel. Dette kan være en fin motivasjon å ta med videre Anonymkode: f2e7d...188
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #30 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du vet at du kan smøre på canesten salve etter sex? Har blitt helt rød og fått vondt etter sex selv + kløe og canesten salva er eneste som hjelper meg mot dette. Bruker den nesten hver gang etter sex Anonymkode: ecc01...061 Nei, det visste jeg ikke. Det skal jeg absolutt prøve! Takk for tips. jennnny skrev (2 timer siden): Hundre ganger ja til naturlige alternativer til hygieneprodukter! Kommer aldri til å gå tilbake til tamponger eller bind. https://www.nrk.no/livsstil/ingen-grense-for-kjemikalier-i-tamponger-1.14771693 😶 Går du på prevensjon ts? Det er kanskje noe å sjekke ut, om det evt gir deg allergiske reaksjoner eller annet ubehag. Ja, jeg bruker p-piller. Var flere som anbefalte å bytte prevensjon, så har allerede bestilt time til lege for å sjekke alternativene Takk! Skal også prøve ut alternative produkter. AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg reagerer med kløe i underlivet av sukker, gjær og hvetemel. Spiser jeg en kanelbolle er det bare et tidsspørsmål om når kløen kommer. Kanskje prøve å minimere disse matvarene en periode for å se om det hjelper? Jeg har vært plaget med urinveisinfeksjoner, sopp og ubalanse i pH i flere å år, men er nå helt fin. Anonymkode: d9c7c...370 Så interessant! Jeg har irritabel tarm i tillegg, så reagerer på det meste til enhver tid. Kan jo være at det er en kobling der! Men har du kuttet det helt ut, eller bare kuttet ned på det? (TS) Anonymkode: af4d0...732 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #31 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg sliter så utrolig med underlivet til tider, jeg føler at det konstant er noe som er galt der nede. Jeg har hatt celleforandringer tidligere, og har hatt kondisering, første gangen gikk fint. Nå hadde jeg igjen celleforandringer og måtte ta biopsi. Nå i etterkant har jeg blødd hver dag i snart 4 uker, har vært inne og sjekka men de sier at ingenting er galt - må bare se an. Nå har jeg også, i tillegg til da å blø og ha vondt, fått en verkebyll - altså stafylokokker, noe som også er sykt vondt. Den må jeg jo også bare vente ut (har hatt det før også)! Sliter også med utflod konstant, må ha bind på hele tiden! Sliter med stressa blære, noe som gjør at jeg kontant føler jeg må på do. Har hatt sopp og ulike type bakterier som krever kremer og tabletter, den ene alltid etter den andre. Sliter da attpåtil med svette, og da spesielt i lyskområdet. Under samleie er det ogå vondt og ubehagelig, blir våt men veggene bare er så utrolig ømme noe som gjør at om det varer lenge så gjør det så vondt at jeg sliter med å gå og tisse etterpå. Av og til når jeg dusjer er underlivet så ømt og vondt at det svir og gjør vondt når jeg spyler med vann. Jeg dusjer hver dag, bruker underlivssåpe av og til. Jeg bytter undertøy så ofte jeg kan, så det ikke skal bli klamt og trangt der nede, bytter også bind ofte. Føler jeg er ganske renslig og spiser helt normalt, men noe er jo galt. Er det andre som bare føler at underlivet er imot deg? Er det det ene, så er det liksom det andre også... Noen som har noen gode råd for å få et godt balansert underliv uten så mange problemer? Om det er noe spesielt man kan spise/drikke, tabletter man kan ta, om det er noen spesifikke ting jeg kanskje kan sjekke hos legen, osv.? K29 Anonymkode: af4d0...732 Ja, jeg er også ufattelig lei underlivsproblematikk...!! Jeg er også konisert tidligere pga celleforandringer som bare ikke forsvant. etterpå har celleforandringene vært borte, heldigvis. Men jeg sliter med ekstrem mens pga en muskelknute i livmora. Har prøvd esmya tabletter i 6 mnd som skulle stoppe mensen og krympe knuten. Den funket ikke på noen av delene for meg. SÅ var det 2 runder med hormonspiral for å behandle blødningene. Den ble hver gang støtt ut etter 6 mnd og funka ikke i det hele tatt på å redusere blødningene. Nå venter jeg på inngrep. Selvsagt satt den knuten slik at den ikke kunne fjernes alene- måtte enten ta hele livmora eller embolisere (tette) blodåren til knuten. Har valgt det siste og krysser fingre. Ser noen anbefaler deg å fjerne alt der nede- jeg ville nå latt egsstokkene stå igjen i alle fall, så du ikke kommer i overgangsalderen! Selv ville jeg ikke fjerne livmora etter at jeg har lest meg opp på litteraturen og ser at enkelte kan få problemer som vektøkning, skjedenedfall, seksuell dysfunksjon og økt risk for hjerte/kar på lang sikt. Men for mange funker det også fint uten problemer. Likevel- vil ikke ta den risikoen. ser det er mange gode tips her om menskopp, Ellen tamponger med melkesyre og tøybind/truseinnlegg, det skal jeg iaf prøve.. håper det bedrer seg for deg med byllen og alt det andre... Anonymkode: 716db...454 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #32 Skrevet 29. mars 2021 Jeg har brukt menskopp og vært svær fornøyd med det, men etter et besøk hos gynekologen sluttet jeg med det. Han mente at mensen skulle få komme ut, og derfor likte han ikke menskopp. I tillegg kunne vakumet ta ut spiralen, men det er en annen historie. TS, det høres veldig fælt ut å ha det sånn som du, og enkelte andre her, har det. Jeg er enig i at det kan være lurt å prøve vivag, for det er bare melkesyre og man kan ikke overbehandle med det. Verdt å gi det et forsøk. Utenom det har jeg fått utskrevet Flagyl av legen når jeg har hatt krøll der nede. Alle plager har da forsvunnet i løpet av få dager. Jeg vet ikke om det er for deg, da. Anonymkode: 160e9...427
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #33 Skrevet 29. mars 2021 Hvis grunnen til bind bruk er kun utflod og ikke blødninger, ville jeg prøvd å bruke økologiske bind/ truseinnlegg av 100% bomull for det puster, og inneholder plast. Det som har hjulpet meg er å kutte ut truseinnlegg, bare bruke litt når det renner som verst og bruke kun bomullstruser og bytte truser flere ganger daglig. Anonymkode: 9da29...68c
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #34 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvis grunnen til bind bruk er kun utflod og ikke blødninger, ville jeg prøvd å bruke økologiske bind/ truseinnlegg av 100% bomull for det puster, og inneholder plast. Det som har hjulpet meg er å kutte ut truseinnlegg, bare bruke litt når det renner som verst og bruke kun bomullstruser og bytte truser flere ganger daglig. Anonymkode: 9da29...68c Inneholder ikke plast Anonymkode: 9da29...68c 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #35 Skrevet 29. mars 2021 Sleit med sopp helt til jeg slutta med vanlige bind og tamponger. Forbanna produsenter. En grunn til at de nekter å oppgi hvilke ekle kjemikalier de tilsetter bindene sine. Gikk over til natracare sine. Dyrere ja, men slipper sopp, kløe og cannesten. Anonymkode: 9b634...978 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #36 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Nei, det visste jeg ikke. Det skal jeg absolutt prøve! Takk for tips. Ja, jeg bruker p-piller. Var flere som anbefalte å bytte prevensjon, så har allerede bestilt time til lege for å sjekke alternativene Takk! Skal også prøve ut alternative produkter. Så interessant! Jeg har irritabel tarm i tillegg, så reagerer på det meste til enhver tid. Kan jo være at det er en kobling der! Men har du kuttet det helt ut, eller bare kuttet ned på det? (TS) Anonymkode: af4d0...732 Det er et viktig poeng at du har IBS! Jeg vil anbefale lav fodmap i en lang periode. Hva vi spiser påvirker absolutt huden -hele kroppen også- og jeg vil tro kroppen din er stresset fordi magen din ikke har det bra. Og så ville jeg oppsøkt en lege som er villig til å se alt som en helhet. Blære, byller, soppinfeksjoner og bakteriell vaginose og smerter ved samleie, nevn også de andre problemene. Det er mer sannsynlig at dette henger sammen enn at du har dratt med deg alt det er mulig å få av problemer i underlivet. Når du i tillegg sliter med eksem, akne og IBS tenker jeg at her er det noe som er i skikkelig ulage. Anonymkode: a60fc...482 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #37 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Nei, det visste jeg ikke. Det skal jeg absolutt prøve! Takk for tips. Ja, jeg bruker p-piller. Var flere som anbefalte å bytte prevensjon, så har allerede bestilt time til lege for å sjekke alternativene Takk! Skal også prøve ut alternative produkter. Så interessant! Jeg har irritabel tarm i tillegg, så reagerer på det meste til enhver tid. Kan jo være at det er en kobling der! Men har du kuttet det helt ut, eller bare kuttet ned på det? (TS) Anonymkode: af4d0...732 Jeg klarer ikke å kutte helt ut, men har kuttet ned😁 Men alt av fin gjærbakst holder jeg meg borte fra. Og så drikker jeg litt sitronvann hver dag. Sur drikke skal være bra for uvi. Og string truser har jeg sluttet helt med. Anonymkode: d9c7c...370 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #38 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Du vet at du kan smøre på canesten salve etter sex? Har blitt helt rød og fått vondt etter sex selv + kløe og canesten salva er eneste som hjelper meg mot dette. Bruker den nesten hver gang etter sex Anonymkode: ecc01...061 Så lenge du får sopp etter hver gang du har sex da? Det er jo det den hjelper mot? Og ved overforbruk slutter den å virke dem dagen du faktisk får sopp..😕 Anonymkode: a60fc...482 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #39 Skrevet 29. mars 2021 AnonymBruker skrev (13 timer siden): (TS) Ja, jeg er forsåvidt vandt med det, men ble så utrolig lei idag når den byllen kom i tillegg til alt annet som har vært i det siste, så måtte bare få litt utløp og se om noen hadde noen gode råd! Håper det ordner seg for deg også Anonymkode: af4d0...732 I lige måde!! Jeg venter også på biopsi, jeg koniserte for 3-4 år siden da jeg hadde grad 3, men de fant ingenting på det de brente vekk og hatt lette celleforandringer helt siden da, men så lenge det kun er lette så følger vi jo bare med. De kan jo gå tilbake av seg selv og det er ikke alt som utvikles til kreft så jeg føler meg trygg så lenge det fulges med. Ser det diskuteres ppiller her, vil bare si at microgynon funker veldig bra for meg, bestemmer selv når jeg vil ha mensen så går flere måneder uten. (Men det hjelper jo ikke med kviser og sånt men jeg har epiduo for det) Anonymkode: e1cd6...678
AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #40 Skrevet 29. mars 2021 Før hadde jeg store problemer der nede. Uregelmessig mens, utflod, menssmerter osv. Så måtte jeg legge om kostholdet, og nå har jeg aldri problemer med underlivet, får mensen 1 gang i mnd, har nesten ikke menssmerter og har ingen utflod. Hvis jeg spiser for mye søtsaker kan jeg klø nedentil og på puppene. Jeg kuttet ut gluten, melkeprodukter, søtsaker. Jeg drikker mye vann, og vann med sitron og lime, men også farris for kosens skyld. Jeg spiser mye frukt og grønnsaker og bær, og spiser kun kjøtt til middag. Om du er interessert i å lese om Anthony William medical medium på nettet, eller kjøpe bøkene hans. Følger han på instagram, og han har hjulpet mange mennesker til et bedre liv. Jeg er glad for å få tilbake livskvaliteten min. Anonymkode: 3ef15...694
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå