Gå til innhold

Er det en utbredt fattigdom i Norge?


sixx

Anbefalte innlegg

Hvem er i såfall fattige?

Hva skal til for at noen kan anses å være fattige?

Deler av inlegget er slettet. Remyline Moderator

Endret av Remyline
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg tror at en som har fattig ikke har råd til å betale boutgifter, strøm og mat og sånn. Kanskje de som er trygdet og ikke får så mye penger. Og de som er arbeidsledige kanskje...

Jeg er selv trygdet fordi jeg er gal i hodet, og jeg klarer meg akkurat. Men jeg går aldri på kino eller spiser på resturant, eller på cafe ol. Det tør jeg ikke uansett. Har ikke råd til det heller. :overrasket::sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bellatrix

Ja, det er en del fattigdom i Norge. Som Linnea sier så går det på å ikke ha råd til boutgifter, men det handler også om å ikke ha råd til medisiner, klær og andre nødvendigheter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er i såfall fattige?

Hva skal til for at noen kan anses å være fattige?

Ja, det finnes fattige i Norge, hvor utbredt det er aner jeg faktisk ikke.

Synes du stiller utrolig vriene spørsmål her, men absolutt viktige spørsmål!

Vi har vel lover som sier når en person kan ansees som fattig, (akkurat hvor mye den grensen er på vet jeg ikke?), men tror nok desverre denne grensen er altfor lav!

Håper noen andre her har bedre svar enn meg.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Embla s

Fattigdom er vel et relativt begrep; etter mitt syn avhenger det av hvem man sammenligner seg med.

Slik de fleste lever i Norge i dag, tror jeg nok en del mennesker har grunn til å føle seg fattige i forhold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de menneskene i ulandene er veldig fattige. Synes synd på dem. De ser jo helt avmagra ut stakkar. Ser ut som bare skjellettet med masse fluer rundt seg. Stakkars mennesker..

:tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem er i såfall fattige?

Hva skal til for at noen kan anses å være fattige?

Deler av inlegget er slettet.  Remyline Moderator

Noen er fattige i Norge,men det er syting fra andre også. Tjener bra,men prioriterer andre ting før det nødvendige. Det er de du leser om.

Når du har barn som ikke kan delta på normale ting, som andre barn gjør.

Når du ikke kan ha middag på bordet hver dag.

nr du fryser på vinteren.

Når lege/medisin ikke kan prioriteres.

Når gamle legger seg under dynen og fryser pga dyr strøm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Spacegirl

Jeg ligger under den offislielle fattigdomsgrensa, men jeg føler meg ikke fattig. Riktignok har jeg ikke råd til middag hver dag, men jeg klarer å dekke boutgifter, strøm osv. Har også råd til bredbånd, og det er jo ikke noen nødvendighet akkurat, så jeg syns ikke at jeg kan kalle meg fattig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at de menneskene i ulandene er veldig fattige. Synes synd på dem. De ser jo helt avmagra ut stakkar. Ser ut som bare skjellettet med masse fluer rundt seg. Stakkars mennesker..

:tristbla:

Ja de sulter ihjel,mens halvparten av jordens befolkning holder på å ete seg ihjel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...