Gå til innhold

Hvor er alle de gode mennene?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Tinder er tumleplass for kjekke menn som vil ha sex og kvinner som er med på leken i den naive tro at mennene de treffer vil ha noe mer. What could possibly go wrong!?

Selvsagt en generalisering, men det er i hovedsak korrekt. Det hjelper ikke at man hører en og annen solskinnshistorie.

Men hovedproblemet med nettdating og det enorme utvalget er at man aldri blir helt fornøyd. Man går videre ved den minste lille usikkerhet (Er han ikke litt rar? Tjener han nok? Er han ambisiøs nok? Er han egentlig kjekk nok? Kan jeg ikke få en enda kjekkere? Hva vil venninnene mine si?) før man har rukket å egentlig kjenne noen som helst. Og før personligheten til noen rekker å dekke over at han eller hun kanskje ikke er «mer» enn en 6er eller 7er eller ... rent fysisk.

De trygge, fornuftige mennene har funnet ut dette for lengst og holder seg langt unna tinder. Let et annet sted. Let i ro og mak, vær åpen og ikke stress. Denne samlebåndsdatingen er bare tull.

Anonymkode: 8029c...1ad

• Liker 12
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Jaha, jeg har også hatt en samboer jeg møtte utenfor tinder. Men nå er jeg ikke en student på 19 lenger og alle venninnene mine har blitt asosiale med typen så får ingen med meg ut etter kl 17. Er en og annen som spør meg hvorfor i alle dager jeg har tinder for det trenger jeg ikke. Men uten tinder møter jeg jo ingen menn, og er bare på tinder menn tar kontakt. 

Anonymkode: 474f5...8d2

Jeg er 38. Ikke 19 lenger jeg heller 😂

Anonymkode: 8eb1f...037

AnonymBruker
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg er 38. Ikke 19 lenger jeg heller 😂

Da har du vel heldigere forutsetninger enn meg, jeg blir bedt ut av nesten alle matcher på tinder men aldri i virkeligheten (spesielt med korona), og av menn jeg kjenner utenom tinder men bare fordi de har sett meg på tinder, så de sender en melding på sosiale medier at de har sett meg der og gjerne skulle bedt meg på en kaffe. Uten tinder, hvordan skal jeg møte en mann da?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Da har du vel heldigere forutsetninger enn meg, jeg blir bedt ut av nesten alle matcher på tinder men aldri i virkeligheten (spesielt med korona), og av menn jeg kjenner utenom tinder men bare fordi de har sett meg på tinder, så de sender en melding på sosiale medier at de har sett meg der og gjerne skulle bedt meg på en kaffe. Uten tinder, hvordan skal jeg møte en mann da?

Jeg har ingen heldige forutsetninger. Jeg er ikke så vakker. Ok, men ikke mer enn det. Har super vanskelig personlighet. Ofte sur og klager på alt 😂 

På jobb? På reise? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg anser meg selv som veldig sexy. har ingen problem med og få mange likes på tinder drar på dates jevnlig med menn.

Men jeg sliter med og finne en som er ute etter noe mer en sex?. 

Hvorfor er det sånn at alle menn der ute kun er ute etter sex men ikke noe mer? 😤

Hvorfor må det være så vanskelig for oss kvinner å finne den rette? Jeg holder nesten på å gi opp nå jeg alle menn er jo helt like.. 🙄

Anonymkode: 4c5f2...250

Hvor gammel er du? Er du kresen nok, altså setter krav til de viktige tingene som livvsyn, økonomi og levemåte, barneoppdragelse? 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg anser meg selv som veldig sexy. har ingen problem med og få mange likes på tinder drar på dates jevnlig med menn.

Men jeg sliter med og finne en som er ute etter noe mer en sex?. 

Hvorfor er det sånn at alle menn der ute kun er ute etter sex men ikke noe mer? 😤

Hvorfor må det være så vanskelig for oss kvinner å finne den rette? Jeg holder nesten på å gi opp nå jeg alle menn er jo helt like.. 🙄

Anonymkode: 4c5f2...250

De du vil ha er opptatte i forhold. Ikke skriv alle menn, for vi vet at du ikke er interessert i 80 % av dem. Det er nok av gode menn der ute som er single, men de er du ikke interessert i.

Ingen syns synd på privilegerte kvinner som kan velge og vrake.

Anonymkode: 76d36...8be

• Liker 3
Skrevet

Min erfaring er at de stort sett er sammen med gode kvinner, og ofte blir det relativt tidlig i livet. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg har ingen heldige forutsetninger. Jeg er ikke så vakker. Ok, men ikke mer enn det. Har super vanskelig personlighet. Ofte sur og klager på alt 😂 

På jobb? På reise? 

Kvinnedominert yrke 😛 får mye komplimenter for utseende og personlighet, men er som sagt bare gjennom tinder jeg blir bedt ut eller hvis noen har sett meg der og da tenker det er ok å spør. Er nok ikke så veldig populær i tillegg til uheldige forutsetninger som ingen single venninner ++

AnonymBruker
Skrevet

De du vil ha er opptatte i forhold. Ikke skriv alle menn, for vi vet at du ikke er interessert i 80 % av dem. Det er nok av gode menn der ute som er single, men de er du ikke interessert i.

Ingen syns synd på privilegerte kvinner som kan velge og vrake.

Anonymkode: 76d36...8be

Why so bitter?  

AnonymBruker
Skrevet

Datet en kvinne som sa det samme som TS. Hun var veldig fornøyd med kroppen sin og baserte selvtilliten sin på den. Men hun var ikke så pen i ansiktet og hun ble mobbet da hun var liten og det hadde gitt henne en duo usikkerhet som gjorde at hun prøvde å gjøre meg usikkert hele tiden. Kamuflert som humor. 
Jeg skjønte ikke hvorfor hun var frekk hele tiden før hun fortalte meg at hun ble mobbet.

Vi hadde sex, men til slutt ble hun litt for usikker for min del og jeg avsluttet det. Aka BRUKTE HENNE FOR SEX!! Som dere kvinner skal ha det til. Skjerpings

Anonymkode: 7a365...0ca

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Datet en kvinne som sa det samme som TS. Hun var veldig fornøyd med kroppen sin og baserte selvtilliten sin på den. Men hun var ikke så pen i ansiktet og hun ble mobbet da hun var liten og det hadde gitt henne en duo usikkerhet som gjorde at hun prøvde å gjøre meg usikkert hele tiden. Kamuflert som humor. 
Jeg skjønte ikke hvorfor hun var frekk hele tiden før hun fortalte meg at hun ble mobbet.

Vi hadde sex, men til slutt ble hun litt for usikker for min del og jeg avsluttet det. Aka BRUKTE HENNE FOR SEX!! Som dere kvinner skal ha det til. Skjerpings

Hvis hun var frekk og ufin mot deg er det rart hun ikke forstod det selv at du ikke gadd. Mange som blir brukt for sex har oppført seg fint og blitt lurt, det er ganske annerledes 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis hun var frekk og ufin mot deg er det rart hun ikke forstod det selv at du ikke gadd. Mange som blir brukt for sex har oppført seg fint og blitt lurt, det er ganske annerledes 

Jeg tror alle tror at de oppfører seg fint eller at de synes det er greit å behandle menn på måter som ikke er greit. Mange kvinner har et veldig nedlatende syn på menn. Vi er liksom enkle aper med spermkanon mellom bena som vil sprute i alt og alle.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg tror alle tror at de oppfører seg fint eller at de synes det er greit å behandle menn på måter som ikke er greit. Mange kvinner har et veldig nedlatende syn på menn. Vi er liksom enkle aper med spermkanon mellom bena som vil sprute i alt og alle.

Det var veldig generaliserende av deg. Vet om søte og forsiktige jenter som behandler alle rundt seg bra som har blitt rundlurt av menn

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Dette er så sant. Damer kan være fæle mot oss menn, de tror ikke vi har følelser også. Men vi er mennesker, ikke roboter som er til for å underholde dem.

Har flere ganger overhørt damer snakke om menn og det er nesten aldri noe pent de sier... 

Anonymkode: ae724...ee9

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forstår deg godt. Jeg har alltid tenkt som deg inntil for ganske kort tid siden. Har måtte jobbe med meg selv for å overkomme den forutinntatte overbevisning om at alle menn kun er ute etter å ligge. Sannsynligvis har du som jeg, fått erfaringer og tolker alle menn til å være slik.

Men alle menn er ikke slik. Og menn som ønsker et forhold, er over alt. På Tinder, på løpeturen, på en benk i parken, i nabolaget, på butikken, i vennekretsen. 

Du har et ansvar for å slippe inn de menn som du søker og filtrere vekk de 'sorte får'. 

Ikke ligg for tidlig i datingen, men vente til du er sikker på at de er interessert i deg som person. Da rekker de også å bli glad i deg som menneske før sexen inntreffer. Dessuten være ærlig på hva du ønsker. Si at du vil finne en å dele livet med, om det er det du vil. Dette skremmer vekk de som ikke selv søker dette  - perfekt.

Har selv møtt en mann som er 5 år yngre enn meg. Jeg er 39 år. Vi har datet en stund, men ikke ligget sammen. Jeg har sagt tydelig at jeg ser etter en livspartner og ikke er interessert i kortvarige seksuelle relasjoner. Med den risiko at han løp skrikende vekk. Men han har respektert dette, og fortsetter å invitere meg på middag, ture,  vin & musikk kvelder. 
Tror ikke nødvendigvis at det blir oss, men fint å være med en som vil bli kjent

Anonymkode: bac56...e1a

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Forstår deg godt. Jeg har alltid tenkt som deg inntil for ganske kort tid siden. Har måtte jobbe med meg selv for å overkomme den forutinntatte overbevisning om at alle menn kun er ute etter å ligge. Sannsynligvis har du som jeg, fått erfaringer og tolker alle menn til å være slik.

Men alle menn er ikke slik. Og menn som ønsker et forhold, er over alt. På Tinder, på løpeturen, på en benk i parken, i nabolaget, på butikken, i vennekretsen. 

Du har et ansvar for å slippe inn de menn som du søker og filtrere vekk de 'sorte får'. 

Ikke ligg for tidlig i datingen, men vente til du er sikker på at de er interessert i deg som person. Da rekker de også å bli glad i deg som menneske før sexen inntreffer. Dessuten være ærlig på hva du ønsker. Si at du vil finne en å dele livet med, om det er det du vil. Dette skremmer vekk de som ikke selv søker dette  - perfekt.

Har selv møtt en mann som er 5 år yngre enn meg. Jeg er 39 år. Vi har datet en stund, men ikke ligget sammen. Jeg har sagt tydelig at jeg ser etter en livspartner og ikke er interessert i kortvarige seksuelle relasjoner. Med den risiko at han løp skrikende vekk. Men han har respektert dette, og fortsetter å invitere meg på middag, ture,  vin & musikk kvelder. 
Tror ikke nødvendigvis at det blir oss, men fint å være med en som vil bli kjent

Jeg synes dette er et veldig godt og viktig poeng, nettopp det at en har ansvar for å selv gjøre litt for å gjøre et riktig utvalg, ikke bare passivt "se hva som skjer". Et annet moment er at en slik tilnærming gjerne gjør en mer attraktiv for seriøse, eventuelt "gode", menn da mange av disse gjerne ser etter partner utenfor gruppen som pleier å ligge med "dårlige" menn. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker said:

Så du holder ham på gress da, til du finner en du tror er bedre ? Herlig. Du er i alle fall ikke unntaket som bekrefter regelen her. 

Anonymkode: aba40...fb8

AnonymBruker
Skrevet

Så du holder ham på gress da, til du finner en du tror er bedre ? Herlig. Du er i alle fall ikke unntaket som bekrefter regelen her. 

Anonymkode: aba40...fb8

Nei, jeg holder han ikke på gress. Jeg blir kjent med han.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Jaha, jeg har også hatt en samboer jeg møtte utenfor tinder. Men nå er jeg ikke en student på 19 lenger og alle venninnene mine har blitt asosiale med typen så får ingen med meg ut etter kl 17. Er en og annen som spør meg hvorfor i alle dager jeg har tinder for det trenger jeg ikke. Men uten tinder møter jeg jo ingen menn, og er bare på tinder menn tar kontakt. 

#VilleBarePrateLitt

Anonymkode: 19d26...1e1

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Du nevnte Tinder, og der har du nok litt av svaret.

Man finner ikke en diamant i select katalogen...

Anonymkode: 072b2...6ad

I did, men kanskje det begynner å bli utvasket 🤷🏼‍♀️

Anonymkode: a57c0...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...