Gå til innhold

Når er påsken/ når stenger ting?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg følger ikke med og har 0 peiling på når påske og hellig dager er. Når starter det, og hvilke dager er alt stengt, og hvor lenge? 

Anonymkode: 7aee2...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

I den kommende uken er skjærtorsdag stengt, langfredag stengt, lørdag påskeaften har svært reduserte åpningstider og mandag 2.påskedag har stengt (1.påskedag også, men det er søndag så ikke så merkbart). 

Noen steder har søndagsåpent på disse røde dagene. 

Anonymkode: 63ddf...11f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er vel omtrent på samme måte i år som det var i fjor og året før det og året før det osv.

Anonymkode: d82d5...3ca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg følger ikke med og har 0 peiling på når påske og hellig dager er. Når starter det, og hvilke dager er alt stengt, og hvor lenge? 

Anonymkode: 7aee2...42f

Samme her egentlig, har aldri skjønt det helt. Er det påske nå og skal jeg på jobb i morgen? Mange sa god påske på fredag. Er butikken stengt nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest AthenaRavenLuna
Jeffe skrev (1 minutt siden):

Samme her egentlig, har aldri skjønt det helt. Er det påske nå og skal jeg på jobb i morgen? Mange sa god påske på fredag. Er butikken stengt nå?

Vanlige åpningstider mandag-tirsdag og onsdag neste uke. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har iphone. På kalenderen står det ganske så godt forklart hva som er på hvilke dager. Sjekk kalendern.

Anonymkode: 0ca46...1fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (8 minutter siden):

Samme her egentlig, har aldri skjønt det helt. Er det påske nå og skal jeg på jobb i morgen? Mange sa god påske på fredag. Er butikken stengt nå?

De fleste har vanlige arbeidsdager mandag, tirsdag og onsdag. Men skolene er stengt. Noen avspaserer disse dagene eller tar ut feriedager. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeffe skrev (15 minutter siden):

Samme her egentlig, har aldri skjønt det helt. Er det påske nå og skal jeg på jobb i morgen? Mange sa god påske på fredag. Er butikken stengt nå?

Herlighet hvor gammel er du? Har du aldri  opplevd påske før? 😳 Helt merkelig at folk ikke vet når det er påskedager, om man har fri fra jobben eller ikke.

Anonymkode: 63ddf...11f

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

I den kommende uken er skjærtorsdag stengt, langfredag stengt, lørdag påskeaften har svært reduserte åpningstider og mandag 2.påskedag har stengt (1.påskedag også, men det er søndag så ikke så merkbart). 

Noen steder har søndagsåpent på disse røde dagene. 

Anonymkode: 63ddf...11f

hva med onsdag før påske? Stenger ting tidligere?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Herlighet hvor gammel er du? Har du aldri  opplevd påske før? 😳 Helt merkelig at folk ikke vet når det er påskedager, om man har fri fra jobben eller ikke.

Anonymkode: 63ddf...11f

Jeg er muslim og feirer ikke helligdagene dere nordmenn feirer. Aldri fulgt med. Så ikke døm!

Anonymkode: 7aee2...42f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lite oppgående mennesker, klarer ikke finne ut åpningstider på en butikk.

Anonymkode: 72488...9d3

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg jobber til 12 på onsdag, litt usikker på om det er intern på jobben, eller om alle slutter da. Jeg ser den lokale butikken har vanlig åpningstid, så det er kanskje en intern gode (som sikkert flere arbeidsplasser har)?

Anonymkode: 53fe4...2db

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er muslim og feirer ikke helligdagene dere nordmenn feirer. Aldri fulgt med. Så ikke døm!

Anonymkode: 7aee2...42f

Jeg feirer ikke påske jeg heller, men følger med i landet jeg bor i. Butikkers åpningstid står jo overalt, og veldig spesielt å ikke vite om man skal på jobb eller ikke. 

Anonymkode: 63ddf...11f

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, AnonymBruker said:

I den kommende uken er skjærtorsdag stengt, langfredag stengt, lørdag påskeaften har svært reduserte åpningstider og mandag 2.påskedag har stengt (1.påskedag også, men det er søndag så ikke så merkbart). 

Noen steder har søndagsåpent på disse røde dagene. 

Anonymkode: 63ddf...11f

Dette er riktig. Det kan presiseres at på påskeaften, altså lørdag, så sier loven at det er helligdag fra klokken 16.

Anonymkode: 46533...7b2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sjekk kalendern sin på mobil. Ta et google søk om den butikken du lurer på når stenger i påsken. 

Hjelpes, så hjelpeløse folk er 🙄

Anonymkode: f4503...340

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...