Gå til innhold

Ville dere gjort noe, eller sagt noe på dette? Hadde dere spist opp alt?


te_groupies

Anbefalte innlegg

Jeg fikk servert mat hos en bekjent og da fikk jeg servert to biffer, 10 poteter samt nesten en halv pose minikål på tallerkenen pluss masse, masse saus. 
MYE mat altså... jeg bare herregud, fikk sjokk da jeg så hvor mye mat jeg skulle spise. Det var ikke lite. Hvis jeg skulle ha spist den mat-typen hadde jeg valgt èn biff og 2 poteter og noen få minikåler, ikke så mye. 
Er dette litt vel mye? Ville dere spist opp alt dette for å være høflige (jeg greide ikke spise opp alt), og hvis dere måtte si noe hva hadde dere sagt? Jeg sa bare at dette blir litt mye, men jeg spiser jo opp den ene biffen og to av potetene, men jeg greier ikke å spise alt dette. 
Er dette vanlig i norske hjem nå til dags?
Jeg ble mett, ikke spesielt behagelig. Hva går av enkelte?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det hadde jeg aldri klart å spise opp, så hvis jeg fikk servert det på en tallerken hadde jeg sagt ifra med en gang at jeg ikke behøvde så mye og tatt av det jeg ikke ville spise før jeg begynte måltidet. 

Anonymkode: 1a152...298

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ledd godt og spurt om det var tull. 


Eller «Oisann, jeg fikk visst hele fatet, har du en ny tallerken til meg?»

Anonymkode: 6d988...f37

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det hadde jeg aldri klart å spise opp, så hvis jeg fikk servert det på en tallerken hadde jeg sagt ifra med en gang at jeg ikke behøvde så mye og tatt av det jeg ikke ville spise før jeg begynte måltidet. 

Anonymkode: 1a152...298

Ja, men det rakk ikke jeg før det sto mat til keiko på bordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg hadde ledd godt og spurt om det var tull. 


Eller «Oisann, jeg fikk visst hele fatet, har du en ny tallerken til meg?»

Anonymkode: 6d988...f37

Den var god. :ler: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

te_groupies skrev (4 minutter siden):

Jeg fikk servert mat hos en bekjent og da fikk jeg servert to biffer, 10 poteter samt nesten en halv pose minikål på tallerkenen pluss masse, masse saus. 
MYE mat altså... jeg bare herregud, fikk sjokk da jeg så hvor mye mat jeg skulle spise. Det var ikke lite. Hvis jeg skulle ha spist den mat-typen hadde jeg valgt èn biff og 2 poteter og noen få minikåler, ikke så mye. 
Er dette litt vel mye? Ville dere spist opp alt dette for å være høflige (jeg greide ikke spise opp alt), og hvis dere måtte si noe hva hadde dere sagt? Jeg sa bare at dette blir litt mye, men jeg spiser jo opp den ene biffen og to av potetene, men jeg greier ikke å spise alt dette. 
Er dette vanlig i norske hjem nå til dags?
Jeg ble mett, ikke spesielt behagelig. Hva går av enkelte?

Er du ikke vant å spise deg mett?

Anonymkode: a6f5e...b88

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest theTitanic
te_groupies skrev (3 minutter siden):

Jeg fikk servert mat hos en bekjent og da fikk jeg servert to biffer, 10 poteter samt nesten en halv pose minikål på tallerkenen pluss masse, masse saus. 
MYE mat altså... jeg bare herregud, fikk sjokk da jeg så hvor mye mat jeg skulle spise. Det var ikke lite. Hvis jeg skulle ha spist den mat-typen hadde jeg valgt èn biff og 2 poteter og noen få minikåler, ikke så mye. 
Er dette litt vel mye? Ville dere spist opp alt dette for å være høflige (jeg greide ikke spise opp alt), og hvis dere måtte si noe hva hadde dere sagt? Jeg sa bare at dette blir litt mye, men jeg spiser jo opp den ene biffen og to av potetene, men jeg greier ikke å spise alt dette. 
Er dette vanlig i norske hjem nå til dags?
Jeg ble mett, ikke spesielt behagelig. Hva går av enkelte?

Jeg ville spist 2 biff og et par rosenkål. Ikke poteter og saus. Meg om det. Og dumt å lesse opp fremfor å la gjestene ta selv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Er du ikke vant å spise deg mett?

Anonymkode: a6f5e...b88

Jo, men å bli stappmett er ikke noe digg syns jeg, og det er vel ikke så mange som spiser 10 poteter til en vanlig middag? :sjokk: 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiste verten opp sin porsjon da? For isåfall har du svart på hvorfor vedkommende serverer mat til fire når dere er to.

Jeg hadde ikke spist opp. Så mye mat er det ikke mulig for meg å få ned. Det jeg legger på tallerkenen min selv spiser jeg alltid opp, men legger andre opp for meg, så spiser jeg det jeg orker.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde bare ledd og sagt at det var litt mye, og om de kunne legge tilbake halvparten😂

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ulven skrev (5 minutter siden):

Spiste verten opp sin porsjon da? For isåfall har du svart på hvorfor vedkommende serverer mat til fire når dere er to.

Jeg hadde ikke spist opp. Så mye mat er det ikke mulig for meg å få ned. Det jeg legger på tallerkenen min selv spiser jeg alltid opp, men legger andre opp for meg, så spiser jeg det jeg orker.

Ja. Samme her... fatter ikke at noen greier å ete så mye? Ingen gjør det. Men joda... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag spiste jeg meg mett på tre fiskekaker, en potet og litt erter, så jeg hadde slitt med den middagen, gitt.

Anonymkode: a410f...08e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Milky skrev (6 minutter siden):

Hadde bare ledd og sagt at det var litt mye, og om de kunne legge tilbake halvparten😂

Ja jeg burde sagt noe først. men jeg sa ikke noe før jeg spiste det jeg orket, og da sa jeg bare det som var sant at jeg orker ikke mer fordi det virker som om vedkommende er i sin egen helt lost matverden. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg hadde nok blitt litt fornærma hvis jeg fikk en sånn porsjon. Vel er jeg feit men 10 poteter og to biffer er i overkant. 😄 

Normal porsjon er vel 2-3 poteter og en biff med grønnsaker og saus. Man blir jo stappmett på det...

Men skjønner ikke hvorfor du ikke fikk ta mat selv, er ikke det normen, og hvis man skal porsjonere ut mat til andre så må man jo spør hvor mye de vil ha.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Finnes det middagstallerken som kan holde så mye mat? 

Anonymkode: e5bac...207

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde nok klart en halv biff, og 5-6 poteter dersom sausen var god. Men hadde ikke følt på å la resten ligge igjen... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har heldigvis ikke opplevd at maten blir lagt på tallerkenen til meg, siden jeg satt på barnebordet. 

Anonymkode: 46369...6e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mrs. Random Nick

Du bør si i fra.

Jeg synes generelt sett det er på grensen til frekt om man som vert skal ta oppå tallerkenen til besøket man har, uten på forhånd å klarere med vedkommende ca hvor mye vedkommende vil spise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...