AnonymBruker Skrevet 29. mars 2021 #161 Del Skrevet 29. mars 2021 Uavhengig av øvelseskjøring, det ER vanvittig irriterende med folk som ligger klin inntil bak.... Jeg kjører som regel bittelitt over fartsgrensa og holder jevn fart på cruisekontroll... og ofte har jeg en jævel rett der bak. Hvorfor?? Jeg slipper naturligvis folk forbi, fordi jeg hater slik kjøring. Men hva er problemet? Hvorfor kjøre slik? Og btw, det er ikke førstemann med høyest mulig fart inn i rundkjøringer som gjelder! Anonymkode: 3a9b8...c87 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Revenmann29 Skrevet 29. mars 2021 #162 Del Skrevet 29. mars 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Uavhengig av øvelseskjøring, det ER vanvittig irriterende med folk som ligger klin inntil bak.... Jeg kjører som regel bittelitt over fartsgrensa og holder jevn fart på cruisekontroll... og ofte har jeg en jævel rett der bak. Hvorfor?? Jeg slipper naturligvis folk forbi, fordi jeg hater slik kjøring. Men hva er problemet? Hvorfor kjøre slik? Og btw, det er ikke førstemann med høyest mulig fart inn i rundkjøringer som gjelder! Anonymkode: 3a9b8...c87 fordi alle speedometer er forskjellig. F.eks, på jobb bilen våres så må jeg ligge i 70 km/t for og ligge i 60. på bilen min, må jeg ligge 6 over for å være i 60 km/t. på den andre jobb bilen er den 9 km feil. Så igjen, dette kommer til å forekomme uavhenging om du vil eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katten.2.0 Skrevet 29. mars 2021 #163 Del Skrevet 29. mars 2021 "– 65 prosent av norske sjåfører irriterer seg over biler som kjører under fartsgrensen. I tillegg har 7 av 10 opplevd farlige situasjoner på grunn av «søndagskjørere», sier bilekspert Jan Fleinsjø i Gjensidige. Han refererer til en fersk undersøkelse Ipsos har utført for forsikringsselskapet. Resultatene stemmer godt overens med politiets erfaring fra landeveien. – Vi har opplevd at folk som kjører under fartsgrensen kan irritere andre bilister så mye at de foretar uvettige forbikjøringer. Vi har imidlertid ikke statistikk på dette, opplyser assisterende sjef Roar S. Larsen i Utrykningspolitiet. (...) Johansens poeng er at slik kjøring skaper dårligere dynamikk i trafikken, og at dette er problematisk. Som bilfører plikter du nemlig å vise hensyn til omgivelsene, blant annet ved å holde en fart som ikke hindrer andre trafikanter, eller ved å slippe andre frem hvis du ikke kan kjøre fortere selv. – Slipper du ikke folk forbi, risikerer du både bot og førerkortbeslag for å ha kjørt på en måte som er til hinder for andre, forteller Larsen i UP." 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå