Gå til innhold

Folk som ligger helt oppi ræva på meg når jeg øvelseskjører

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Mange ganger holder jeg fartsgrensa, andre ganger ikke helt pga. andre forhold som dårlig sikt eller MASSE fartsdumper som gjør at det tar tid å komme seg opp i fart igjen. Kjører manuelt gir, og det er ikke like lett å bare gasse på som disse leketøyene på veien.

Men slutt å ligge helt oppi ræva bak meg. 

Anonymkode: 8220e...a93

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Så slipp folk forbi om du ikke klarer å kjøre ordentlig. Verre er det faktisk ikke. Når jeg øvelseskjørte lærte jeg meg at jeg skulle slippe forbi biler om jeg hindret dem, det vil si når jeg ikke holdt fartsgrensa. Egoistiske sjåfører er noe av det verste som finnes. 

Anonymkode: b7b37...9ae

• Liker 34
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Så slipp folk forbi om du ikke klarer å kjøre ordentlig. Verre er det faktisk ikke. Når jeg øvelseskjørte lærte jeg meg at jeg skulle slippe forbi biler om jeg hindret dem, det vil si når jeg ikke holdt fartsgrensa. Egoistiske sjåfører er noe av det verste som finnes. 

Egoistiske sjåfører er dem som ligger helt oppi ræva på biler foran dem.

Leste du ikke innlegget mitt? 

En ting verdt å nevne er de gangene bilene presser bak selv når jeg holder fartsgrensa, noen ganger over til og med. Men noen må absolutt bryte fartsgrensa.

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slipp dem forbi. Da sparer du både dem og deg for irritasjon og minsker sjansen for ulykker. 

Anonymkode: 13846...07e

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

Er jo desto mer egoistisk å skulle være så jævla viktig ...

Anonymkode: 92214...845

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Slipp dem forbi. Da sparer du både dem og deg for irritasjon og minsker sjansen for ulykker. 

Selv når jeg holder fartsgrensa? 🙄

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

En ting verdt å nevne er de gangene bilene presser bak selv når jeg holder fartsgrensa, noen ganger over til og med. Men noen må absolutt bryte fartsgrensa.

Kjenner til sånne som deg. Ligger 5-10 km/t under fartsgrensa hele tiden, men når det er mulig å kjøreforbi så gir dere på slik at det ikke er mulig å komme forbi.

Anonymkode: ec876...94f

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja selv da. Det er ikke din jobb å oppdra andre bilister. Slipp dem forbi så slipper du hele irritasjonsmomentet.

• Liker 27
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Kjenner til sånne som deg. Ligger 5-10 km/t under fartsgrensa hele tiden, men når det er mulig å kjøreforbi så gir dere på slik at det ikke er mulig å komme forbi.

Det du gjør nå er bare antagelser om meg når du ikke vet noen ting om meg og min kjøring engang.

Ikke alltid så lett å holde fartsgrensa AKKURAT med 0 i feilmargin når man konsentrerer seg om veien og omgivelsene rundt.

Men bare så det er sagt så holder jeg fartsgrensa så langt det lar seg gjøre. Og det jeg er mest irritert over er når jeg holder fartsgrensa, og folk ligger helt oppi ræva på meg likevel.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Du velger selv om du vil ha de i røva og risikere dems og ditt liv når de bestemmer seg for å kjøre forbi, eller om du vil bruke fem sekunder på å blinke de forbi så de kan passere trygt. (Med forbehold om at det ikke er tett trafikk så du hindrer trafikk ved å bremse ned. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Slipp folk forbi, selv når du mener du holder fartsgrensa. Folk som øvelseskjører holder sjelden fartsgrensa, og sliter med giring så kjøringen blir veldig hakkete. Å slippe folk forbi er uansett en nyttig egenskap å ha som bilist, lær deg det med en gang. 

Anonymkode: 73d0d...b50

• Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Sirah skrev (1 minutt siden):

Ja selv da. Det er ikke din jobb å oppdra andre bilister. Slipp dem forbi så slipper du hele irritasjonsmomentet.

Det er jo å oppfordre til at andre skal bryte loven...

De eneste jeg skal slippe frem når jeg holder fartsgrensa, er utrykningskjøretøy. De slipper jeg med glede forbi :) 

De andre får planlegge tida bedre når de skal kjøre til steder. Man sparer knapt noe tid uansett på å kjøre over fartsgrensa. Det er basic fysikk. 

Kommer vel an på hvor lang turen er, man kan fort spare en 1/2 time ja, men da skal man reise langt. Og reiser man langt, desto viktigere er tidsplanlegging. Skal man bare kjøre en 1/2 times tid sparer man bare et par minutter på å bryte fartsgrensa.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er faktisk 5000 i bot for å ligge for nær bilen foran..........

Anonymkode: cad7b...1d7

• Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veldig mange ser en rød L bak på bilen som en rød klut. Det spiller ingen rolle for dem om du holder fartsgrensen, er over eller under. Du er et irritasjonsmoment for dem uansett fordi de forventer at du blir et problem. Det hadde vært fint om folk hadde husket at de selv var nybegynnere en gang og vært litt rause når de så en bil med L bak men dessverre har den motsatt effekt. Noe denne tråden viser med all tydelighet. Lykke til med lappen!

• Liker 35
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, AnonymBruker said:

Det du gjør nå er bare antagelser om meg når du ikke vet noen ting om meg og min kjøring engang.

Ikke alltid så lett å holde fartsgrensa AKKURAT med 0 i feilmargin når man konsentrerer seg om veien og omgivelsene rundt.

Men bare så det er sagt så holder jeg fartsgrensa så langt det lar seg gjøre. Og det jeg er mest irritert over er når jeg holder fartsgrensa, og folk ligger helt oppi ræva på meg likevel.

Her bekrefter du at jeg har rett ;)

Dette vil de aldri lære deg på kjøreskolen, men saken er den at det beste er å følge flyten selv om den går litt over fartsgrensa, Kjører folk i 90 med 80 fartsgrense er det beste å henge med de andre. Alle kommer trygt hjem og det blir ingen kø.

Ta en titt i speilene dine når du tviholder på fartsgrensa og sjekk hva slags kø som ligger bak deg. Tror du det er størst sjanse for ulykke med lang kø og frustrerte folk eller når trafikken flyter fint selv om det går 10 km for fort? Nå snakker jeg selvfølgelig ikke om 50 sone i tettbebygde strøk eller der folk og unger ferdes, men på store riksveier og motorveier.

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Det er DU som blir skadet om bilen bak krasjer i deg. Ja da, den personen som ligger oppi rumpa på deg er det som får skylden - men det er du som får nakkesleng og kan få rygg/nakke skader. Da har det lite å si at det er den personen bak deg sin skyld. 

Så igjen, slipp folk forbi. Ja da, de som ligger oppi rumpa er idioter, men det er du som får svi om du må bråbremse. 

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Igjen - det hjelper lite når du sitter der med ødelagt rygg og nakke fordi du måtte bråbremse og bilen bak krasjer i deg. Da er det bedre å slippe den uansvarlige sjåføren forbi. Eller er det så viktig å være først?  

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Slipp folk forbi, selv når du mener du holder fartsgrensa. Folk som øvelseskjører holder sjelden fartsgrensa, og sliter med giring så kjøringen blir veldig hakkete. Å slippe folk forbi er uansett en nyttig egenskap å ha som bilist, lær deg det med en gang. 

Anonymkode: 73d0d...b50

Jeg mener? Jeg kan jo se at jeg holder fartsgrensa... 

Akkurat. Ser ut som at hele tråden forsvarer de som ligger tett oppi den foran. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er DU som blir skadet om bilen bak krasjer i deg. Ja da, den personen som ligger oppi rumpa på deg er det som får skylden - men det er du som får nakkesleng og kan få rygg/nakke skader. Da har det lite å si at det er den personen bak deg sin skyld. 

Så igjen, slipp folk forbi. Ja da, de som ligger oppi rumpa er idioter, men det er du som får svi om du må bråbremse. 

Igjen - det hjelper lite når du sitter der med ødelagt rygg og nakke fordi du måtte bråbremse og bilen bak krasjer i deg. Da er det bedre å slippe den uansvarlige sjåføren forbi. Eller er det så viktig å være først?  

Jeg er ikke uenig i det, jeg synes dog det er synd at man oppfører seg sånn mot noen som skal øve for å bli trygg på veien. Jeg slakker alltid ned når jeg ser L for jeg husker, selv 15år med lappen, hvor vanskelig det kunne være i starten. Man bør hjelpe hverandre frem, ikke ta det som en utfordring til å psyke de av veien.

• Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
12 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke den eneste i verden.

Noen må vente på deg også av og til, men da antar jeg at du tenker at det skulle jo bare mangle ...

5-10 under fartsgrensen er ingenting, yikes.

Da får du illebefinnende i de områdene fartsgrensen opprinnelig lå på 60, og så ble den senket til 50, og til slutt 40?

Hele 20 km/t i forskjell. Ser for meg frådende skum og raseri.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg mener? Jeg kan jo se at jeg holder fartsgrensa... 

Akkurat. Ser ut som at hele tråden forsvarer de som ligger tett oppi den foran. 

Selvfølgelig. Er jo personen som ligger tett oppi rumpen som utviser størst mangel på selvinnsikt.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...