Gå til innhold

Folk som ligger helt oppi ræva på meg når jeg øvelseskjører

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Kaiminator

Disse bilistene er jo bare snille med deg. De lærer deg hvordan det i realiteten er i norsk trafikk. Er gamlinger og prippne som gidder holde fartsgrensa, vi andre kjører konsekvent 5-10 over. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Trude4
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så bra!

Trafikken er som en barneklasse uten en lærer som holder dem i ørene.

Anonymkode: 92214...845

Ja virkelig. Husker ennå hvor stresset og jævlig det var. Så legger meg aldri nært andre biler som øvelse kjører. Men veldig bra om di kjører ut til siden og slepper forbi andre biler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Just now, Kaiminator said:

Disse bilistene er jo bare snille med deg. De lærer deg hvordan det i realiteten er i norsk trafikk. Er gamlinger og prippne som gidder holde fartsgrensa, vi andre kjører konsekvent 5-10 over. 

Seriøst? Men du vil jo ikke like å treffe noen som er mindre prippen enn deg. Ergo vil du at folk skal tilpasse seg akkurat ditt prippenhetsnivå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Kaiminator
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Seriøst? Men du vil jo ikke like å treffe noen som er mindre prippen enn deg. Ergo vil du at folk skal tilpasse seg akkurat ditt prippenhetsnivå.

Nei. Du får gjøre akkurat som du vil, så kommer jeg kjøre forbi deg om det er tryggt å gjøre så, uten å ligge helt oppi ræva på deg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 21.15):

Det er jo å oppfordre til at andre skal bryte loven...

De eneste jeg skal slippe frem når jeg holder fartsgrensa, er utrykningskjøretøy. De slipper jeg med glede forbi :) 

De andre får planlegge tida bedre når de skal kjøre til steder. Man sparer knapt noe tid uansett på å kjøre over fartsgrensa. Det er basic fysikk. 

Kommer vel an på hvor lang turen er, man kan fort spare en 1/2 time ja, men da skal man reise langt. Og reiser man langt, desto viktigere er tidsplanlegging. Skal man bare kjøre en 1/2 times tid sparer man bare et par minutter på å bryte fartsgrensa.

Anonymkode: 8220e...a93

Nei det er ikke å oppfordre andre til å bryte loven. Det er å sørge for jevn trafikkflyt. Du vet heller ikke om din bil viser korrekt fart eller om du kjører vinglete (selv om du tror du holder jevn fart). 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Trådstarter virker arrogant og dømmende, og setter tydeligvis seg selv over alle andre.

Slike som trådstarter som skal være moralpoliti i trafikken, og forventer at alle andre skal kjøre 10 km under fartsgrensen fordi hen gjør, det er bare jævlig egoistiske, og slike burde ikke være i trafikken.

Anonymkode: a8605...1d1

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vis dem fingeren i bakspeilet ts, det er jævlig irriterende at enkelte ligger laaaangt opp i,  selv for oss med lappen🤦‍♀️ 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.3.2021 den 20.02):

Så slipp folk forbi om du ikke klarer å kjøre ordentlig. Verre er det faktisk ikke. Når jeg øvelseskjørte lærte jeg meg at jeg skulle slippe forbi biler om jeg hindret dem, det vil si når jeg ikke holdt fartsgrensa. Egoistiske sjåfører er noe av det verste som finnes. 

Anonymkode: b7b37...9ae

En ting er å slippe folk forbi når man er på motorveien men dersom fartsdumper, tyder jo på 30 sone. Folk som driver og demonstrerer bare fordi de ser en bil som er merket med en RØD L har tydeligvis glemt at de selv har øvelseskjørt! Til TS: Når du får sertifikat vil du oppdage at det finnes mange arrogante trafikkanter, det kan være alt fra egoistiske syklister som bytter på å være fotgjenger og billist, alt etter hva som gagner dem best, til å være hissige sjåfører som er allergisk mot at det ligger bil foran dem. De kjører forbi deg selv om du overholder fartsgrense i 80 sone. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
20 minutter siden, Kaiminator said:

Nei. Du får gjøre akkurat som du vil, så kommer jeg kjøre forbi deg om det er tryggt å gjøre så, uten å ligge helt oppi ræva på deg i det hele tatt.

Javel, men da har du ikke noe å klage på. Du klarer ikke engang å stave trygt riktig, så det er vel et fremmedord for deg.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
2 minutter siden, vinterdekor said:

En ting er å slippe folk forbi når man er på motorveien men dersom fartsdumper, tyder jo på 30 sone. Folk som driver og demonstrerer bare fordi de ser en bil som er merket med en RØD L har tydeligvis glemt at de selv har øvelseskjørt! Til TS: Når du får sertifikat vil du oppdage at det finnes mange arrogante trafikkanter, det kan være alt fra egoistiske syklister som bytter på å være fotgjenger og billist, alt etter hva som gagner dem best, til å være hissige sjåfører som er allergisk mot at det ligger bil foran dem. De kjører forbi deg selv om du overholder fartsgrense i 80 sone. 

Det er en del av apekatt-oppførselen. "JEG ER SÅÅÅ VIKTIG, ÅÅHHH, ALLE MÅ FORSTÅ DET!"

Hvis du er viktig, så vet du det med deg selv og slapper ræven av deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Trådstarter virker arrogant og dømmende, og setter tydeligvis seg selv over alle andre.

Slike som trådstarter som skal være moralpoliti i trafikken, og forventer at alle andre skal kjøre 10 km under fartsgrensen fordi hen gjør, det er bare jævlig egoistiske, og slike burde ikke være i trafikken.

Anonymkode: a8605...1d1

Er det noen som virker dømmende her, så er det du, så det synger etter! Vi snakker om en person som holder på å lære seg å kjøre bil, ikke kom her å si at du var så forbanna selvsikker du heller de gangene du satt bak rattet med L klistra bak på bilen(om du i det hele tatt har lappen!) Slike burde ikke være i trafikken? Skriv ned <kommentaren> din på dasspapiret og tørk deg bak. :balltre:

Anonymkode: b6d64...f72

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Er det noen som virker dømmende her, så er det du, så det synger etter! Vi snakker om en person som holder på å lære seg å kjøre bil, ikke kom her å si at du var så forbanna selvsikker du heller de gangene du satt bak rattet med L klistra bak på bilen(om du i det hele tatt har lappen!) Slike burde ikke være i trafikken? Skriv ned <kommentaren> din på dasspapiret og tørk deg bak. :balltre:

:')

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
vinterdekor skrev (4 minutter siden):

Til TS, kanskje er det mange Rogalendinger som har svart deg hissig? 😃 https://www.nrk.no/rogaland/rogalendinger-pa-veiene-1.11818491

Kanskje det. :)

I hvert fall de med store flotte Suv'ene som pleier å ligge helt oppi ræva. Det idiotiske er jo at deres bil er mye dyrere enn den gamle jeg kjører, og ser ikke ut til å være litt redd for å kollidere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Kanskje det. :)

I hvert fall de med store flotte Suv'ene som pleier å ligge helt oppi ræva. Det idiotiske er jo at deres bil er mye dyrere enn den gamle jeg kjører, og ser ikke ut til å være litt redd for å kollidere.

I sunnmøre kan du bare gå rett ut i veien. Der er de så redde for bilene sine at de aldri ville ha kjørt på deg, så der er du helt trygg. I Rogaland derimot, bryr seg nok ikke særlig med egenandel eller skader på bil. De har kasko vet du 😆. Selv liker jeg ikke å ha bil bak meg, så jeg slipper dem forbi så snart jeg har anledning men til og med da kan de tute. Hissige folk tror de kan gjøre hva de vil straks de sitter i en bil, dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
vinterdekor skrev (6 minutter siden):

I sunnmøre kan du bare gå rett ut i veien. Der er de så redde for bilene sine at de aldri ville ha kjørt på deg, så der er du helt trygg. I Rogaland derimot, bryr seg nok ikke særlig med egenandel eller skader på bil. De har kasko vet du 😆. Selv liker jeg ikke å ha bil bak meg, så jeg slipper dem forbi så snart jeg har anledning men til og med da kan de tute. Hissige folk tror de kan gjøre hva de vil straks de sitter i en bil, dessverre.

Ligger jeg bak dem lenge så slipper jeg dem forbi ja. Sjeldent jeg ligger bak lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ligger jeg bak dem lenge så slipper jeg dem forbi ja. Sjeldent jeg ligger bak lenge.

Du mente foran? 🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
vinterdekor skrev (22 minutter siden):

Du mente foran? 🤣

Jeg mente "i baken på dem" 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
vinterdekor skrev (53 minutter siden):

På Sunnmøre* vi e forsiktige her på Sunnmøre ja!:hoho:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg øvelseskjører også for tiden, og opplever det samme. Har faktisk aldri hatt en kjøretime uten å møte på flere som skal ligge helt tett bak. Det har faktisk ingenting å gjøre med om du holder fartsgrensen eller ikke eller hvordan veien ser ut, det skjer uansett. Veldig rart og fryktelig plagsomt. Masse lykke til med lappen, TS :) 

Anonymkode: 3d66b...24e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...