PetterKanin Skrevet 27. mars 2021 #61 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Anonymkode: 92214...845 Ellers noe å tilføye, av saklig karakter? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #62 Del Skrevet 27. mars 2021 Just now, PetterKanin said: Ellers noe å tilføye, av saklig karakter? Ikke prøv deg. Anonymkode: 92214...845 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 27. mars 2021 #63 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke prøv deg. Anonymkode: 92214...845 Det ante meg at du ikke hadde noe å tilføye av saklig karakter. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #64 Del Skrevet 27. mars 2021 Man skal vise forståelse for personer som øvelseskjører. Det å skulle slippe forbi andre biler er et ansvar det også, og noe man også skal læres opp til. Man kan f.eks ikke blinke noen forbi med mindre det er god sikt og trygge forhold. Anonymkode: 7f5ea...934 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #65 Del Skrevet 27. mars 2021 Kuen som glemte at den selv har vært kalv. Skjønner deg godt, da jeg nettop har tatt førerkortet selv. De gjør ingen ting bedre av å stresse den som øvekjører. Anonymkode: 855c2...fa1 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #66 Del Skrevet 27. mars 2021 Tar ikke folk mer hensyn når det står en L på bilen? Mange år siden jeg tok lappen, men holdt jeg fartsgrensen og en la seg tett opp til så bremset jeg kraftig ned. Hjalp hver gang. Kræsjet aldri av den grunn. Anonymkode: df50d...4bd 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
einsteinium Skrevet 27. mars 2021 #67 Del Skrevet 27. mars 2021 (endret) AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Om det er 2 timer å kjøre til fergen, så hjelper det ikke om man planlegger 10 minutter buffer når folk kjører langt under fartsgrensen på store deler av strekket uten forbikjøringsmuligheter. Anonymkode: 4608f...bf0 Planlegger du 10 min buffer med forbehold at du holder eller bryter fartsgrensa? Er jo annerledes om du "forventer" å komme frem med en fartsgrense for høy. Og ts, du bør bare ignorere de som presser bak. De kan ikke gjøre noen ting med at du følger lover og regler riktig. Stå på og lykke til med lappen. Endret 27. mars 2021 av einsteinium utdyping 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #68 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Tar ikke folk mer hensyn når det står en L på bilen? Mange år siden jeg tok lappen, men holdt jeg fartsgrensen og en la seg tett opp til så bremset jeg kraftig ned. Hjalp hver gang. Kræsjet aldri av den grunn. Anonymkode: df50d...4bd Vurderer jo det også da, men redd det vil være til fare. AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kuen som glemte at den selv har vært kalv. Skjønner deg godt, da jeg nettop har tatt førerkortet selv. De gjør ingen ting bedre av å stresse den som øvekjører. Anonymkode: 855c2...fa1 Ja, det er få her i landet som viser noe som helst forståelse for L'er bak i bilen ... Anonymkode: 8220e...a93 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #69 Del Skrevet 27. mars 2021 einsteinium skrev (6 minutter siden): Og ts, du bør bare ignorere de som presser bak. De kan ikke gjøre noen ting med at du følger lover og regler riktig. Stå på og lykke til med lappen. Takk Anonymkode: 8220e...a93 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #70 Del Skrevet 27. mars 2021 19 minutter siden, AnonymBruker said: Detter iallefall helt forbudt når man kjører med kjøreskolene for å si det slik! Anonymkode: 33080...cc3 Ja, selvfølgelig! og det samme gjelder på oppkjøring. Trafikkregler er selvfølgelig bra og nødvendig. Det er som TS sier egentlig en uting å ligge i baken på andre. Samtidig så gjør det nok livet lettere i trafikken om man kan slippe en overdreven tro på fartsgrensene til alle tider og steder uansett føreforhold. Smidighet i forhold til medtraffikanter innebærer kanskje også noen ganger at det kan gjøre livet lettere både for en selv og andre å henge med trafikken og unngå kødannelser selv om det skulle bety at man må kjøre 5-10 km over fartsgrensa. Men som alltid så må man gjøre en vurdering av situasjonen og vurdere hva som er og oppleves trygt, Sikkerhet er det viktigste. Uansett hvor fort du kjører ts så vil det alltid komme noen bakfra som kjører fortere. Slipp dem forbi og følge flyten videre. Anonymkode: ec876...94f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #71 Del Skrevet 27. mars 2021 Jeg forstår at du som øvelseskjører blir frustrerg over dem som ligger nært, samtidig har jeg flere ganger blitt liggende bak noen som øvelseskjører i 20-40 min uten mulighet for å kjøre forbi og vet hvor frustrerende det også kan være. En del biler viser faktisk feil på speedometeret, slik at det f.eks viser 5km/t for lavt. Hvis du da allerede ligger 5 km/t under, og bremser usedvanlig mye unødvendig ned før svinger er du fort nede nede i 15-20 km/t lavere enn fartsgrensen tillater. For oss som skal kjøre langt og bruker cruisekontroll for å avlaste en vond fot, rygg etc, er det kjempefrustrerende å konstant måtte bremse opp. Så begynn å slippe flere biler forbi så slipper du kanskje å ha så mange tett på. Anonymkode: 06494...f02 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #72 Del Skrevet 27. mars 2021 35 minutter siden, PetterKanin said: Det ante meg at du ikke hadde noe å tilføye av saklig karakter. Er lurt å være litt saklig selv før man krever det av andre. Anonymkode: 92214...845 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 27. mars 2021 #73 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Er lurt å være litt saklig selv før man krever det av andre. Anonymkode: 92214...845 Helt enig. Derfor er jeg alltid saklig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #74 Del Skrevet 27. mars 2021 Husk at alle har begynt et sted når det gjelder øvelse kjøring. Er ikke hensynsfullt at folk presser seg i ræva på andre bilder bare fordi de skal rekke å ta igjen de siste minuttene. Hjelp... Ikke skyld på vedkommende når han brå bremser for elg eller noe annet. Og dere kræsjer i han. Da er det deres feil Anonymkode: b7668...7b4 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #75 Del Skrevet 27. mars 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Takk Kjører ikke unaturlig sent heller, det er vel det jeg irriterer meg mest over... Det gjør jeg også, og er takknemlig når andre gjør det med meg. Saken er jo at jeg i mange tilfeller ikke kjører for sent heller da. Ja, men det skal ikke mye til for at foten tråkker litt for mye på eller at man glemmer seg. Eller at man rett og slett blir fartsblind... Det er jo vanlig. Dagens tips. Er jo opptatt av å gasse på da, så da er jeg jo hvert fall en sinker hvis jeg gjør det vel? Og tror det bare irriterer den bak meg mer for å være ærlig. 😂 Anonymkode: 8220e...a93 Høres ikke ut som det er så vanlig for din del 😅 Men helt ærlig, er det så vanskelig å slippe forbi da? Fokuser på egen kjøring. I situasjoner som JEG mener det ikke er riktig å opprettholde fartsgrensen, driter jeg i hva andre mener/er komfortabel med. De må ikke kjøre i 60 i 70 sone kun fordi jeg synes det er best.. Anonymkode: d14e4...146 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #76 Del Skrevet 27. mars 2021 Jeg har hatt lappen i mange år, og jeg opplever også dette innimellom. Jeg kjører stort sett litt over fartsgrensen, men det er tydeligvis ikke greit for enkelte som prøver å presse meg til å kjøre fortere. Da senker jeg farten, kjøret ikke en kilometer over fartsgrensen når folk oppfører seg slik. Det er farlig og ulovlig, syns og det er veldig drøyt at mange driver på slik med noen som er ute å prøvekjører. Man er bra egoistisk når man utsetter seg selv og andre for en bilulykke bare fordi man vil kjøre over fartsgrensen og spare noen minutt. Anonymkode: f184b...701 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #77 Del Skrevet 27. mars 2021 Installer kamera bak bilen, og om noen driver på slik kan du sende videoen til politiet. Dette er nemlig ulovlig. Anonymkode: f184b...701 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #78 Del Skrevet 27. mars 2021 3 sekunders regelen gjelder ikke for de som har fått lappen ser du... Anonymkode: 33080...cc3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Helgeline Skrevet 27. mars 2021 #79 Del Skrevet 27. mars 2021 Det stemmer nok at Len bak kan virke sommer rød klut på noen personer. De personene som skifter personlighet og blir frådende kruttønne bak rattet... «road rage» .. merkelig fenomen. Dere som sier det er bare å blinke seg til siden, dere husker kanskje ikke selv når dere var ny bak rattet? Det er nemlig ikke så enkelt det heller. Du må finne en plass å kjøre ut, beregne at det er trygt, ofte har du ikke helt kontroll på gir og sånt. Og så blir du stressa. Raushet er tingen. Jeg øvelseskjører med datter nå, gir beskjed om at hun ikke skal bry seg om de bak, men heller passe på seg selv. Det har hun faktisk nok med. De bak har tross alt allerede sertifikat. Er hun usikker frem mot et kryss el noe... ned med farten. Gjør ikke noe om det blir litt under fartsgrensa. Hun øvelseskjører også med en mannlig venn, han er derimot ekstremt opptatt med at man skal ligge akkurat i fartsgrensa (helst litt over). Det mener jeg er tull. Må avpasse farten litt etter ferdighetene også. Nye sjåfører trenger mer tid til å tenke og reagere. Lykke til ts, drit i tullingene. 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. mars 2021 #80 Del Skrevet 27. mars 2021 Åh herregud! Du øvelseskjører og tror du er kongen/dronninga av veien? Slipp folk forbi, for faen! Om du vil sinkekjøre, er det ditt valg, men det betyr ikke at andre skal måtte kjøre i ditt snegletempo. Anonymkode: d48c5...3db 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå