Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så søt ♥ Gratulerer med flott UL!

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gratulerer så mye med fin UL ❤️

• Hjerte 1
  • 1 måned senere...
Skrevet

20+1

Vi hadde OUL i dag, og alt så helt tipp topp ut inni der. Jeg kjenner litt liv, men følt at det har vært mindre enn sist, så har vært litt nervøs. Men alt var heldigvis helt fint, så da husker jeg sikkert litt feil, i tillegg til at morkaken er foran denne gangen. 

Det var visst en liten guttefant inni der 💙 det blir veldig koselig med en av hver 🥰  Jeg var ganske sikker på at det var en gutt i begynnelsen av graviditeten, men siste tiden har jeg følt at det var jente og at jeg kom til å bli jentemamma. Men vi så veldig tydelig klumpen hun mente var pung 🤭 den sprella og vinka og var veldig aktiv inni der, uten at jeg kjente en drit 😝 

Ble satt frem noen dager, så ny termin er 1. februar. Så lenge det skjer på riktig side av nyttår så er jeg fornøyd 🤭

Skrevet

Gratulerer så mye med en fin guttebass i magen 💙

• Hjerte 1
Skrevet
Amatariel skrev (4 timer siden):

Gratulerer så mye med en fin guttebass i magen 💙

Tusen takk 🥰

• 3 måneder senere...
Skrevet

36+0

Glemte visst av denne dagboken jeg 🤭

Nå nærmer det seg virkelig. Har siden sist innlegg vært på vekstkontroll, og lillebror er estimert til å bli minst like stor som storesøster. Og det endte jo i keisersnitt. Skal ha en ny vekstkontroll mandag, for også å planlegge litt fødsel. Mulig de velger å sette meg i gang før tiden, for å forhindre at han blir altfor stor. Jeg håper egentlig det. Får se hva gynekologen sier. Jeg hadde ikke svangerskapsdiabetes denne gangen heller, så jeg gror bare veldig store barn tydeligvis 😆

Formen er ikke så veldig bra. Fy søren så mye tyngre det har vært denne gangen!! Utgangspunktet mitt var jo litt dårligere med at jeg var i dårligere form før svangerskapet enn sist, det har sikkert litt å si. Føler svangerskapene i seg selv er like, men at plagene som kom helt på slutten med storesøster kom allerede midt i svangerskapet denne gangen. Bekkenet er sykt vondt, magen er tung og føler den skal falle i gulvet av og til, sykt trøtt, og sover jo ikke noe godt på grunn av smerter og tissepauser på natten 😅 jeg har fått full sykmelding nå siste to ukene før permisjon, men kjenner jeg sikkert burde vært gradert sykmeldt for en stund siden.. men jeg er jo veldig sta da 😅

Så nå har dagene gått i noen fine juledager med familien, og organisering og redebygging hjemme 🥰 prøver å gjøre litt hver dag, med hyppige pauser innimellom. Også prøver jeg å få så mye kosetid med storesøster som mulig før det braker løs 💛

Innkjøpsmessig har det ikke vært så veldig mye babyting, da vi har det meste fra før. Men har kjøpt ny vogn! Var ikke helt fornøyd med Britaxen, dekkene har vært punktert og umulig å få fiksa/bestilt nye, og synes den ble ganske vinglete. Så vi har kjøpt Cybex Priam. Håper vi blir mer fornøyd med den. Det var den jeg eeegentlig ville ha sist, men ble ikke på grunn av prisen. Så nå bare gikk vi for det. Satser på at det blir bra! 🤞

Godt nyttår alle sammen! 🌟🎆 2025 blir et spennende år for oss hvertfall 🤭

Skrevet

Masse lykke til med innspurten nilci :klemmer:

• Hjerte 1
  • 5 måneder senere...
Skrevet

Et litt forsinket innlegg 🤭

Lillebror kom til verden 7. februar, og er nå snart 5 måneder. 🥰 Hjelp hvor har tiden gått?! 

Ble forsøkt satt i gang vaginalt i uke 38 på grunn av størrelsen på gutten og at første var keisersnitt. Det ville kroppen absolutt ikke!! 😅 ballong og vaginaltabletter til ingen nytte. Fikk kraftige kynnere (som jeg egentlig ville kalt rier for de var like vonde som jeg husker de var med storesøster), men ingen fremgang i åpning eller modning etter fire dager på sykehuset. Så da ble planen å vente til det startet av seg selv, men at siste frist ble satt til 1 uke etter termin, og om ingenting skjedde til da så ble det planlagt keisersnitt. Kynnerene/riene fra igangsettingen gikk etterhvert over, deretter skjedde null og niks, så vi endte opp med planlagt keisersnitt. Det gikk rolig for seg, uten komplikasjoner hos meg eller lillegutt 💙 det var en ok opplevelse med keisersnittet sist, var aldri redd, men det var jo et hastesnitt så helt annen opplevelse enn nå. Og nå fikk samboer selvfølgelig være med, noe som var megafint 🥰 alt i alt var det en veldig fin opplevelse denne gangen ☺️

Kroppen min vil tydeligvis ikke få til vaginal fødsel. Siste ukene av svangerskapet og første ukene etter var dette en ganske stor sorg. Følte meg så skuffet over kroppen min 💔 Jeg hadde så innmari lyst å få oppleve å få ungen min på brystet etter en vanlig vaginal fødsel!! Men nei; det skal jeg aldri få oppleve 😢 føler på en måte ikke at jeg har født på ekte om dere skjønner.. Om vi en gang skulle være så koko å prøve på nr 3 så vil det automatisk bli keisersnitt fordi jeg har to snitt fra før..

Men nå går det egentlig ganske greit, føler jeg har lagt det fint bak meg. En blir jo tvunget til å gå videre i livet med en nyfødt og en 3-åring liksom 🤭 fysisk var det vondere og tok litt lenger tid etter operasjonen denne gangen, men synes fortsatt det er imponerende hvor raskt kroppen kommer seg etter noe slikt! 

Lillegutt er snart 5 måneder. Han er SÅ nydelig! 💙 overgangen fra ett til to barn har gått veldig fint. Vi har tatt det mer lugn denne gangen, visste liksom litt hva vi gikk til av søvnmangel osv, og har prøvd å bare «go with the flow» 🤭 Og storesøster er verdens beste storesøster ❤️ Kavet en del med ammingen denne gangen også, som forsterket følelsen av å være skuffet over kroppen som ikke vil få til, men fikk til fullamming fra han var ca 6 uker og fullammer ennå 👌❤️ Nå tenker jeg mer at vi har de to nydeligste barna i verden, så kroppen min får ABSOLUTT til ❤️💁‍♀️

Livet er ganske fint for tiden. Megaslitsomt, men veldig veldig fint! 🥰 så får vi se om det blir noen flere dagbok-innlegg her senere. Tror vi stopper på to barn, men på en annen måte føler jeg meg ikke helt ferdig med graviditet og baby he he he 🤭😆 får se hva vi føler om et par år, om vi er gira på å starte på nytt atter en gang 😆🤷‍♀️

Skrevet

Gratulerer så mye med lillebror! ♥️
Jeg kan absolutt relatere meg til at det var skuffende at fødselen ikke ble helt slik du så for deg. Jeg hadde også de følelsene sist, og det var tungt ja. Jeg hadde faktisk et par samtaler om det med helsesykepleier/psykolog litt etterpå, og det tror jeg hjalp. Klarte å legge det bak meg og innse at -sånn ble det-. 

Kos deg masse med dine to små fine 🥰 Nyt tiden her og nå. Er veldig lov å ikke føle seg ferdig akkurat nå, men det er det som er så fint med å bare ta tiden til hjelp. Så ser man hva man føler etter hvert. Jeg startet jo på nytt med bebis tre ganger etter forrige, med flere års mellomrom, så jeg kjenner igjen disse følelsene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...