Gå til innhold

Håpet om baby🌺

nilci

Anbefalte innlegg

Åå det blir fint for både deg og lille 🥳 Så deilig å komme nærmere familien, det tror jeg ikke dere kommer til å angre på! Og såå gøy med husbygging da 😍

Blir spennende å høre hva dere tenker om vognen, heller også veldig mot smile 3, men har også fått øynene opp for cybex priam nå i det siste 😂 Håpløst når man ikke har erfaring fra før av og vet helt hva man er ute etter! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lykkee skrev (23 minutter siden):

Åå det blir fint for både deg og lille 🥳 Så deilig å komme nærmere familien, det tror jeg ikke dere kommer til å angre på! Og såå gøy med husbygging da 😍

Blir spennende å høre hva dere tenker om vognen, heller også veldig mot smile 3, men har også fått øynene opp for cybex priam nå i det siste 😂 Håpløst når man ikke har erfaring fra før av og vet helt hva man er ute etter! 

Ja, jeg er verdens største vinglepetter også, så jeg har allerede gått flere runder med tvil om vi gjorde riktig valg 🙊 men det tror jeg at jeg hadde følt uansett hvilken vi valgte 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med både vognkjøp og at dere har flytteplaner!! Uten tvil praktisk å ha familie i nærheten. Vi hadde ingen i nærheten nå før hun var 7 år 🥲 og det merkes godt nå når vi faktisk kan få barnepass, er jo luksus 😂 

.. også føles det gjerne trygt og godt å ha familie i nærheten når det er førstemann?

Vi ser også på britax! Føler virkelig den passer inn i det vi har sett for oss. For 7 år siden hadde vi en emmaljunga mondial duo, veldig fin å se på. Men utrolig tung og upraktisk! Så skal definitivt ha en lett og mer praktisk vogn nå, så kan den gamle være bhg vogn 😬 

Ellers så brukte vi egentlig lite vogn sist, ble mest bæresjal (😍😍) og bæresele! Angrer på at vi ikke kjøpte sjal helt fra nyfødt av, typ på barsel! Det skal vi nå 😃🏻 

Håper dere blir fornøyd med vognen!!! 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frøken Valmue skrev (1 time siden):

Gratulerer med både vognkjøp og at dere har flytteplaner!! Uten tvil praktisk å ha familie i nærheten. Vi hadde ingen i nærheten nå før hun var 7 år 🥲 og det merkes godt nå når vi faktisk kan få barnepass, er jo luksus 😂 

.. også føles det gjerne trygt og godt å ha familie i nærheten når det er førstemann?

Vi ser også på britax! Føler virkelig den passer inn i det vi har sett for oss. For 7 år siden hadde vi en emmaljunga mondial duo, veldig fin å se på. Men utrolig tung og upraktisk! Så skal definitivt ha en lett og mer praktisk vogn nå, så kan den gamle være bhg vogn 😬 

Ellers så brukte vi egentlig lite vogn sist, ble mest bæresjal (😍😍) og bæresele! Angrer på at vi ikke kjøpte sjal helt fra nyfødt av, typ på barsel! Det skal vi nå 😃🏻 

Håper dere blir fornøyd med vognen!!! 😃

Takk! Familien min er ikke veeeldig langt unna, men langt nok til at det er tiltak å ta turen. Så dette blir nok helt supert ☺️ Jeg er bare litt bekymra for boliglånet, var ikke akkurat billig 🙉😖 vi har regnet på det hundre ganger, og det ser ut som det skal gå helt fint, men det er allikavel sykt mye penger 💸 💸

Vi har fått vognen hjem nå, og den er allerede montert 😅 klarte ikke vente. Vognen er definitivt det jeg har vært mest gira på! De andre tingene vi har kjøpt som seng og tripptrapp tør vi ikke montere før etter oul, men vognen måtte jeg bare ta med en gang 🥰🙊 men jeg er verdens største vinglepetter, og nå har hun venninnen min som også er gravid bestilt en nxt90, og jeg ser at mange her inne har valgt den, og da blir jeg så usikker 😝 jeg ville ikke ha en tung og stor vogn, men nå føles det som at «alle andre» velger den vognen og at det da er jeg som har blingsa og kjøpt en vinglevogn 😂 jaja.. too late now haha 🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh, så spennende med huskjøp! Blir nok veldig fint å flytte nærmere familie og venner 🥰 Og morro at dere skal bygge da! Det høres helt fantastisk ut 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (38 minutter siden):

Ååh, så spennende med huskjøp! Blir nok veldig fint å flytte nærmere familie og venner 🥰 Og morro at dere skal bygge da! Det høres helt fantastisk ut 😊

Ja jeg tror det blir veldig bra! Det er kun det økonomiske som bekymrer meg veldig 🙉💸 menmen! Vi har allerede begynt sparingen og har laget matbudsjett og hele pakka. Før har vi brukt ALTFOR mye penger på mat. Bare kjøpt det vi ville, mye dyre matvarer, og ikke vært flink på å spise det opp før det blir dårlig. Men nå er det skjerpings 😝👌

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18+2.

Nå er jeg ganske sikker på jeg har kjent liv for første gang! 🥰 Det skjedde i går, og det var som tre mellomstore luftbobler i livmoren som kom like etter hverandre. Før dette har jeg kjent mye luftbobler, men ikke midt i livmorsområdet og det har vært i forbindelse med oppblåsthet/forstoppelse, så det har nok bare vært luft i tarmen🙊 men i går så kan det umulig ha vært noe annet! ♥️🥰 det var så annerledes enn før, og i det sekundet bare visste jeg at det var det det var ☺️ det er så koselig! Nå er det bare 9 dager til OUL, åååå så jeg håper alt er bra ♥️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åhh, så koselig å kjenne det første livstegnet fra minien der inne!😍 Din beskrivelse av opplevelsen din minner meg veldig om første gangen jeg selv kjente liv🌸 For en vanvittig fin (og litt merkelig) følelse det er?!🥺❤️

Teller forresten ned til OUL med deg her… Føler aldri jeg har venter på noe så lenge og intenst før?😂 Måtte den siste venteuka gå fort for oss begge🤞🏻🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annabel skrev (7 timer siden):

Åhh, så koselig å kjenne det første livstegnet fra minien der inne!😍 Din beskrivelse av opplevelsen din minner meg veldig om første gangen jeg selv kjente liv🌸 For en vanvittig fin (og litt merkelig) følelse det er?!🥺❤️

Teller forresten ned til OUL med deg her… Føler aldri jeg har venter på noe så lenge og intenst før?😂 Måtte den siste venteuka gå fort for oss begge🤞🏻🥰

Ja, det er helt sykt å tenke på at det bare er en uke til! Det føles så nærme, men akk så langt unna. Jeg begynner faktisk å bli ekstremt bekymra for OUL, i kjent stil for meg 😜 er så redd for å komme dit også har jeg hatt en sen MA. Jeg vet at det er veldig lite sannsynlig, men allikavel klarer jeg ikke la være å bekymre meg. Jeg har ikke kjent noe mer liv siden den første gangen. Jeg er allikavel ganske sikker på at det faktisk var DET jeg kjente, men skulle som deg @Annabel gjerne ha kjent det hver dag når det først har startet 😅 jeg føler heller ikke livmoren/magen har vokst noe særlig siste uken, så litt derfor jeg er bekymra også. Føles som at ting har stagnert. Menmen, jeg har vært nervøs før ultralyd hele TRE ganger før, og da har alt vært fint, så satser på det blir samme opplevelsen nå ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Ja, det er helt sykt å tenke på at det bare er en uke til! Det føles så nærme, men akk så langt unna. Jeg begynner faktisk å bli ekstremt bekymra for OUL, i kjent stil for meg 😜 er så redd for å komme dit også har jeg hatt en sen MA. Jeg vet at det er veldig lite sannsynlig, men allikavel klarer jeg ikke la være å bekymre meg. Jeg har ikke kjent noe mer liv siden den første gangen. Jeg er allikavel ganske sikker på at det faktisk var DET jeg kjente, men skulle som deg @Annabel gjerne ha kjent det hver dag når det først har startet 😅 jeg føler heller ikke livmoren/magen har vokst noe særlig siste uken, så litt derfor jeg er bekymra også. Føles som at ting har stagnert. Menmen, jeg har vært nervøs før ultralyd hele TRE ganger før, og da har alt vært fint, så satser på det blir samme opplevelsen nå ☺️

Det tror jeg virkelig ikke du skal bekymre deg for!❤️ Det er såå utrolig unormalt så sent som dette, virkelig!🥰Men jeg kjenner meg veldig igjen i bekymringene dine da, jeg er også utrolig spent og nervøs.
Hjalp meg nok veldig at jeg var hos jordmor med ulyralydapparat på torsdag som var, for da var jeg veldig bekymret… Hadde en periode følt at magen/livmoren bare krympet, følte ingenting graviditetsrelatert, og ja - var rett og slett sikker på at noe var galt. Men utrolig nok var det noe som sprellet og levde der inne til tross for min dårlige følelse! Det er merkelig det der😅

Jeg kjenner liv sjeldent altså, det har gått dager mellom hver gang - det er også helt normalt så tidlig! Har også lest at det er normalt at det kan gå flere uker mellom hver gang, så det må du prøve å ikke tenke på💕

Er helt sikker på at du vil få samme opplevelse på OUL, selv om det er utrolig nervepirrende å være i sånn «limboland» (som jordmor faktisk også kalte denne perioden; man har ofte ikke symptomer lenger, samtidig som man enda ikke har fått ordentlig mage eller kjenner særlig liv). Får håpe det snart blir bedre sånn bekymringsmessig🤞🏻🌸

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nilci skrev (1 time siden):

Jeg begynner faktisk å bli ekstremt bekymra for OUL, i kjent stil for meg

Det er nok normalt å være noe bekymret. Man drar jo for å sjekke at alt er bra, og da kommer tankene snikende. Jeg hadde tre flotte OUL bak meg fra før av, men likevel var jeg et nervøst nervevrak i forkant av denne siste jeg hadde i august. Helt utrolig 🙈 Men jeg kjenner igjen alt du skriver. Blir godt å få undersøkelsen unnagjort da, føles så bra etterpå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for støttende ord @Amatariel og @Annabel! ♥️ Jeg vet så godt at det mest sannsynlig går bra, men den evige pessimisten i meg er ofte altfor fremtredende 🙊 jeg håper dagene mot OUL går fort! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Fame skrev (4 timer siden):

Jeg følger gjerne her  :nigo:

Hei og velkommen! 🥰 Følger med din dagbok jeg også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til på OUL i dag @nilci (det var i dag du skulle, sant?)❤️ Håper og er sikker på at alt er helt perfekt med jenta i magen din!🥰

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

OUL

Da var ordinær ultralyd gjennomført, og vi kunne ikke vært lykkeligere 🥰 alt så helt fint ut! 

Ble satt frem fire dager, så nå er offisiell termin 10. mars. Jeg er jo ganske sikker på at EL var 18. juni, så tar terminen med en klype salt, og forventer da også å gå litt overtid. Men jeg er litt usikker på om jeg skal endre termindato i appene. Tror nesten jeg må gjøre det slik at jeg og helsevesenet spiller på lag i resten av svangerskapet 🙊

Navlestrengen lå først litt i veien for å si sikkert kjønn, men etterhvert så fikk hun sett, og foreløpig konklusjon er fortsatt ei lita jente 💞 Hun turnet og sprellet rundt inni der, og var faktisk virkelig så søt hihi! Hun gjespet og svelget fostervann, og lå mye med beina strakt oppover til ansiktet 😍

Alt så helt supert ut, alle organer, leppe/gane, skjelett osv. Og NÅ kan vi puste lettet ut 🙉😜 nå skal vi planlegge permisjon, montere tripp trapp og seng, og virkelig kose oss med resten ♥️

5FB98F2C-5F35-4C8E-AEA5-51D18E080C52.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med frisk bebbis 🥰❤ OUL er en skikkelig fin opplevelse ❤ Så hyggelig å se at de turner og står på inni der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Atticmess skrev (36 minutter siden):

Gratulerer med frisk bebbis 🥰❤ OUL er en skikkelig fin opplevelse ❤ Så hyggelig å se at de turner og står på inni der!

Ja det var helt nydelig! 😍 føles egentlig veldig merkelig at jeg ikke kjenner mer bevegelse når hun var såpass aktiv 💞 menmen, regner med det kommer etterhvert ☺️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med superfin OUL! :klemmer: Så fint bilde av jenta di ❤️

Jeg visste også akkurat når min EL var, men ble satt tilbake 5 dager. Men sånn er det visst bare - foster vokser i rykk og napp og da er det størrelsen som skal tas hensyn til. Så blir riktig å forholde seg til OUL-termin fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...