nilci Skrevet 27. mai Forfatter #501 Del Skrevet 27. mai 13dpo og jeg synes ikke testen er så mye sterkere. Vet ikke. Har en liten følelse på at det ikke går bra. Må jo være vår tur å oppleve noe kjipt snart.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 27. mai #502 Del Skrevet 27. mai Denne tiden er veldig skjør mtp urinkonsentrasjonen Så hold håpet oppe ❤️ Men ja vet, dette er en nervepirrende tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 27. mai Forfatter #503 Del Skrevet 27. mai Jeg er offisielt gal 😅 men jeg tror det at jeg testet på nytt nå i kveld har roet meg litt ned. Tror strekene er sterkere sammenlignet med lørdag 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 27. mai Forfatter #504 Del Skrevet 27. mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 27. mai Forfatter #505 Del Skrevet 27. mai Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 1. juni Forfatter #506 Del Skrevet 1. juni (endret) Dagens tester skuffet ikke 🥰 1 uke siden forrige digital. Har testet med strimler hver dag og sett gradvis økning. Nå er jeg ferdig med strimler. Neste test blir ny digital om 1 uke. Jeg har lite symptomer. Litt svimmel. Av og til litt murringer, men lite. Ingen blødning hittil 🤞går nesten å håper jeg skal bli litt kvalm, men det håpte jeg sist også, og når det faktisk kom så angret jeg massivt på de tankene der 😅 sist kom kvalmebølgen kastende over meg 5+5. Er nå 4+5. Jeg håper jeg skal slippe det, og at jeg skal holde ut i jobb til jeg skal i ferie om 2-3 uker. Jeg har bestilt første svangerskapskontroll hos fastlegen 20. juni. Og privat ultralyd 19. juni. Da vil jeg være 7+ noe. Ville gjerne få det unna slik at vi eventuelt kan fortelle familie det like etterpå. Om jeg blir dårlig blir det sikkert vanskeligere å skjule til da. Vi får bare ta en dag av gangen 🤭 Jeg måtte fortelle det til sjefen i går. Fordi det har store konsekvenser for organiseringen av arbeidsplassen, og akkurat nå driver man å planlegger organiseringen til den tiden jeg skal i perm. Så da følte jeg det var riktig å si det. Men andre kollegaer vet det ikke ennå, jeg tror sjefen skal klare å holde det hemmelig til jeg er klar. Det var veeeldig rart å si ordene høyt til noen andre enn samboer 😅 og jeg kjenner jeg må virkelig passe meg for hva jeg sier ellers, fordi det er såå lett å forglemme seg og si noe som gjør at de skjønner det med en gang 🤪 Endret 1. juni av nilci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 1. juni Forfatter #507 Del Skrevet 1. juni (endret) Endret 1. juni av nilci 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 1. juni #508 Del Skrevet 1. juni Så flott at det øker akkurat etter boka ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 8. juni Forfatter #509 Del Skrevet 8. juni 5+5 Dagens test viste 3+, så ser ut som det øker som det skal 🥰 Tenk om vi skal være så heldige at det går bra! ❤️ Jeg har siste uken vært mye svimmel, litt trøtt, og litt småkvalm gjennom hele dagen. Sist graviditet så kom kvalmen som kastet på meg morgenen 5+5, så det har ikke skjedd denne gangen. Håper jeg slipper å være like kvalm som sist. Har 1,5 uke igjen med jobb før ferie, det MÅ jeg klare 🤞 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 8. juni #510 Del Skrevet 8. juni Gratulerer med MAX uttelling på testen nå Masse lykke til videre ❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 13. juni Forfatter #511 Del Skrevet 13. juni Jeg er en del bekymra for tiden. Synes ikke jeg er dårlig nok. Jeg er ganske kvalm på morgenen eller gjennom dagen hvis det er lenge siden jeg har spist. Har hatt brekninger noen få ganger på morgenen, men ikke oppkast. Jeg tenkte kanskje jeg husket feil fra sist, at jeg ikke var så dårlig som jeg trodde, så gikk tilbake og las dagboken min nå. Men jeg var MYE dårligere sist. MYE! Off, kjenner dette gjør meg bekymret. Ultralyden onsdag neste uke kan ikke komme raskt nok. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 13. juni #512 Del Skrevet 13. juni Akkurat slike ting her er sånt som kan gjøre en bekymret. Skjønner deg kjempegodt Men husk at kvalme/symptomer ikke er ensbetydet med vellykket graviditet. MANGE har null symptomer i svangerskapet. Tenk på alle dem som ikke finner ut at de er gravide en gang før laangt uti. Personlig har jeg opplevd masse symptomer som kvalme m.m, men det endte i abort, samtidig som jeg har hatt vellykkede svangerskap uten noen symptomer. Mitt forrige og siste svangerskap var det første symptomet på graviditet (utenom manglende mensen da) babyspark i uke 22... ikke et eneste tegn før det. Mens med ett av mine første barn var jeg dødskvalm hele 1.trimester. Ekstreme forskjeller i de svangerskapene, men begge to like fine og friske jenter i dag ♥️ Du må rett og slett forsøke å nyte at du ikke er kvalm og dårlig, og leve livet som normalt. Gravid er du uansett 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 13. juni Forfatter #513 Del Skrevet 13. juni Amatariel skrev (5 timer siden): Akkurat slike ting her er sånt som kan gjøre en bekymret. Skjønner deg kjempegodt Men husk at kvalme/symptomer ikke er ensbetydet med vellykket graviditet. MANGE har null symptomer i svangerskapet. Tenk på alle dem som ikke finner ut at de er gravide en gang før laangt uti. Personlig har jeg opplevd masse symptomer som kvalme m.m, men det endte i abort, samtidig som jeg har hatt vellykkede svangerskap uten noen symptomer. Mitt forrige og siste svangerskap var det første symptomet på graviditet (utenom manglende mensen da) babyspark i uke 22... ikke et eneste tegn før det. Mens med ett av mine første barn var jeg dødskvalm hele 1.trimester. Ekstreme forskjeller i de svangerskapene, men begge to like fine og friske jenter i dag ♥️ Du må rett og slett forsøke å nyte at du ikke er kvalm og dårlig, og leve livet som normalt. Gravid er du uansett 🥰 Takk for støttende ord ❤️ og jeg er selvfølgelig fullt klar over at graviditeter kan være så forskjellige, også for samme person, men klarer liksom ikke helt å slippe den uroen jeg kjenner inni meg. Føler på meg at noe er galt liksom. Men jeg er jo kronisk pessimist da, så prøver å si til meg selv at det bare er pessimisten i meg 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 19. juni Forfatter #514 Del Skrevet 19. juni 7+2 Da har vi vært på privat ultralyd. Det var et lite knøtt der heldigvis 😍 Han målte til 7+1, men vet at det der kan variere så ble ikke stressa av at det var en dag under. Hjertet slo, og vi fikk ta video av hjertelyden ❤️ I morgen er det første svangerskapskontroll hos fastlegen. Jeg er veeeeldig kvalm nå. Kastet opp noen morgener, men går mest i kvalme, brekninger og trøtthet. Tror jeg skal be legen om noe kvalmestillende i morgen. Vi skal ut å reise fredag. Jeg pleier å bli mega flysyk, så tipper jeg kommer til å kaste opp hele veien. Det blir gøy.. 😩 vurderer å bruke Postafen, eller eventuelt en annen kvalmestillende jeg får av legen i morgen. Brukte Postafen litt sist svangerskap, men da ble jeg helt zombie. Ikke like gøy å være zombie på lang flyreise med 2-åring, men bedre enn å kaste opp kanskje 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 19. juni Forfatter #515 Del Skrevet 19. juni 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 19. juni #516 Del Skrevet 19. juni Åå lille knøttet! Så deilig med hjerteslag og alt fint ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 13. juli #517 Del Skrevet 13. juli Følger deg! Gratulerer med graviditet! Er selv gravid med nr 2, og har også termin i februar ❄️☃️ Er kjempedårlig, kvalm og trøtt selv 🥺 Bare ber om at det snart letter! Hvordan har du det nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 13. juli Forfatter #518 Del Skrevet 13. juli Wera1 skrev (2 timer siden): Følger deg! Gratulerer med graviditet! Er selv gravid med nr 2, og har også termin i februar ❄️☃️ Er kjempedårlig, kvalm og trøtt selv 🥺 Bare ber om at det snart letter! Hvordan har du det nå? Så gøy at vi ligger likt! Dagene mine går litt opp og ned. Hadde en dag eller to hvor jeg var i god form, og håpte at det skulle bety at det var på vei til å gå over. Men dagen etterpå var det verre en noen gang 🤭 men veldig varierende dager. I dag var ok heldigvis. Er veldig spent på hvordan det skal gå når ferien er over 🤞 Bruker Xonvea, som jeg tror har fungert litt. Men har måttet trappe ned til bare kveldsdose, siden den har varseltrekant og dermed ikke kan kjøre eller jobbe med den på dagtid. Var du like dårlig i første svangerskap? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 14. juli #519 Del Skrevet 14. juli nilci skrev (17 timer siden): Så gøy at vi ligger likt! Dagene mine går litt opp og ned. Hadde en dag eller to hvor jeg var i god form, og håpte at det skulle bety at det var på vei til å gå over. Men dagen etterpå var det verre en noen gang 🤭 men veldig varierende dager. I dag var ok heldigvis. Er veldig spent på hvordan det skal gå når ferien er over 🤞 Bruker Xonvea, som jeg tror har fungert litt. Men har måttet trappe ned til bare kveldsdose, siden den har varseltrekant og dermed ikke kan kjøre eller jobbe med den på dagtid. Var du like dårlig i første svangerskap? Kjenner meg igjen i dager som går opp og ned. Håper det letter snart for deg, og spesielt når ferien er over! Skal teste Xonvea for første gang i kveld, håper den tar den verste kvalmen! I første svangerskap var jeg uggen, og husker jeg reagerte på diverse lukter 🤢 Men ikke på langt nær så kvalm som jeg er i dette svangerskapet. I tillegg er det jo selvfølgelig litt ekstra slitsomt når man har et barn fra før denne gang 🤭 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 1. august Forfatter #520 Del Skrevet 1. august (endret) 13+3 I dag har vi vært på tidlig ultralyd! Jeg har vært skikkelig nervøs! Kvalmen har liksom gitt seg litt gradvis siste ukene, og så har jeg liksom kjent så lite nedi magen. Forventet liksom at jeg skulle kjenne at det var litt «fullere» der nede liksom? 🤭 så jeg hadde forberedt meg litt på hva som kunne skje i dag.. Men alt var helt strålende fint! 🥰 Alle organer var der de skulle. Den lille sparket og manøvrerte inni der, smattet og suttet på hendene. Og hjertet slo ❤️ Ut fra målinger estimerte hun 13+6, så det tyder jo på at den har vokst det den skal og litt til. Blir vel like stor som storesøstra tenker jeg 😰😂 Hun klarte ikke se kjønnet, så satser på de klarer å se det på neste ultralyd! Endret 1. august av nilci Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå