Annabel Skrevet 3. januar 2022 #461 Del Skrevet 3. januar 2022 Ååh, så godt å lese at alt var bra med lille frøkna! ❤️ Så godt at du ringte inn og ble tatt på alvor! Det er såå viktig å heller ringe ringe fem ganger for mye enn en gang for lite - det kan være helt avgjørende. Heldigvis viser jo alt seg å være helt fint i de aller fleste tilfellene, men det er så viktig å få utelukke at det er noe alvorlig🥰 Tenk, nå er vi i året vi skal møte spirene våre, snart bare et par måner unna Hvor sprøtt er ikke det?! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 3. januar 2022 #462 Del Skrevet 3. januar 2022 nilci skrev (På 20.12.2021 den 7.15): 29+0. I går kveld var vi en tur på fødeavdelingen. Jeg hadde kjent veldig lite liv gjennom hele dagen, typ bare 4-5 ganger med små svake spark. Og dette er jo mye mindre enn jeg pleier å kjenne. Så jeg la meg ned på venstre side etter jeg hadde spist noen mandariner, og kjente da ingenting på 1 time. Så da ringte jeg, og de ville ha meg inn for en sjekk. Når vi kom frem så fant hun hjertelyden med en gang, og selvfølgelig begynte da lillejenta å sparke mye 😅👌 lå med ctg i en halv time hvor jeg registrerte sparkene jeg kjente. To jordmødre var veldig fornøyd med målingen, så det var ikke nødvendig med mer undersøkelser jeg følte meg jo superdum, men de var veldig greie og sa at det var helt riktig å ringe og at jeg ikke måtte nøle med å ringe igjen! Så det føltes fint. Hadde jeg kjent de sparkene før jeg ringte så hadde jeg jo ikke ringt 🙊 menmen! Da har vi fått opplevd hvordan dette foregår også. Viser seg at hun har snudd seg 180 grader rundt og nå ligger med hodet nedover. Så da har hun kanskje sparket oppover og bakover hvor morkaken min ligger ☺️ Jeg håper vi går tilbake til å kjenne så mye bevegelser som jeg har gjort hittil, for hvis jeg skal kjenne SÅ lite fremover så vil jeg nok være bekymra resten av svangerskapet, og det er veldig lenge 😅🙊 Kom bare tilfeldig innom deg her, men får slenge inne en kommentar allikevel. Jeg gikk på sånn gravid-yoga og endte også opp på føden etter at bevegelsesmønstret plutselig endret seg fra maks fart til svært lite en kveld... etter yoga 😛 Måtte jo bare ringe inn. Men alt var fint, fikk ctg måling og ultralyd, jeg var over 30 uker på vei, kanskje rundt 36 uker faktisk. Lite plass inni der. Men viste seg at om man står lenge nok bøyd "opp-ned" kan selv digre babyer klare å snu seg helt rundt og fra utovervendt til innovervendt. Hun fikk faktisk snudd seg tilbake i normalt leie også på et eller annet vis etter en uke eller noe. Jeg slutta med den øvelsen i yogaen for å si det sånn, kan ikke ligge på føden etter hver yoga-time liksom. Litt komisk, Men man MÅ jo sjekke når det plutselig endrer seg, selv om årsaken veldig ofte nok er at de har snudd seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #463 Del Skrevet 3. januar 2022 (endret) … Endret 3. januar 2022 av nilci Dobbelpost Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 3. januar 2022 Forfatter #464 Del Skrevet 3. januar 2022 Annabel skrev (11 timer siden): Ååh, så godt å lese at alt var bra med lille frøkna! ❤️ Så godt at du ringte inn og ble tatt på alvor! Det er såå viktig å heller ringe ringe fem ganger for mye enn en gang for lite - det kan være helt avgjørende. Heldigvis viser jo alt seg å være helt fint i de aller fleste tilfellene, men det er så viktig å få utelukke at det er noe alvorlig🥰 Tenk, nå er vi i året vi skal møte spirene våre, snart bare et par måner unna Hvor sprøtt er ikke det?! våren14 skrev (11 timer siden): Kom bare tilfeldig innom deg her, men får slenge inne en kommentar allikevel. Jeg gikk på sånn gravid-yoga og endte også opp på føden etter at bevegelsesmønstret plutselig endret seg fra maks fart til svært lite en kveld... etter yoga 😛 Måtte jo bare ringe inn. Men alt var fint, fikk ctg måling og ultralyd, jeg var over 30 uker på vei, kanskje rundt 36 uker faktisk. Lite plass inni der. Men viste seg at om man står lenge nok bøyd "opp-ned" kan selv digre babyer klare å snu seg helt rundt og fra utovervendt til innovervendt. Hun fikk faktisk snudd seg tilbake i normalt leie også på et eller annet vis etter en uke eller noe. Jeg slutta med den øvelsen i yogaen for å si det sånn, kan ikke ligge på føden etter hver yoga-time liksom. Litt komisk, Men man MÅ jo sjekke når det plutselig endrer seg, selv om årsaken veldig ofte nok er at de har snudd seg. Hihi ja jeg ble litt bekymra den dagen, men jeg VET jo at de ofte snur seg akkurat i de ukene her 🙊 Det har heldigvis tatt seg opp igjen med bevegelser nå, merker at hun er blitt større og at det er litt mindre plass inni der, men fortsatt veldig ofte bevegelser/romstering, og det er såå koselig! 🥰og ja, tenk at det er i år vi skal få møte de små tuppene våre!! Bare seks arbeidsuker igjen til permisjon, og ni uker til termin. DET er helt sykt! 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 13. januar 2022 Forfatter #465 Del Skrevet 13. januar 2022 32+3 Nå begynner jeg virkelig å merke at jeg har kommet langt i svangerskapet. Bare 8 uker til termin! Det er helt sykt! Men det er egentlig ikke før de siste ukene at jeg føler at jeg virkelig er gravid 😅 Magen står rett ut (synes jeg da, men noen sier fortsatt at de synes jeg ikke har så stor mage ennå🤷♀️). Jeg er høy og forholdsvis bred fra før, så jeg har sikkert hatt god plass til livmoren før den ble så stor at den eneste veien den kunne vokse var fremover 😂 venninnen min som også er gravid er 30 cm lavere enn meg, og med henne buler det soleklart mer, så kan forstå hvorfor noen sier jeg ikke er så stor ennå. Men jeg synes magen blir mer og mer i veien, så jeg aner virkelig ikke hvordan det skal gå i 8 uker til 😅🤷♀️ Jeg er forferdelig trøtt og sliten, og sover ekstremt dårlig. Jeg får såå vondt i hoftene når jeg ligger i sengen. Sover på gjesterommet med gravidputen på ene siden av meg, og en ekstra dyne som støtte på andre siden, men allikavel så finner jeg aldri en komfortabel posisjon i sengen. Det eneste jeg vil er å enten ligge på magen eller ryggen, men det kan jeg jo ikke 😫 så sånn går jo nettene. Merker det er virkelig tiltak å stå opp om morgenen etter enda en natt med dårlig søvn, men smertene i hoftene gjør jo at jeg ikke kan ligge lenger uansett 😣 Jeg regner med at hoftesmertene på natten har sammenheng med bekkenet, men heldigvis har jeg forholdsvis lite plager med bekkenet på dagtid. Jeg har begynt å kjenne meg litt støl i lyskene de siste dagene, kanskje det er begynnelsen på noe bekkenplager? Og for to dager siden flyttet jeg på utemøblene fordi det var meldt storm, og da kjente jeg det litt ekstra i korsryggen like etterpå, men også litt i går. Så kan hende jeg så smått begynner å kjenne på bekkenplager 🤔 Kynnerene har blitt gradvis mer hyppige, men kan ikke si jeg er veldig plaget med det heller. De kommer stort sett ved aktivitet/gåing. Noen ganger må jeg ta noen sekunder pause i gåingen fordi det strammer sånn, men er ikke direkte smertefullt, og det gir seg raskt, og aldri mindre enn 15 min mellom ☺️ Noen ganger, når jeg ikke stopper, så kan kynneren gå over til sterke smerter i høyre side av magen. Dette har skjedd noen få ganger på kjøpesenteret, og det er SÅ vondt! Den ene gangen trodde sikkert folk jeg var i fødsel 😅 måtte stoppe sånn hver femte meter og tok meg til magen og pustet 🤣 men måtte jo handle ferdig, så måtte bare fortsette. Jordmor sier dette er ligamentsmerter, og jeg synes det passer ut fra beskrivelsen på internett, men AU 😅🙊 skjer heldigvis ikke altfor ofte! Liv kjenner jeg mye av hver dag, det er så koselig! Noen ganger er faktisk sparkene vonde nå, så merker at hun vokser seg sterk 🥰 Jeg var til jordmor i dag, og alt var fint. Hun ligger med hodet nedover, men har selvfølgelig ikke festet seg helt ennå. Satser på hun forblir med hodet nedover. Vil virkelig ikke ha setefødsel! Jeg nærmer meg 15kg opp, men merker at jeg bryr meg litt mindre om dette enn jeg trodde jeg kom til å gjøre. Mest sannsynlig vil jeg nærme meg eller bikke 20kg før svangerskapet er over, menmen! Vi får ta det gradvis ned etterpå. Håpet mitt er at småbarnslivet er så tøft og travelt at jeg ikke skal ha tid til å spise hele tiden haha 🤣👌 De fleste innkjøp er ferdig. Mangler bare litt klær og ting til stellebordet, det tror jeg at vi skal prøve å få fikset denne eller neste helg. Føler behov for å ha alt klart nå snart, siden jeg ikke vet hvor mye jeg orker fremover ☺️ Samboer skriver også master ved siden av jobb, så han heller har nok ikke allverden med ork fremover, så tror vi gjør lurt i å bare få alt ferdig nå snart 😊 Konklusjonen blir jo at jeg har det relativt fint! Bortsett fra søvnmangelen har jeg ganske lite plager. Jeg var ikke i veldig god form før svangerskapet, så trodde egentlig at jeg skulle få mer plager enn jeg har.. spesielt ryggen forventet jeg skulle bli vondere. Så jeg priser meg lykkelig for hver dag som går hvor jeg fungerer relativt greit 😊 håper jeg klarer å stå i full jobb til permisjonen starter om 4,5 uke. Foreløpig ser det bra ut! Jinxer det vel nå tenker jeg 🤓🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 14. januar 2022 #466 Del Skrevet 14. januar 2022 Whoo over 32 uker! Ikke rart du begynner å kjenne på det nå! 😄 Håper bekkenet ikke gir deg mer plager enn du allerede har Mange sier det ikke går over før babyen er født, men kan i alle fall håpe at det holder seg standby fra nå av. Lykke til med siste måned på jobb for din del, og masterskrivingen til mannen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 4. februar 2022 Forfatter #467 Del Skrevet 4. februar 2022 35+4 Nå eskalerer ting virkelig, både på godt og vondt.. Mest vondt, sliter en del nå.. Magen vokser i en forrykende fart, og nå synes jeg egentlig den bare er i veien. Den er tung, stram og ubehagelig. Første tegn til strekkmerker på hoftekammene har ankommet. Bare jeg går pittelittegrann får jeg kynnere, hvis jeg ikke kan stoppe etter en liten stund eskalerer de til ligamentsmerter. Beveger meg sååå sakte nå, alt er tungt, og får smerter i rygg og lyske om jeg står eller går for mye. Jeg har høy puls hele tiden, og føler meg mer og mer tungpustet. Får nesten panikkfølelse når jeg føler jeg ikke får puste skikkelig, og vet det bare vil bli verre jo mer magen vokser oppover. Jeg er også svimmel hele tiden. Er bare så forferdelig sliten og utmattet nå, og vet faktisk ikke hvordan i allverden jeg skal klare FEM uker til, kanskje MER hvis jeg går over termin (noe jeg sikkert gjør)!! 😞 jeg har siste tre ukene vært 20% sykmeldt. Hadde jeg ikke vært selvstendig næringsdrivende hadde jeg vært 100%, helt sikkert. Jeg har fire dager jobb neste uke og to-tre dager med jobb uken etter, så er det ENDELIG permisjon. Det skal bli så deilig!! Akkurat nå går all energi bare til å holde hodet over vann for å fullføre siste jobbukene, og klarer liksom ikke fokusere på babyting lenger, og det synes jeg er veldig kjipt og trist 😔 heldigvis er det fortsatt mye bevegelser i magen, og vi gleder oss sååå mye til å treffe henne! 🥰 jeg bare håper ikke det blir lenge til, for nå er ting veldig tungt og vanskelig 😔 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
våren14 Skrevet 4. februar 2022 #468 Del Skrevet 4. februar 2022 Hei! Leste siste innlegget og kan kommentere på noe som kanskje er til trøst. Kan heller hende du er på maks av ubehag, det kan faktisk bedres mot fødsel. Som deg slet jeg med tung pust selvsagt, med armer og bein omtrent oppi halsen, halsbrann, smerter og treg gange osv osv akkurat på samme tid. Men så skled babyen nedover og la seg tilrette ved «utgangen», og da ble alt endel lettere. Smertene forsvant endel, det ble mye lettere å puste osv. kjente stor endring en dag og det ble bekreftet på neste kontrlll hos jordmor at hodet var festet og alt lå klart. Det var sånn uke 37 eller noe. Hun kom i uke 39. Nr to lå høyt omtrent til fødsel, så der vedvarte plagene mer. men kan være ting faktisk endrer seg snart, til det bedre. Uansett, magisk å trekke pusten med baby PÅ brystet, ikke PÅ lungene mine, haha. Det er helt sikkert. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 9. februar 2022 #469 Del Skrevet 9. februar 2022 Så kjekt med en oppdatering fra deg ❤️ Synd å lese at du merker at det blir mye tyngre nå, uten ordentlig mulighet for å kunne bli sykemeldt Jeg kjenner også på at kropp og hode har det tyngre om dagen, og er også ekstremt spent på hvordan de neste ukene kommer til å bli. Slo meg akkurat at dersom jeg går maks på overtid er det ca. hele 7 uker igjen av graviditeten! Det er altfor, altfor lenge!😂 Jeg må innrømme at jeg håper å føde litt før tiden, sånn kanskje en uke inn i permisjonen Jeg ble 60% sykemeldt nå nylig, og kjenner at selv 40% jobb er i meste laget nå (for bare en liten stund siden ville det vært ekstremt lite)... Så du har virkelig all min sympati! Det høres ut som om det skal bli utrolig deilig og riktig for deg med permisjon nå veldig snart. Håper du klarer å slappe heelt av og lade opp batteriene til frøkna kommer❤️ Du skal se at det å legge fra seg tankene om jobb, og bare kunne fokusere på deg selv og mini, kommer til å gjøre underverker for kroppen🌸 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #470 Del Skrevet 9. februar 2022 våren14 skrev (På 4.2.2022 den 22.10): Hei! Leste siste innlegget og kan kommentere på noe som kanskje er til trøst. Kan heller hende du er på maks av ubehag, det kan faktisk bedres mot fødsel. Som deg slet jeg med tung pust selvsagt, med armer og bein omtrent oppi halsen, halsbrann, smerter og treg gange osv osv akkurat på samme tid. Men så skled babyen nedover og la seg tilrette ved «utgangen», og da ble alt endel lettere. Smertene forsvant endel, det ble mye lettere å puste osv. kjente stor endring en dag og det ble bekreftet på neste kontrlll hos jordmor at hodet var festet og alt lå klart. Det var sånn uke 37 eller noe. Hun kom i uke 39. Nr to lå høyt omtrent til fødsel, så der vedvarte plagene mer. men kan være ting faktisk endrer seg snart, til det bedre. Uansett, magisk å trekke pusten med baby PÅ brystet, ikke PÅ lungene mine, haha. Det er helt sikkert. Takk for oppmuntrende ord! Nå er det virkelig tungt, så nå bare venter jeg på den dagen hun synker nedover 😅 kjenner jeg meg selv rett så finner jeg sikkert mye å klage for da også (både press nedover, hyppig dobesøk osv) 🙊😜 gleder meg sånn til at hun er utenpå brystkassen, og ikke inni slik som det føles som nå 🤩 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 9. februar 2022 Forfatter #471 Del Skrevet 9. februar 2022 Annabel skrev (6 timer siden): Så kjekt med en oppdatering fra deg ❤️ Synd å lese at du merker at det blir mye tyngre nå, uten ordentlig mulighet for å kunne bli sykemeldt Jeg kjenner også på at kropp og hode har det tyngre om dagen, og er også ekstremt spent på hvordan de neste ukene kommer til å bli. Slo meg akkurat at dersom jeg går maks på overtid er det ca. hele 7 uker igjen av graviditeten! Det er altfor, altfor lenge!😂 Jeg må innrømme at jeg håper å føde litt før tiden, sånn kanskje en uke inn i permisjonen Jeg ble 60% sykemeldt nå nylig, og kjenner at selv 40% jobb er i meste laget nå (for bare en liten stund siden ville det vært ekstremt lite)... Så du har virkelig all min sympati! Det høres ut som om det skal bli utrolig deilig og riktig for deg med permisjon nå veldig snart. Håper du klarer å slappe heelt av og lade opp batteriene til frøkna kommer❤️ Du skal se at det å legge fra seg tankene om jobb, og bare kunne fokusere på deg selv og mini, kommer til å gjøre underverker for kroppen🌸 Fødsel en uke inn i permisjonen hadde vært magisk 😅👌 jeg tviler jo på at det skjer, siden EL-dato ga termin 14. mars og ikke 10. mars som jeg ble satt frem til på OUL. Så må nesten forberede meg på overtid, hvis ikke vil nok dagene bli uendelig lange 😣 fikk høre av moren min at både jeg og broren min ble født noen dager til en uke før termin da, så sånn sett KAN det jo være håp 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 17. februar 2022 Forfatter #472 Del Skrevet 17. februar 2022 37+3 Den magiske og etterlengtede dagen er endelig her! 37+3, og bare tre uker til termin!!🤩🙊 og ikke minst: første dag av permisjonen 😍👌 I går når jeg kom hjem fra jobb var jeg helt kake. Ble ikke laget den middagen vi hadde planlagt, samboer måtte dra å hente en pizza 😅 når klokka bikka 19 gikk jeg opp og la meg 😜 føltes litt som de gangene jeg hadde eksamensperiode på studiet. Man bare sto på og sto på, og merket ikke hvor sliten man faktisk var, men når siste eksamen var unnagjort så kom reaksjonen🙊 det skal bli såå deilig å bare få tid til meg selv, forberedelser og babytanker ☺️ Kjenner daglig godt med liv, veldig annerledes bevegelser siden det begynner å bli veldig trangt inni der, men hun åler seg rundt om kring 🥰 Jeg troor kanskje hun har sunket mer ned i bekkenet siste uken. Kanskje ikke festet seg, men merker mer ubehag og stikninger nedover i bekken og i skjeden, og kanskje ikke fullt så mye tungpust og ubehag oppover mot brystkassen? Noe jeg ikke liker såå godt er at jeg har blitt veldig hoven i føttene og hendene. Sokkemerket kommer raskt, egentlig i løpet av formiddagen 🙊 fingrene mine er så tykke de aldri før har vært, og hver natt våkner jeg av symptomer på karpaltunnelsyndrom med smerter, nummenhet og kraftsvikt i hendene. Skikkelig ekkelt, menmen, ikke noe man får gjort med det 😊 jeg tror ikke jeg er så hoven at jeg burde være bekymra for f.eks svangerskapsforgiftning, siden det har kommet veldig gradvis, blodtrykket har alltid vært fint, og aldri hatt antydning til proteiner i urinen hittil. Skal til jordmor i morgen uansett, så da får vi jo ny sjekk da. Planen for i dag er full avslapning. Føler egentlig på at jeg må forberede forberede forberede, men tror nok at dagen i dag skal gå til kun sofaligging ☺️ Forberede ting kan jeg gjøre neste uke hihi 🙊 Kan hende jeg skal pakke siste rest av fødebagen. Hva gjør egentlig dere andre med typ toalettsaker, ørepropper, mobilladdere og snacks til fødebagen? Dette er jo ting vi bruker helt opp til vi sikkert skal reise innover mot sykehuset (ikke snacks da, men toalettsaker og ørepropper osv).. kjøper dere inn dobbelt og har det klart i bagen? Eller prøver dere bare å huske å ta det med ekstra når riene står på? 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 21. februar 2022 #473 Del Skrevet 21. februar 2022 Hurra for offisiell permisjon! Så stas 😄 Nyt dagene du får uten jobb og før baby kommer! Jeg har alltid pakket bag'en ferdig så godt som mulig på forhånd. Men som du sier så er det mange ting man ikke kan pakke ned før man drar. Da har jeg skrevet en fysisk lapp og lagt øverst i kofferten. Hva som mangler i kofferten er ikke noe man ønsker å tenke på midt under rier nei Og i 2 av 3 tilfeller her hos meg så er det mannen som har pakket ferdig det siste, så han har jo vært helt avhengig av god veiledning. Det har fungert veldig bra! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 21. februar 2022 Forfatter #474 Del Skrevet 21. februar 2022 Amatariel skrev (1 time siden): Hurra for offisiell permisjon! Så stas 😄 Nyt dagene du får uten jobb og før baby kommer! Jeg har alltid pakket bag'en ferdig så godt som mulig på forhånd. Men som du sier så er det mange ting man ikke kan pakke ned før man drar. Da har jeg skrevet en fysisk lapp og lagt øverst i kofferten. Hva som mangler i kofferten er ikke noe man ønsker å tenke på midt under rier nei Og i 2 av 3 tilfeller her hos meg så er det mannen som har pakket ferdig det siste, så han har jo vært helt avhengig av god veiledning. Det har fungert veldig bra! Hihi ja jeg tenker det blir mannen som må pakke siste rest 😅 han må nok være forberedt på å bli beordret rundt av en gretten og sur dame i smerter 🙋♀️🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 25. februar 2022 #475 Del Skrevet 25. februar 2022 Hurra!! Nyyyt permisjonen og full avslapping kjære deg😍 Tenk, endelig er vi her - like ved målstreken!🥳 Jeg testet så klart positivt for korona i dag på min siste arbeidsdag - hvor typisk er ikke det?!😂😭 Angående pakking av fødebagen tenker jeg å bare legge tannbørste og andre toalettsaker som brukes jevnlig i bagen når jeg merker at riene starter (de kan jo være veldig uregelmessige og komme med lange mellomrom i starten)🙈 Hvis jeg skulle gå helt i blackout-modus fra starten av håper jeg at samboeren min husker på å legge det i bagen for meg🤣 Sikkert ikke dumt med en liten huskelapp da nei🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 25. februar 2022 Forfatter #476 Del Skrevet 25. februar 2022 Annabel skrev (1 time siden): Hurra!! Nyyyt permisjonen og full avslapping kjære deg😍 Tenk, endelig er vi her - like ved målstreken!🥳 Jeg testet så klart positivt for korona i dag på min siste arbeidsdag - hvor typisk er ikke det?!😂😭 Angående pakking av fødebagen tenker jeg å bare legge tannbørste og andre toalettsaker som brukes jevnlig i bagen når jeg merker at riene starter (de kan jo være veldig uregelmessige og komme med lange mellomrom i starten)🙈 Hvis jeg skulle gå helt i blackout-modus fra starten av håper jeg at samboeren min husker på å legge det i bagen for meg🤣 Sikkert ikke dumt med en liten huskelapp da nei🥰 Ånei, så kjipt med korona da!! Også på siste dagen 🙊 typisk! Akkurat toalettsaker så endte vi opp med å bare kjøpe inn reisestørrelser av ting eller så har vi fylt i sånne småflasker. Så de ligger klar 😊 Så nå er det egentlig bare ørepropper igjen, men det er jo ikke krise å glemme heller ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 28. februar 2022 Forfatter #477 Del Skrevet 28. februar 2022 39+0 Får vel skrive ei lita oppdatering. Bikket 39 uker i dag, og kan ikke tro at det bare er 10 dager til termin!! 😱 hvor ble de siste ukene av?! Formen generelt er bedre nå når jeg har permisjon, mindre trøtt og sliten, så arbeidspresset hadde nok MYE å si for hvor sliten jeg var for noen uker siden. Men jeg har en god del mer ubehag i magen nå. Merker at hun er tyngre og presser i alle retninger 🙊 Har intermitterende brennende mens-lignende smerter i nedre del av magen og av og til korsryggen. Ligner ikke heelt på kynnere, men absolutt ikke rier heller. I følge jordmor er nok dette at hun prøver å komme seg nedover forbi øvre bekkenring, og at det er denne som brenner når den løsner/strekker seg. Jeg merker at hun har falt litt nedover, men hodet har dessverre ikke festet seg ennå. Så lite som tyder på at ting er på gang foreløpig 🤷♀️ Kunne så innmari ønske hun kom før tiden! Begynner å bli veldig lei av ubehag, og vi er veldig utålmodige på å få treffe lille gullet i magen 💞🥰 Hadde en av de siste jordmortimene i dag. Alt var fint, både fosterlyd, urin og blodtrykk 🥰 SF-målet har hele veien lagt i øvre normalområdet, og de to siste gangene har det i tillegg sett ut som at kurven var på vei oppover og ut av normalområdet! Men i dag hadde det roet seg, og kurven gikk pittelitt nedover igjen. Jordmor var fornøyd, sa at dette er vanlig når de synker litt ned i bekkenet 😊 Ellers tror vi at vi har alt klart. Fødebagen er pakket og ligger i bagasjerommet. Bilstolen er montert. Alt av møbler, bleier, kluter, babyolje, d-vitamindråper, paracet, ammeinnlegg, brystpumpe, tåteflaske, en pakke MME i tilfelle ammingen skjærer seg, klær, badekar osv er klart, tror ikke det finnes en eneste ting vi ikke har kjøpt inn 😅🤪 har sikkert alt for mye, men den store frykten er at noe skal gå galt midt på natten når butikkene ikke er åpne hihi 😬 🙊 Nå skal jeg bare prøve å nyte den siste tiden før det braker løs. Prøver å forberede meg på at det blir overtid, og tenke positive tanker om at det ikke gjør noe med et par dager/uker fra eller til, hun kommer til slutt ☺️ Enklere sagt enn gjort! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. februar 2022 #478 Del Skrevet 28. februar 2022 Åh føler jeg selv nettopp var 39 uker, så kan levende forestille meg hvordan du har det nå! Håper du slipper å vente lengre nå på å få møte din lille prinsesse ❤️ Det er veldig fint å komme til 'den andre siden'. Masse lykke til med innspurten! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 28. februar 2022 Forfatter #479 Del Skrevet 28. februar 2022 Amatariel skrev (33 minutter siden): Åh føler jeg selv nettopp var 39 uker, så kan levende forestille meg hvordan du har det nå! Håper du slipper å vente lengre nå på å få møte din lille prinsesse ❤️ Det er veldig fint å komme til 'den andre siden'. Masse lykke til med innspurten! Tusen takk! ❤️ Det er rart hvordan det fortsatt føles uvirkelig at vi innen tre uker fra nå vil sitte her med en baby 😨 som vi har ansvar for.. selv om jeg kjenner henne i magen hele tiden, så klarer ikke hjernen helt å skjønne at dette er en baby som kommer ut om bare en liten stund. Kan bare tenke meg hvor uvirkelig det er for samboer 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 10. mars 2022 Forfatter #480 Del Skrevet 10. mars 2022 40+3 Den store termindagen er her, og ingen baby 😅 Har nettopp kommet hjem fra kontroll på sykehuset. Hos jordmor på tirsdag var der spor av proteiner og litt høyt blodtrykk, så hun henviste meg til sykehuset. De ringte i går og sa vi skulle komme for innleggelse i dag. Så dere kan jo tro vi var spente, fikk enda mindre søvn i natt enn vanlig 😅 men i dag på sykehuset var blodtrykket helt fint, og spor av proteiner brydde de seg visst ikke om. Så da gjorde de ikke noe med tanke på igangsetting eller lignende. De gjorde en ultralyd, hvor alt så bra ut med lillegullet 🥰 hun ble estimert til å være stor, hele 4300g, men dette hadde vi egentlig forventet ettersom hvordan hun kjennes ut utenfra. Men gynekologen mente at normal vaginal fødsel skulle gå helt fint siden jeg er ganske høy og dermed sannsynlig bredt bekken 😅 så ut fra størrelsen blir det heller ikke satt i gang tiltak. Så fra å gå fra beskjed om innleggelse og forventninger om at vi kanskje ble satt i gang i dag, så er vi nå tilbake til start og må bare smøre oss med tålmodighet 😝 ordinær trivselskontroll blir mandag over helgen, men håpet er jo at fødselen starter av seg selv før det. Hun trenger jo absolutt ikke vente lenger og bli ENDA større 🤪🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå