Lykkefrø Skrevet 20. september 2021 #401 Del Skrevet 20. september 2021 Vil veldig gjerne følge deg her inne! Så koselig med innkjøp til babyen! Lurt å bestille nå som det var salg på det dere ønsket dere. Stokke har et nydelig utvalg! Håper tiden fremover går fortere for deg, og at det du snart kan få kjenne de første tegnene til liv i magen. 🥰 Skjønner godt at du gleder deg til det. Det høres helt magisk ut! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 20. september 2021 #402 Del Skrevet 20. september 2021 (endret) nilci skrev (På 19.9.2021 den 10.14): men siste uken har gått så innmari sakte! Føler jeg har vært gravid i en evighet allerede, også ser jeg så lite på magen og kjenner ingen bevegelser osv. Føler jeg er i en slags mellomtilstand, hvor kvalmen fra første trimester stort sett er borte, og magen som vil komme i andre trimester ennå ikke viser så tydelig. Så nå er det faktisk dager hvor jeg glemmer jeg er gravid 🙊 Det er ikke lenge siden jeg kunne skrevet aakkurat det samme, så jeg forstår deg godt nå Men ikke alt for lenge til OUL nå, og så kommer bevegelsene snart og da blir gravidlivet mye bedre! Endret 20. september 2021 av Amatariel Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 20. september 2021 Forfatter #403 Del Skrevet 20. september 2021 Amatariel skrev (55 minutter siden): Det er ikke lenge siden jeg kunne skrevet aakkurat det samme, så jeg forstår deg godt nå Men ikke alt for lenge til OUL nå, og så kommer bevegelsene snart og da blir gravidlivet mye bedre! Ja, jeg gleder meg sååå til jeg kjenner bevegelsene! Det blir så sykt koselig 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 23. september 2021 Forfatter #404 Del Skrevet 23. september 2021 15+6. Ny uke i morgen, og hadde min andre time med jordmor i dag. Hun virker som en dyktig jordmor Alt av undersøkelser var fine, og heldigvis en veldig fin og sterk fosterlyd 🤩🥰 nå er det bare 0,6% sjanse for abort, så nå tror jeg at jeg skal klare å slappe litt mer av videre. Jeg synes det er så vanskelig å tro på at det faktisk er en liten baby inni meg 🙉 tror sikkert ikke på det før den er ute hihi! 😆 det neste nå blir OUL 19. oktober også ny time med jordmor uken etterpå. Vi hadde avtalt fra før at hvis hjertelyden var fin i dag, så skulle vi bestille barnevogn med bilstol. Jeg tror vi ender opp med Britax smile 3. Det stod mellom den, Emmaljunga NXT90, Bugaboo fox 2 eller 3 eller Cybex priam. NXT90 syns vi var for stor og tung, selv om det var den som føltes mest «stødig» av de. Bugaboo synes vi ikke var noe fin estetisk, og også litt vinglete/slarkete. Cybex Priam hadde en helt sykt tung bag-del. Britax følte vi var en fin mellomting mellom NXT90 og Fox. Den var jo ikke like stødig som NXT90, men veldig mye finere (og billigere) enn Fox OG Britax var den desidert enkleste å legge sammen/montere! Britax var så intuitiv og enkel å legge sammen og bytte mellom sportsdel/bagdel at jeg klarte det med en gang uten hjelp fra betjeningen. De andre klarte jeg nesten ikke selv om betjeningen viste hvordan 😅🙊 Jeg har forresten spurt en moderator om å flytte dagboken min til gravid-delen, så det skjer nok en gang i nærmeste fremtid Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 23. september 2021 #405 Del Skrevet 23. september 2021 Så godt at alt var fint med den lille, og at fosterlyden var sterk og fin! 🥰 Moro med vognkjøp! Håper dere blir fornøyde med valget. Synes det er så interessant å lese om tankene dine bak vognvalget. Mange her inne som står mellom nettopp disse vognene, så det er litt moro å få ett innblikk i tankene bak også. En virkelig spennende tid i vente fremover! Måtte tiden frem mot OUL gå fort!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 24. september 2021 Forfatter #406 Del Skrevet 24. september 2021 Lykkefrø skrev (8 timer siden): Så godt at alt var fint med den lille, og at fosterlyden var sterk og fin! 🥰 Moro med vognkjøp! Håper dere blir fornøyde med valget. Synes det er så interessant å lese om tankene dine bak vognvalget. Mange her inne som står mellom nettopp disse vognene, så det er litt moro å få ett innblikk i tankene bak også. En virkelig spennende tid i vente fremover! Måtte tiden frem mot OUL gå fort!! Hihi ja jeg ser at folk mener veldig forskjellig, så jeg er veldig spent på om vi gjør det rette valget! 🤞😆 men jeg så at Britax var best i test sammen med Bugaboo på en side som så ganske legit ut, der Britax var den budsjettvennlige versjonen så da blir det den, også satser vi på at vi ikke angrer hihi! Nå er problemet å velge farge 🙉😜 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 24. september 2021 #407 Del Skrevet 24. september 2021 nilci skrev (28 minutter siden): Hihi ja jeg ser at folk mener veldig forskjellig, så jeg er veldig spent på om vi gjør det rette valget! 🤞😆 men jeg så at Britax var best i test sammen med Bugaboo på en side som så ganske legit ut, der Britax var den budsjettvennlige versjonen så da blir det den, også satser vi på at vi ikke angrer hihi! Nå er problemet å velge farge 🙉😜 Åååå jeg synes Britax smile har så fine farger! Jeg elsker den som heter pure beige😍 Jeg har også sett på denne vognen, men har jo til gode å teste ut noen av dem. Foreløpig har jeg forelsket meg i Silver cross wave i fargen linen🙊 Uppa vista V2 i fargen beige synes jeg også ser veldig fin ut! Såå jeg liker tydeligvis vogner i lyse toner🤪 Jeg synes også det er veldig interessant å lese dine vurderinger av de ulike vognene! Jeg liker spesielt det du skriver om Britax vs de andre vognene, noe som gjør at den fremstår som enda mer aktuell for oss enn hva jeg tenkte i utgangspunktet. Gleder meg til å teste ut vognene i virkeligheten - ser for meg at det blir noe helt annet å ta en avgjørelse da enn kun gjennom en skjerm! Det har jo såå mye å si hvordan vognen føles å trille, legge sammen osv., samt man får se kvaliteten i stoffet og på vognen som helhet🤩 Man får vel ganske raskt en følelse av at «den her likte jeg» eller ikke ser jeg for meg:) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 24. september 2021 #408 Del Skrevet 24. september 2021 Jeg syns også det er interessant å lese dine refleksjoner! Står i det samme valget selv nå... nettopp mellom Britax smile 3 og Nxt90. Føler ingen av dem er perfekte, så blir et valg om hva jeg må "ofre". Jeg har jo eid utrolig mange vogner i min "karriere", så vet litt hva jeg liker osv. men er ikke enkelt når det hele tiden kommer nytt og bedre. Annabel: lurt å dra til fysisk butikk ja! Egentlig et must før selve kjøpet. Men jeg var denne uken for å se på begge de nevnte ovenfor, og jeg ble ikke mye klokere. Eller, ser for meg vognene bedre og slikt selvsagt nå, men i selve valget er jeg mer usikker enn noensinne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 24. september 2021 #409 Del Skrevet 24. september 2021 nilci skrev (1 time siden): Hihi ja jeg ser at folk mener veldig forskjellig, så jeg er veldig spent på om vi gjør det rette valget! 🤞😆 men jeg så at Britax var best i test sammen med Bugaboo på en side som så ganske legit ut, der Britax var den budsjettvennlige versjonen så da blir det den, også satser vi på at vi ikke angrer hihi! Nå er problemet å velge farge 🙉😜 Høres ut som Britax er et godt valg for dere synes jeg Blir spennende å høre hva du tenker når dere har fått brukt den litt. Fargevalg er vanskelig!! Men den absolutt morsomste delen synes jeg. Har siklet på barnevogner i årevis! Så mye fint, og så mange valg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Annabel Skrevet 24. september 2021 #410 Del Skrevet 24. september 2021 Amatariel skrev (1 time siden): Jeg syns også det er interessant å lese dine refleksjoner! Står i det samme valget selv nå... nettopp mellom Britax smile 3 og Nxt90. Føler ingen av dem er perfekte, så blir et valg om hva jeg må "ofre". Jeg har jo eid utrolig mange vogner i min "karriere", så vet litt hva jeg liker osv. men er ikke enkelt når det hele tiden kommer nytt og bedre. Annabel: lurt å dra til fysisk butikk ja! Egentlig et must før selve kjøpet. Men jeg var denne uken for å se på begge de nevnte ovenfor, og jeg ble ikke mye klokere. Eller, ser for meg vognene bedre og slikt selvsagt nå, men i selve valget er jeg mer usikker enn noensinne Haha, er det jeg er redd for selv - at vi faktisk ikke ender opp med å bli noe særlig klokere, men bare mer forvirret!😂 Og jeg vet at det praktiske selvfølgelig er det aller viktigste i et slikt valg, men jeg har så altfor lett å bli blendet av hva som ser «finest» ut🙄 Skikkelig irriterende. Samboeren derimot min tenker BARE praktisk, så det kan bli spennende når vi skal teste vognene🙊 Lykke til med valget Nilci! Det blir spennende å høre om hvilken farge du går for til slutt😍 Er det noen spesielle farger det står mellom så langt? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 24. september 2021 Forfatter #411 Del Skrevet 24. september 2021 Annabel skrev (3 timer siden): Haha, er det jeg er redd for selv - at vi faktisk ikke ender opp med å bli noe særlig klokere, men bare mer forvirret!😂 Og jeg vet at det praktiske selvfølgelig er det aller viktigste i et slikt valg, men jeg har så altfor lett å bli blendet av hva som ser «finest» ut🙄 Skikkelig irriterende. Samboeren derimot min tenker BARE praktisk, så det kan bli spennende når vi skal teste vognene🙊 Lykke til med valget Nilci! Det blir spennende å høre om hvilken farge du går for til slutt😍 Er det noen spesielle farger det står mellom så langt? Haha altså, der er jo der jeg er helt håpløs! Liker både lys grå, mørk grå, svart og beige 😅 jeg er verdens største vinglepetter, så tar meg sikkert hele svangerskapet å velge farge 😹 frister litt med mørk med tanke på skitt og flekker, men så synes jeg beige også var estetisk fin og blir kanskje hakket mindre varm om sommeren? 🤔 i følge google er ikke det med varme noe særlig problem med mørke farger men jeg undrer jo litt.. 🙊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 24. september 2021 Forfatter #412 Del Skrevet 24. september 2021 Amatariel skrev (4 timer siden): Jeg syns også det er interessant å lese dine refleksjoner! Står i det samme valget selv nå... nettopp mellom Britax smile 3 og Nxt90. Føler ingen av dem er perfekte, så blir et valg om hva jeg må "ofre". Jeg har jo eid utrolig mange vogner i min "karriere", så vet litt hva jeg liker osv. men er ikke enkelt når det hele tiden kommer nytt og bedre. Annabel: lurt å dra til fysisk butikk ja! Egentlig et must før selve kjøpet. Men jeg var denne uken for å se på begge de nevnte ovenfor, og jeg ble ikke mye klokere. Eller, ser for meg vognene bedre og slikt selvsagt nå, men i selve valget er jeg mer usikker enn noensinne Ja, det er nok ingen vogner som har alt man skulle ønske seg. Men jeg trooor Britax er det beste kompromisset for våre ønsker. Men altså, det er jo første barnet vårt, så vi aner jo ingenting om hva som faktisk er lurt og hva vi liker i bruk 😆 men ut fra det jeg har lest og kjent på i butikkene fysisk så virker den som en grei mellomting ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 24. september 2021 Forfatter #413 Del Skrevet 24. september 2021 (endret) Lykkefrø skrev (4 timer siden): Høres ut som Britax er et godt valg for dere synes jeg Blir spennende å høre hva du tenker når dere har fått brukt den litt. Fargevalg er vanskelig!! Men den absolutt morsomste delen synes jeg. Har siklet på barnevogner i årevis! Så mye fint, og så mange valg! Hihi ja altså, jeg ELSKER å shoppe! Og det at jeg nå har en søt liten jentebaby å shoppe for gjør jo det hele enda mer gøy 🤩😆 tror jeg må be samboer gjemme lommeboken etterhvert hihi! Endret 24. september 2021 av nilci 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lianne Skrevet 24. september 2021 #414 Del Skrevet 24. september 2021 Så deilig med fin hjertelyd ♥️🥰 Jeg synes også det er interessant å høre om tankene dine rundt vognvalg. Jeg hadde også sett meg ut Britax Smile 3, så blir spennende å høre om dere blir fornøyd om dere ender på den 😊 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 24. september 2021 Forfatter #415 Del Skrevet 24. september 2021 Lianne skrev (8 minutter siden): Så deilig med fin hjertelyd ♥️🥰 Jeg synes også det er interessant å høre om tankene dine rundt vognvalg. Jeg hadde også sett meg ut Britax Smile 3, så blir spennende å høre om dere blir fornøyd om dere ender på den 😊 ♥️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 28. september 2021 Forfatter #416 Del Skrevet 28. september 2021 16+4. Lite nytt å melde her i gården svangerskapsmessig. Prøver å kjenne etter bevegelser hele tiden, men har forløpig ikke kjent noe annet enn tarmene 😅 Vi endte opp med å bestille en svart Britax. Tenker det er mer praktisk med mørk vogn mtp flekker osv, også er vi generelt veldig glad i svart. Har mye svarte møbler f.eks 🙉 prøver å variere litt, men ender veldig ofte opp med svart hihi 🙊 Ellers har vi bestemt oss for å flytte! Vi vil nærmere familien min med besteforeldre og oldeforeldre osv, akkurat nå er det et stykke å kjøre med en fergetur, og det kan bli slitsomt i lengden. Også er mine to bestevenninner som også er gravide i samme område som familien. Så nå blir det husbygging gjennom et prosjekt som nettopp har startet, flytting og salg av vårt nåværende hus, og alt skal skje i løpet av neste sommer/vår med en nyfødt baby! Hjælp 😅🙉 tror nok ikke vi helt skjønner hva vi går til haha! Men det vil nok bli verdt det. Nå får vi drømmehuset på drømmeplassen i umiddelbar nærhet til hun ene bestevenninnen min, noe som vil si at barna vil gå i samme klasse når de kommer i skolealder ♥️ Det blir travelt og kaotisk, men verdt det! Og forhåpentligvis får jeg da noen måneder av min permisjon i nytt hus 🤞☺️ 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Amatariel Skrevet 28. september 2021 #417 Del Skrevet 28. september 2021 Oi gratulerer med flyttevalget! Det høres jo helt supert ut. Kommer til å bli kjempebra ☺️ Neste vår/sommer blir jo veldig bra. Å flytte som gravid er eller når ungen er 1 år og man er tilbake i jobb vil jeg si er tyngre. Så blir greit å få gjort dette mens du har permisjon. Og kan jo høres ut som det ligger an til å kunne få en del mulig flyttehjelp? Mtp. at dere flytter nærmere så mye familie og venner. Ang. fargevalg på vogn så er jeg veldig enig med deg! Jeg har forsøkt noen farger før (hatt brun, mørkeblå, grå), men vender alltid tilbake til sort som blir min favoritt. Har nok noe med at jeg liker å stæsje opp vogntilbehør o.l med farger heller. Slik som vognpose, navnelenke, stelleveske osv. Mye gøyere med innslag av farger enn at hele vognen er i farge. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 28. september 2021 Forfatter #418 Del Skrevet 28. september 2021 Amatariel skrev (28 minutter siden): Oi gratulerer med flyttevalget! Det høres jo helt supert ut. Kommer til å bli kjempebra ☺️ Neste vår/sommer blir jo veldig bra. Å flytte som gravid er eller når ungen er 1 år og man er tilbake i jobb vil jeg si er tyngre. Så blir greit å få gjort dette mens du har permisjon. Og kan jo høres ut som det ligger an til å kunne få en del mulig flyttehjelp? Mtp. at dere flytter nærmere så mye familie og venner. Ang. fargevalg på vogn så er jeg veldig enig med deg! Jeg har forsøkt noen farger før (hatt brun, mørkeblå, grå), men vender alltid tilbake til sort som blir min favoritt. Har nok noe med at jeg liker å stæsje opp vogntilbehør o.l med farger heller. Slik som vognpose, navnelenke, stelleveske osv. Mye gøyere med innslag av farger enn at hele vognen er i farge. Ja jeg også tenker at det blir gøy å sprite opp vognen med en fin farge på vognposen og annet tilbehør! 🥰 og du har kanskje rett at det er beste tidspunktet allikavel, selv om det nå virker veldig mye! Det jeg gruer meg mest til er det å selge det gamle huset med nyfødt baby. Det å hele tiden måtte holde huset i relativt ok orden mtp visninger og bildetaking osv 😅 jaja! Vi har heldigvis helt super familie, så jeg tviler ikke på at vi vil ha nok med hjelp ☺️ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lykkefrø Skrevet 28. september 2021 #419 Del Skrevet 28. september 2021 Gratulerer så mye med nytt hus! Så spennende å skulle bygge helt nytt! Skjønner godt at dere ønsker dere nærmere familie og venner nå som dere blir en liten familie selv. Tenk så fint det blir å kunne trille turer med venninnene dine i permisjonstiden, og at barna får bli kjent med hverandre helt fra begynnelsen. Høres ut som dere vil få det kjempe fint! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nilci Skrevet 28. september 2021 Forfatter #420 Del Skrevet 28. september 2021 Lykkefrø skrev (41 minutter siden): Gratulerer så mye med nytt hus! Så spennende å skulle bygge helt nytt! Skjønner godt at dere ønsker dere nærmere familie og venner nå som dere blir en liten familie selv. Tenk så fint det blir å kunne trille turer med venninnene dine i permisjonstiden, og at barna får bli kjent med hverandre helt fra begynnelsen. Høres ut som dere vil få det kjempe fint! Ja jeg gleder meg helt vilt 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå