AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1641 Del Skrevet 4. juni 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Er det blitt redigert siden dere skrev? For det er jo bilder av alle fire hyttene i annonsen: Skjul innhold Første bilde: Adrian og Christine Andre bilde.: Trude og Trine Tredje bilde: Anne og Jone + de to siste bildene Fjerde bilde: Kurt og Veronica Anonymkode: 152a5...efb Ja, ser det nå. Vet ikke om det har blitt endret eller om jeg bare overså den ene hytta Anonymkode: bbd2f...f6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. juni 2021 #1642 Del Skrevet 4. juni 2021 Tror prisforskjellene skyldes tomtestørrelsene og beliggenhet, og kan være litt hvor dyrt kjøkkenet er - det kjøkkenet som ble vist i linken så veldig billig ut. Anonymkode: ac846...3a6 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1643 Del Skrevet 5. juni 2021 Jeg skjønner ikke kritikken av far og datter. Anna er også ekstremt flink og kan mye. Ser ingen klage på det.. lager møbler hver gang og er nesten ferdig på dag 2(sånn det framstår på tv) Anonymkode: e72ad...c81 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1644 Del Skrevet 5. juni 2021 Kath H. skrev (9 timer siden): Skjul innhold Her står det "en av hyttene som er til salgs" og med tydelig bilde av en av deltagerhyttene... https://www.finn.no/realestate/leisuresale/ad.html?finnkode=212967396 Her spoiles det grundig hvem som ikke vinner. Edit; minst 2 hytter blir spoilet. Spoiler Hvis du ser på disse så er de eneste som ikke har fjernet utekjøkkenet Anna og Jone. Det kan jo bety noe🤷🏼♀️ Anonymkode: 1a140...be9 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gnå Skrevet 5. juni 2021 #1645 Del Skrevet 5. juni 2021 Dere som synes K (og V) er for flink til å være med: Burde man la være å melde seg på Idol hvis en vet en er veldig flink til å synge, eller Master Chef hvis en er god til å lage mat, av hensyn til alle som kanskje er like flinke? Jeg synes det er litt motsatt, altså at det er rart å melde seg på til noe en vet en ikke kan noe om, og så heller ikke forberede seg når en blir tatt med. For øvrig er begge deler helt lov på Sommerhytta, så jeg synes ingen har gjort noe galt. Om noen er det i så fall de som står for castingen. Og kanskje har de klart nettopp det de ville: å vekke engasjement og sterke følelser hos publikum? 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 5. juni 2021 #1646 Del Skrevet 5. juni 2021 Ctrl skrev (17 timer siden): Enig. Tvillingene visste i god tid på forhånd at de skulle delta i Sommerhytta, og det er jo da helt utrolig at man ikke tar seg tid før innspilling å lære hvordan panel, lister og gulv legges, samt lærer det grunnleggende rundt verktøy og faguttrykk. Det var jo ikke slik at de ble ringt den ene dagen for så måtte troppe opp dagen etterpå. Kurt nevner jo dette med forberedelser i samme artikkel du linker til: Slik jeg ser det så er det ikke Kurt som er malplassert i programmet slik tvillingene legger det fram, men tvillingene selv med tanke på at de ikke forberedte seg. Ingen går til eksamen uten å lese og lære, er min mening. Man kan ikke være misfornøyde med å være dårligst når man ikke har gjort noe på forhånd for å prøve å prestere. Litt usjarmerende sutring og antydning til dårlige tapere fra tvillingene i den artikkelen. Argumentet deres er jo egentlig fraværende, for de klarte jo heller ikke slå Anna og Jone en eneste uke. Så lurt er tvillingene definitivt ikke. Her synes jeg du bommer litt. Ja det er helt klart en fordel å sette seg inn i ting før deltagelse i et slikt program, men å påstå at det er tvillingene som er malplassert i programmet blir for meg noe spesielt. Hvordan tenker du at de, eller meglerne, på forhånd skulle vite at deres konkurrenter hadde erfaring med snekring som ligger langt over det de selv har? Meglerne fortalte i et intervju at de spurte spesifikt om de andre deltakerne hadde like lite kunnskap og erfaring som dem da de var på casting. De fikk da til svar at det var tilfelle. De som sitter med ansvaret for "malplasserte" deltakere er tv2 og Strix. Sammensettingen av deltakere utfra ferdigheter er elendig, og det er bare trist for de to parene som fra start var uten mulighet til å vinne. Når så far sier han ikke har noe erfaring med oppussing og snekring, men i etterkant erkjenner at han har bygd kjøkken og terrasser, da bekrefter det bare den elendige castingen. Unnskyldningen og bortforklaringen fra tv2 om at de tenker på at deltakerne skal ha forskjellig stil og personlighet er bare patetisk. Jeg vil tro det er fullt mulig å finne fire par med disse kvalifikasjoner i tillegg til rimelig lik erfaring og ferdighet med oppussing. Det som forøvrig er morsomt å observere i denne tråden er hvor mye trynefaktor har å si. Det er jo tydelig at far & datter er favoritten. Enkelte brukere klikker nærmest og slenger rundt seg med skjellsord når kjæresteparet får gullhammer. "Det er så ufortjent for far har prikkfritt snekkerarbeid". Men om man ser tilbake på fjorårets sesong, hvor far & sønn var overlegent best på snekring og utførelse, da var det nærmest jubel på KG når de ikke fikk gullhammer. De kjørte sin stil fullt ut, og brydde seg null med å tilfredsstille interiørdesigneren. Noe de fikk null kred for på KG. Sterk kontrast til i år hvor enkelte brukere klikker når interiørdesigneren våger å kritisere stilen og sammensetningen til datteren. Dette beviser vel bare at trynefaktor trumfer det meste. Far & sønn var fjorårets hat objekt. Da betydde ikke prikkfritt snekkerarbeid noe og skulle ikke legges vekt på av "KG dommerne". I år er far & datter tydeligvis "elsk objektene" og da er prikkfritt snekkerarbeid det viktigste for "KG dommerne". For egen del betyr det ingenting hvem som står igjen med hytten. Men håper det ikke er far & datter av den enkle grunn at de har hatt en stor fordel med fars snekker erfaring. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1647 Del Skrevet 5. juni 2021 Oida skrev (4 minutter siden): Her synes jeg du bommer litt. Ja det er helt klart en fordel å sette seg inn i ting før deltagelse i et slikt program, men å påstå at det er tvillingene som er malplassert i programmet blir for meg noe spesielt. Hvordan tenker du at de, eller meglerne, på forhånd skulle vite at deres konkurrenter hadde erfaring med snekring som ligger langt over det de selv har? Meglerne fortalte i et intervju at de spurte spesifikt om de andre deltakerne hadde like lite kunnskap og erfaring som dem da de var på casting. De fikk da til svar at det var tilfelle. De som sitter med ansvaret for "malplasserte" deltakere er tv2 og Strix. Sammensettingen av deltakere utfra ferdigheter er elendig, og det er bare trist for de to parene som fra start var uten mulighet til å vinne. Når så far sier han ikke har noe erfaring med oppussing og snekring, men i etterkant erkjenner at han har bygd kjøkken og terrasser, da bekrefter det bare den elendige castingen. Unnskyldningen og bortforklaringen fra tv2 om at de tenker på at deltakerne skal ha forskjellig stil og personlighet er bare patetisk. Jeg vil tro det er fullt mulig å finne fire par med disse kvalifikasjoner i tillegg til rimelig lik erfaring og ferdighet med oppussing. Det som forøvrig er morsomt å observere i denne tråden er hvor mye trynefaktor har å si. Det er jo tydelig at far & datter er favoritten. Enkelte brukere klikker nærmest og slenger rundt seg med skjellsord når kjæresteparet får gullhammer. "Det er så ufortjent for far har prikkfritt snekkerarbeid". Men om man ser tilbake på fjorårets sesong, hvor far & sønn var overlegent best på snekring og utførelse, da var det nærmest jubel på KG når de ikke fikk gullhammer. De kjørte sin stil fullt ut, og brydde seg null med å tilfredsstille interiørdesigneren. Noe de fikk null kred for på KG. Sterk kontrast til i år hvor enkelte brukere klikker når interiørdesigneren våger å kritisere stilen og sammensetningen til datteren. Dette beviser vel bare at trynefaktor trumfer det meste. Far & sønn var fjorårets hat objekt. Da betydde ikke prikkfritt snekkerarbeid noe og skulle ikke legges vekt på av "KG dommerne". I år er far & datter tydeligvis "elsk objektene" og da er prikkfritt snekkerarbeid det viktigste for "KG dommerne". For egen del betyr det ingenting hvem som står igjen med hytten. Men håper det ikke er far & datter av den enkle grunn at de har hatt en stor fordel med fars snekker erfaring. Ganske uenig i det meste her. At man har bygd ett kjøkken og satt opp en terrasse er noe veldig mange mennesker har gjort. Det betyr ikke at man dermed kan kalle seg snekker. Det er tydelig at slikt arbeid kommer naturlig for Kurt. Forstår ikke hva som er galt med det. Snekring er ikke min sterke side, men selv jeg skulle klart å gjøre en bedre jobb enn et par av slurveparene der inne. Når man ikke engang klarer å male uten flekker sier det seg selv at man er slurvete (jeg tenker ikke på beisen nå, men det elendige malerarbeidet enkelte leverer fra seg). Kurt er amatør. Men han har tydeligvis anlegg for dette. Og det må faktisk være lov. Og som andre har påpekt så gjør han seg flid med arbeidet. Han tar svært få pauser og gir seg ikke før ting er perfekt. Anna har jo helt siden begynnelsen skrytt av hvor mye hun har lært av faren sin. Hvorfor blir ikke det klaget på? Er det fordi hun r en ung jente, mens Kurt er en voksen mann? Jeg har ikke sett på tidligere så vet ikke hvordan det har vært med tidligere par, men personlig liker jeg K V best. Det er ikke alt jeg ville valgt selv, men jevnt over er deres stil det fineste av det som lages i hyttene. Jeg misliker Anna rett og slett på grunn av væremåten. Joda, det er noe klipping. Men de har jo fått klippene fra ett sted. Anonymkode: 6ee85...c99 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 5. juni 2021 #1648 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Oida skrev (1 time siden): Her synes jeg du bommer litt. Ja det er helt klart en fordel å sette seg inn i ting før deltagelse i et slikt program, men å påstå at det er tvillingene som er malplassert i programmet blir for meg noe spesielt. Hvordan tenker du at de, eller meglerne, på forhånd skulle vite at deres konkurrenter hadde erfaring med snekring som ligger langt over det de selv har? Meglerne fortalte i et intervju at de spurte spesifikt om de andre deltakerne hadde like lite kunnskap og erfaring som dem da de var på casting. De fikk da til svar at det var tilfelle. De som sitter med ansvaret for "malplasserte" deltakere er tv2 og Strix. Sammensettingen av deltakere utfra ferdigheter er elendig, og det er bare trist for de to parene som fra start var uten mulighet til å vinne. Når så far sier han ikke har noe erfaring med oppussing og snekring, men i etterkant erkjenner at han har bygd kjøkken og terrasser, da bekrefter det bare den elendige castingen. Unnskyldningen og bortforklaringen fra tv2 om at de tenker på at deltakerne skal ha forskjellig stil og personlighet er bare patetisk. Jeg vil tro det er fullt mulig å finne fire par med disse kvalifikasjoner i tillegg til rimelig lik erfaring og ferdighet med oppussing. Det som forøvrig er morsomt å observere i denne tråden er hvor mye trynefaktor har å si. Det er jo tydelig at far & datter er favoritten. Enkelte brukere klikker nærmest og slenger rundt seg med skjellsord når kjæresteparet får gullhammer. "Det er så ufortjent for far har prikkfritt snekkerarbeid". Men om man ser tilbake på fjorårets sesong, hvor far & sønn var overlegent best på snekring og utførelse, da var det nærmest jubel på KG når de ikke fikk gullhammer. De kjørte sin stil fullt ut, og brydde seg null med å tilfredsstille interiørdesigneren. Noe de fikk null kred for på KG. Sterk kontrast til i år hvor enkelte brukere klikker når interiørdesigneren våger å kritisere stilen og sammensetningen til datteren. Dette beviser vel bare at trynefaktor trumfer det meste. Far & sønn var fjorårets hat objekt. Da betydde ikke prikkfritt snekkerarbeid noe og skulle ikke legges vekt på av "KG dommerne". I år er far & datter tydeligvis "elsk objektene" og da er prikkfritt snekkerarbeid det viktigste for "KG dommerne". For egen del betyr det ingenting hvem som står igjen med hytten. Men håper det ikke er far & datter av den enkle grunn at de har hatt en stor fordel med fars snekker erfaring. Deg om det. Men å møte opp på et snekkerprogram hvor det snekkeres om en premie på 3,5 millioner uten å være særlig forberedt, er for meg en gåte. Det blir som å møte uforberedt på eksamen. Nesten respektløst mot både seere og andre søkere. Man sitter jo ikke hjemme å tvinner tomler og venter på at innspillingen skal starte, fordi man regner med at andre kan like lite som de selv. Det er jo helt tullete spør du meg. Alle har mulighet til å både planlegge og lære. Sommerhytta handler ikke om å lære. Det handler ikke om progresjon og utvikling. Det handler om å levere best totalprodukt mellom arbeid, interiør, materialer og eksteriør hver uke. Å da være forberedt er noe man bør forvente. Og gjør du ikke det, så er du mer malplassert enn andre. Da er du den som stryker på en eksamen på bekostning av andre som ville bestått med glans i forhold. Problemet i år var at det var to slike par, ikke bare tvillingene. To par som ikke engang klarte å konkurrere mot A&J som hadde samme utgangspunkt som disse to. Hadde det ikke vært for K&V så ville A&J hatt 8-9 gullhammere nå. Forskjellen mellom parene er enkel i år: Det handler om forberedelse og planlegging. Når A&J og K&V gikk inn på Maxbo for å velge materialer hver uke så visste de momentant hva de skulle ha. I stor motsetning til C&A og T&T, som brukte lang tid på å diskutere materialer og farger. Grønnfargen til C&A, som ble deres store nemesis i programmet, var et spontant valg. T&T valgte også farger og materialer spontant. Far er ingen snekker. Han har ikke særlig overdrevet med kunnskap. Han har mer grunnleggende hobbyerfaring slik menn på den alderen har, og også han bruker lang tid han på å fullføre prosjektene. Han er ikke feilfri, og noen av valgene og materialene kan i høyeste grad diskuteres. Men han er ekstremt nøye i motsetning til visse andre. Men uslåelig er han ikke, det er jo A&J et prakteksempel på. Både meglerne og tvillingene gjorde flere åpenbare feil underveis, som de også selv så, uten å rette på det. Panelet ble skjevt. "Jaja, sa den ene", til det. De måtte liste rundt lysbryteren, men det var ikke så nøye. Listene ble ikke perfekt, men det var heller ikke så nøye. "Godt nok", sa dem. At fliser på badet ikke var i vater, jaja, vi prøver så godt vi kan... Det er simpelthen sløvskap, og handler ikke om at de ikke kan. HER ligger den store forskjellen mellom K&V og A&J mot tvillingene og meglerne. K&V og A&J aksepterte ikke slike feil. "Godt nok" var ikke godt nok. Og det er ingen hokkuspokkus å legge gulv, terrassebord, montere kjøkken, male, legge panel på vegg og listing. Det er tidkrevende, ja, men "alle" kan gjøre det. Og har du forberedt deg godt på metoder, kvalitet og bruk av verktøy så er det rimelig grei skuring! Far & sønn vant ikke i fjor ettersom de var dårlige på å kombinere interiør og materialer, og leverte løsninger som overhodet ikke falt i smak verken for seere eller dommere. Det handlet ikke om trynefaktor da, men valgene deres. At de var best på snekring hjalp liksom ikke. Man kan faktisk vinne uten å være prikkfri, og det er jo fjoråret et levende bevis på. Ergo skulle det vært mulig for meglerne og tvillingene å vinne, hadde de bare forberedt seg godt nok og planlagt bedre. K&Vs gipsvegger, farger, marmor og gull kunne fort satt K&V i samme situasjon som far og sønn, hadde bare motstanderne planlagt bedre, forberedt seg og levert bedre! I år synes jeg A&J høster bedre respons her i tråden totalt sett enn K&V. Men kanskje vi leser tråden forskjellig? Uansett kan jeg ikke svare på hvorfor enkelte brukere "klikker" og kommer med skjellsord når K&V ikke vinner. Jeg er ikke en av dem. Faktisk så mener jeg at stillingen burde vært 5-4-0-0 i favør A&J hittil, iht. mine ukesrangeringer. Endret 5. juni 2021 av Ctrl 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 5. juni 2021 #1649 Del Skrevet 5. juni 2021 Gnå skrev (1 time siden): Dere som synes K (og V) er for flink til å være med: Burde man la være å melde seg på Idol hvis en vet en er veldig flink til å synge, eller Master Chef hvis en er god til å lage mat, av hensyn til alle som kanskje er like flinke? Jeg synes det er litt motsatt, altså at det er rart å melde seg på til noe en vet en ikke kan noe om, og så heller ikke forberede seg når en blir tatt med. For øvrig er begge deler helt lov på Sommerhytta, så jeg synes ingen har gjort noe galt. Om noen er det i så fall de som står for castingen. Og kanskje har de klart nettopp det de ville: å vekke engasjement og sterke følelser hos publikum? Det er vel ingen som mener at far er for flink til å være med på dette programmet, men at castingen er dårlig når det bare er kjæresteparet som har kunnskaper og ferdigheter på hans nivå. Sammenligningen med idol blir for søkt for meg. Er du tilnærmet tonedøv og synger surt, utover nervøsitet, kommer du ikke videre fra auditionrunden. Skulle du mot formodning gå videre blir du stemt ut i live sendinger. Noe deltakerne i Sommerhytta ikke har mulighet til. De må stå i sine tap uke etter uke og legge ned enorme mengder jobb vel vitende om at de har null sjanse til å vinne hytten. Masterchef skal jeg ikke uttale meg om da det ikke er noe jeg har sett på. Jeg tenker det fint er mulig å vekke engasjement og sterke følelser hos seere ved bruk av jevngode motstandere. Det er personlighet og stil som skaper engasjementet, ikke det at noen er katastrofalt mye dårligere. For egen del synesjeg bare trist for tvillingene og meglerne del. Men de skal ha kred for å holde humøret oppe. AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ganske uenig i det meste her. At man har bygd ett kjøkken og satt opp en terrasse er noe veldig mange mennesker har gjort. Det betyr ikke at man dermed kan kalle seg snekker. Det er tydelig at slikt arbeid kommer naturlig for Kurt. Forstår ikke hva som er galt med det. Snekring er ikke min sterke side, men selv jeg skulle klart å gjøre en bedre jobb enn et par av slurveparene der inne. Når man ikke engang klarer å male uten flekker sier det seg selv at man er slurvete (jeg tenker ikke på beisen nå, men det elendige malerarbeidet enkelte leverer fra seg). Kurt er amatør. Men han har tydeligvis anlegg for dette. Og det må faktisk være lov. Og som andre har påpekt så gjør han seg flid med arbeidet. Han tar svært få pauser og gir seg ikke før ting er perfekt. Anna har jo helt siden begynnelsen skrytt av hvor mye hun har lært av faren sin. Hvorfor blir ikke det klaget på? Er det fordi hun r en ung jente, mens Kurt er en voksen mann? Jeg har ikke sett på tidligere så vet ikke hvordan det har vært med tidligere par, men personlig liker jeg K V best. Det er ikke alt jeg ville valgt selv, men jevnt over er deres stil det fineste av det som lages i hyttene. Jeg misliker Anna rett og slett på grunn av væremåten. Joda, det er noe klipping. Men de har jo fått klippene fra ett sted. Anonymkode: 6ee85...c99 Nå tillegger du meg utsagn og meninger jeg ikke har. Jeg har aldri påstått at far ikke er amatør! Jeg har heller ikke påstått at det er unormalt å ha satt opp et kjøkken og bygd terrasse! Det jeg derimot sier er at castingen er elendig når to av parene ikke er i nærheten av hans kunnskap og erfaring. Hvorfor du drar inn ung kvinne mot voksen mann i dette skjønner jeg ikke. Det er forsåvidt den progresjonen til kjæresteparet, og motstanden de etterhvert har kunnet gi far & datter, som har gitt litt til dette programmet. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. juni 2021 #1650 Del Skrevet 5. juni 2021 Ctrl skrev (28 minutter siden): Deg om det. Men å møte opp på et snekkerprogram hvor det snekkeres om en premie på 3,5 millioner uten å være særlig forberedt, er for meg en gåte. Det blir som å møte uforberedt på eksamen. Nesten respektløst mot både seere og andre søkere. Man sitter jo ikke hjemme å tvinner tomler og venter på at innspillingen skal starte, fordi man regner med at andre kan like lite som de selv. Det er jo helt tullete spør du meg. Alle har mulighet til å både planlegge og lære. Sommerhytta handler ikke om å lære. Det handler ikke om progresjon og utvikling. Det handler om å levere best totalprodukt mellom arbeid, interiør, materialer og eksteriør hver uke. Å da være forberedt er noe man bør forvente. Og gjør du ikke det, så er du mer malplassert enn andre. Da er du den som stryker på en eksamen på bekostning av andre som ville bestått med glans i forhold. Problemet i år var at det var to slike par, ikke bare tvillingene. To par som ikke engang klarte å konkurrere mot A&J som hadde samme utgangspunkt som disse to. Hadde det ikke vært for K&V så ville A&J hatt 8-9 gullhammere nå. Forskjellen mellom parene er enkel i år: Det handler om forberedelse og planlegging. Når A&J og K&V gikk inn på Maxbo for å velge materialer hver uke så visste de momentant hva de skulle ha. I stor motsetning til C&A og T&T, som brukte lang tid på å diskutere materialer og farger. Grønnfargen til C&A, som ble deres store nemesis i programmet, var et spontant valg. T&T valgte også farger og materialer spontant. Far er ingen snekker. Han har ikke særlig overdrevet med kunnskap. Han har mer grunnleggende hobbyerfaring slik menn på den alderen har, og også han bruker lang tid han på å fullføre prosjektene. Han er ikke feilfri, og noen av valgene og materialene kan i høyeste grad diskuteres. Men han er ekstremt nøye i motsetning til visse andre. Men uslåelig er han ikke, det er jo A&J et prakteksempel på. Både meglerne og tvillingene gjorde flere åpenbare feil underveis, som de også selv så, uten å rette på det. Panelet ble skjevt. "Jaja, sa den ene", til det. De måtte liste rundt lysbryteren, men det var ikke så nøye. Listene ble ikke perfekt, men det var heller ikke så nøye. "Godt nok", sa dem. At fliser på badet ikke var i vater, jaja, vi prøver så godt vi kan... Det er simpelthen sløvskap, og handler ikke om at de ikke kan. HER ligger den store forskjellen mellom K&V og A&J mot tvillingene og meglerne. K&V og A&J aksepterte ikke slike feil. "Godt nok" var ikke godt nok. Og det er ingen hokkuspokkus å legge gulv, terrassebord, montere kjøkken, male, legge panel på vegg og listing. Det er tidkrevende, ja, men "alle" kan gjøre det. Og har du forberedt deg godt på metoder, kvalitet og bruk av verktøy så er det rimelig grei skuring! Far & sønn vant ikke i fjor ettersom de var dårlige på å kombinere interiør og materialer, og leverte løsninger som overhodet ikke falt i smak verken for seere eller dommere. Det handlet ikke om trynefaktor da, men valgene deres. At de var best på snekring hjalp liksom ikke. Man kan faktisk vinne uten å være prikkfri, og det er jo fjoråret et levende bevis på. Ergo skulle det vært mulig for meglerne og tvillingene å vinne, hadde de bare forberedt seg godt nok og planlagt bedre. K&Vs gipsvegger, farger, marmor og gull kunne fort satt K&V i samme situasjon som far og sønn, hadde bare motstanderne planlagt bedre, forberedt seg og levert bedre! I år synes jeg A&J høster bedre respons her i tråden totalt sett enn K&V. Men kanskje vi leser tråden forskjellig? Uansett kan jeg ikke svare på hvorfor enkelte brukere "klikker" og kommer med skjellsord når K&V ikke vinner. Jeg er ikke en av dem. Faktisk så mener jeg at stillingen burde vært 5-4-0-0 i favør A&J hittil, iht. mine ukesrangeringer. Enig i at AJ burde ligget over KV med en hammer. Jeg mente allerede første uken at KV fikk en ufortjent hammer pga et ubrukelig utekjøkken som ikke kan stå ute i regnet og som er vanskelig å få reint. Men de jeg har fått best inntrykk av som mennesker er CA, hvor Christine virker som en skikkelig bra kvinne. Synd de slurver ikke ikke forstår at "godt nok" faktisk ikke er godt nok når man konkurrerer mot "perfekt". Stilmessig mener jeg de er helt ute og kjøre. Anna er kanskje den deltakeren som har hatt best progresjon fordi hun hadde like lite erfaring som CA og TT, og hennes arbeidsvilje er enorm. Dama er rå!!! Synd jeg har fått et dårlig inntrykk pga hennes væremåte mot Jone. Men stilmessig er det AJ som er mine soleklare favoritter. Kurt har nok hatt mer erfaring enn han har oppgitt til castingen. Hvertfall av det jeg har klart å lese meg opp på. Det er en del ting som har kommet i ettertid, han har visst forsnakket seg om hva han faktisk har gjort tidligere. Men, Kurt og Anna er vel nå på samme nivå snekkermessig? Det vil si at både VK og AJ fortjener å vinne. Jeg synes det er litt avslørende rundt årets mulige vinner av Sommerhytta at de to dårligste lagene går ut mot erfaringen til den éne deltakeren på det ene av de beste lagene. Hvorfor så sinte mot noen som ikke vinner? Eller mener de at de hadde hatt større sjans til å vinne selv, dersom de bare konkurrerte mot AJ? Men uten VK hadde vel AJ hatt 9 hamre? De fire hammerne til VK hadde jo ikke vært fordelt mellom CA og TT liksom... Jeg vet ikke helt hva jeg synes om castingen egentlig, for det er jo fryktelig synd når det er så delt i to. Men samtidig er det vanskelig å unngå å gjøre slike bommerter, da folk er forskjellige og utvikler seg forskjellig. Jeg tipper castingen har trodd at CA skulle være flinkere. Ganske mye flinkere også faktisk. Men de er slurvete og har ikke helt peiling på interiør. Da blir det jo rått parti. Hvorfor gjorde de ikke mer for å forberede seg? Laget noen moodboards og fått litt hjelp rundt omkring? TT har jeg ikke så mye å si om egentlig, for jeg føler de ikke har tatt dette seriøst i det hele tatt og jeg blir nesten irritert på at de har fått plassen til noen andre som hadde stått på hardere og faktisk prøvd å vinne... For jeg får ikke følelsen av de bryr seg. "Detta e jo eigentlig bare litt arti å værra mæ på å da, hehehe". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 5. juni 2021 #1651 Del Skrevet 5. juni 2021 Ctrl skrev (40 minutter siden): Deg om det. Men å møte opp på et snekkerprogram hvor det snekkeres om en premie på 3,5 millioner uten å være særlig forberedt, er for meg en gåte. Det blir som å møte uforberedt på eksamen. Nesten respektløst mot både seere og andre søkere. Man sitter jo ikke hjemme å tvinner tomler og venter på at innspillingen skal starte, fordi man regner med at andre kan like lite som de selv. Det er jo helt tullete spør du meg. Alle har mulighet til å både planlegge og lære. Sommerhytta handler ikke om å lære. Det handler ikke om progresjon og utvikling. Det handler om å levere best totalprodukt mellom arbeid, interiør, materialer og eksteriør hver uke. Å da være forberedt er noe man bør forvente. Og gjør du ikke det, så er du mer malplassert enn andre. Da er du den som stryker på en eksamen på bekostning av andre som ville bestått med glans i forhold. Problemet i år var at det var to slike par, ikke bare tvillingene. To par som ikke engang klarte å konkurrere mot A&J som hadde samme utgangspunkt som disse to. Hadde det ikke vært for K&V så ville A&J hatt 8-9 gullhammere nå. Far er ingen snekker. Han har ikke særlig overdrevet med kunnskap. Han har mer grunnleggende hobbyerfaring slik menn på den alderen har, og også han bruker lang tid han på å fullføre prosjektene. Han er ikke feilfri, og noen av valgene og materialene kan i høyeste grad diskuteres. Men han er ekstremt nøye i motsetning til visse andre. Men uslåelig er han ikke, det er jo A&J et prakteksempel på. Forskjellen mellom parene er enkel i år: Det handler om forberedelse og planlegging. Når A&J og K&V gikk inn på Maxbo for å velge materialer hver uke så visste de momentant hva de skulle ha. I stor motsetning til C&A og T&T, som brukte lang tid på å diskutere materialer og farger. Grønnfargen til C&A, som ble deres store nemesis i programmet, var et spontant valg. T&T valgte også farger og materialer spontant. Både meglerne og tvillingene gjorde flere åpenbare feil underveis, som de også selv så, uten å rette på det. Panelet ble skjevt. "Jaja, sa den ene", til det. De måtte liste rundt lysbryteren, men det var ikke så nøye. Listene ble ikke perfekt, men det var heller ikke så nøye. "Godt nok", sa dem. At fliser på badet ikke var i vater, jaja, vi prøver så godt vi kan... Det er simpelthen sløvskap, og handler ikke om at de ikke kan. HER ligger den store forskjellen mellom K&V og A&J mot tvillingene og meglerne. K&V og A&J aksepterte ikke slike feil. "Godt nok" var ikke godt nok. Og det er ingen hokkuspokkus å legge gulv, terrassebord, montere kjøkken, male, legge panel på vegg og listing. Det er tidkrevende, ja, men "alle" kan gjøre det. Og har du forberedt deg godt på metoder, kvalitet og bruk av verktøy så er det rimelig grei skuring! Far & sønn vant ikke i fjor ettersom de var dårlige på å kombinere interiør og materialer, og leverte løsninger som overhodet ikke falt i smak verken for seere eller dommere. Det handlet ikke om trynefaktor da, men valgene deres. At de var best på snekring hjalp liksom ikke. Man kan faktisk vinne uten å være prikkfri, og det er jo fjoråret et levende bevis på. Ergo skulle det vært mulig for meglerne og tvillingene å vinne, hadde de bare forberedt seg godt nok og planlagt bedre. K&Vs gipsvegger, farger, marmor og gull kunne fort satt K&V i samme situasjon som far og sønn, hadde bare motstanderne vært bedre! I år synes jeg A&J høster bedre respons her i tråden totalt sett enn K&V. Men kanskje vi leser tråden forskjellig? Uansett kan jeg ikke svare på hvorfor enkelte brukere "klikker" og kommer med skjellsord når K&V ikke vinner. Jeg er ikke en av dem. Faktisk så mener jeg at stillingen burde vært 5-4-0-0 i favør A&J hittil, iht. mine ukesrangeringer. Denne avhandlingen ble for lang og omstendig, så skummet meg gjennom. Men igjen, jeg har aldri påstått far er snekker. Det jeg har skrevet til det kjedsommelige, castingen er elendig. Når det kun er et par, som etter uker, kan konkurrere mot dem sier det seg selv at noe er skjevt. Det handler ikke om forberedelser og å se x antall YouTube videoer på forhånd, men kunnskap og erfaring fra tidligere. Om det hadde vært datter og kjæreste hadde nok nivået vært noe jevnere fra start. Du gjentar stadig at det konkurreres om en premie på 3,5 millioner. Men er det da ikke rettferdig at de som skal konkurrere om denne premien har tilnærmet like sjanser til å vinne? Det er ikke tilfellet i år. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1652 Del Skrevet 5. juni 2021 Oida skrev (1 time siden): Sammensettingen av deltakere utfra ferdigheter er elendig, og det er bare trist for de to parene som fra start var uten mulighet til å vinne. Når så far sier han ikke har noe erfaring med oppussing og snekring, men i etterkant erkjenner at han har bygd kjøkken og terrasser, da bekrefter det bare den elendige castingen. Fortell meg gjerne hvorfor cornelius og Mikkel ikke vandt hvis alt man trenger er å være best på snekring? De var rå på det fra dag en, man kan også gå Tilbake i tråden fra fra den sesongen der folk klager på hvor urettferdig det er...alikevel vant de ikke fordi de ikke kunne interiør 🙄 det var øyunn å Levi som faktisk ikke fikk gullhammer til midten av sesongen fordi de faktisk hadde progresjon og lærte seg snekring og interiør å vet ikke om du blander på deltakere , her er utdrag fra cornelius og Mikkel artikkel : – Vi hadde pusset opp ei stue og et kjøkken, og bygget en terrasse eller to. Pappa har levd et langt liv, så han har erfaring fra mye forskjellig, sier Cornelius. Anonymkode: 7e490...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 5. juni 2021 #1653 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Oida skrev (11 minutter siden): Denne avhandlingen ble for lang og omstendig, så skummet meg gjennom. Men igjen, jeg har aldri påstått far er snekker. Det jeg har skrevet til det kjedsommelige, castingen er elendig. Når det kun er et par, som etter uker, kan konkurrere mot dem sier det seg selv at noe er skjevt. Det handler ikke om forberedelser og å se x antall YouTube videoer på forhånd, men kunnskap og erfaring fra tidligere. Om det hadde vært datter og kjæreste hadde nok nivået vært noe jevnere fra start. Du gjentar stadig at det konkurreres om en premie på 3,5 millioner. Men er det da ikke rettferdig at de som skal konkurrere om denne premien har tilnærmet like sjanser til å vinne? Det er ikke tilfellet i år. Jeg argumenterte hele veien for det du først syntes var spesielt med mine synspunkt, altså at jeg mente at det var tvillingene som var malplassert i programmet. Og så var det et svar på det du spurte om, altså hvordan meglerne og tvillingene skulle på forhånd se at andre hadde bedre kompetanse. Kan til dels være enig i at castingen er involvert i problemet, og at de burde ha sortert deltakerne bedre. Men til syvende og sist så snakker man jo om 4 forholdsvis "like" par, men at 2 av parene hadde forberedt seg godt. Noe som er utenfor Strix' kontroll. Kanskje Strix mente at alle parene burde forberedt seg. Jeg finner det faktisk naturlig at alle parene gjorde det. Du klarer faktisk å skape deg både kunnskap og erfaring fra du får telefonen om deltakelse til faktisk deltakelse. Hadde jeg vært T&T eller C&S så ville jeg momentant kastet meg rundt å lagt panel, gulv, terrassebord og lister enten hos meg selv eller andre, skummet igjennom youtube i omtrent alt av byggtekniske videoer, jeg ville oppsøkt vareforhandlere å fått innført navn, koder og materialer, og ikke minst ville jeg kontaktet en interiørekspert for veiledning rundt interiører og materialer. Det kalles å forberede seg. Å gjøre seg selv god på forhånd. Uavhengig av kunnskap og erfaring når telefonen fra Strix kom. Alle hadde like fair sjanse å vinne i år, men det var kun 2 par som grep muligheten. De andre to var malplassert fordi de ikke forberedte seg godt. De leste ikke til eksamen, og strøk. Edit: Det handler for øvrig ikke om kun et par. Det står 4 - 4 mellom K&V og A&J. Det er altså to par som er likestilt, og det ene paret hadde faktisk ingen snekkererfaring fra før av. Endret 5. juni 2021 av Ctrl 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1654 Del Skrevet 5. juni 2021 Ctrl skrev (1 time siden): Både meglerne og tvillingene gjorde flere åpenbare feil underveis, som de også selv så, uten å rette på det. Panelet ble skjevt. "Jaja, sa den ene", til det. De måtte liste rundt lysbryteren, men det var ikke så nøye. Listene ble ikke perfekt, men det var heller ikke så nøye. "Godt nok", sa dem. At fliser på badet ikke var i vater, jaja, vi prøver så godt vi kan... Det er simpelthen sløvskap, og handler ikke om at de ikke kan. HER ligger den store forskjellen mellom K&V og A&J mot tvillingene og meglerne. K&V og A&J aksepterte ikke slike feil. "Godt nok" var ikke godt nok. Og det er ingen hokkuspokkus å legge gulv, terrassebord, montere kjøkken, male, legge panel på vegg og listing. Det er tidkrevende, ja, men "alle" kan gjøre det. Og har du forberedt deg godt på metoder, kvalitet og bruk av verktøy så er det rimelig grei skuring! Så enig i dette!! Er ekstremt mye sløvskap hos meglerne og tvillingene!... Angående hull til lysbryteren er alt de egentlig trengte enn hullsag, da hadde de laget korrekt størrelse på få minutter-å det verste er at denne infoen ligger så tilgjengelig på nett med video! Å male kan man omtrent gjøre i blinde å få jevnt 🙄 Anonymkode: 7e490...f9c 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NumberSix Skrevet 5. juni 2021 #1655 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Mange her skriver at Mikkel og Cornelius var best på snekring forrige sesong. Såvidt jeg husker fikk de vel ofte kritikk fra Lars om manglende finish, spiker som sto ut her og der osv? Var det ikke ei uke hvor de bare sløvet siste dagen og ikke orket å gjøre siste finpuss også? Kudos for at de gjorde som de ville da, og ga så tydelig faen i hele "Aina-delen" av konkurransen,selv om resultatet var at hytta ble verken pen eller praktisk. Sånn sett var det vel Arber og Esra som var best, de hadde progresjon og var nøye. Endret 5. juni 2021 av NumberSix 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 5. juni 2021 #1656 Del Skrevet 5. juni 2021 Noen som husker hvordan Jostein var? Han var med datteren sin Emma , han var jo også en godt voksen mann. De var iallefall totaltsett ganske flinke utifra hva jeg husker 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. juni 2021 #1657 Del Skrevet 5. juni 2021 NumberSix skrev (24 minutter siden): Mange her skriver at Mikkel og Cornelius var best på snekring forrige sesong. Såvidt jeg husker fikk de vel ofte kritikk fra Lars om manglende finish, spiker som sto ut her og der osv? Var det ikke ei uke hvor de bare sløvet siste dagen og ikke orket å gjøre siste finpuss også? Kudos for at de gjorde som de ville da, og ga så tydelig faen i hele "Aina-delen" av konkurransen,selv om resultatet var at hytta ble verken pen eller praktisk. Sånn sett var det vel Arber og Esra som var best, de hadde progresjon og var nøye. Har sett de første tre ukesfinalene å da har det ikke vært noe kritikk av finish med spiker som stikker ut etc Anonymkode: 7e490...f9c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest loveli Skrevet 5. juni 2021 #1658 Del Skrevet 5. juni 2021 (endret) Vin_fruen skrev (2 timer siden): Noen som husker hvordan Jostein var? Han var med datteren sin Emma , han var jo også en godt voksen mann. De var iallefall totaltsett ganske flinke utifra hva jeg husker Jostein hadde litt erfaring, men han var bonde og hadde drevet mest praktisk rundt dyrehold. Han var flink, dattera Emma var bare sånn passe på interiør for å være ærlig. Emma likte hjemmekoselige ting, og dessverre likte Aina den stramme stilen til KK bedre. KK hadde fått interiørhjelp av Halvor Bakke i forkant av programmet. Halvor Bakke er venn med Aina. Anyways, Jostein var flink, men kanskje ikke på nivå med Kurt. Men Jostein sto på som bare rakkern og Emma fikk slippe mye mer til enn Veronica. Jostein og Emma hadde lyst til å trekke seg flere ganger iløpet av programmet. De fikk også nabohammeren og man så at Emma trodde at seieren var i boks da de fikk den. Men det året de vant var det ikke beste snekkerarbeid som fikk hammer av Lars, men beste progresjon, og dermed tapte Jostein og Emma på målstreken. Hadde Lars sin hammer vært delt ut for det samme som alle de andre sesongene av Sommerhytta så hadde Jostein og Emma vunnet fordi de var klart best på snekring gjennom hele sesongen sett under ett. Endret 5. juni 2021 av loveli Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Oida Skrevet 5. juni 2021 #1659 Del Skrevet 5. juni 2021 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Fortell meg gjerne hvorfor cornelius og Mikkel ikke vandt hvis alt man trenger er å være best på snekring? De var rå på det fra dag en, man kan også gå Tilbake i tråden fra fra den sesongen der folk klager på hvor urettferdig det er...alikevel vant de ikke fordi de ikke kunne interiør 🙄 det var øyunn å Levi som faktisk ikke fikk gullhammer til midten av sesongen fordi de faktisk hadde progresjon og lærte seg snekring og interiør å vet ikke om du blander på deltakere , her er utdrag fra cornelius og Mikkel artikkel : – Vi hadde pusset opp ei stue og et kjøkken, og bygget en terrasse eller to. Pappa har levd et langt liv, så han har erfaring fra mye forskjellig, sier Cornelius. Anonymkode: 7e490...f9c Kanskje du skulle lese innlegget du siterte på nytt? Jeg har ikke påstått at du vinner ved å være best på snekring. Det jeg skrev, som du har dratt fullstendig ut av kontekst, er hvor mye trynefaktor har å si for "dommerne på KG". Far & sønn var fjorårets hat objekt. De var god på snekring og utførelse. Dårlige på interiør, hvor de kjørte sin greie og ikke tok til seg tipsene fra interiørdesigneren. Når deres snekring ble nedprioritert i bedømmelse og de ikke fikk hammer ble det stor jubel på KG. Kontrasten er stor til årets sesong hvor far & datter virker å være elsk objektene. Når kjæresteparet har fått hammer vekker det stor harme og til tider skjellsord fra KG dommerne om at fars perfekte utførelse er nedprioritert. Når så interiørdesigneren kritiserer datterens stil og sammensetninger, overøser KG dommerne henne med sin harme og skjellsord. Med andre ord, langt fra hva du påstår jeg mener. Ctrl skrev (29 minutter siden): Jeg argumenterte hele veien for det du først syntes var spesielt med mine synspunkt, altså at jeg mente at det var tvillingene som var malplassert i programmet. Og så var det et svar på det du spurte om, altså hvordan meglerne og tvillingene skulle på forhånd se at andre hadde bedre kompetanse. Kan til dels være enig i at castingen er involvert i problemet, og at de burde ha sortert deltakerne bedre. Men til syvende og sist så snakker man jo om 4 forholdsvis "like" par, men at 2 av parene hadde forberedt seg godt. Noe som er utenfor Strix' kontroll. Kanskje Strix mente at alle parene burde forberedt seg. Jeg finner det faktisk naturlig at alle parene gjorde det. Du klarer faktisk å skape deg både kunnskap og erfaring fra du får telefonen om deltakelse til faktisk deltakelse. Hadde jeg vært T&T eller C&S så ville jeg momentant kastet meg rundt å lagt panel, gulv, terrassebord og lister enten hos meg selv eller andre, skummet igjennom youtube i omtrent alt av byggtekniske videoer, jeg ville oppsøkt vareforhandlere å fått innført navn, koder og materialer, og ikke minst ville jeg kontaktet en interiørekspert for veiledning rundt interiører og materialer. Det kalles å forberede seg. Å gjøre seg selv god på forhånd. Uavhengig av kunnskap og erfaring når telefonen fra Strix kom. Alle hadde like fair sjanse å vinne i år, men det var kun 2 par som grep muligheten. De andre to var malplassert fordi de ikke forberedte seg godt. De leste ikke til eksamen, og strøk. Edit: Det handler for øvrig ikke om kun et par. Det står 4 - 4 mellom K&V og A&J. Det er altså to par som er likestilt, og det ene paret hadde faktisk ingen snekkererfaring fra før av. Jeg foreslår du leser og hører intervjuene med tvillingene og meglerne. Meglerne fortalte blant annet at de spurte spesifikt om de andre deltakerne var like uerfaren som dem, noe de fikk bekreftet at det var de.Hvorfor tror du tvillingene kontktet produksjonen diverse ganger de første ukene? For at de hadde for lite å gjøre? Da kom det frem at far hadde mer erfaringen han hadde gitt uttrykk for. Det er ikke alle som har mulighet til å sette opp kjøkken og å snekre terrasser som forberedelser til programmet At du lærer dette ved å se på YouTube videoer, betyr ikke at alle andre gjør det. Jeg vil anta de fleste lærer praktiske ting ved å utføre dem sammen med å se videoer. Så nei, jeg er ikke enig i at de fire parene stilte med like sjanser til å vinne hytten. To av dem hadde og har muligheten. De andre to virker det som ble tatt med for å fylle opp deltaker kvoten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 5. juni 2021 #1660 Del Skrevet 5. juni 2021 loveli skrev (9 minutter siden): Jostein hadde litt erfaring, men han var bonde og hadde drevet mest praktisk rundt dyrehold. Han var flink, dattera Emma var bare sånn passe på interiør for å være ærlig. Emma likte hjemmekoselige ting, og dessverre likte Aina den stramme stilen til KK bedre. KK hadde fått interiørhjelp av Halvor Bakke i forkant av programmet. Halvor Bakke er venn med Aina. Anyways, Jostein var flink, men kanskje ikke på nivå med Kurt. Men Jostein sto på som bare rakkern og Emma fikk slippe mye mer til enn Veronica. Jostein og Emma hadde lyst til å trekke seg flere ganger iløpet av programmet. De fikk også nabohammeren og man så at Emma trodde at seieren var i boks da de fikk den. Men det året de vant var det ikke beste snekkerarbeid som fikk hammer av Lars og Jostein og Emma tapte på målstreken. Hadde Lars sin hammer vært delt ut for det samme som de andre sesongene hadde Jostein og Emma vunnet fordi de var klart best på snekring gjennom sesongen. Åja! Husker finalen der Emma datt i bakken når de tapte , var litt vondt å se på- tror hun ønsket den for faren sin! Ellers husker jeg bare at jeg likte mye av det de gjorde, og ikke minst hvordan KK aldri vant delkonkurranser når det var reserve dommere...noe som sier litt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå