Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Kroken bak badet er der vinduet i gangen er....

Anonymkode: 17c6e...9da

AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er jo gangen, det de pusser opp nå. 

Anonymkode: 152a5...efb

Åja, for en utrolig merkelig løsning arkitekten har valgt der. Jeg trodde gangen var rett frem fra ytterdøren og forbi trappen. Hva er poenget med den rare koken? Eneste om gir mening å ha der er vel bod?

Anonymkode: a6a37...c9e

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg holder med Anna og Jone men skjønner at far og datter kommer til å vinne.

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Åja, for en utrolig merkelig løsning arkitekten har valgt der. Jeg trodde gangen var rett frem fra ytterdøren og forbi trappen. Hva er poenget med den rare koken? Eneste om gir mening å ha der er vel bod?

Anonymkode: a6a37...c9e

Hadde det vært vindu til venstre for inngangen og der trappen går opp synes jeg den delen i gangen hadde vært perfekt å dele av med en skyvedør så man fikk klær og sko ute av syne.  Av erfaring samler det seg mye yttertøy og sko på hytta...  

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tirsdagens episode

Spoiler

Virker som en heeelt annen klipper i denne episoden, plutselig får vi se mye av hva KV planlegger og minimalt av Annas klaging på Jone.

AC vant dagskonkurransen (overlegent) og fikk eget boblebad. Men vi fikk også se hvorfor AC henger etter, A ser ut til å stå og se på mye av tiden.

Søstrene følger KV sin vanlige arbeidsfordeling med en som snekrer og en som maler.

KV tatt litt til fornuften litt og delvis gått for panel som V til og med hjelper til med å sprike, samt male (mørk farge)

For en gangs skyld liker jeg AJ kombinasjoner, men spent på oppbevaringen.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Nå fulgte jeg såvidt med forrige uke og halvsov under mandagens episode, men jeg synes det var bra at vi fikk se mer av hva parene tenkte seg ifbm oppussingen av rommet. Det er jo dét Sommerhytta handler om.

Jeg hadde aldri delt rommet slik K&V skal gjøre, hvertfall ikke hvis de ikke setter inn en glassdør med frostet glass i lettveggen som i det minste slipper dagslyset inn i gangen og skjuler rotet. Vindusflatene i stua er store, men det lille vinduet i gangen tilfører rommet veldig mye lys. Ellers er det jo aldri feil med oppbevaring, jeg skjønner bare ikke hvorfor de ikke bare setter opp et høyskap eller to langs ytterveggen og beholder gangen åpen. Tviler på at de får gullhammer med denne løsningen, men det er jo gode nyheter for alle de andre parene.

A&J tror jeg får en veldig fin beiset gang med den utrolig fine panelen som vil gå igjennom hele hytta. Det er praktisk med fliser i gangen på ei helårshytte, men de flisene var populære i 2014/15 og er passé. Men de er jo fine, så det har ingen betydning for sånn sett, jeg er bare lei av dem. 😅 Tror de har god sjanse til å få en gullhammer denne uken (hvis konkurransen handler om snekring og design og ikke trynefaktor eller hvem som trenger hammer. Vi får se hva bedømmingen tar utgangspunkt i denne uken, man vet jo aldri).

C&A de får vel til noe, men vi fikk vel ikke se noe av det de hadde gjort? Å ha den fryktelige mørke grønnfargen i gangen vil bli... noe rart. De tok ikke tipsene og hintene fra fargemannen på Maxbo, så de kommer bare til å kjøre sin egen stil. Som de dessverre vil tape hytta på grunn av.

T&T legger liggende panel og skal ha parkett hele veien i gangen? Kan jo bli interessant etter første vintersesong dét, eller når barna flyr rett inn og er våte fordi de har badet i jacuzzien på sommeren. Det kan faktisk bli kult å blande stående og liggende panel, men det må gjøres smart for å ikke se dumt ut. Tror dessverre at T&T nok en gang vil stå uten gullhammer dersom A&J får til alt de har planer om å få til. Men de trenger jo en hammer og kan fort få den fordi de har hatt progresjon, eller noe sånt tull...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommentar til dagens episode:

Spoiler

Endelig vinner AC en konkurranse og så velger de BOBLEBAD?! Hva tenker de med😂 Helt seriøst, hva med snekker eller joker (som alltid har inneholdt litt snekker også?). De hadde nok hatt god hjelp selv om de kanskje føler de klarer seg «greit nok». Virker som en annen kommenterer over her at C gjør det meste og A står og ser på. Ikke rart det går treigt.
De har kanskje mistet troen på å vinne og velger derfor frittstående premier som de kan ta med hjem/selge etterpå? 

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Mperle said:

Kommentar til dagens episode:

Hide contents

Endelig vinner AC en konkurranse og så velger de BOBLEBAD?! Hva tenker de med😂 Helt seriøst, hva med snekker eller joker (som alltid har inneholdt litt snekker også?). De hadde nok hatt god hjelp selv om de kanskje føler de klarer seg «greit nok». Virker som en annen kommenterer over her at C gjør det meste og A står og ser på. Ikke rart det går treigt.
De har kanskje mistet troen på å vinne og velger derfor frittstående premier som de kan ta med hjem/selge etterpå? 

Spoiler

tror både AC og TT har innsett at de ikke kan vinne hytta, så premier blir valgt etter hva de vil ha mest nytte av når innspillingen er over. Snekkerhjelp kan de ikke ha med seg hjem, men ett boblebad kan de...

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, fjær said:
  Reveal hidden contents

tror både AC og TT har innsett at de ikke kan vinne hytta, så premier blir valgt etter hva de vil ha mest nytte av når innspillingen er over. Snekkerhjelp kan de ikke ha med seg hjem, men ett boblebad kan de...

Spoiler

Ja, må jo være det. Det var jo heller «ingen tvil» om at de skulle ha det boblebadet. De vurderte ikke snekker/joker engang😅 Ble bare så overrasket, spesielt også fordi jeg ikke kan huske de har snakket om at de vil ha boblebad før denne episoden. (Som er vist på lufta iallefall).

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Synes det er veldig kjedelig at deltakerne skal være bekymret for Aina liker de og de flisene eller fargene. Viser bare at det er på høy tid med en ny objektiv dommer, som ser mer enn bare det man selv liker. 

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tenker at skal man være dommer, så skal man se på helheten, ikke hva man liker selv og ikke. Om deltakerne så har retrostil, fargerik stil, second hand, herregård, moderne osv. 

Anonymkode: 5f3b0...d56

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Mperle skrev (1 time siden):
  Skjul innhold

Ja, må jo være det. Det var jo heller «ingen tvil» om at de skulle ha det boblebadet. De vurderte ikke snekker/joker engang😅 Ble bare så overrasket, spesielt også fordi jeg ikke kan huske de har snakket om at de vil ha boblebad før denne episoden. (Som er vist på lufta iallefall).

Sitat

Spoiler

Så kjipt, jeg hadde håpet at T&T tok med de siste boblebadene som var tilgjengelige og endt opp med mange. 🤣 Hadde vært så sykt fuck you til hele programmet. 

Eller slutter boblebad å være en del av premiene når alle har fått kanskje? Nå vil det ikke kunne vinnes neste uke? Hva har erstattet boblebad som premie i tidligere sesonger? Eller blir det bare 5 mulige premier å velge mellom?

Jeg håper det fortsatt vil være mulig å vinne boblebad og at T&T tar det. 😁

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Hvem tror dere får dommernes hammere i finaleuken?

Finn:

Aina:

Lars:

Hvem tror dere får hyttenaboenes hammer?

Hvem hadde dere ønsket at skulle få de samme hammerne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, loveli said:

Finn: AC

Aina:AJ

Lars:KV

Hvem tror dere får hyttenaboenes hammer? TT  ellerAJ

Hvem hadde dere ønsket at skulle få de samme hammerne? TT. Kun fordi jeg synes de er så herlige og sprudlende.. Og liker fargene deres og det de lager...

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Finn: AC

Aina: AJ

Lars: KV, men det skulle ikke forundre meg at han gir hammeren til AJ eller noen andre, som ikke henger på greip. 

Hvem tror dere får hyttenaboenes hammer? AJ

Hvem hadde dere ønsket at skulle få de samme hammerne? Håper KV får Lars sin hammer. De er overlegne når det kommer til snekkerarbeid. 

Anonymkode: 2f449...914

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dagens episode: 

Spoiler

Wow. K&V gikk visst for panel og gips istedenfor kun gips, og de syntes det ble bra. Herlig. Nå er jeg spent på resultatet. Det virker fortsatt ambisiøst, men det i seg selv trenger ikke å være negativt. Panelet var det Veronica som stod for, noe Veronica ser ut til å både mestre og like. Godt å se at produksjonen viser henne som noe annet enn Kurts håndlanger. For det har hun neppe vært selv om det er det bildet vi har fått. 

A&J kjører denne spesielle flisen, som kanskje er for å tilfredsstille Aina (?). Hvis sistnevnte så er det litt trist. Jeg hadde i utgangspunktet ikke særlig sans for flisene, men jeg må ærlig innrømme at det ble overraskende bra. Livlig, lunt og koselig. Rommet virker faktisk meget gjennomført. Paret virker også tilfreds (til en forandring), og bruker tid på å rose hverandre og valgene sine. Rett og slett nydelig å se på. 

C&A henger etter i forhold til resten, og "klager" en del over det. Men det er jo litt rart at de aldri kan gjøre to ting samtidig. Når én maler mellom panelet, så står den andre å ser på. Når et panelbord skal sages, så sager de det sammen. Når panelet skytes på veggen, så utføres det av den ene mens den andre står å ser på. Helt utrolig at de enda jobber slik i uke 7. Og når de da valgte boblebad foran snekker eller joker i konkurransen når de henger etter så viser de jo at de har gitt litt opp konkurransen. 

Tvillingene er godt i gang og står på. De valgte å sterilisere trepanelet med en hvit farge. Joda, det ble lyst og greit, men jeg fikk litt "utebodvibber" av den gangkråa av hvitmalingen. Håper de klare å nøytralisere følelsen med noe mørkere farger på interiøret. Ellers klarer jeg ikke se hvordan tvillingene skal konkurrere mot K&V og spesielt A&J denne uken. Klasseforskjellen er faktisk for stor. Uten at det er tvillingenes feil. 

Angående en teaser av TV2 om ukesfinalen som potensielt spoiler ukens vinnere: 

Spoiler

TV2 gjør det samme som en annen uke når dem viser dommernes reaksjoner på en av entréene i ukesfinalen. Vi så jo lett at det tilhørte A&J basert på panelveggene. Rommet så ikke uventet svært bra ut, og reaksjonene fra dommerne sa vel egentlig sitt. Så det ligger derfor an til å tro at TV2 nok engang har spoilet ukesvinneren allerede midtveis i uken gjennom teasing. 

Endret av Ctrl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, loveli said:
  Reveal hidden contents

Så kjipt, jeg hadde håpet at T&T tok med de siste boblebadene som var tilgjengelige og endt opp med mange. 🤣 Hadde vært så sykt fuck you til hele programmet. 

Eller slutter boblebad å være en del av premiene når alle har fått kanskje? Nå vil det ikke kunne vinnes neste uke? Hva har erstattet boblebad som premie i tidligere sesonger? Eller blir det bare 5 mulige premier å velge mellom?

Jeg håper det fortsatt vil være mulig å vinne boblebad og at T&T tar det. 😁

Spoiler

Haha ja godt poeng! Heier på at TT klarer å karre til seg ett til boblebad😂

Siden tv2 (angivelig 😉 ) styrer så mye av programmet så kan det jo hende de som sponser boblebad har kjøpt seg inn på x antall program så deltakerne er fortalt hva de skal velge😂 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
loveli skrev (53 minutter siden):

Finn:

Aina:

Lars:

Hvem tror dere får hyttenaboenes hammer?

Jeg tror at dommerne fordeler gullhammerne i finalen slik at det laget hvor en jobber som varehussjef i Maxbo vinner... 

Anonymkode: 9128c...5d5

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg tror at dommerne fordeler gullhammerne i finalen slik at det laget hvor en jobber som varehussjef i Maxbo vinner... 

Anonymkode: 9128c...5d5

Er det en fiffig måte å si "Jone" på, eller tror du denne Maxbo-jobben eventuelt er årsaken til seier? 😂

Anonymkode: 5f17b...bf8

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

loveli skrev (59 minutter siden):

Finn: K&V

Aina: A&J

Lars: C&H

Hvem tror dere får hyttenaboenes hammer? K&V

A&J skulle fått alle 😄

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Om det er de flisene A og J har valgt som gir dem en gull hammer denne uka, blir jeg oppriktig forbanna. Og det mener jeg fult og helt! Jeg har følt hver forbanna gang at hver gang A og J har vunnet så er det Aina sin mening som har telt tyngst. Dama gjør ikke annet enn å favorisere og går bare etter ting og farger hun selv liker! Hun burde åpne seg ganske mye mer! Jeg har hørt rykter om at Anna og Jone ikke står igjen som vinnere til slutt, så jeg tror hammerne fra naboene går til K og V som har den desidert beste hytta snekker-messig, jeg får så lyst å rive meg kraftig i håret av benkeplata til A og J på kjøkkenet! Men så skjedde jo det som skjedde i fjor, den minst bra hytta snekker-messig vant. Det blir aldri rettferdig til slutt uansett. Jeg holder med K og V, jeg har likt dem fra første uka. Kommunikasjonen mellom far og datter har overrasket meg, det kan ikke være lett å jobbe så tett på med faren sin og omvendt over flere uker, men de har holdt en god tone hele veien så langt vi har fått sett. De er også veldig dedikerte og koser seg når de  jobber sammen. V har øye for interiør og utrolig flink på hage og K er utrolig dyktig når det kommer til snekringa! Heia denne fine familien, jeg unner dem virkelig den hytta! :) 

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...