AnonymBruker Skrevet 20. mai 2021 #1161 Del Skrevet 20. mai 2021 9 minutter siden, AnonymBruker said: Mener du virkelig at de burde fått trekk fordi boden IKKE var skeiv og skakk? Jeg tror faktisk ikke at T+T og A+C går inn for å gjøre dårlig arbeid for å vide personlig sjarm, jeg tror faktisk at de ikke får til noe bedre. Anonymkode: 0f85a...4b6 Ja, som den over sier, du trenger ikke overtolke alt heller Det er ingenting feil med at noen bygger perfekt og får full score på det byggtekniske. Bra for de! Men samtidig så syntes jeg ikke det bør trekke så mye ned at andre har småfeil, som er helt naturlig å ha på noe man bygger i en fei, og som kjapt kan utbedres. Selvfølgelig skal ikke de som er best på å snekre få trekk på det, de skal få pluss for det. Men de bør jo få trekk på ting som ikke har med det byggtekniske å gjøre hvis det ikke er spesielt imponerende. Og når det først er tre dommerne er det rart at snekkerarbeidet skal trumfe alt. Anonymkode: 152a5...efb 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
solkrem Skrevet 20. mai 2021 #1162 Del Skrevet 20. mai 2021 Jeg er så imponert over holdningene og væremåten til tvillingene og meglerne. Som flere skriver så virker castingen litt feil/urettferdig siden deltagerne har så ulikt utgangspunkt, men jeg forstår også at de har castet disse flotte personlighetene. De eneste som ikke imponerer er igjen dommerne. Den ene boden er dårlig fordi den ikke har hyller fra gulv til tak, og den andre boden er dårlig fordi det ikke står en benk bak den. 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wera1 Skrevet 20. mai 2021 #1163 Del Skrevet 20. mai 2021 Enten må de velge at hele castingen har null snekkererfaring, eller at alle har litt. Synes det er rart at far får lov og være med i utgangspunktet når sommerhytta har så mange søkere.. Og de i tillegg presiserer at man ikke kan søke om man har erfaring med oppussing/snekring? 13 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1164 Del Skrevet 21. mai 2021 Syntes boden til a og j var finest. Anonymkode: a38b3...d5e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. mai 2021 #1165 Del Skrevet 21. mai 2021 Ctrl skrev (6 timer siden): Ja, pluss 1 til. Den mest urettferdige sådan. Så totalt 15, hvis produksjonen følger opp praksisen fra tidligere sesonger. Og den kan vinnes gjennom finaleuken. For da deles det ut en gratis gullhammer til det paret som vinner en slik småkonkurranse midt i uken. Forstå det den som vil. Jeg forstår det ikke. En uke med blodslit kompenseres gjennom å vinne en tullete småkonkurranse. Det var denne hammeren som bikket seieren i favør Øyunn og Levi i fjor. Og for å si det på en annen måte: Kurt og Veronica vinner aldri denne. Mest sannsynlig ikke Anna og Jone heller. En annen ting er at produksjonen må jo ta selvkritikk i år. Det er jo feige lag som konkurrerer, så det er jammen ikke rart stillingen er slik den er nå. Hobbysnekkeren Kurt og flinke Veronica mot par som overhodet aldri har vært nær en hammer eller ei sag før. Spesielt tvillingene og meglerne. Hvorfor ikke kjøre 4 par med samme utgangspunkt mot hverandre? En sesong med par med snekkererfaring og en annen hvor alle 4 parene er helt blank. Synes egentlig mest synd på Anna og Jone. De er uten tvil ganske dyktige i det de holder på med tross dårlig utgangspunkt de også, og ville mest sannsynlig ledet klart hadde de heller vært med en annen sesong. I en konkurransesituasjon må man nestwn forvente at noen i utgangspunktet er bedre enn andre. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. mai 2021 #1166 Del Skrevet 21. mai 2021 (endret) Wera1 skrev (4 timer siden): Enten må de velge at hele castingen har null snekkererfaring, eller at alle har litt. Synes det er rart at far får lov og være med i utgangspunktet når sommerhytta har så mange søkere.. Og de i tillegg presiserer at man ikke kan søke om man har erfaring med oppussing/snekring? Det er vel de som har dette som sitt daglige virke som ikke får søke, ikke de som har sett en hammer fra før? Det står forsåvidt i teksten at de som har mye erfaring med oppussing eller hagearbeid er diskvalifisert fra å søke, men dette er jo for det første veldig diffust, og for det andre vanskelig å si noe om. Endret 21. mai 2021 av PetterKanin 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1167 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det har vært tydelig siden dag 1 at castingen har slått uheldig ut. Både med tanke på innholdet i programmet og ferdighetsnivået til deltakerne, og hvordan de passer sammen som gruppe. Ja, enig at castingen alltid har sett rar ut! De ser ofte slitne ut også! Anonymkode: 9d397...15a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1168 Del Skrevet 21. mai 2021 PetterKanin skrev (12 timer siden): Programmet kunne nok vært tjent med at det hadde blitt gitt poeng til alle lag i stedet for gullhammere. De bør finne på noe bedre neste sesong ja! Anonymkode: 9d397...15a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 21. mai 2021 #1169 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Tror ikke 10 timer snekkerhjelp hadde reddet de to svakeste bodene denne uken. Anonymkode: 0f85a...4b6 Om en håndverker haddr fått begynt fra begynnelsen hadde nok råbygget vært ferdig på 10 timer. Det er ikke veldog mye arbeid å bygge en slik utebod. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
skruf Skrevet 21. mai 2021 #1170 Del Skrevet 21. mai 2021 Jeg syntes det var helt idiotisk å gi påpakk for at det ikke var bygget en benk til å ha på baksiden av boden. Sist jeg sjekket så var ikke en benk en del av oppgavebeskrivelsen. Hva er vitsen med å dikte opp noe å trekke for?? En annen ting som jeg hadde funnet innmari irriterende hvis jeg hadde vært deltaker er at Guri under de daglige konkurransene går rundt fra par til par og småtjatter mens de stresser i vei for å bli ferdige. De har knapt med tid fra før av om de ikke også skal kaste bort noen minutter på å skravle med Guri. Tror jeg hadde bedt henne stikke av hadde det vært meg som sto der i solsteken og skulle snekre og male ei dugandes fuglekasse på et kvarter for å sikre meg 3 timer snekkerhjelp eller et kostbart boblebad Apropro gullhammere; er det ikke sånn at hyttenaboene har dobbeltstemme hvis det er uavgjort mellom to par? Synes å huske at det var noe sånt. Håper tvillingene får en gullhammer snart. Meglerparet fikk jo en (etter mitt syn) sympati-gullhammer for plattingen (synes ikke de hadde den beste plattingen), så da kan de være like rause med tvillingene også. Aina og Finn irriterte meg skikkelig i går (tidligere episoder også forsåvidt); det er så tydelig at meglerparet har en ekstra plass i hjertet deres, og da de prøvde å overkjøre Lars under vurderingen av det ferdige produktet i går så ble det bare for dumt. Denne uka her var ei ren snekker-uke, altså Lars sitt fagområde. Så her burde Lars hatt hovedtyngden under bedømmingen. Hvor pene kurver eller hvor organisk det er i ei ytterbod har null betydning. Ei heller å gi kritikk for manglende benk på utsiden når det ikke var endel av oppgavebeskrivelsen. Blir jo helt håpløst for deltagerene hvis de skal trekkes for noe de ikke har fått beskjed om å lage. Synes også det blir for dumt at de innreder etter hva de tror Aina liker og ikke etter egen smak. Har hørt flere ganger i løpet av sesongen at de kommenterer at de velger innredning og farger pga de håper Aina liker det. De skal jo bygge og innrede etter hva de selv liker, ikke hva Aina liker. Kanskje derfor hyttene er så like i år. De velger ikke utifra egen smak, men Aina og delvis Finn sin smak.... 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1171 Del Skrevet 21. mai 2021 Takk gud (eller Lars) for at far og datter fikk gullhammer denne uken. Jeg ble så utrolig irritert over tilbakemeldingene til aina og finn denne uken. Trodde virkelig ikke at de kom til å ta den, men etter min mening var det den absolutt beste boden. Ble både overrasket og glad når de likevel fikk den. Anonymkode: 77c95...e2e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1172 Del Skrevet 21. mai 2021 Velkommen til snekkerhytta 2021 hvor Anja og Finn er med for syns skyld Anonymkode: 788c4...b84 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MiominMio Skrevet 21. mai 2021 #1173 Del Skrevet 21. mai 2021 Altså Lars! Han er min helt - han er så fin i sine tilbakemeldinger uansett positivt eller negativt. Skikkelig proff type som hjelper andre å se hvordan de kan gjøre ting annerledes. Dessverre synes jeg ikke Aina eller Finn gjør det like bra her. Jeg har skikkelig sans for Finn ellers jeg og synes han er en herlig type, men dessverre passer han nok ikke helt inn akkurat her og Aina vel jeg vet ikke noe om henne annet enn at hun pirker på unødvendige detaljer og er det ikke slik HUN liker det så er det ikke godt nok, men ikke vondt ord om dem som personer da. Bodene synes jeg de var flinke alle sammen. Jeg må la meg imponere at de faktisk har reist hvert sitt bygg og innredet selv. Min hyttebok ser ikke like fin ut hehe ;)Og de som sier at bod er unødvendig på hytta - der er jeg uenig. Vi bruker vår veldig mye og har alt fra hagemøbler som vi setter bort om høsten, plenklipper, sykkel og båtutstyr. Alt i alt så må jeg vel si at Kurt og Veronica er de som er dyktigst på gjennomføring og styling og de har en utrolig arbeidsvilje og samarbeider veldig fint. De tar utfordringene på strak arm. Tvillingene synes jeg faktisk er herlige jeg - sprudlende glade selv om de nok vet de ikke har sjanse så går det faktisk all in og er positive så jeg håper jo de får hammer en gang jeg for de jobber godt og jeg synes at de lager utrolig mye fint. 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vintermorgen Skrevet 21. mai 2021 #1174 Del Skrevet 21. mai 2021 Ryddet for brukerangrep og avsporinger. Vintermorgen, mod Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 21. mai 2021 #1175 Del Skrevet 21. mai 2021 Syns det er rart folk kritiserer at Kurt gjør alt arbeidet og Veronika er håndtlanger. De jobber som et lag og gjør de tingene de er best på og som er mest effektivt. Da syns jeg det er mer merkelig at meglerne nærmest må stå å slå inn den samme spikeren. De gjør ingen ting selvstendig. Som regel er det Christine som gjør noe og Adrian som kikker på (og klager over hvor sliten han er). Hadde de fordelt arbeidet litt hadde det gått fortere og de kunne fått et bedre resultat. At de ikke kan noe er ingen unnskyldning. Etter 7 uker har man lært å kappe plank og slå inn en spiker. Nå står de begge to med målebåndet sammen og ler litt, før de begge går sammen for å sette opp et bord. Anonymkode: dc3bb...71e 14 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 21. mai 2021 #1176 Del Skrevet 21. mai 2021 skruf skrev (8 timer siden): Jeg syntes det var helt idiotisk å gi påpakk for at det ikke var bygget en benk til å ha på baksiden av boden. Sist jeg sjekket så var ikke en benk en del av oppgavebeskrivelsen. Hva er vitsen med å dikte opp noe å trekke for?? Det der reagerte jeg også på. Aina kan gjerne slutte nå for min del. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 21. mai 2021 #1177 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Når de vinner konkurranser velger de jo ting de kan ta med seg hjem Tenkte det samme! At når man tenker slik da vet man at man har tapt 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 21. mai 2021 #1178 Del Skrevet 21. mai 2021 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Da syns jeg det er mer merkelig at meglerne nærmest må stå å slå inn den samme spikeren. De gjør ingen ting selvstendig. Som regel er det Christine som gjør noe og Adrian som kikker på (og klager over hvor sliten han er) Har også reagert på dette, han ser på at hun sager liksom, kan vel gjøre noe annet i mellomtiden , om han skal sage noe selv så får han gjør det når det er ledig! Trenger ikke å se på hun sage imellomtiden 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 22. mai 2021 #1179 Del Skrevet 22. mai 2021 Vin_fruen skrev (11 timer siden): Har også reagert på dette, han ser på at hun sager liksom, kan vel gjøre noe annet i mellomtiden , om han skal sage noe selv så får han gjør det når det er ledig! Trenger ikke å se på hun sage imellomtiden Kan det være at kamerateamet ber dem om det? "Stå tettere sammen så får vi dere begge med" eller noe sånt, fordi de ellers er så rolige? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vin_fruen Skrevet 22. mai 2021 #1180 Del Skrevet 22. mai 2021 Kath H. skrev (51 minutter siden): Kan det være at kamerateamet ber dem om det? "Stå tettere sammen så får vi dere begge med" eller noe sånt, fordi de ellers er så rolige? Kan jo være, men de er jo veldig oppi hverandre ...noen må klippe navlestrengen 🤪 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå