Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg heide på KK for to sesonger siden, Øyunn og Levi i fjor og nå anna og Jone. Vet at det skal litt til nå etter ukens konkurranser, men jeg tror det er langt fra umulig. Syntes absolutt hytten deres er finest og har stor tro på at de kan få 2 dommerhammere i tillegg til nabohammeren. Heia heia ❤️ Jeg er faktisk litt usikker på hvordan Finn og Lars kommer til å fordele hammerne sine, føler de i utgangspunktet kan gi den til begge. 

Anonymkode: 77c95...e2e

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Ctrl skrev (5 timer siden):

Dagens episode: 

Skjul innhold

Se der ja. Pisskonkurransene avgjorde alt før finalen. Det er vel klink umulig at K&V nå ikke vinner med sitt forsprang på 2 gullhammere pga konkurransene. De vil få minst èn gullhammer fra dommerne imorgen, da mest sannsynlig fra Lars. Noe annet er vel umulig. Og da må A&J rett og slett ha alle de 3 andre gullhamrene for å vinne, herav nabohammeren som veier dobbelt hvis det blir likt. Og det klarer ikke A&J, for det har vel aldri skjedd at et par har overkjørt de andre så voldsomt i en finale før. Det er ingen grunn til å tro at det skjer i år. Jeg blir heller ikke overrasket om Finn gir ut en sympatigullhammer til T&T også.

Så jeg tillater meg på forskudd å gratulere Kurt og Veronica som vinnere av Sommerhytta 2021. 

Dagens episode bar da preg av stakkars Anna og Jone som måtte sluke skuffelsen på en rå måte. De gir ikke opp, men har nok innsett at dette er svært vanskelig. Pga pisskonkurranser som ikke har noe med hytta å gjøre!
C&A og T&T var nok innstilt på nederlaget, men kjenner naturlig nok at det er rart og surt å bli erklært ferdige. 

Hvis dere enda har håp i hengende snøret om at A&J skal klare dette:

NB! Ikke vær redd for spoiling før finalen starter imorgen. Finalen på Sumo/Play og TV starter samtidig, kl 20.00, men Sumo/Play har ingen reklame og sluttes derfor tidligere. Så er dere redd for spoiling av vinnere, så bør dere ikke være i tråden fra ca. kl 2015 (første reklame) til slutt. Det finnes dessverre alltid idioter som kommer til å spoile vinnerne bare for å gjøre det. 

Nå er det og noen som syntes at det er geit å få vite hvem som vinner før en ser det på tv. Vil jeg ikke vite det så går jeg ikke inn på en side som skriver om det som skjer. 

Anonymkode: ddc62...83f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Ctrl skrev (5 timer siden):

Dagens episode: 

Skjul innhold

Se der ja. Pisskonkurransene avgjorde alt før finalen. Det er vel klink umulig at K&V nå ikke vinner med sitt forsprang på 2 gullhammere pga konkurransene. De vil få minst èn gullhammer fra dommerne imorgen, da mest sannsynlig fra Lars. Noe annet er vel umulig. Og da må A&J rett og slett ha alle de 3 andre gullhamrene for å vinne, herav nabohammeren som veier dobbelt hvis det blir likt. Og det klarer ikke A&J, for det har vel aldri skjedd at et par har overkjørt de andre så voldsomt i en finale før. Det er ingen grunn til å tro at det skjer i år. Jeg blir heller ikke overrasket om Finn gir ut en sympatigullhammer til T&T også.

Så jeg tillater meg på forskudd å gratulere Kurt og Veronica som vinnere av Sommerhytta 2021. 

Dagens episode bar da preg av stakkars Anna og Jone som måtte sluke skuffelsen på en rå måte. De gir ikke opp, men har nok innsett at dette er svært vanskelig. Pga pisskonkurranser som ikke har noe med hytta å gjøre!
C&A og T&T var nok innstilt på nederlaget, men kjenner naturlig nok at det er rart og surt å bli erklært ferdige. 

Hvis dere enda har håp i hengende snøret om at A&J skal klare dette:

NB! Ikke vær redd for spoiling før finalen starter imorgen. Finalen på Sumo/Play og TV starter samtidig, kl 20.00, men Sumo/Play har ingen reklame og sluttes derfor tidligere. Så er dere redd for spoiling av vinnere, så bør dere ikke være i tråden fra ca. kl 2015 (første reklame) til slutt. Det finnes dessverre alltid idioter som kommer til å spoile vinnerne bare for å gjøre det. 

Enig med deg, jeg virkelig hater at de legger opp til tilfeldigheter på denne måten.

Men så er det også snakk om "tilfeldigheter" for snekkerarbeid eliminerer to av parene tvert og hvor interessant er det å se på?? TT og AC kunne bare lagt fra seg sagen og satt seg godt tilrette og sett på de to andre lagene...

Slik burde det ikke vært. Sommerhytta handler om å lage den beste hytta, ikke være best på quiz om føkkings Munch eller har mange hvite hytter det er på hyttefeltet. Hva faen? Det ødelegger jo all rettferdighet!

Jeg mener dette uavhengig av vinneren, for både KV og AJ fortjener å vinne hytta. 

Endret av loveli
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli

Jeg skulle sånn ønske at premien for å delta på dette programmet, men tape, hadde vært å få beholde hytta én sesong eller to måneder eller no'.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Nå er det og noen som syntes at det er geit å få vite hvem som vinner før en ser det på tv. Vil jeg ikke vite det så går jeg ikke inn på en side som skriver om det som skjer. 

Anonymkode: ddc62...83f

Bra. :) Men dessverre er det alltid noen som lokkes inn, og da oppstår blir det fort ramaskrik fordi vinnerne er spoilet. 

loveli skrev (13 minutter siden):

Enig med deg, jeg virkelig hater at de legger opp til tilfeldigheter på denne måten.

Men så er det også snakk om "tilfeldigheter" for snekkerarbeid eliminerer to av parene tvert og hvor interessant er det å se på?? TT og AC kunne bare lagt fra seg sagen og satt seg godt tilrette og sett på de to andre lagene...

Sånn  under det ikke vært. Sommerhytta handler om å lage den beste hytta, ikke være best på quiz om føkkings Munch eller har mange hvite hytter det er på hyttefeltet. Hva faen? Det ødelegger jo all rettferdighet!

Jeg mener dette uavhengig av vinneren, for både KV og AJ fortjener å vinne hytta. 

Haha, ja enig. :) Trist at kampen om hytta mellom K&V og A&J avgjøres på tilfeldigheter om Munch og Prøysen og annet tull som ikke har noe med hytta å gjøre. Hadde vært mye mer interessant å starte finalen 4-4-1-0 slik det egentlig var, for så latt det beste paret vinne med den beste hytten.

Så noen linket opp takstene på de forskjellige hyttene fra den finn-annonsen tidligere i tråden. Prisforskjellen var veldig stor hyttene imellom. Og det tenker jeg nok skjer hvert år. Takstmenn er jo profesjonelle og objektive fagfolk som vurderer hyttens verdi i kontekst området, marked, utførelse og materialbruk. Hvorfor kan ikke en uavhengig takstmann få gi en gullhammer i finalen heller, istedenfor disse pisskonkuransene som ikke har noe med hytta å gjøre? Hadde vært mye mer logisk og innbringende ihvertfall. 

Endret av Ctrl
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har heiet på Kurt og Veronica fra starten.

Men jeg sitter med en litt bitter ettersmak av at 2 av 4 par allerede er ute av konkurransen før finalen.

Synes dommerne burde fått kritikk for å ha fordelt ut hammere så skjevt fra starten av. Det har ødelagt mye med spenningen for hele sesongen, når 2 par allerede ikke har mulighet for å vinne.

Jeg likte ikke Anna i starten, men hun har vokst på meg og vist seg fra en bedre side. Synes faktisk synd på Anna når hun ble så lei seg etter de tapte dagskonkurransen. Har faktisk begynt å heie litt på Anna og Jone, og unner nesten dem å vinne mer, fordi de har vært underdogs og stått sånn på siden starten.

Føler det har vært lagt opp fra starten at Kurt og Veronica skal vinne. Så hadde nesten vært gøy om Anna og Jone knabba seieren i siste øyeblikk.

Men dommerne burde vært skiftet ut. Tragisk at snekker ferdigheter har hatt alt å si, slik at de med mindre ferdigheter fra starten har vært sjanseløse til å få en hammer. Det har ødelagt litt konseptet og sesongen etter min mening.

Endret av Blueberrymuffin
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blueberrymuffin skrev (25 minutter siden):

Synes dommerne burde fått kritikk for å ha fordelt ut hammere så skjevt fra starten av. Det har ødelagt mye med spenningen for hele sesongen, når 2 par allerede ikke har mulighet for å vinne.

Kritikk til dommerne pga skjev start? K&V var jo suverent best i starten. De andre parene var ikke i nærheten. Og dommerne la jo ikke engang skjul på at i uke 3 var kriteriene for K&V mye høyere enn resten, men klarte likevel ikke finne ting som gjorde at noen andre fortjente gullhammer mer enn de. 

Dommernes hender var bundet. Det beste paret måtte vinne disse ukene. Og da gi gullhammer til noen andre bare for å jevne ut stillingen hadde ikke tatt seg ut i det hele tatt. Heldigvis kom A&J seg ganske betraktelig etterhvert. Og det tror jeg dommerne er meget glade for, hvis ikke så hadde konkurransen vært avgjort midtveis.

Ellers er jeg enig i det du skriver om Anna og bytte ut dommerne. :)  

A&J berget hele sesongen, og jeg synes rett og slett det er fryktelig trist og surt på deres vegne at K&V fikk 2 gratishammere fra intet i finaleuken. Skjønner godt at de ble lei seg! De fortjente faktisk bedre enn å nærmest tape sjansen for hytta på noe så elendig som småkonkurranser som ikke har noe med hytta å gjøre!

Endret av Ctrl
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest loveli
Blueberrymuffin skrev (9 minutter siden):

Jeg har heiet på Kurt og Veronica fra starten.

Men jeg sitter med en litt bitter ettersmak av at 2 av 4 par allerede er ute av konkurransen før finalen.

Jeg likte ikke Anna i starten, men hun har vokst på meg og vist seg fra en bedre side. Synes faktisk synd på Anna når hun ble så lei seg etter de tapte dagskonkurransen. Har faktisk begynt å heie litt på Anna og Jone, og unner nesten dem å vinne mer, fordi de har vært underdogs og stått sånn på siden starten.

Føler det har vært lagt opp fra starten at Kurt og Veronica skal vinne. Så hadde nesten vært gøy om Anna og Jone knabba seieren i siste øyeblikk.

Men dommerne burde vært skiftet ut. Tragisk at snekker ferdigheter har hatt alt å si, slik at de med mindre ferdigheter fra starten har vært sjanseløse til å få en hammer. Det har ødelagt litt konseptet og sesongen etter min mening.

Castingen har vært helt krise.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Ctrl skrev (2 minutter siden):

Kritikk til dommerne pga skjev start? K&V var jo suverent best i starten. De andre parene var ikke i nærheten. Og dommerne la jo ikke engang skjul på at i uke 3 var kriteriene for K&V mye høyere enn resten, men klarte likevel ikke finne ting som gjorde at noen andre fortjente gullhammer mer enn de. 

Dommernes hender var bundet. Det beste paret måtte vinne disse ukene. Og da gi gullhammer til noen andre bare for å jevne ut stillingen hadde ikke tatt seg ut i det hele tatt. Heldigvis kom A&J seg ganske betraktelig etterhvert. Og det tror jeg dommerne er meget glade for, hvis ikke så hadde konkurransen vært avgjort midtveis. 

Det som er mer tragisk nå, for min del, er at K&V i tillegg fikk 2 gratishammere fra intet i finaleuken. Det synes jeg er ødeleggende for sesongen, etter at A&J egentlig berget hele sesongen.

Har ikke sett sommerhytta før, men for noen tullekonkurranser ...

Anonymkode: a38b3...d5e

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Håper dere teite kjerringer her inne (som sikkkert er 40+) snart kan slutte med all negativitet mot Anna & Jone. Det er så ufortjent og mye av skylden har TV2 som har klipt så dumt.

7E93F1D4-7AC6-4A35-8216-8A0DC7A1211C.png

Anonymkode: 16f2a...f29

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Blueberrymuffin skrev (15 minutter siden):

Men man kan jo ikke gi ut hammere til de som ikke fortjener det for å jevne ut 🙄🙄

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ctrl skrev (På 5.6.2021 den 13.58):

Dette har jeg forklart 3 ganger allerede. 

Alle har mulighet til forberedelser. De kunne omså oppsøkt håndverkere og spurt om å få være med dem i en time eller to. Eller naboer. Eller bekjente. Mulig de hadde fått god opplæring da også. Det handler om kreativitet og tiltak. 

Det tvillingene og meglerne uttaler nå er preget av surking fra dårlige tapere. Alt dreier seg om at deres egne forberedelser og tilnærminger var for dårlig. For å sette det på spissen: Ingen bør sitte på sofaen å se på tv og kose seg helt til innspillingen starter, bare fordi man hører at andre har samme utgangspunkt. Da vil de i utgangspunktet ikke vinne hytta nok.

Men det er greit. Jeg registrerer at du er uenig. Det er helt i orden for min del. Utover det orker jeg ikke sirkulere meningene mine noe mer om det, for så banebrytende er ikke meningene mine. 😆

Det er ikke bare forberedelsene som har vært ulike hos parene, men også holdning og arbeidsmoral. Som TT og meglerne sa så løp de andre to parene mer enn de gikk. De forsøkte hele tiden å forbedre seg og rette på ting som ikke så helt bra ut, de jobbet helhetlig, målrettet og veldig systematisk. 

Dette tenker jeg er utslagsgivende for at det ble stå stort sprik mellom parene. Ikke lett å fange opp i casting. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg vil også gjerne se andre dommere og liker hverken finn eller Aina. Sommerhytta har irritert meg skikkelig men så er det noe som gjør at jeg bare må se det allikevel da.. for å se hvordan det ender... 

I fjor hadde jeg håpet at Jerry og Jeanette hadde vunnet, i år så håper jeg K+V (jeg synes til og med at de fortjener flere hammere enn de har fått). Men om A+J vinner så er det også fortjent. Synes ingen fortjener hat eller stygge kommentarer om utseende eller personlighet. Lurer på hva slags folk det er som lirer av seg slikt? Selv som anonym på nett.

Anonymkode: 0d259...dd7

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Anna uttalte i konkurransen hvor de skulle lage fuglekasse, at de hadde god sjans til å vinne for de andre lagenes fuglekasser var ikke noe fine. Etter det har jeg heiet på alle andre enn A&J. Kan ikke skylde på dårlig klipping av TV2 heller.. 

Tror (dessverre) at AJ får hammeren til A, F og naboene , mens L sin går til K&V og at A&J derfor vinner. Med mindre F fir en trøstehammer til Tvillingene 🤔

Anonymkode: 67c9f...a44

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Håper dere teite kjerringer her inne (som sikkkert er 40+) snart kan slutte med all negativitet mot Anna & Jone. Det er så ufortjent og mye av skylden har TV2 som har klipt så dumt.

7E93F1D4-7AC6-4A35-8216-8A0DC7A1211C.png

Anonymkode: 16f2a...f29

Har du søkt på nett etter vortebehandling den siste tiden?🤭

Anonymkode: 0d259...dd7

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nooni skrev (1 minutt siden):

Det er ikke bare forberedelsene som har vært ulike hos parene, men også holdning og arbeidsmoral. Som TT og meglerne sa så løp de andre to parene mer enn de gikk. De forsøkte hele tiden å forbedre seg og rette på ting som ikke så helt bra ut, de jobbet helhetlig, målrettet og veldig systematisk. 

Dette tenker jeg er utslagsgivende for at det ble stå stort sprik mellom parene. Ikke lett å fange opp i casting. 

Ja enig. Den store forskjellen mellom deltakerne i år var kompleks. Det handlet ikke kun om ferdigheter. 

Kanskje Sommerhytta burde holde en slags "inntaksprøve" hvor casten ikke røper på forhånd om de er ute etter kunnskapsløse eller de med litt erfaring? Og så prøvd å finsortere bunken litt, slik at deltakerne ble litt mer jevne? Ja nei, bare et retorisk spørsmål pga høyttenkning fra meg nå. Noe håper jeg dem har gjort til neste sesong for å få mer konkurrerende deltakelse i seg. For det er et problem. Et problem som ikke bør ignoreres. 

Men nå har vel innspillingen til neste sesong allerede startet, så det nytter vel ikke å mene noe om det :) 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg vil også gjerne se andre dommere og liker hverken finn eller Aina. 

Enig. Hadde i det minste vært fint med noen gjestedommere innimellom. Det har jo vært det før når Aina ikke har kunnet, men mulig det er pga corona at det ikke ble det i år. 

Anonymkode: 67c9f...a44

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har noen link til Finn.no annonsene til hyttene? 

Anonymkode: e497b...da9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er mye erfaring ?  Anna sier hun har lært mye av faren, men så har hun ikke så mye alder. Kurt er nesten 30 år eldre, så sjansen for at han har plukket opp en hammer og en sag for å gjøre småting hvert år er større, det betyr ikke at han har mye erfaring til alt. Det ville jo ekskludere alle over en viss alder som i det hele tatt har tatt i verktøy og gjort noe som helst hjemme. Nevner igjen - han kunne ikke engang bruke en flisekutter, så der hadde han ingen erfaring. Han er fargeblind, så han kan ikke ha erfaring innenfor interiør og planter...  

Skjul innhold

Men når du ser hvordan han måler og pirker på dagens konkurranse, så forstår man at man kommer langt med å måle nøye...  DER kommer jobben hans inn, den innebærer konstant millimetermåling.  Jeg tror rett og slett han har tatt med seg den type jobberfaring inn i oppussingen.) 

SOm andre sier, det er ikke nødvendigvis K som har så enorm erfaring, det er de andre som ikke hadde peiling på noe og som ikke setter krav til seg selv på nøyaktighet.  For er det noe vi IKKE har sett hos KV er noen som sløser med materialer og måler og kutter masse feil.  Det er ikke bare erfaring innen håndverk som spiller inn da. 

Anonymkode: ac846...3a6

Kan vel ikke sløse så mye med materialer når det skal være nok til å kle hele hagen med plank...? Tøvete bemerkning av meg, han ER flink, men det er too much inne og too much ute - etter min smak. Overload. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...