Gå til innhold

Sommerhytta 2021. INGEN SPOILING.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Forstår godt at de ikke «gidder» å slite seg ut denne siste uka. De har jo ikke sjans å vinne uansett hva de gjør. Tror de ferreste hadde orke gi 100% da! De har jo jobba godt de aller fleste ukene. Men når man aldri vinner så forstår jeg jo at de gir opp. Syns ikke hytta deres er så grusom jeg, mye som er fint!

Anonymkode: e3348...5fb

Sett bort fra dårlig snekring , synes jeg stilen deres er veldig koselig og ikke det verste jeg har sett i det hele tatt...men det er ikke bare i finaleuken det er kommentert på at AJ er så effektive og står på, verken når det kommer til Meglerene eller TT

Anonymkode: 7e490...f9c

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

så teit? hadde smilt selv hadde jeg sett på veronica, hun er nydelig! og slutt å snakk dritt om kv selv om du liker Anna, det er teit det 

Anonymkode: 027ec...981

Hva i alle dager har utseendet til konkurrentene med at man ikke vil gi fra seg en hytte til over 3 millioner?

• Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Murstein skrev (7 timer siden):

Ja det er rart! For det er kun Anna som henger med geipen! 🤷‍♀️

Nå er det jo kun Anna og Jone som har en reell sjanse til å vinne mot KV, så det synes jeg ikke er rart i det hele tatt! 

Anonymkode: 62404...1f5

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hjelpe meg, hva er egentlig problemer til enkelte her..? 

Hvorfor bli så dødelig krenket og såret pga et tv-program om oppussing? 🤯

Hvorfor snakke så mye dritt om deltakerne? Om man heier på Anna og Jone, så betyr ikke det automatisk at man må sverte Veronica og Kurt? Og omvendt. 

At tvillingene har "gitt opp" eler fullt forståelig. Meglerne står jo på selv om de ikke ha nubbsjans, det er godt gjort. 

Anna er et rivjern, og virker som hun og Jone har et fint forhold. Synes de begge virker som fine folk. Samme med Kurt og Veronica, sympatiske folk. 

Negativ kommentering av utseendet er lavmål. Om noe, så er jo både Anna og Veronica svært vakre jenter. Men lurer på hvilken betydning dét har for ferdighetene deres... 🤔🤔

Blir flau av å lese her. Unner alle parene hytta si 🍀

Anonymkode: 154fe...8e8

• Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 4.6.2021 den 15.37):

Er helt enig med tvillingene her, det er vel de fleste. Kurt var en skyhøyt nivå over de andre.

Anonymkode: a38b3...d5e

Enig. Veronica får til nød lov til å være håndlanger og kappe noen planker av og til. Resten skal han bygge selv. Liker ikke mannen og innstillingen. 

Anonymkode: 91f23...044

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Enig. Veronica får til nød lov til å være håndlanger og kappe noen planker av og til. Resten skal han bygge selv. Liker ikke mannen og innstillingen. 

Anonymkode: 91f23...044

Han er en hardtarbeidende mann. Jeg heier på Anna og Jone, men synes både Kurt og Veronika virker veldig flinke og sympatiske, ikke minst er de utrolig gode på å samarbeide. 

Det er mulig å heie på noen, uten å snakke ned om andre som jobber hardt.

Anonymkode: b6362...0f3

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg blir så opphengt i den dårlige klippingen i dette programmet. 
I går så hadde Anna på seg svart tights da hun drev med døra, i neste klipp drev hun fortsatt med døra, men nå i gul arbeidsbukse. Vi så flere av parene holdt på med utgangsdørene, men når vi så et bilde ovenfra da de skulle gå til konkurranseplassen hadde alle parene i de gamle dørene med fargen sin på. 
Etter konkurransen, da KogV kom tilbake til hytta si med gullhammeren så var døren plutselig skiftet igjen....

Slike klippefeil har det vært gjennom hele sesongen og i fjor også. Dette gjør at programmene mister litt troverdighet, når vi får så klare bevis på at de klipper det til akkurat slik det passer best med tanke på hvilket inntrykk vi skal få av parene. 

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Faen så teite dere er. Selvsagt er det lov å bli skuffa/irritert når det er såå jevnt og det står om en hytte! HYTTE. Hadde du helt ærlig stått der med et smil om det var deg?..

Anonymkode: 16f2a...f29

Men det var ikke bare igår, det er HVER gang ting ikke går hennes vei. Hun ser så sykt furten ut

Anonymkode: 20346...d97

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Den siste konkurransen var deres sjans til å utligne, istedet gav det KV enda en hammer, Anna tapte omtrent på sekundet, de lå jo helt likt. De har jobbet så hardt, sovet så lite, begynt å tro at det faktisk kan gå,  hatt besøk av familie som også ønsker seg hytta, hun er 23 år, har gitt alt i 10 uker. Hun har lov til å gråte og bli rasende og kjempedårlig taper over å tape den konkurransen. Det eneste hun gjør er å se litt sur ut... Det var kanskje den hammeren som alt sto og falt på for dem. Synes faktisk det er bedre å vise ekte følelser enn å late som i den situasjonen.  

Anonymkode: 82198...287

• Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fatter ikke hvordan noen (K og V ) har samvittighet til å melde seg på et program og tydeligvis juge på søknadsskjema. Så om de vinner håper jeg de og Tv2 får tyn.

«For å sikre en rettferdig konkurranse, er profesjonelle håndverkere, interiøreksperter, gartnere, eller personer med mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid, dessverre diskvalifisert fra å søke deltakelse i Sommerhytta».

Anonymkode: 788c4...b84

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fatter ikke at det går an å bli så engasjert av et tv-program. Jeg koser meg med deltakerne, synes de er flinke og positive stort sett. Flere av damene er nydelige i tights. Mer underholdning trenger ikke jeg :) 

Anonymkode: d84a4...f67

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Fatter ikke hvordan noen (K og V ) har samvittighet til å melde seg på et program og tydeligvis juge på søknadsskjema. Så om de vinner håper jeg de og Tv2 får tyn.

«For å sikre en rettferdig konkurranse, er profesjonelle håndverkere, interiøreksperter, gartnere, eller personer med mye erfaring innenfor oppussing og/eller hagearbeid, dessverre diskvalifisert fra å søke deltakelse i Sommerhytta».

Hva er mye erfaring ?  Anna sier hun har lært mye av faren, men så har hun ikke så mye alder. Kurt er nesten 30 år eldre, så sjansen for at han har plukket opp en hammer og en sag for å gjøre småting hvert år er større, det betyr ikke at han har mye erfaring til alt. Det ville jo ekskludere alle over en viss alder som i det hele tatt har tatt i verktøy og gjort noe som helst hjemme. Nevner igjen - han kunne ikke engang bruke en flisekutter, så der hadde han ingen erfaring. Han er fargeblind, så han kan ikke ha erfaring innenfor interiør og planter...  

Spoiler

Men når du ser hvordan han måler og pirker på dagens konkurranse, så forstår man at man kommer langt med å måle nøye...  DER kommer jobben hans inn, den innebærer konstant millimetermåling.  Jeg tror rett og slett han har tatt med seg den type jobberfaring inn i oppussingen.) 

SOm andre sier, det er ikke nødvendigvis K som har så enorm erfaring, det er de andre som ikke hadde peiling på noe og som ikke setter krav til seg selv på nøyaktighet.  For er det noe vi IKKE har sett hos KV er noen som sløser med materialer og måler og kutter masse feil.  Det er ikke bare erfaring innen håndverk som spiller inn da. 

Anonymkode: ac846...3a6

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Den siste konkurransen var deres sjans til å utligne, istedet gav det KV enda en hammer, Anna tapte omtrent på sekundet, de lå jo helt likt. De har jobbet så hardt, sovet så lite, begynt å tro at det faktisk kan gå,  hatt besøk av familie som også ønsker seg hytta, hun er 23 år, har gitt alt i 10 uker. Hun har lov til å gråte og bli rasende og kjempedårlig taper over å tape den konkurransen. Det eneste hun gjør er å se litt sur ut... Det var kanskje den hammeren som alt sto og falt på for dem. Synes faktisk det er bedre å vise ekte følelser enn å late som i den situasjonen.  

Slutt med det der hun er bare 23 år greiene, hun er voksen!! Adrian, Christine og Veronica er jevnaldrende men klarer f å oppføre seg fordi om! Jeg er like gammel som Anna og reaksjonen hennes er TRAGISK. 

Anonymkode: d9969...53a

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Spoiler du dagens konkurranse???

Anonymkode: 0f85a...4b6

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Tv 2 har jo gått ut å sagt at det ikke er urettferdig 🙄🙄

- At ordet urettferdighet blir brukt om sesong fem, er nytt for produksjonen. At enkelte deltakere var frustrerte over at andre har bedre ferdigheter enn de selv har, må man forvente i en konkurranse som Sommerhytta. Men urettferdig er det ikke. Det er ikke ulovlig å være flink og å jobbe hardt og systematisk. Det er heller ikke ulovlig å forberede seg godt før Sommerhytta, sier pressesjef Jan-Petter Dahl til KK.

Han legger til at i et program som Sommerhytta skal og bør det være hard konkurranse.

- I år, som tidligere, ser vi at hverken alder, kjønn eller betydelig håndverkserfaring trenger å avgjøre hvem som vinner, sier pressesjef Dahl til KK.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest loveli
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Jeg er helt enig med deg!

Jeg er så lei av falske smil og at alle skal være helt like for å bli godtatt.

Jeg hadde aldri turt å se sur ut på TV slik Anna gjør i år og Jeanette gjorde i fjor. Men fy faen så forfriskende det er når folk ikke bare står og gliser og klapper når andre rapper en livsendrende premie foran nesa deres. Det burde være helt lov å bli sur og skuffet og ikke minst også vise disse følelsene.

Jeg mener nordmenn har mye å lære av andre kulturer hvor folk får lov til å være seg selv og samtidig bli godtatt for den de er! Vi trenger mangfold, vi trenger å inkludere mer enn bare a4-mennesker i samfunnet vårt.

Jeg kan jo si at jeg ikke liker måten Anna ordlegger seg på, for hadde jeg sagt det samme som henne så hadde jeg trodd jeg var best i verden. Men jeg er ikke Anna og hun sier at hun ikke mener de tingene hun sier på den måten folk tolker det som. Kanskje man kan mene at hun i så fall burde lære av at hun blir misforstått av så mange, men kanskje det også er greit at dama bare gir faen i hva andre mener og fortsetter å være seg selv. 

Ingen mennesker er endimensjonale, de aller fleste har både gode og dårlige sider. Anna har nok en side jeg mener er dårlig, men fy faen så mange bra sider hun har også. Akkurat som Jeanette hadde i fjor.

Jeg ser en ung dame som har en arbeidskapasitet som ti hester, ni bøfler, åtte flodhester, sju kameler, seks esler, fem løvinner, fire maur, tre trekkhunder, to bier og ei leopard. Hun er RÅ på oppussing og smart som ikke sliter sånn med listing og vinkler og tall osv. De bordene hun lagde skjønte hun hvordan hun skulle lage og sette sammen, mens andre sliter med hulkillister som om de famler i blinde.

Hun ser i tillegg både velstelt ut og sunn ut. Og hun har god smak i interiør, selv om jeg ikke vet om den glipa mellom vindusveggen og høyskapet er laget med vilje eller ikke. Uansett, ingen er perfekte.

Hun er ikke BARE uheldig med ordvalgene sine og BARE en som man kan reagere på. Hun er også ei rå dame, som mange seere og deltakere beundrer henne for.

Hun er et helt menneske, som alle oss andre også er. Med svakheter og styrker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veeeeeeronica ❤️  ingen over og ingen ved siden. Anna sa jo selv at det var litt traust inn på hytta deres, ahaha hva faen lissåm🤦‍♀️  og anna burde klippet håret sitt før innspillingen:) så mye finere med kort hår. 

Anonymkode: 027ec...981

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Må si at jeg syns finaleuka har vært mer spennende de tidligere årene når alle har hatt omtrent like mange hammere.

Anonymkode: 749b5...ea4

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (55 minutter siden):

Gjentar denne:

å si at f.eks Meglerene fortjener en hammer til når de ikke klarer å male uten flekket eller at TT fortjener en hammer nå de i uke 8 ikke klarer å skjære ut til en lysbryter blir jo feil uansett hvordan man snur på det.

Man kan ikke si at Brann er best når de ligger nederst i eliteserien , selv om man gjerne må heie på dem!

Kurt for mye av skylden for at andre ikke er flinke nok, TT og Meglerene kunne valgt snekker som hjelp flere ganger , ikke bare for hjelp men også for å se og lære...det gjorde deltakere i sist sesong! Fikk snekkeren til å lære dem mens de jobbet. Uansett hvor god Kurt er har det ingenting å si på at man ikke klarer å legge panel beint i ett hjørne, skjære ut til lysbryter , male jevnt , legge MEGA list under døren fordi man ikke klarer å sage parketten lang nok...å ikke minst fikse på tingene når man ser de ær blir feil. Ingen andre par i andre sesonger har hatt så store problemer/utfordringer så seint i enn sesong som TT så her har dem seg selv å skylde på.

• Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...