Dupers Skrevet 7. juni 2021 #1721 Del Skrevet 7. juni 2021 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg heier på Anna og Jone. De har den hytta som i mine øyne blir både fin og hyttete. Mens Kurt og Veronicas stil i mine øyne passer bedre i en moderne leilighet i byen et sted. Begge par er flinke, altså, men jeg personlig blir litt skuffet dersom Kurt og Veronica vinner med en så lite hyttete hytte. Anonymkode: aad7e...379 K og V hadde passet kjempebra på den norske versjonen av the Block. Husker ikke hva den norske serien het, men det var fire par som pusset opp hver sin leilighet i en bygård. Jeg var ikke gammel da den gikk på tv2 det var kanskje i 2005/2006ish, men jeg husker godt at tempurmadrasser fryser i kulda 😅 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PetterKanin Skrevet 7. juni 2021 #1722 Del Skrevet 7. juni 2021 Dupers skrev (14 minutter siden): K og V hadde passet kjempebra på den norske versjonen av the Block. Husker ikke hva den norske serien het, men det var fire par som pusset opp hver sin leilighet i en bygård. Jeg var ikke gammel da den gikk på tv2 det var kanskje i 2005/2006ish, men jeg husker godt at tempurmadrasser fryser i kulda 😅 Hadde ikke den serien bare adressen til boligene som navn? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1723 Del Skrevet 7. juni 2021 Dupers skrev (29 minutter siden): K og V hadde passet kjempebra på den norske versjonen av the Block. Husker ikke hva den norske serien het, men det var fire par som pusset opp hver sin leilighet i en bygård. Jeg var ikke gammel da den gikk på tv2 det var kanskje i 2005/2006ish, men jeg husker godt at tempurmadrasser fryser i kulda 😅 Var ikke det Nr.19? Anonymkode: 9dd48...ba0 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kath H. Skrevet 7. juni 2021 #1724 Del Skrevet 7. juni 2021 solkrem skrev (4 timer siden): Er det forresten bare jeg som reagerte forrige uke da det var "komisk" musikk hos de parene som ikke gjør det så bra, og så vanlig musikk da vi fikk se til de andre parene? Dette her har jeg reagert på mange ganger. TV2 driver med latterliggjøring etter min mening. 17 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1725 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (På 5.6.2021 den 22.27): Det kan ikke sammenlignes. Kurt har nærmere 30 år erfaring mer enn Anna som er kun 23 år. Anonymkode: a38b3...d5e Skal vi følge den logikken så burde det vært aldersgrense for å melde seg på programmet, da.. Anonymkode: e6db8...9f8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 7. juni 2021 #1726 Del Skrevet 7. juni 2021 Egentlig en koselig og bra episode i dag selv om det egentlig ikke skjedde så mye som det er verdt å skrive om. Annet enn at det skal altså deles ut 6 gullhammere denne uken, og 2 (!) av dem gjennom tilfeldige småkonkurranser. Jeg synes dette er helt sprøtt. 2 tilfeldigheter skal dermed avgjøre hvem som stikker av med en hel hytte. Èn hel ukes blodslit skal altså trumfes av en random pisskonkurranse som overhodet ikke har noen ting med selve hytten å gjøre. Og det er 2 av dem! Greit at dette er et underholdningsprogram, men programmet er ingen gameshow. Det handler jo om en hytte hvor man må levere best gjennom 10 uker, og ikke tilfeldigheter. Det irriterte meg i fjor, og jeg erger meg selvfølgelig i år også. Heldigvis er forspranget til A&J og K&V så stort at det vil vel mest sannsynlig ikke bety noe som helst for min del, ettersom jeg anser de begge som verdige vinnere. Men det vil bety all verden for disse to parene. Konkurransen om hytten vil, i år som i fjor, trolig handle om hvem som vinner småkonkurransene. For det vil mest sannsynlig bli jevnt! Jeg håper egentlig at C&A og T&T tar hver sin gullhammer i disse konkurransene, slik at gullhamrene ikke utgjør noe forskjell i kampen om hytta og at disse to parene får en slags belønning for strevet. Det tror jeg kunne betydd alt særlig for T&T. 21 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tirben Skrevet 7. juni 2021 #1727 Del Skrevet 7. juni 2021 loveli skrev (21 timer siden): Jepp, men vi som prøver å si noe om det blir omtalt som konspiratorikere. (Finn var også på middag hos Knut/Kjartan noen år før innspillingen). Nå sprer du løgn! De var på en middag hos noen felles kjente. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1728 Del Skrevet 7. juni 2021 Hvor kan jeg få tak i speilet på veggen på bildet av Anna i Bygdeposten? Noen som vet hvor det kan kjøpes? 😊 Anonymkode: 57962...433 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1729 Del Skrevet 7. juni 2021 Rekkverket til Anna og Jone er alt for lavt, skjønner at de vil beholde utsikten. Men det blir jo nesten farligere om man dulter inn i det og mister balansen utover.. trodde minimums krav var 1 meter for rekkverk, men det er kanskje ikke så bratt i virkligheten som det ser ut som på tv? Anonymkode: e3348...5fb 25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1730 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Rekkverket til Anna og Jone er alt for lavt, skjønner at de vil beholde utsikten. Men det blir jo nesten farligere om man dulter inn i det og mister balansen utover.. trodde minimums krav var 1 meter for rekkverk, men det er kanskje ikke så bratt i virkligheten som det ser ut som på tv? Anonymkode: e3348...5fb Det reagerte jeg også på. Anonymkode: 6b5f0...bd3 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1731 Del Skrevet 7. juni 2021 loveli skrev (13 timer siden): Takk, ser det nå. Fra TV2; "En av dommerne som trekkes frem er Finn Schjøll, som var i en middag med en av vinnerne for ti år siden. Schjøll avviser overfor TV2.no at det har vært sterke bindinger mellom ham og vinnerparet. – Vi har vært sammen i et selskap for ti år siden, men jeg husker det ikke, og jeg kjente ikke Kjartan igjen. Det er ingen bindinger mellom oss, sier Schjøll til TV2.no." Men det er jo ganske mange slike eksempler på at KK har vært/er farlig nær dommerne før Sommerhytta. Men det kan jo bare være tilfeldig at KK og Finn har samme vennekrets, at Aina stylet et rom hos dem i forbindelse med en reportasje og at de er venn med Halvor Bakke som er venn med Aina. Trenger jo ikke å bety at de vant pga sine kontakter. 🤗 Jeg vet ikke hvem KK er (har ikke sett tidligere sesonger eller interessert meg for å lese merkesaker rundt personer fra tidligere sesonger). Men det er ikke så mye som skal til før man har venner/kontakter som kjenner både den ene og den andre. Skal det være slik at man ikke kan være med på slike programmer dersom man kjenner en som er søsteren til kusinen til en av dommerene er det mange av oss som ikke kunne vært med på noe. Dette handler en del om hvor man bor og hvilke kretser man henger i. Men selv om jeg ikke kjenner noen a-kjendiser veldig godt, er det ikke mer enn ett ledd ut til flere titalls norske celebriteter. Og slik er det nok for ganske mange Anonymkode: 6ee85...c99 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smurfii Skrevet 7. juni 2021 #1732 Del Skrevet 7. juni 2021 Utedusjen som Veronica valgte ut var så fin😍✨ Kommer til å passe så godt inn med resten😌 Rekkverket til Anna og Jone..😱 Ser for meg at ting kan gå over ende bokstavelig talt, med et par innabords og dans på den plattingen..!😆🥵 Fikk litt vondt av å se uteområdet til Adrian og Christine.🤭 Spesielt det buskaset av en plante som desperat prøvde å komme seg ut av det minidrivhuset.🙄 Håper de klarer å skape litt liv og farger ila uka🌸🌿🌷🌻✨ Ellers en veldig koselig episode med mye mimring i dag💗 Kan si mye om twinsy sisters, men søte er de😍👭🏼 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1733 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det reagerte jeg også på. Anonymkode: 6b5f0...bd3 Jeg også! Synes det så både rart og farlig ut, men skjønner jo at de vil beholde utsikten.. Anonymkode: bbd2f...f6b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. juni 2021 #1734 Del Skrevet 7. juni 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Jeg også! Synes det så både rart og farlig ut, men skjønner jo at de vil beholde utsikten.. Anonymkode: bbd2f...f6b Spoiler Rekkverket står som det ble laget i episoden, bare malt i den annonsen på finn.no som er linket på side 82 (?) Anonymkode: ac846...3a6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1735 Del Skrevet 8. juni 2021 Tirsdagens episode Spoiler Blir lite jobbing i denne episoden. Stor del av episoden gikk til at AC og TT satt og spiste opp til flere ganger. Så var det "eksamen" med premie hammer. Vinner KV. Så på slutten fikk alle familiebesøk - her skal det ikke jobbes. Innimellom var det også åpning av det de fikk sponset av Multitrend. Tror de kanskje viste et par minutters jobbing denne uken innimellom. Aina var innom og gir merkelig spesifikke råd - som at den og den hyllen må bort- som at en filleting er det som gjør at de ikke får hammeren av hennes når det er så mange rom som skal gjøres. Hos AC mente Aina at det ble litt mismatch mellom stuemøbler og spisebordområdet. Hos KV er det fortsatt stolene, og nevnte hyller som er problemer og at det ikke er nok organiske naturmaterialer. Siden Aina er så glad i de små taukrakkene, så hadde jeg vært KV hadde jeg kuttet av toppene på stolene og surret hyssing rundt...... Hos TT er det plassering av bilder, flytting av benker. Hos AJ ønsker Aina teppe og samling av ting. Hos alle er det kun stua hun er og kommenterer som vi ser. En ting jeg synes er litt morsomt med Christine - jeg synes dialekten hennes blir bredere og bredere. I starten virket den ganske fin og dratt, i dag er den full av a-endinger som jeg ikke la merke til i starten. Utfra spoileren for neste episode når naboene kommer på besøk så har AC ikke byttet ut døren.... Anonymkode: ac846...3a6 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ctrl Skrevet 8. juni 2021 #1736 Del Skrevet 8. juni 2021 Dagens episode: Spoiler Aina på pirketur igjen. Ble helt sliten av å høre på. "Jeg ønsker meg/at...", sier Aina igjen og igjen til parene. Anna svarte fint: "Det får du", og tydeliggjorde at det handlet ikke om hva parene selv ønsker, men om Aina. Trist. Jeg ser for øvrig ikke problemet til Aina angående spisestolene til K&V. Greit, stolene var ingen interiørbombe, men motforslaget til Aina og dette maset om stolene er bare tull og tøys. Så ille er stolene faktisk ikke i kontekst hytta, og K&V har mye bedre ting å fokusere på enn stolene nå midt i finaleuken. C&A og T&T fremstilles som om at de har en svært bedagelig uke i forhold til A&J og K&V. Forståelig nok egentlig. Men en uheldig fremstilling av produksjonen. Eller jobber de faktisk ikke? Vanskelig å se... Konkurransen i dag var som forventet. Inneholdt momenter som overhodet ikke har noe med hytta å gjøre. Gjettelek rundt Edvard Munch og Alf Prøysen liksom? Og deltakerne ble helt tatt på senga over vanskelighetsgraden på spørsmålene og alternativene. Noe som er forståelig, for mange av spørsmålene var i overkant. Kurt og Veronica tok tilslutt seieren i havn, med kun 1 poeng mer riktig enn Anna og Jone. Herregud så surt det må være for Anna og Jone. Likevel, gratulerer til Kurt og Veronica for å få et "gratis" forsprang. Noen refleksjoner midt i finaleuken. Det har underholdsningsmessig vært en svært dårlig sesong. Produksjonen har gjort en elendig jobb med klipping, fremstilling, bakgrunnsmusikk og latterliggjøring av deltakerne underveis, samt det har vært en deltakerubalanse som har gitt oss lite inspirasjon med en veldig skjev stilling fra start. Og Finn og Aina i sine sedvanlige ustoppelige karakterer som man har fått nok av for mange sesonger siden. Jeg har egentlig sett på bare på tross. For å få vite hvordan det ender. Og i tilfelle det skulle ta seg opp. Nå gleder jeg meg til det er over. Og det har jeg egentlig gjort lenge. Det er jo rare refleksjoner å få midt i en finaleuke når spenningen og underholdningen egentlig skal være på sitt ypperste. Men sånn har det altså blitt. 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1737 Del Skrevet 8. juni 2021 Spoiler Det føles av og til litt kunstig når man hører meglerne og tvillingene si at de fremdeles skal gjøre alt de kan (underforstått: for å vinne hytta), samtidig som det klippes til at de tar det veldig med ro. De "må" selvfølgelig si at de fremdeles er med i kampen, men det finnes jo ingen i verden som tror dette skal gå veien for dem nå. Anonymkode: 08f62...5c5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ariana807 Skrevet 8. juni 2021 #1738 Del Skrevet 8. juni 2021 Merker at jeg ikke tørr å lese innlegg her lengre. Er for mye snakk om dette med at vinneren er spoilet, tror jeg skal holde meg borte frem til jeg har fått sett finalen. Håper at det ikke blir slikt snakk i tråden til neste sesong, for det er kjekt å lese og dele egne tanker med folk. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1739 Del Skrevet 8. juni 2021 Kan noen si hvor jeg kan se hvem som vinner? Skjønner at det ikke kan spoiler her, men jeg er av den typen som liker å vite hvem som vinner i forkant av finalen Anonymkode: f4958...18a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. juni 2021 #1740 Del Skrevet 8. juni 2021 Heia Anna og Jone 👍 Anonymkode: a38b3...d5e 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå